Ajax - NAC Breda 25-08-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: Ajax - NAC Breda 25-08-2012

Bericht door Trab » za aug 25, 2012 9:42 pm

Peter schreef:
Klopt. Was ook vast de reden dat we zo graag die Narsingh willen hebben. Die beheerst dat kunstje ook.

Overigens moet me wel van het hart dat de tegenstand achteruit holt. Heb Utrecht net zien spelen en dat was om te janken. Roda? Idem. Nec? Idem. Nac? Idem. Het lijkt er echt op dat we ieder jaar wat kwaliteit inleveren in Nederland.
Ik vind dat Lukoki zich goed ontwikkeld. Minstens net zo snel, nu alleen het overzicht nog. Hij is in ieder geval gretig net als Sana. Het enthousiasme straalt er vanaf bij die jongens. Dat zie ik toch liever dan die luie Sulejmani.

Ja tegenstand holt inderdaad achteruit. Met name dit jaar. De beste spelers bij de subtoppers worden weggekocht door de topclubs en ze hebben geen geld om vervangers te halen. Of ze halen vervangers van minder niveau. Groningen heeft een tijdlang geluk gehad met een goede scouting, maar dat kan niet ieder jaar zo zijn. Hetzelfde geldt voor Heerenveen.

sander

Bericht door sander » za aug 25, 2012 9:44 pm

wimpey schreef:
sander schreef:Zou Serero snel wisselen voor Fischer. En Mickey loopt warm, hopelijk is hij topfit
Is dit een self-repeating message, iedere 10 minuten? Wist niet dat AT die feature bezit. :smallgrin.gif:
Ik zag het ook. Foutje van mobiel denk bij t verversen van de pagina.

Khraa

Bericht door Khraa » za aug 25, 2012 9:57 pm

wimpey schreef:
sander schreef:Zou Serero snel wisselen voor Fischer. En Mickey loopt warm, hopelijk is hij topfit
Is dit een self-repeating message, iedere 10 minuten? Wist niet dat AT die feature bezit. :smallgrin.gif:
Lees je eigen bijdrages over Serrero eens terug.... lijkt hier verdacht veel op.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 25, 2012 10:02 pm

Sulejmani deed weinig goed, maar die bal waarmee hij Siem alleen voor de keeper zette! :worshippy.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 25, 2012 10:11 pm

Khraa schreef: Lees je eigen bijdrages over Serrero eens terug.... lijkt hier verdacht veel op.
Wie is Serrero? Serero ken ik dan weer wel. Speelde slecht, maar maakte een mooi doelpunt.

Overigens was ik niet de enige poster die het opviel dat Serero er weinig van bakte. Raar dat de een wel terecht gewezen wordt en de ander niet.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » za aug 25, 2012 10:38 pm

Lekkere pot van Ajax. Moisander superieur! Al is het middenveld erg fragiel als ze ook moeten verdedigen. Wellicht ben ik uniek hier op AT maar ik zie liever Blind dan Dijks. Verdedigend is het tegen NAC toch niet nodig en aan de bal vond ik Blind vandaag best goed!

Overigens zie ik echt helemaal niets in Klaassen. Ik heb hem nooit in de jeugd zien spelen maar in alle wedstrijden dat ik hem in Ajax 1 heb gezien zie ik de potentie gewoon totaal niet in die jongen. Ik hoop dat ik het mis heb maar ik zie zijn top op middenmoot eredivisie!
Is 1995 echt zolang geleden??

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 25, 2012 10:50 pm

Heb de laatste half uur kunnen zien. Toen was het niet best, maar ja dan sta je al met 4-0 voor...

Wat erger ik me trouwens kapot aan Sulejmani! Wil hem gewoon niet meer zien hoor in dit team. Doet alles nog altijd in zijn wandeltempo, loopt steeds uit positie waardoor Greg geen afspeelpunt heeft voorin. Deed echt pijn aan mijn ogen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 25, 2012 11:20 pm

Overigens vind ik de goal van Serero, en dan bedoel ik de hele aanval voorafgaand aan de goal zelf, een van de mooiste van de laatste jaren. Absoluut.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alexander

Bericht door Alexander » za aug 25, 2012 11:47 pm

Was in het stadion en vond Serero erg matig. De Jong kan niet in de spits spelen, simpelweg omdat je hem op de plek van Serero nodig hebt. Die kan echt het niveau, ondanks z'n fantastische goal, niet aan. Sulejmani viel dramatisch in, die heb ik eigenlijk niks zien doen. En hetzelfde geldt voor Derk, die is ook nog lang niet (wedstrijd)fit.

