Ajax - Vitesse 03-11-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marcel

Re: Ajax - Vitesse 03-11-2012

Bericht door Marcel » zo nov 04, 2012 11:08 am

Ik mis 'idioten' als Ibrahimovic, Suarez, Mido, etc. spelers met karakter. Spelers die kleur geven aan Ajax.
We hebben nu een selectie met ideale schoonzonen, kleurloos en in de meeste gevallen talentloos. Trouwens niet alleen onder de spelers, een van Gaal, een Adriaanse of zelfs een Beenhakker, dat soort mensen missen we. Dankzij JC zitten we met Jonk, Bergkamp en de Boer...
Laatst gewijzigd door Marcel op zo nov 04, 2012 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Frisse

Bericht door Frisse » zo nov 04, 2012 11:34 am

Demosthenes schreef:
Frisse schreef:Ik meen dat Van der Boomen al langer geleden is gehaald.

Andersen is geen vleugelspeler, maar een middenvelder. Twee maanden na z'n aankoop zit hij bij de wedstrijdselectie. Dat lijkt me niet heel vreemd. Hopelijk blijft hij er nu ook bij, want met De Boer weet je het maar nooit. Zie Boccara, Sporsklede, Fischer.

Boccara had nog nooit een profwedstrijd gespeeld. Logisch dat Ajax dus nog een speler wilde halen die er op korte termijn zou staan. Dat Poulsen die speler moest zijn is echter een foute inschatting geweest.
Kan me vergissen, maar volgens mij kwam Van der Boomen in de zomer van 2011, net als Fischer.

Andersen is in Denemarken een middenvelder, zoals Sana op de site van Goteborg en de op die van de Zweedse Wikipedia ook stond als middenvelder, maar dan een middenvelder die diep gaat aan de zijkant (Sana deed dat links, Andersen rechts) Sana zat trouwens al heel snel bij de wedstrijdselectie, maar het ging ook om het opstellen van Sulejmani i.p.v. Andersen.

laten we hopen dat Andersen zo'n versterking is dat hij erbij blijft, want met Sulejmani en Sana komt Ajax niet verder.
Je hebt gelijk met betrekking tot Van den Boomen. :biggthumpup.gif:

Sana speelde in Zweden altijd aan de buitenkant van een 4-4-2 en is een speler waarvan meteen duidelijk is dat hij aan de zijkant moet spelen. Andersen speelde meer hangend aan de buitenkant, waarbij hij veel naar het centrum trok. In de toekomst, wanneer hij meer body heeft gekweekt, moet hij weldegelijk in de as terechtkomen.

Verder snap ik niet goed wat je bedoelt, want ik had het niet over Sana. Andersen werd op 31 augustus binnengehaald en zit twee maanden later bij de selectie in plaats van Sulejmani. Dat vind ik niet zo heel opmerkelijk. Hij is nog erg jong, is op het moment niet heel makkelijk in te passen in dit elftal, en iedere speler heeft tijd nodig om te wennen aan z'n nieuwe club en omgeving.

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 04, 2012 11:50 am

Tekort komingen zijn niet echt verrassend , de Boer heeft verkeert ingeschat en de ervaring en vaste waarden zijn vertrokken. Het is trouwens doem denken met heel veel jeugd dit elk jaar te redden, maar ja dat heb je met een gladiool als JC die denkt dat we een soort Barcelona.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo nov 04, 2012 12:34 pm

Toppie schreef:Tekort komingen zijn niet echt verrassend , de Boer heeft verkeert ingeschat en de ervaring en vaste waarden zijn vertrokken. Het is trouwens doem denken met heel veel jeugd dit elk jaar te redden, maar ja dat heb je met een gladiool als JC die denkt dat we een soort Barcelona.
Laat geworden? :hypocrite.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2012 12:37 pm

Afbeelding
Afbeelding
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo nov 04, 2012 12:45 pm

Verder snap ik niet goed wat je bedoelt, want ik had het niet over Sana. Andersen werd op 31 augustus binnengehaald en zit twee maanden later bij de selectie in plaats van Sulejmani. Dat vind ik niet zo heel opmerkelijk. Hij is nog erg jong, is op het moment niet heel makkelijk in te passen in dit elftal, en iedere speler heeft tijd nodig om te wennen aan z'n nieuwe club en omgeving.
Sana deed 12 augustus al mee met Ajax, hij had geen twee maanden nodig? Ik denk dat als een neutrale toeschouwer de mogelijkheden van Andersen (jeugdinternational, op één na jongste speler ooit in de hoogste Deense afdeling, 16 jaar en ...) tegenover die van Sana zet (23 jaar en toen hij kwam geen jeugdinternational, niet begeerd door topclubs en niet eens altijd zeker van een basisplaats, zei hij onlangs zelf) dat Andersen meer mogelijkheden biedt.

