Ajax - VVV-Venlo 17-11-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Ajax - VVV-Venlo 17-11-2012

Bericht door wimpey » ma nov 19, 2012 7:46 pm

GangstaRiB schreef: De Boer heeft tussen neus en lippen door echt wel laten blijken dat Suarez niet past in het plaatje dat hij voor ogen had.
Bron? Ik wil het nl. met eigen ogen lezen.

'Tussen neus en lippen' hoort zich nl. aan als een blaadje van Robert Schumacher.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 20, 2012 12:02 am

Geweldige quotes Cees! :biggthumpup.gif:
Arthur schreef:In de twee (oefen)wedstrijden dat De Boer hem nog mocht opstellen speelde en scoorde Suarez gewoon. Er was geen enkele indicatie dat De Boer hem ernaast zou zetten.

Suarez wilde vooral weg omdat hij zich niet door Ajax gesteund voelde bij het bijtincident. En natuurlijk omdat hij sowieso ambities had om naar een grotere competitie te gaan.
En omdat hij, toen hij zijn schorsing aan het uitzitten was zijn Ajax teamgenoten als een stel patatjes zag spelen bij een wedstrijd in Utrecht die we met 3-0 verloren. Toen dacht Suárez definitief "we worden wéér geen kampioen" en vele Ajacieden zullen die gedachte met hem gedeeld hebben.

Toen Ajax op 15 mei 2011 uiteindelijk op één van de mooiste voetbalmiddagen ooit de 30e landstitel binnenhaalde kreeg hij van allerlei vrienden van hem uit de selectie (o.a. Vertonghen, Siem, Lodeiro) continu foto's en filmpjes toegestuurd via de mobiele telefoon met begeleidend schrijven hoe onvergetelijk dit was. Luis vond dit verschrikkelijk, het grootste dieptepunt uit zijn carrière is dat hij de landstitel(s) van Ajax niet zelf heeft mee mogen maken en tot op heden met nog geen enkele club een landstitel op zijn palmares heeft staan. Ik weet niet hoe hij er nu anderhalf jaar later over denkt maar de uitdrukking "spijt als haren op zijn hoofd" is denk ik wat het dichtste bij komt...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 20, 2012 8:03 am

Volgens mij heeft Suarez totaal geen spijt van zijn overstap naar Liverpool als hij naar zijn bankrekening kijkt.
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 20, 2012 11:21 pm

InnerHarbour schreef:Volgens mij heeft Suarez totaal geen spijt van zijn overstap naar Liverpool als hij naar zijn bankrekening kijkt.
Natuurlijk niet, maar Cruijff denkt dat iedereen het liefst voor altijd bij Ajax speelt. Ik vind die naïviteit wel aandoenlijk :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo nov 21, 2012 8:05 am

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:Volgens mij heeft Suarez totaal geen spijt van zijn overstap naar Liverpool als hij naar zijn bankrekening kijkt.
Natuurlijk niet, maar Cruijff denkt dat iedereen het liefst voor altijd bij Ajax speelt. Ik vind die naïviteit wel aandoenlijk :)
Kies maar uit: spelen tegen MU, City, Arsenal enz. of uit naar RKC, VVV, soms Excelsior, De Graafschap. Die keuze is niet zo moeilijk en dan ook nog veel meer verdienen. Voetballer zijn is een beroep, niet zoals vijftig jaar geleden een betaalde hobby.

Suarez wilde graag naar Groningen, maar had hij er ooit eerder van gehoord? Natuurlijk niet, het gaat om een baan, om van je hobby je beroep te maken, goedbetaald ook nog.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo nov 21, 2012 8:06 am

Alsof een speler als Suárez louter voor het geld speelt.

Die jongen wil altijd (prijzen) winnen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 21, 2012 8:28 am

Raymon schreef:
:biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 21, 2012 8:54 am

Hij werd door FdB verbannen, IH. :hypocrite.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 21, 2012 8:58 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: De Boer heeft tussen neus en lippen door echt wel laten blijken dat Suarez niet past in het plaatje dat hij voor ogen had.
Bron? Ik wil het nl. met eigen ogen lezen.

'Tussen neus en lippen' hoort zich nl. aan als een blaadje van Robert Schumacher.
Ik denk dat ik het in de VI gelezen heb. Maar daar ging de discussie niet over. Het ging erom dat De Boer een tendens lijkt te hebben ingezet waarin 'ja en amen' belangrijker is dan af en toe een verrassing.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 21, 2012 9:04 am

GangstaRiB schreef: Ik denk dat ik het in de VI gelezen heb. Maar daar ging de discussie niet over. Het ging erom dat De Boer een tendens lijkt te hebben ingezet waarin 'ja en amen' belangrijker is dan af en toe een verrassing.
Nee, het ging erom dat Suarez niet in FdB's plaatje paste. Maar nu je het bewijs (dat er blijkbaar niet is) niet vindt, ontkracht je je eigen uitspraak.