Blind speelde een uitstekende wedstrijd, dat mag ook eens gezegd worden. Net als Moisander en Eriksen.

ajaxcolombia

Bericht door ajaxcolombia » zo aug 26, 2012 1:00 am

Klopt, Blind bleef prima op de been, hij kwam een aantal keer goed op en heeft verdedigend nagenoeg niets verkeerd gedaan.

Maar wanneer je het realistisch analyseert speelde hij vandaag min of meer net zo sterk of redelijk als 2 weken terug tegen AZ. En toen floot het stadion hem uit. Je ziet aan Daley Blind dat hij het niveau van Groningen, NEC, NAC, etc. etc. prima aan kwam, maar tegen een sterkere tegenstander heeft hij het moeilijk. Moet het stadion hem dan uitfluiten terwijl hij tegen AZ zijn stinkende best doet? Tuurlijk niet, dat is niet zo heel erg netjes! Toch geniet ik vaak van de Ajax supporters! Ik heb gister een fantastische avond gehad!
Godenzonen

ajaxcolombia

Bericht door ajaxcolombia » zo aug 26, 2012 1:36 am

wimpey schreef:
Trab schreef: Ik zie Siem ook het liefst in de spits. Valt me op dat onze vleugelspelers niet aan de lijn blijven plakken maar zich iets naar binnen in laten zakken. Hierdoor kunnen ze gebruik maken van hun snelheid en in de spits opduiken.(zie 3e goal). Bevalt me wel. Moisander speelt ook sterk.
Plus dat VDW de turbo erop kan zetten en aanvallend ruimte krijgt. Jongen oogt messcherp. Het zal niet gebeuren, maar zou fantastisch zijn wanneer ie bijtekent.
Of dat wel of niet gaat gebeuren hangt er maar vanaf. Mocht VDW op 1 september nog niet verkocht zijn zal hij daar flink van balen, maar als hij het goed oppikt met puike prestaties dan moet Marc Overmars gewoon rond november zorgen dat Siem en Gregory verlengen en deze twee de best verdienende spelers van Ajax maken. VDW blij, wij ook blij.

Het is bovendien in het belang van die jongen dat hij gekocht wordt door een club die met voorbedachte rade behoorlijk wat geld in hem investeert. Wanneer hij transfervrij ergens naar overstapt, zou hij best bij een club kunnen belanden met een redelijk grote naam. Maar waarschijnlijk ook als bankzitter. Als hij een aardige club uitzoekt die met redelijk wat overtuiging de portemonnee voor Greg trekt kan hij nog weleens een behoorlijk mooie carriere tegemoet gaan! :biggthumpup.gif:
wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Gregory heeft aangegeven dat als hij niet verkocht wordt, wel met Ajax aan tafel wil.
Daar steekt ome Mino een stokje voor.
Hoezo zou hij dat doen? Wanneer Raiola op 31 augustus Greg nog steeds niet naar het buitenland krijgt pakt loopt hij een zak met knaken mis. Rond december januari kan hij weer zaken doen. Wanneer hij in het najaar met Ajax een contractverlenging overeenkomt regelt hij voor zichzelf vast wel een leuke fee. Dat kun je Mino wel toevertrouwen. Bovendien kan VDW in een later stadium alsnog verkocht worden wat dus nogmaals een lading poen oplevert. :smile-ajax.gif:
Godenzonen

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo aug 26, 2012 8:40 am

Eigenlijk best wel lekker zo'n wedstrijdje op zaterdag, goed gewonnen en vanmiddag ontspannen kijken of de concurcentie puntjes laat liggen.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo aug 26, 2012 9:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 26, 2012 9:19 am