Sulejmani mag echter opdraven, terwijl hij niet bijtekent en ik meermalen gelezen heb dat zo'n speler dan niet zou worden opgesteld. Waarom niet Andersen brengen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo nov 04, 2012 12:46 pm

Marillion schreef:Afbeelding
Afbeelding
Is dat de manier om hem "af te drijven", hij is een lichtgewicht.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Frisse

Bericht door Frisse » zo nov 04, 2012 1:10 pm

Demosthenes schreef:
Sana deed 12 augustus al mee met Ajax, hij had geen twee maanden nodig? Ik denk dat als een neutrale toeschouwer de mogelijkheden van Andersen (jeugdinternational, op één na jongste speler ooit in de hoogste Deense afdeling, 16 jaar en ...) tegenover die van Sana zet (23 jaar en toen hij kwam geen jeugdinternational, niet begeerd door topclubs en niet eens altijd zeker van een basisplaats, zei hij onlangs zelf) dat Andersen meer mogelijkheden biedt.

Sulejmani mag echter opdraven, terwijl hij niet bijtekent en ik meermalen gelezen heb dat zo'n speler dan niet zou worden opgesteld. Waarom niet Andersen brengen?
Zoals ik al zei: jonge speler, qua positie moeilijk in te passen in dit elftal (want het is geen typische buitenspeler, zoals Sana dat wel is) en iedere speler heeft tijd nodig om te wennen aan z'n nieuwe club en omgeving. Sana zit al een maand langer bij Ajax en is een stuk ouder dan Andersen. Andersen heeft er als 18-jarige twee maandjes over gedaan om bij de wedstrijdselectie te komen. Zo verkeerd is dat niet.

999

Bericht door 999 » zo nov 04, 2012 1:48 pm

Frisse schreef:
Demosthenes schreef:

Zoals ik al zei: jonge speler, qua positie moeilijk in te passen in dit elftal (want het is geen typische buitenspeler, zoals Sana dat wel is) en iedere speler heeft tijd nodig om te wennen aan z'n nieuwe club en omgeving. Sana zit al een maand langer bij Ajax en is een stuk ouder dan Andersen. Andersen heeft er als 18-jarige twee maandjes over gedaan om bij de wedstrijdselectie te komen. Zo verkeerd is dat niet.
Noem dan eens wat specifieke, in het oog springende kwaliteiten van Sana ?
Blij met de punten ...

Frisse

Bericht door Frisse » zo nov 04, 2012 1:52 pm

Ik had het alleen over Sana, omdat Demosthenes over hem begon. Ik vind Sana helemaal geen goede speler voor Ajax, maar gaf alleen aan dat het een speler is voor op de flanken. Gaf toevallig gisteravond nog aangegeven dat ik me enorm heb geërgerd aan de borstklopperij van Ajax over het aantrekken van zo'n speler voor een paar ton.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo nov 04, 2012 2:08 pm

999 schreef:

Noem dan eens wat specifieke, in het oog springende kwaliteiten van Sana ?
Z'n kapsel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 04, 2012 2:44 pm

Sana verdedigt goed mee, is vrij snel op de eerste meters, maar komt beter tot zijn recht op links. Als je van Aanholt al niet voorbij komt, dan moet je je afvragen of je daar wel goed staat. Je zag hem één keer op links staan en dan is het direct wat dreigender, meer bravoure ook.

