Ajax - Steaua Boekarest 14-02-2013
Moderator: mods
Re: Ajax - Steaua Boekarest 14-02-2013
Dat is waar. Deze groep moet niet verder dan één wedstrijd vooruit kijken.
Nil volentibus arduum
Maar dit Steau is ook niet zo heel interessant. Als Ajax zorgt dat de vleugelspelers wat meer tekenen van diepgang vertonen win je daar ook redelijk makkelijk.
IK GELOOF!!!!!!
Leuke pot! Zit nu wel te twijfelen of ik al een ticket naar Londen ga boeken. Kost nu maar €110,-. Volgende week zit ik in Boekarest en kan ik bij een gunstig resultaat niet snel handelen.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Zie optie van Thijs op vorige pagina. Een buil kun je niet vallen, lijkt mij in dat geval.
Eerste helft was gewoon prima.Yopi schreef:Eerst nog even de uitwedstrijd. Als de spelers net zo redeneren als jullie, gaat het daar heel lastig worden!
Ik heb alleen het laatste half uur gezien, vond het niet best.
15 mei 2011.
Welke optie?Ramona schreef:Zie optie van Thijs op vorige pagina. Een buil kun je niet vallen, lijkt mij in dat geval.
Klopt, dat kan al best een tijdje. Je kunt dan vandaag een optie op een ticket nemen tegen de prijs die het op dit moment heeft. Je optie vervalt dan na een week dus dat houdt in dat je tot en met 22 februari de mogelijkheid hebt om het vliegticket aan te schaffen tegen de prijs die deze op 15 februari had.Thijs schreef:Ik hoorde gisteravond dat je tegenwoordig 'een optie kunt nemen' op een vliegticket. Kost 5 euro extra ofzo, maar dan kun je het daarna nog annuleren. Dit lijkt me wel handig om alvast Londen te boeken.Marillion schreef: Als we geen gekke dingen doen hebben we straks dus waarschijnlijk een confrontatie met Chelsea op de agenda. Laat maar komen!
Of om te besluiten dat je van het ticket af ziet.
Inderdaad.Mocht Steaua vroeg scoren, en AJAX de bibbers krijgen kan het nog een moeilijk potje worden.Tweede helft begon goed.Alleen zakte heel AJAX na de 2 - 0 ver terug en verzuimde om met druk naar voren de 3 - 0 ( of meer ) te maken .. Steaua zou er door moeten zitten na tig minuten, nu leek het meer dat AJAX er na tig minuten door heen zat ..Yopi schreef:Eerst nog even de uitwedstrijd. Als de spelers net zo redeneren als jullie, gaat het daar heel lastig worden!
Blij met de punten ...
Daarom moet Ajax bij de uitwedstrijd ook gewoon met lef en gogme uit de startblokken schieten en zelf jagen op het doelpunt dat ze moeten maken. Sowieso is het wel lekker als we de tweede wedstrijd tegen Steaua ook weten te winnen. Bij een eventuele volgende CL deelname zijn we dan hard op weg naar pot 2.
-
Vroeg scoren hoeft niet eens, zie Vitesse uit (drie doelpunten), PEC uit (twee doelpunten in korte tijd)999 schreef:Inderdaad.Mocht Steaua vroeg scoren, en AJAX de bibbers krijgen kan het nog een moeilijk potje worden.Tweede helft begon goed.Alleen zakte heel AJAX na de 2 - 0 ver terug en verzuimde om met druk naar voren de 3 - 0 ( of meer ) te maken .. Steaua zou er door moeten zitten na tig minuten, nu leek het meer dat AJAX er na tig minuten door heen zat ..Yopi schreef:Eerst nog even de uitwedstrijd. Als de spelers net zo redeneren als jullie, gaat het daar heel lastig worden!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Alexander schreef:Welke optie?Ramona schreef:Zie optie van Thijs op vorige pagina. Een buil kun je niet vallen, lijkt mij in dat geval.