Alexander schreef: De Jong kan niet in de spits spelen, simpelweg omdat je hem op de plek van Serero nodig hebt.
Of je laat Siem in de spits en je haalt een rechtshalf, of je zet Siem op rechtshalf en haalt een spits. I.m.o. hoort Siem in de as, hij is voor dit Ajax een prima 'spits'. Altijd in beweging, verzet bergen werk en schept ruimte voor anderen. Dus wat mij betreft haalt Ajax een middenvelder. Toornstra bijv. Al jaren gecharmeerd van en ook dit seizoen weer prima begonnen. Maar Siem ziet zichzelf als middenvelder, hij is aanvoerder, dus zal Ajax een aanvaller halen.
ajaxcolombia schreef: Of dat wel of niet gaat gebeuren hangt er maar vanaf.
Natuurlijk niet. G€ld. VDW kan bij een club als WBA in de PL een veelvoud krijgen van wat ie bij Ajax verdient.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 26, 2012 9:35 am

Eenvoudige overwinning gisteravond, al leek NAC af en toe open huis te houden. Siem mocht bij de 1-0 wel heel op zijn gemakkie door de Bredase defensie wandelen. Na NEC en NAC is het nog niet mogelijk om het niveau van dit Ajax in te schatten (voor mij dan).

Wel viel me op dat we, net als tegen NEC, veel mogelijkheden weggaven. In de CL, of tegen sterkere tegenstanders in de Eredivisie, gaan we daar nog van innemen, vrees ik. Deze verdediging is gewoon niet bulletproof.

Over het middenveld ben ik nog niet uit. Zat gisteravond nog in de verwerkingsfase van Theo's vertrek. Wat een pussy het ook moge zijn, hetzij een serieuze aderlating. Enige positieve wat ik eruit kan halen is dat Eriksen lijkt te excelleren, omdat hij nu alle ballen kan opeisen. Dat neemt niet weg dat we voor de creativiteit dus nog maar 1 paard hebben om op te wedden. Da's mager. Serero: lekkere goal, eentje die z'n zaakwaarnemer vast meteen op een dvd'tje brandt, maar die gozer is een aardige dissonant. Dan nog liever Enoh op die plek, of Poulsen maar eens een kans geven; we hebben 'm nu toch.

Blind viel me overigens niet tegen, mag best eens gezegd, al leek hij Lurling soms wel erg veel ruimte te geven. Sana, ten slotte, kan een sensatie worden. Staat toevallig steeds op dezelfde plek, is snel en er gebeurt wat met hem in het veld. Schrijnend verschil met Sulejmani, die toch mocht invallen bij een makkelijke tussenstand, maar kennelijk besloot dat alles nog even een tempootje lager moest.

Met IH ben ik eens dat we lekker gewonnen hebben en vanmiddag eens achterover gaan hangen om te kijken wat de concurrentie gaat doen.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op zo aug 26, 2012 10:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 9:57 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sana, ten slotte, kan een sensatie worden. Staat toevallig steeds op dezelfde plek, is snel en er gebeurt wat met hem in het veld. Schrijnend verschil met Sulejmani, die toch mocht invallen bij een makkelijke tussenstand, maar kennelijk besloot dat alles nog even een tempootje lager moest.
Sana kan in een mum van tijd een gi-gan-ti-sche publiekslieveling worden. Hij heeft de aaibaarheid van Wamberto en op het oog een stuk meer potentie. Echt een technisch ventje met overzicht en je ziet daarnaast dat hij nog veel kan groeien, als Frank, Dennis en de rest heel gericht met hem aan de slag kan gaan zal hij nog veel en veel beter worden. En hij is al best goed.