De selectie is in de basis niet heel slecht. Je kunt wel hameren op de wisselingen (die en die eruit voor die en die is een verzwakking), maar je mag van de selectie (van vorig jaar) ook wat verbetering verwachten. Een Blind speelt een stuk beter dan vorig jaar. Eriksen, Alderweireld en De Jong blijven alleen op hetzelfde niveau of halen het niveau van vorig jaar niet eens. Dat is met name het probleem van Ajax. De jongens die nu het voortouw moeten nemen, nemen het niet.

Verder is het reinste geschiedvervalsing dat Ajax het wel prima vond dat Anita wegging en dat Anita niet weg wilde. Ik weet dat het zagen is begonnen, maar doe dat dan wel op basis van feitelijkheden. De transfer van Anita was niet te voorkomen, want meneer (en Raiola) wilden een transfer maken. Je mag uiteraard wel vinden dat Ajax niet goed heeft ingespeeld op het vertrek van Anita. Echter is dat een andere discussie.

Frisse

Bericht door Frisse » zo nov 04, 2012 2:50 pm

Voor dat bedrag heeft Ajax het altijd zien zitten om Anita te verkopen. Of Anita per se weg wilde, daar heb ik geen zicht op. Maar bij Ajax was men er vrij snel uit.

Ik vind de basis juist het probleem bij Ajax. Ik roep het al weken, maar in de basis staan gewoon heel weinig bijzondere spelers. Vul dat aan met een aantal zwakke plekken en je hebt een elftal zonder sportief perspectief voor dit seizoen. En gezien de leeftijd van de basisspelers is er weinig reden om te denken dat deze elf veel vooruitgang gaan boeken.

Van Aanholt is overigens een snelle speler hoor, Peter.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 04, 2012 2:53 pm

Peter schreef:Sana verdedigt goed mee, is vrij snel op de eerste meters, maar komt beter tot zijn recht op links. Als je van Aanholt al niet voorbij komt, dan moet je je afvragen of je daar wel goed staat. Je zag hem één keer op links staan en dan is het direct wat dreigender, meer bravoure ook.

De selectie is in de basis niet heel slecht. Je kunt wel hameren op de wisselingen (die en die eruit voor die en die is een verzwakking), maar je mag van de selectie (van vorig jaar) ook wat verbetering verwachten. Een Blind speelt een stuk beter dan vorig jaar. Eriksen, Alderweireld en De Jong blijven alleen op hetzelfde niveau of halen het niveau van vorig jaar niet eens. Dat is met name het probleem van Ajax. De jongens die nu het voortouw moeten nemen, nemen het niet.

Verder is het reinste geschiedvervalsing dat Ajax het wel prima vond dat Anita wegging en dat Anita niet weg wilde. Ik weet dat het zagen is begonnen, maar doe dat dan wel op basis van feitelijkheden. De transfer van Anita was niet te voorkomen, want meneer (en Raiola) wilden een transfer maken. Je mag uiteraard wel vinden dat Ajax niet goed heeft ingespeeld op het vertrek van Anita. Echter is dat een andere discussie.
In de basis is Ajax natuurlijk niet goed. Je kunt niet ongestraft je beste spelers laten gaan en er niks voor terug halen. Nou ja, ik ben blij dat we de deksel nu op de neus krijgen. Hopen dat we voor volgend seizoen inzien dat er iets moet gebeuren. Als we weer zouden doorstrompelen zoals afgelopen jaren, dan lijkt het allemaal paradijs op aarde. De ogen werden gesloten voor zaadpartijen omdat het kampioenschap veel vergoedde. Je kon echter wel goed zien dat het allemaal erg broos in elkaar stak. En dit seizoen mis je net die spelers: Janssen, Anita, Vertonghen, waardoor alles als een pudding in elkaar zakt.

Dit Ajax kent geen automatismen, heeft weinig branie en komt gewoonweg kwaliteit tekort.
Whitey on the moon.

peter

Bericht door peter » zo nov 04, 2012 2:56 pm

Van Aanholt is snel inderdaad, maar dat maakt 'm nog geen goeie verdediger/linksback.