Vertongen is trouwens een 'mondige' speler. Noemt FdB de beste trainer die hij heeft gehad. Laat me raden: dat telt niet, want past niet in het plaatje / beeldvorming?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 21, 2012 9:14 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Ik denk dat ik het in de VI gelezen heb. Maar daar ging de discussie niet over. Het ging erom dat De Boer een tendens lijkt te hebben ingezet waarin 'ja en amen' belangrijker is dan af en toe een verrassing.
Nee, het ging erom dat Suarez niet in FdB's plaatje paste. Maar nu je het bewijs (dat er blijkbaar niet is) niet vindt, ontkracht je je eigen uitspraak.

Vertongen is trouwens een 'mondige' speler. Noemt FdB de beste trainer die hij heeft gehad. Laat me raden: dat telt niet, want past niet in het plaatje / beeldvorming?
Vertonghen is geen mondige speler. Hij heeft alleen wat meer voetbalkwaliteiten dan de gemiddelde Ajacied. En hoeveel waarde heeft die uitspraak dat FdB z'n beste trainer is geweest. Ik heb zulke verhalen ook over Jol of zelfs Van Basten gehoord. Suarez is een creatieve voetballer die wedstrijden kan openbreken, daar heeft FdB een broertje dood aan, kijk maar naar de huidige samenstelling van de selectie. Janssen was een mondige speler, als iemand "A" opdroeg, deed hij "B". Maar ja, dat mag niet in het keurkorps van FdB. En nogmaals, dat is allemaal het goedrecht van de trainer, maar je ziet wel een tendens op het veld. Het voetbal wordt maar saaier en saaier. Ow ja, er wordt wel gewonnen.. he fijn.. zo'n zaadpot op de zaterdagavond.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 21, 2012 1:07 pm

Waarom is EH volgens jou dan wél een mondige speler? :confused.gif:

Trainer doet z'n werk en maakt in Milaan een keuze. In het nadeel van EH. Vervolgens is EH maanden van de kaart. Dan ben je niet mondig, maar labiel.

Vertonghen en Janssen hadden vorig seizoen een voortrekkersrol, nadat ze 2/3e van het seizoen verslapen hadden trouwens. Beetje vreemd om dat Janssen als wél - en Vertonghen als niet 'mondig' te verklaren.

Hetgeen dus de indruk wekt dat je alleen spelers als 'mondig' betitelt met wie FdB problemen heeft gehad. Én Suárez natuurlijk, die blijkbaar niet in de visie van FdB paste. Al ontbreekt daarvoor iedere vorm van bewijs.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo nov 21, 2012 1:30 pm

wimpey schreef:Waarom is EH volgens jou dan wél een mondige speler? :confused.gif:

Trainer doet z'n werk en maakt in Milaan een keuze. In het nadeel van EH. Vervolgens is EH maanden van de kaart. Dan ben je niet mondig, maar labiel.

Vertonghen en Janssen hadden vorig seizoen een voortrekkersrol, nadat ze 2/3e van het seizoen verslapen hadden trouwens. Beetje vreemd om dat Janssen als wél - en Vertonghen als niet 'mondig' te verklaren.

Hetgeen dus de indruk wekt dat je alleen spelers als 'mondig' betitelt met wie FdB problemen heeft gehad. Én Suárez natuurlijk, die blijkbaar niet in de visie van FdB paste. Al ontbreekt daarvoor iedere vorm van bewijs.
Nee, ik had het over mondige én creatieve voetballers. Suarez, Janssen vallen daaronder. Over El-Ham valt te twisten, maar die ging van potentieel topscoorder naar kleedkamer 2, in één week tijd. Terwijl vorige coaches (waaronder Van Gaal) nauwelijks problemen hadden.

Maar ik hoef maar het huidige elftal te bekijken en daarin geeft FdB mij eigenlijk gelijk betreffende het feit dat hij van creatieve spelers niet zoveel moet hebben. Met veel moeite is Eriksen creatief te noemen, maar die smijt voornamelijk met z'n krachten. De rest is dat allemaal niet en dat verklaart de zaadpartijen van dit seizoen.
Whitey on the moon.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 21, 2012 5:06 pm

Volgens mij heeft de Boer alleen tegen Jansen gezegd dat hij dit seizoen geen gegarandeerde basisplaats had waarop Jansen als een verwend wijf naar Vitesse wilde. Zeg m.i. veel meer over Jansen dan over de Boer.
YNWA

Plaats reactie