:biggthumpup.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Blind viel me overigens niet tegen, mag best eens gezegd, al leek ik Lurling soms wel erg veel ruimte te geven.
Dat jij Lurling veel ruimte gaf daar kan Blind niet zoveel aan doen. :ajaxsmiley.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » zo aug 26, 2012 10:03 am

Als wij Wamberto nu zouden hebben gehaald voor een paar ton zou hij ook een publiekslieveling worden. Vergeet niet dat het niveau in de Eredivisie inmiddels een paar stappen lager ligt dan toen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 26, 2012 10:06 am

Cruijff schreef:Dat jij Lurling veel ruimte gaf daar kan Blind niet zoveel aan doen. :ajaxsmiley.gif:
Noted!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:19 am

Arthur schreef:Als wij Wamberto nu zouden hebben gehaald voor een paar ton zou hij ook een publiekslieveling worden. Vergeet niet dat het niveau in de Eredivisie inmiddels een paar stappen lager ligt dan toen.
Klopt, maar dat geldt voor de Premier League nog harder dan voor wat er in Nederland gebeurt. Sunderland, Aston Villa, Arsenal, Southampton, Queens Park Rangers etc. zijn toch echt nog heel wat extremer brandhout dan ploegen als Heracles Almelo.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo aug 26, 2012 10:34 am

Echt een gebrek aan realiteitszin. Heracles (en alles onder de normale top 8) redt het nog niet in de Championschip.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 10:38 am

Welnee man, het zijn juist structureel de Nederlanders die topprestaties in dat land leveren. En vaak ook juist die Nederlanders die in eigen land een soort van loser zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 11:13 am

Wel mooi hoor om de keeper van de tegenstander dit soort teksten te horen bezigen:

http://eredivisielive.nl/video/74365-te ... -huis.html

:ajax.gif:

En wat een heerlijke clip van korter dan een minuut hebben ze in elkaar gedraaid bij EL:
http://eredivisielive.nl/video/74495-aj ... arena.html

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo aug 26, 2012 11:44 am

Ja, mooi. Je zag heel NAC ook met samengeknepen billetjes na de 2-0 zitten van 'ohjeee, dit wordt kuuutttt'.

Heb wel een beetje medelijden met die club, althans, met een hoop mensen binnen de club. Vind NAC een mooi cluppie, maar ze hebben echt geen cent te makken. Wat moet zo'n Karelse hier nou ook van maken.

Ik ben wat positiever gestemd dan enkele weken geleden. Of we kampioen worden, dat zien we wel...maar de sfeer in de groep is goed en ik geloof dat iedereen er wel zin in heeft om er een mooi jaar van te maken. We zullen echt nog wel steekjes laten vallen, maar ik denk dat er nog een hoop leuke wedstrijden aankomen in de Arena. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 11:49 am

Ja er komen zeker nog heel wat leuke potjes aan :blub.gif: en daarnaast moeten we niet net doen alsof andere titelkandidaten geen steken zullen laten vallen tegen pak hem beet RKC.
Thijs schreef:Heb wel een beetje medelijden met die club, althans, met een hoop mensen binnen de club. Vind NAC een mooi cluppie, maar ze hebben echt geen cent te makken. Wat moet zo'n Karelse hier nou ook van maken.
Ja ik heb ook behoorlijk wat sympathie voor NAC, vooral ook door het lekkere sfeertje dat daar op de tribunes is en dat je ook elk moment van de week in vrijwel alle cafés te Breda nog steeds voelt rondhangen. Ik draag mijn steentje bij om een faillissement van NAC tegen te gaan door daar elke 5 jaar ongeveer een keer of 15 op de tribune te gaan zitten.

Toch is het wel te bizar wat er structureel bij NAC allemaal gebeurt. Volgens mij is de gemeente al 7 of 8 keer op cruciale momenten bijgesprongen voor in totaal meer dan 25 miljoen... En ze zullen het ook altijd blijven doen... :ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo aug 26, 2012 12:02 pm

Cruijff schreef:
Arthur schreef:Als wij Wamberto nu zouden hebben gehaald voor een paar ton zou hij ook een publiekslieveling worden. Vergeet niet dat het niveau in de Eredivisie inmiddels een paar stappen lager ligt dan toen.
Klopt, maar dat geldt voor de Premier League nog harder dan voor wat er in Nederland gebeurt. Sunderland, Aston Villa, Arsenal, Southampton, Queens Park Rangers etc. zijn toch echt nog heel wat extremer brandhout dan ploegen als Heracles Almelo.
:drecul.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo aug 26, 2012 12:04 pm

:luukie:

Plaats reactie