Ik vind wel dat Ajax branie tekort komt en individuele klasse. Er is niemand die de wedstrijd kan openbreken met een mooie individuele actie.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 04, 2012 2:59 pm

Peter schreef:De selectie is in de basis niet heel slecht. Je kunt wel hameren op de wisselingen (die en die eruit voor die en die is een verzwakking), maar je mag van de selectie (van vorig jaar) ook wat verbetering verwachten. Een Blind speelt een stuk beter dan vorig jaar. Eriksen, Alderweireld en De Jong blijven alleen op hetzelfde niveau of halen het niveau van vorig jaar niet eens. Dat is met name het probleem van Ajax. De jongens die nu het voortouw moeten nemen, nemen het niet.
Je gaat nu wel erg makkelijk voorbij aan het louter met Moisander vervangen van Vertonghen/Anita/Janssen (en eigenlijk ook Van der Wiel, al draaide die al seizoenen niet goed).

Zoveel kwaliteit niet vervangen, eist zijn tol.

Ik ben het met je eens dat dit team best talent in zich heeft. Alleen is het over zijn geheel genomen te jong of te onervaren, waardoor de zwakke schakels die er zijn niet gecompenseerd kunnen worden en sterke schakels ontbreken om een keer als anker te fungeren danwel rust te brengen danwel als 'gids' te dienen. Voor Eriksen/De Jong/Alderweireld komt die rol duidelijk nog te vroeg. Waarbij ik me eigenlijk afvraag of Alderweireld ooit zo'n 'dragende speler' zal kunnen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo nov 04, 2012 3:08 pm

Vanaf het moment dat Anita naar Raiola gaat (augustus 2012 pas, zie http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=170433) was het duidelijk dat hij wilde vertrekken, maar daarvoor? Heeft Ajax er alles aan gedaan om hem te behouden? Ik heb daar geen zicht op, het kan zijn dat hij een zinkend schip zag en dacht:"Wegwezen" of dat hij dacht:"De Jong gaat weer naar zijn "stekkie", waar kom ik terecht?". FdB zei eerst Anita niet als linksback te willen opstellen, daar lag zijn toekomst dus ook niet, waar wel bij Ajax?

Frisse

Bericht door Frisse » zo nov 04, 2012 3:10 pm

Peter schreef:Van Aanholt is snel inderdaad, maar dat maakt 'm nog geen goeie verdediger/linksback.

Ik vind wel dat Ajax branie tekort komt en individuele klasse. Er is niemand die de wedstrijd kan openbreken met een mooie individuele actie.
Ik vind Van Aanholt geen slechte back, eerlijk gezegd.

Het gaat niet alleen om het tekort aan individuele klasse om een wedstrijd open te breken. Het schort ook aan spelers die binnen het teamspel de juiste kwaliteiten bezitten om iets dwingends en aanvallends te doen, om zo tot kansen te komen. Het is het hele seizoen al de grote, trage, nutteloze rondo. Ajax heeft zonder overdrijven in de laatste drie wedstrijden iets van vier kansen weten te creëren uit lopend spel. Drie tegen Manchester City, één tegen Feyenoord en één tegen Vitesse, als ik het me goed herinner.

Ajax is er in één zomer op vier plekken op achteruit gegaan. Poulsen, Schöne, Moisander en Van Rhijn zijn allemaal minder dan hun voorgangers. En is de ploeg er op een andere positie op vooruit gegaan? Voorlopig niet, me dunkt.

Zeux schreef:Ik ben het met je eens dat dit team best talent in zich heeft. Alleen is het over zijn geheel genomen te jong of te onervaren, waardoor de zwakke schakels die er zijn niet gecompenseerd kunnen worden en sterke schakels ontbreken om een keer als anker te fungeren danwel rust te brengen danwel als 'gids' te dienen. Voor Eriksen/De Jong/Alderweireld komt die rol duidelijk nog te vroeg. Waarbij ik me eigenlijk afvraag of Alderweireld ooit zo'n 'dragende speler' zal kunnen zijn.
Over welke spelers heb je het dan? Eriksen en Van Rhijn en dan? Of doel je op wat er naast de basiself rondloopt?

peter

Bericht door peter » zo nov 04, 2012 3:12 pm

@Zeux:
Het gaat mij er om dat we nu de selectie vakkundig affakkelen, maar dat is iets wat we in november 2011 ook hebben gedaan. Voor Vertonghen zou het beter zijn als hij even op de bank ging plaatsnemen. 'Die dikke Janssen' kon er geen jota van. Etc. Etc. Een half jaar later zijn dat de mensen die Ajax bij de hand hebben genomen en zijn ze tot leiders/pure toppers gebombardeerd. Ik zeg niet dat het nu gebeurd, maar we zitten wel in dezelfde situatie als een jaar terug.

