Ajax-Roda JC 21-08-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door InnerHarbour » zo aug 22, 2010 11:35 am

Prima pot met Ajax er bovenop, goede wisselwerking tussen Suarez en El Ham. Kansje geven we altijd wel eens weg, jammer dan. Naar me zin gehad.
YNWA

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Daily Blind » zo aug 22, 2010 11:39 am

Hebben jullie je ook zo gestoord aan het feit dat Emanuelson nooit het veld breed houdt. Hij loopt alle ruimtes voor het middenveld dicht en zorgt er gewoon voor dat Ajax na genoeg de linkerflank onbenut laat. Of het moet van Anita komen, maar in dit geval duurt het te lang voordat de bal er ook komt.

Ik vind het nu toch echt tijd dat deze jongen of op de bank geplaatst wordt of met een strik eromheen voor een appel en een ei verkocht gaat worden.

Mr. Ajax
Berichten: 14559
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 22, 2010 12:33 pm

Volgens mij was de 50.000ste eredivisie doelpunt, op naam van El Hamdaoui, zijn eerste balaanraking in het AJAX tenue was dat GEEN buitenkant rechts was.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 22, 2010 1:27 pm

Heb me wel vermaakt gister. Een eenvoudiger overwinning dan ik had verwacht. Leuk om te zien dat er kennelijk iets van chemie ontstaat tussen El H en Suarez.

Een paar dingen vielen me op: wat is Stekel het afgelopen jaar een fantastische keeper geworden. Wat is Anita in een jaar volwassen geworden; en: we blijven achterin kwetsbaar, want Roda had serieuze kansen. Reden waarom ik er nog niet gerust op ben, as. woensdag. Overigens blijf ik het ronduit bagger vinden dat Ooijer wordt uitgefloten als ie zijn debuut maakt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door brigade zuid » zo aug 22, 2010 1:43 pm

Ajaciedjuh schreef:Ajax ontsnapt volgens van Halst.
Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het grappige is dat ze bij de langs de lijn ook al zeiden dat AJAX ontsnapte en dat Roda een aantal grote kansen had gehad.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Bert » zo aug 22, 2010 1:50 pm

Wat had Vertonghen het overigens weer heel typisch moeilijk met een directe tegenstander.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 22, 2010 1:59 pm

brigade zuid schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ajax ontsnapt volgens van Halst.
Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het grappige is dat ze bij de langs de lijn ook al zeiden dat AJAX ontsnapte en dat Roda een aantal grote kansen had gehad.
Roda kreeg inderdaad een paar stevige kansen, maar Ajax ook. En meer. In de tweede helft hoefde de Steek eigenlijk niet meer in actie te komen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Khraa » zo aug 22, 2010 2:39 pm

T voetbal was in de eerste helft nauwelijks om aan te zien. Veel te traag. Te veel postbodevoetbal.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door wimpey » zo aug 22, 2010 3:30 pm

brigade zuid schreef: Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het grappige is dat ze bij de langs de lijn ook al zeiden dat AJAX ontsnapte en dat Roda een aantal grote kansen had gehad.
Erg overtrokken. Bij werkelijk waar de eerste keer dat RJC zich op de helft van Ajax begaf, ontstond die kans voor Janssen. Da's trouwens een interessante speler... Op dat moment had het gewoon 2-0 moeten staan, de kansen die Ajax kreeg waren ernaar. Verdere wapenfeiten RJC: een bijna-kans voor Delorge en een rebound van Vormer. Roda was 5 minuten dreigend, de overige 85 liepen ze naar adem te happen.

CV's hadden het idd wel weer moeilijk. Ze staan naast elkaar i.p.v. gestaffeld, iedere bal richting centrum is dan gevaarlijk. 2e helft sloot de defensie meer aan en was de kaas gegeten. Debuut Ooijer (misselijk, dat gefluit) duidt er m.i. op dat ie tegen Kiev zal spelen.

@Zuidema, met je eens hoor. Jol haalt het never bij LvG. Maar hij is m.i. wel de beste die we in jaren hebben gehad. Ben geen fan, maar hij heeft Ajax wel een eigen smoel gegeven. Ja, Jol is een opportunist en zo speelt Ajax ook, maar ik vind het wel om aan te zien. Ik heb wel wat met dit elftal.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Zuidema » ma aug 23, 2010 7:03 am

wimpey schreef:
@Zuidema, met je eens hoor. Jol haalt het never bij LvG. Maar hij is m.i. wel de beste die we in jaren hebben gehad. Ben geen fan, maar hij heeft Ajax wel een eigen smoel gegeven. Ja, Jol is een opportunist en zo speelt Ajax ook, maar ik vind het wel om aan te zien. Ik heb wel wat met dit elftal.
Zekers, ik vind Jol ook de beste (of de minst slechte?) sinds jaren. Ik heb me overall gezien ook best wel vermaakt met de wedstrijd van zaterdag, ondanks de nodige kritiek van mijn kant.

Maar ik vrees ook voor de waan van de dag, dat ik toch achteraf weer blij ben met een dode mus. Nogmaals, de eerste 20 minuten tegen Kiev vond ik ronduit ontluisterend en lieten zien hoe kwetsbaar en labiel dit Ajax is. Deze ploeg kan met een beetje druk op man en bal te gemakkelijk ontregeld worden. Is het ineens een en al paniek en vrouwen en kinderen eerst. En dan heb je ook niks meer aan de 2 paradepaardjes voorin. Die zijn dan niet meer te bereiken door alle onrust en lopen wat verloren rond, bulkend van ongebruikte kwaliteiten.

En inderdaad, Jol is erg opportunistisch. Zoals de coach is, speelt zijn elftal. Een tikkie te opportunistisch dus, wat mij betreft. Ik had heel graag een paar scheutjes Van Gaal in dit team gezien. Er is al jaren veel mis bij Ajax in de basics, zaken die volgens mij trainbaar zijn voor een gemiddelde speler. Scherpte, discipline, techniek, teamspel, organisatie. En het gaat me steeds meer irriteren, dat spelers hierin maar blijven aanklooien en dat hier kennelijk nooit eens wat structureel in verandert. Ook niet bij Jol, helaas.

Heel erg jammer, omdat vooral nu Ajax eindelijk weer eens een heel behoorlijk elftal lijkt te hebben. Ik zou het nu helemaal extra balen vinden als Ajax weer nat gaat, juist omdat die basics niet in orde zijn.

Time will tell...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door goodfella » ma aug 23, 2010 5:41 pm

brigade zuid schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ajax ontsnapt volgens van Halst.
Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het grappige is dat ze bij de langs de lijn ook al zeiden dat AJAX ontsnapte en dat Roda een aantal grote kansen had gehad.
Het had bij rust ook zomaar 1-2 kunnen staan. Na afloop had het echter zomaar 6-0 kunnen staan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax-Roda JC 21-08-2010

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 23, 2010 7:43 pm

goodfella schreef:
brigade zuid schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ajax ontsnapt volgens van Halst.
Ik heb niks van de wedstrijd gezien maar het grappige is dat ze bij de langs de lijn ook al zeiden dat AJAX ontsnapte en dat Roda een aantal grote kansen had gehad.
Het had bij rust ook zomaar 1-2 kunnen staan. Na afloop had het echter zomaar 6-0 kunnen staan.
Dan had je de scorebordjournalisten eens moeten zien...

Plaats reactie