Post van Cruijff met vervolg gezien, neem ik aan. :)
Top, op wat voor site kan dat dan? Ook bij Easyjet?Cruijff schreef:Klopt, dat kan al best een tijdje. Je kunt dan vandaag een optie op een ticket nemen tegen de prijs die het op dit moment heeft. Je optie vervalt dan na een week dus dat houdt in dat je tot en met 22 februari de mogelijkheid hebt om het vliegticket aan te schaffen tegen de prijs die deze op 15 februari had.Thijs schreef:Ik hoorde gisteravond dat je tegenwoordig 'een optie kunt nemen' op een vliegticket. Kost 5 euro extra ofzo, maar dan kun je het daarna nog annuleren. Dit lijkt me wel handig om alvast Londen te boeken.Marillion schreef: Als we geen gekke dingen doen hebben we straks dus waarschijnlijk een confrontatie met Chelsea op de agenda. Laat maar komen!
Of om te besluiten dat je van het ticket af ziet.
Column van Kees Jansma voor Eredivisie Live:
Ajax (en de supporters) hebben goodwill gekweekt gisteren. Leuke column.De schoonheid van de Europa League
Kijkend naar Ajax ontdekte ik de Europa League. Ik was de voorbije maanden al die trainers gaan geloven die het allemaal maar niks vonden, dat tweederangs toernooitje, in de schaduw van het echte werk. Zij geneerden zich bijna voor hun ondermaats gehuppel, daags nadat teams als Bayern München, Real Madrid, Barcelona en Manchester United de ware voetbalkunst hadden vertoond.
Sommigen spaarden zelfs hun betere spelers, opdat zij daardoor meenden meer kans op de nationale titel te hebben en dus dan weer wel bij de elite te mogen aanschuiven. Vandaar dat U en ik, voor de winter, tal van waardeloze potjes kregen voorgeschoteld; weinig volk op de tribune, weinig animo bij te veel clubs. Kijkend naar Ajax begreep ik dat ik mezelf had laten bedriegen; kijkend naar het schakelprogramma van Eredivisie Live besefte ik dat ook/zelfs de Europa League schoonheid kan bieden. En spelers en trainers verder kan helpen. Had U ooit wel eens van Umtiti gehoord? Jonge linksachter van Olympique Lyon die een verbijsterd mooi afstandsschot produceerde op White Hart Lane en de bewondering oogstte van de fanatieke Spurs-fans? Herkende U ook in de traptechniek van Arango (Borussia Mönchengladbach) die van de eens vermaarde Roberto Carlos? En hoe leuk was het niet om de uitgerangeerde Glynor Plet in de slotfase voor Racing Genk te zien scoren tegen Vfb Stuttgart?
Maar Ajax was, voor ons, het beste bewijs dat Europees voetbal op welk niveau dan ook loont. Een vol stadion, een ambitieuze tegenstander, een heuse wedstrijd. Twee wedstrijden in de week moet kunnen, zei Frank de Boer en Ajax kon het. Europa League als volwaardig leerschool voor jonge profs: voor Vermeer en later Cillessen; voor de sterke Van Rhijn, de scorende Alderweireld, de gedegen Blind, de onervaren Fischer, de teruggekeerde Sigthórsson. Ik genoot van hun wil, zoals ik ook genoot van tegenstanders als Popa en Nikolic. Gretige, jeugdige profs deden hun werk, met overtuiging en zonder dedain voor het podium waarop zij acteerden.
Ieder nieuw Europees vlieguur maakt hen sterker, het grootste belang voor het totale (Nederlandse) voetbal. En ik zag ze overal juichen, die spelers die niet op de Europa League neer kijken: Kozak van Lazio, Cardozo van Benfica, Palacio van Inter, Bale van Tottenham. En Van Rhijn van Ajax. Wie voetbal serieus neemt oogst waardering. De Europa League is een heel mooi werkterrein, als je trainer dat zegt.
Kees Jansma
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Het grootste compliment is voor de uitsupporters van Staeua: hun spelers kwamen hen na afloop lauwtjes bedanken en liepen het veld af. Ajax liep intussen de bekende ereronde. Toen de Ajacieden bijna bij Noord waren, kregen ze een unanieme ovatie van het uitvak! Serieus respect.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Je kan trouwens ook nog steeds voor nog geen €300,- naar Boekarest vliegen volgende week.
Da's zeker mooi. Leuk dat zoiets nog gebeurd.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het grootste compliment is voor de uitsupporters van Staeua: hun spelers kwamen hen na afloop lauwtjes bedanken en liepen het veld af. Ajax liep intussen de bekende ereronde. Toen de Ajacieden bijna bij Noord waren, kregen ze een unanieme ovatie van het uitvak! Serieus respect.
De positieve commentaren vanuit neutrale hoek zijn leuk om te lezen. Eindelijk eens een ander geluid dan dat geneuzel over dat het geen interessant toernooi zou zijn.
Nil volentibus arduum
Klasse! Ik begreep dat de Manchester City supporters na de 3-1 nederlaag in de Arena Ajax overigens ook een staande ovatie gaven.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het grootste compliment is voor de uitsupporters van Staeua: hun spelers kwamen hen na afloop lauwtjes bedanken en liepen het veld af. Ajax liep intussen de bekende ereronde. Toen de Ajacieden bijna bij Noord waren, kregen ze een unanieme ovatie van het uitvak! Serieus respect.
Vond het sowieso wel mooie gasten die Steaua fans. Er liepen er een heleboel door de stad, paar keer een praatje gemaakt, sommigen spraken vrijwel geen woord Engels. En anderen dan weer behoorlijk goed Nederlands of beter gezegd Vlaams, want dat bleken dan in België woonachtige Roemenen. Toch netjes om in totaal 3.000 man op de been te brengen voor een Europese uitwedstrijd.
Maakten ze eigenlijk nog een beetje veel herrie? Vanaf Zuid 2e ring heb ik dat niet erg goed kunnen beoordelen. Alleen in de 1e helft gingen ze voor mij hoorbaar goed los. Maar jij zit altijd in 112 of 116 toch?
-
Blijf me toch zorgen maken om de uitwedstrijd, de tweede helft vond ik Steaua goed terugkomen en Ajax had geen echt antwoord. Van der Gijp dacht dat Ajax zich liet terugzakken, maar dat betwijfel ik, Steaua werd sterker en kreeg kansen.
Aan de andere kant, Ajax scoort ook in Europese uitwedstrijden (niveau Borussia, RM niet meegerekend) en als dat snel gebeurt, zullen die Roemenen misschien iets van hun motivatie verliezen.
Ik hoop op een integere scheidsrechter, iemand die niet valt voor € 50.000 of meer.
Aan de andere kant, Ajax scoort ook in Europese uitwedstrijden (niveau Borussia, RM niet meegerekend) en als dat snel gebeurt, zullen die Roemenen misschien iets van hun motivatie verliezen.
Ik hoop op een integere scheidsrechter, iemand die niet valt voor € 50.000 of meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Tegen Real scoorden we ook in beide wedstrijden dit seizoen.Demosthenes schreef:Blijf me toch zorgen maken om de uitwedstrijd, de tweede helft vond ik Steaua goed terugkomen en Ajax had geen echt antwoord. Van der Gijp dacht dat Ajax zich liet terugzakken, maar dat betwijfel ik, Steaua werd sterker en kreeg kansen.
Op naar de vierde ster!
-
Gelukkig, had ik blijkbaar, door het verschil in klasse, verdrongen. Scoren tegen Steaua zal ook lukken?Tegen Real scoorden we ook in beide wedstrijden dit seizoen.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Dat weet ik dan weer niet. M'n gevoel zegt een bloedeloze 0-0. Zo'n wedstrijd waarbij de bal geen 20 meter van de middellijn af komt.
Op naar de vierde ster!
- Ajaciedjuh
FdB zal wel kiezen voor Siem in de spits (doet verdedigend beter zijn werk), Poulsen op het middenveld en Boerrigter verwacht ik ook aan de aftrap.
Ze zullen wel moeten gaan voetballen en niet te afwachtend gaan voetballen,
Ze zullen wel moeten gaan voetballen en niet te afwachtend gaan voetballen,
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
PrimaPride of Amsterdam schreef:Dat weet ik dan weer niet. M'n gevoel zegt een bloedeloze 0-0. Zo'n wedstrijd waarbij de bal geen 20 meter van de middellijn af komt.
IK GELOOF!!!!!!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Toch maar het gokje genomen. Donderdagochtend naar Londen, vrijdagochtend om 6u weer terug. Overnachting laten we maar zitten, het behalen van de kwartfinale vieren we wel in de pub! Slapen is voor mietjes heuheuheujj!

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Vlieg je op vrijdagochtend van Stansted naar Eindhoven?