Verder heeft Ajax hier ook duidelijk voor gekozen. Blijkbaar zagen ze in de markt geen goeie opties die Ajax direct konden versterken. Als Ajax in de zomer Bruno Martins Indi had gehaald, dan hadden we met z'n allen op de grond gelegen van het lachen. Nu missen we zo'n type, las ik elders. (Al speelt hij tegen Twente dra-ma-tisch).

Ik reken af op het einde van het jaar, maar uiteraard ziet het er niet goed uit. Ik moet zeggen dat ik veel nederlagen/puntendelingen ook op het conto van de Boer kan schrijven. De redenen dat we punten verliezen is vanwege het feit dat de spelsystemen niet uit de verf komen, individuele fouten en blunderende scheidsrechters. Het verlies tegen Vitesse vind ik een duidelijk gevalletje van 'verkeerd spelsysteem'. Ik denk dat we veel meer kans hadden gehad, als we de accenten net wat anders hadden neergelegd.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo nov 04, 2012 3:19 pm

Het is het hele seizoen al de grote, trage, nutteloze rondo.
Het liefst rond de middenlijn.

Triest vind ik dat ik de A1 en B1 ook zo zie spelen en ook dan levert het tegen redelijke tegenstanders geen kansen op.

Ik zie nergens meer beleving, niet bij de B1, de A1 en bij Ajax 1 (ja, als Ajax City verslaat) dat is voor mij onbegrijpelijk, niet meer de drang naar voren te zien bij Ajax! Het afschuiven van verantwoordelijkheid, de bal verplaatsen in de hoop dat een ander een idee heeft.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 04, 2012 3:25 pm

Peter schreef:@Zeux:
Het gaat mij er om dat we nu de selectie vakkundig affakkelen, maar dat is iets wat we in november 2011 ook hebben gedaan. Voor Vertonghen zou het beter zijn als hij even op de bank ging plaatsnemen. 'Die dikke Janssen' kon er geen jota van. Etc. Etc. Een half jaar later zijn dat de mensen die Ajax bij de hand hebben genomen en zijn ze tot leiders/pure toppers gebombardeerd. Ik zeg niet dat het nu gebeurd, maar we zitten wel in dezelfde situatie als een jaar terug.

Verder heeft Ajax hier ook duidelijk voor gekozen. Blijkbaar zagen ze in de markt geen goeie opties die Ajax direct konden versterken. Als Ajax in de zomer Bruno Martins Indi had gehaald, dan hadden we met z'n allen op de grond gelegen van het lachen. Nu missen we zo'n type, las ik elders. (Al speelt hij tegen Twente dra-ma-tisch).

Ik reken af op het einde van het jaar, maar uiteraard ziet het er niet goed uit. Ik moet zeggen dat ik veel nederlagen/puntendelingen ook op het conto van de Boer kan schrijven. De redenen dat we punten verliezen is vanwege het feit dat de spelsystemen niet uit de verf komen, individuele fouten en blunderende scheidsrechters. Het verlies tegen Vitesse vind ik een duidelijk gevalletje van 'verkeerd spelsysteem'. Ik denk dat we veel meer kans hadden gehad, als we de accenten net wat anders hadden neergelegd.
Het gescheld op Janssen heb ik nooit begrepen. Vertonghen speelde inderdaad dramatisch. Volgens mij had hij het eerste half jaar er de pé in dat hij geen transfer had gemaakt, zo onverschillig voetbalde hij. Zowel bij Janssen als bij Vertonghen wist je echter dat het er wél in zat.

En dan nog: ik vind die kampioeschapen 'gevonden', mede door het falen van de concurrentie in de laatst maanden. Het zijn geen kampioenschappen verdiend op échte kwaliteit of met dominant spel. En op de 'kwaliteit' van die selectie hebben we nog eens verder ingeboet.

In de huidige selectie hebben Eriksen en De Jong de potentie om de 'groei' te maken. Alderweireld twijfel ik sterk over. Blind doet het goed, maar kan de boel natuurlijk ook nog niet 'dragen'.
En zij hebben niet een 'Eriksen/De Jong/Alderweireld' onder/achter zich om mee te doen. om maar even in de vergelijking te blijven. Vertonghen/Anita/Janssen hadden die (potentiële) klasse wél naast zich. Het is precies wat ontbreekt in het huidige Ajax: de 'top' is al te smal, maar ook het 'middendeel' (die de top nodig heeft om te excelleren) heeft te weinig body.

Voor jongens als Van Rhijn komt het gewoon echt te vroeg om een cruciale rol te vervullen. Dat is nu precies zo'n speler die je zou moeten laten groeien in de context van een aantal ervaren 'sterkhouders'. Dat soort jongens staat nu vol in de wind. Zonder gids.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » zo nov 04, 2012 3:30 pm

Peter schreef:@Zeux:
Vertonghen is niet afgefakkelt, zeker niet of dat ie voor AJAX waarde heeft.Meestal ging de discussie er over of dat Vertonghen wel de stap naar het buitenland zou kunnen maken, en Jansen daarvan riep bijna heel AT dat ie gewoon op de verkeerde positie stond.Dat zag iedereen behalve de Boer.Zoals ook nu weer de Boer blijft vasthouden aan eenPoulsen die met zijn instemming wedstrijd na wedstrijd als 5e verdediger mag fungeren.
Tuurlijk heeft AJAX hier bewust voor gekozen.Maar dat maakt het toch niet minder erg.Elke andere trainer met deze slechste start allertijde was allang over de kling gejagen door De T. en Derksen.Of kritiek vanuit de eigen bestuur TH.Nu wordt alles doodgezwegen, en knikt met allemaal ja of nee.Het opperhoofd achterna, die zich dan weer gaat verschuilen achter zijn " maar ik voer niks uit ".
Jammer dat je dat nu wel doet, maar bij andere trainers en spelers al veel eerder je mening klaar had.Volgend probleem wordt juist het einde van dit seizoen en het begin van het nieuwe seizoen, waar spelers weer vertrekken en we gezien het beleid van nu, de gekozen speelstijl en het talent wat er achter zit maar moeten hopen dat het volgend seizoen beter gaat.Persoonlijk ben ik er bang voor.

Oja, gezien deze competitie kan AJAX gewoon nog meedoen om het kampioenschap.Maar het is wat je ziet op het veld, wedstrijd naar wedstrijd, het beleid, en het talent waar je niet vrolijk van wordt.Er was ooit een tijd dat we konden genieten van het AJAX spel, ook al verloren we de wedstrijd.Al blijft winnen natuurlijk het eerste vereiste.

En dat genieten is er nu niet eens meer.
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 04, 2012 3:38 pm

Ik vind die 'nieuwe' systeem met Eriksen als hangende spits ook maar niks hoor. Vooral omdat Babel op links dan helemaal niet uit de verf komt. Je zag gisteren ook weer dat hij het meteen beter ging doen toen hij weer even in de spits ging staan. Hij kan een bal fantastisch vasthouden, houdt het simpel, en gaat zeer vaak de combinatie aan. Met middenvelders als Eriksen, De Jong, en Eriksen achter zich, dus drie technische, slimme, vaak diepgaande spelers, moet er zeker wat van te maken zijn. Dan hoef je niet gek lopen doen en allerlei op papier leuk lijkende tactieken te proberen, want dat heeft ons nu al een flink aantal punten gekost, en dat reken ik De Boer wel aan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo nov 04, 2012 4:19 pm

Op de allerijkste clubs en psv na.. gooit men een mix van talent\jeugd erin.. niks mis mee, maar zorg ervoor dat er ook " kerels " in het veld staan.
nu is de balans totaal zoek en staan er alleen maar "jochies" in het veld..

ik vind het gelul wat Ajax nu allemaal doet...
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » zo nov 04, 2012 4:33 pm

Ach, de Boer heeft het na de wedstrijd weer over het brengen van agressiviteit en dan is de tegenstander na een uur op ... Zoiets kan en mag je natuurlijk nooit als een vast feit aanvoeren, of het moet zijn dat onze spelers niet moe worden :) ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie