Ajax - VVV-Venlo 11-04-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Ajax - VVV-Venlo 11-04-2010

Bericht door wimpey » zo apr 11, 2010 8:14 pm

Khraa schreef:pfff, wat was VVV slecht.
Echt. Schaken en, vooruit, Paauwe waren de enigen die op eredivisiespelers leken. De rest... je vraagt je af waar zo'n club ze vandaan haalt. Bij de club om de hoek vind je zulk soort spelers ook.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Willem II, dat nog een stukkie lager staat, slechter is dan VVV. Zó slecht vond ik Willem II in de Arena niet, eerder dit seizoen.

Thom

Bericht door Thom » zo apr 11, 2010 8:21 pm

LucaS schreef:Twente wint geen van de komende drie wedstrijden
Feijenoord laat ze winnen want dat gaan ze nooit toestaan, evt dankzij hen de Joden kampioen
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 11, 2010 8:22 pm

Dat speelt bij de meeste spelers helemaal niet
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » zo apr 11, 2010 8:23 pm

wimpey schreef:Echt. Schaken en, vooruit, Paauwe waren de enigen die op eredivisiespelers leken. De rest... je vraagt je af waar zo'n club ze vandaan haalt. Bij de club om de hoek vind je zulk soort spelers ook.
Haha, ik vond met de rechtsback nog een van de slechtsten bij hun en ik zag later op Studio Sport dat dat onze eigen Timisela was :blush.gif:

Thom

Bericht door Thom » zo apr 11, 2010 8:28 pm

LucaS schreef:Dat speelt bij de meeste spelers helemaal niet
Ze zitten in een stadion vol bloedfanatici, ze weten wat er speelt, ik denk dat ze zich wel twee keer bedenken voor ze gaan scoren. Want ook gelijk kan dodelijk zijn voor twente.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 11, 2010 8:28 pm

Arthur!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo apr 11, 2010 10:39 pm

Peter schreef:Twee weken lang lopen roadtrippen. Sydney-Fraser Island en alles daar in between. Helemaal van de wereld dus. :blush.gif:
Graag een verslag bij thuiskomst! :onfire.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 11, 2010 11:30 pm

wimpey schreef:
Khraa schreef:pfff, wat was VVV slecht.
Echt. Schaken en, vooruit, Paauwe waren de enigen die op eredivisiespelers leken. De rest... je vraagt je af waar zo'n club ze vandaan haalt. Bij de club om de hoek vind je zulk soort spelers ook.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Willem II, dat nog een stukkie lager staat, slechter is dan VVV. Zó slecht vond ik Willem II in de Arena niet, eerder dit seizoen.
Schaken deed het inderdaad behoorlijk.

Bij Ajax was Urby trouwens vandaag de stoorzender. Die had te graag de bal aan de voet. Het duurde allemaal te lang. Vaak stonden mensen op het moment dat hij speelde al gedekt of buitenspel....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo apr 11, 2010 11:40 pm

Het gekke is dat ik met zulke wedstrijden altijd met een tweeslachtig gevoel blijf zitten. Na die 12 minuten was ik helemaal in m'n element, en dacht 'laat maar komen die dubbele cijfers!'. Dan kakt het (en ik ook) weer helemaal in, opleving vlak voor rust, 5-0. Ik zit alvast te mijmeren over die heilige 10-0, maar tegen beter weten in. En ja hoor. Logisch, maar daarom niet minder irritant, een traag tempo.

Ik hoop zo dat de volgende keer het al in de 60e minuut 7-0 staat zodat je een half uur kunt gaan geilen op die drie overige goals, ipv wat slaapverwekkend zomeravondvoetbal.

Maarja, ik neem ze niks kwalijk, wonnen we elke week maar met 7-0. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 11, 2010 11:57 pm

Ik denk dat in de tweede helft eerder Lodeiro en Eriksen erin had moeten komen. Dan was er misschien nog wat spirit in gekomen.

Ik scrok even toen Kennedy aan het warmlopen was, maar waarschijnlijk had hij het, net als ik, koud....

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 12, 2010 5:07 am

De Zeeuw speelde overigens een goede wedstrijd in een meer controlerende rol. Ik had het idee dat hij de meest verdedigende middenvelder was bij Ajax (en Gabri meer op de De Zeeuw positie). In een dienende rol is hij op zijn best. Als hij dat nu ook op zijn 'eigen' positie zou doen, dan is de Zeeuw 'top' voor Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

MvB

Bericht door MvB » ma apr 12, 2010 8:37 am

Thijs schreef:Het gekke is dat ik met zulke wedstrijden altijd met een tweeslachtig gevoel blijf zitten. Na die 12 minuten was ik helemaal in m'n element, en dacht 'laat maar komen die dubbele cijfers!'. Dan kakt het (en ik ook) weer helemaal in, opleving vlak voor rust, 5-0. Ik zit alvast te mijmeren over die heilige 10-0, maar tegen beter weten in. En ja hoor. Logisch, maar daarom niet minder irritant, een traag tempo.
En dan blijf je, grappig genoeg, uiteindelijk zitten met het gevoel dat je naar een saaie wedstrijd heb zitten kijken. In ieder geval wel een heel ontspannen middag, waarbij Ajax 80 minuten de wedstrijd uitvoetbalde en toch de score lekker opvoerde. :ajaxscarf.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 12, 2010 8:55 am

Ik vond er geen fuck aan :blush.gif:

En VVV heeft best een leuke ploeg hoor. Twente had het in ieder geval een stuk lastiger met ze dan wij dat hadden..
IK GELOOF!!!!!!

DelToro

Bericht door DelToro » ma apr 12, 2010 10:30 am

wimpey schreef:
LucaS schreef:
wimpey schreef:Suarez scoort ergens tussen 2/3 en 3/4 van z'n goals tegen ploegen uit het rechterrijtje trouwens. Hij is de KJH van het huidige Ajax.
Het zou eigenaardig zijn als het andersom was.
Ze scoren beiden voornamelijk in wedstrijden die Ajax tóch wel wint. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.

Ruiz is constanter. I.m.o. ook beter.
Dat komt natuurlijk ook omdat Ajax de wedstrijden over het algemeen een stuk makkelijker wint. Wanneer Ruiz scoort is het vaak de enige treffer van de wedstrijd. Scoort hij niet, dan loopt Twente vaak tegen puntverlies op. In de echt belangrijke wedstrijden scoort Ruiz overigens helemaal niet zo veel. In de topwedstrijden heeft hij tot nu toe slechts 2 keer gescoord (1x Ajax, 1x AZ, 0x Feyenoord, 0x PSV) in 6 wedstrijden. In de wedstrijden dat hij niet scoorde leverde dat ook nog eens altijd puntverlies op. In de Europa League heeft hij alleen tegen het nietszeggende FK Qarabag 2x gescoord, maar in de overige 11 Europese wedstrijden kwam hij niet tot scoren.

Dus in de 6 wedstrijden dat Twente puntverlies heeft geleden in de Eredivisie (Ajax, PSV 2x, Feyenoord, Groningen, Utrecht) kwam Ruiz niet tot scoren. Vaak heeft hij natuurlijk ook het enige doelpunt van de wedstrijd gemaakt, maar dat zegt net zoveel over het scorinsvormogen van de andere Twente spelers (dat nihil is) dan over Ruiz. Dat blijkt ook wel uit de Europese wedstrijden waarin Ruiz vaak niet thuis gaf met slechts 1 treffer in 12 duels.

Suarez heeft dan in ieder geval nog 6 keer gescoord in 8 wedstrijden tegen PSV, AZ, Twente en Feyenoord, en hij heeft daarbij nog de nodige assists gegeven. Dat niet alle doelpunten even belangrijk zijn, daar kan Suarez ook weinig aan veranderen. Ajax scoort nu eenmaal makkelijker dan Twente. Als Suarez (net zoals Ruiz vaak doet) in de 80e minuut een goal maakt, dan hebben 4 andere spelers al een treffer gemaakt en is zijn treffer dus minder belangrijk.

Blijft staan dat Ruiz het minstens net zovaak in belangrijke duels laat afweten dan Suarez.
Laatst gewijzigd door DelToro op ma apr 12, 2010 11:14 am, 4 keer totaal gewijzigd.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 12, 2010 10:51 am

Thom schreef:
LucaS schreef:Twente wint geen van de komende drie wedstrijden
Feijenoord laat ze winnen want dat gaan ze nooit toestaan, evt dankzij hen de Joden kampioen
Feyenoord en AZ zijn ploegen die weten dat ze bij hun aanhang punten scoren als ze Ajax een oor aannaaien. Een Feyenoorder of AZ'er heeft daar wel een nederlaag voor over, normaal gesproken.

Onze hoop ligt besloten in het feit dat AZ en Feyenoord nog volop in gevecht zijn om de vierde plaats. Wie vijfde wordt, speelt een extra Europa League-voorronde. Dat is niet alleen riskant met het oog op premature uitschakeling, maar brengt ook een akelig vroeg begin van de voorbereiding met zich mee.

Het is echt wel wat waard om te strijden voor een voorronde minder. AZ en Feyenoord hebben belang bij een goed resultaat tegen Twente. Ik neem aan dat ze zich dat realiseren (al wekte Mario Been gisteren op tv niet die indruk).

Overigens bestaat ook de kans dat het - na puntenverlies bij AZ - tegen zo ongeveer iedereen fout kan gaan voor Twente, omdat ze dan de zenuwen krijgen. Als Twente punten verliest bij AZ, sluit ik niet uit dat de motor vastloopt en ze overkomt wat AZ in 2007 had (algehele verlamming vlak voor de finish).

K.
Still alive...

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 12, 2010 10:54 am

En Advocaat ook niet bepaald. Ze lijken redelijk tevreden te zijn met het behalen van Europees voetbal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 12, 2010 10:58 am

Ik kan me niet voorstellen dat die clubs zich laten slachten.. Daarvoor spelen ze nog teveel wedstrijden en is die voorronde wel van belang.
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » ma apr 12, 2010 11:01 am

Ik kan me niet voorstellen dat je als sporter een stap minder kan doen. Als je op het veld staat wil je winnen volgens mij.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 12, 2010 11:12 am

Advocaat: Let op mijn woorden, Ajax strandt bij NEC

AZ-trainer Dick Advocaat. FOTO ANP
ALKMAAR - Dick Advocaat verwacht dat FC Twente kampioen van Nederland wordt. De coach van AZ denkt namelijk dat concurrent Ajax op de slotdag struikelt in Nijmegen. ,,NEC heeft een ploeg, die in eigen stadion voor elke grote club een verschrikkelijk lastige hindernis is. Let op mijn woorden, in de laatste wedstrijd van het seizoen gaat Ajax in Nijmegen nog punten verspelen.''

NEC knokt, het veld is zwaar en eigenlijk slecht, waardoor het ontzettend moeilijk is om hier te winnen.''
ad

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 12, 2010 11:12 am

Kowalczyk schreef:Onze hoop ligt besloten in het feit dat AZ en Feyenoord nog volop in gevecht zijn om de vierde plaats. Wie vijfde wordt, speelt een extra Europa League-voorronde. Dat is niet alleen riskant met het oog op premature uitschakeling, maar brengt ook een akelig vroeg begin van de voorbereiding met zich mee.
Ik vraag me zeer af of dat leeft bij de spelers van AZ of F. Europees voetbal halen, dat wel, maar de rest zien ze dan wel weer.

F. moet sowieso top zijn om van Twente te winnen. Doen ze er niet helemaal alles aan, dan is Twente gewoon beter.
Het stinkt aan alle kanten!

DelToro

Bericht door DelToro » ma apr 12, 2010 11:18 am

joey schreef:
Kowalczyk schreef:Onze hoop ligt besloten in het feit dat AZ en Feyenoord nog volop in gevecht zijn om de vierde plaats. Wie vijfde wordt, speelt een extra Europa League-voorronde. Dat is niet alleen riskant met het oog op premature uitschakeling, maar brengt ook een akelig vroeg begin van de voorbereiding met zich mee.
Ik vraag me zeer af of dat leeft bij de spelers van AZ of F. Europees voetbal halen, dat wel, maar de rest zien ze dan wel weer.

F. moet sowieso top zijn om van Twente te winnen. Doen ze er niet helemaal alles aan, dan is Twente gewoon beter.
Neem aan dat dat wel speelt, want het kan schelen in de vakantieperiode. Als AZ 5e wordt dan moet het al halverwege juli (een week na het WK) al de eerste kwalificatiewedstrijd spelen. Als het 4e wordt moet het 2 weken later in actie komen.
Advocaat kan dat natuurlijk niets schelen, want hij is dan al weg. Ik denk dat de spelers van AZ het belangrijker vinden om 4e te worden dan de trainer.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 12, 2010 11:23 am

Het speelt alleen als spelers naar het WK gaan. Anders hebben ze vakantie genoeg.

DelToro

Bericht door DelToro » ma apr 12, 2010 11:29 am

Veel spelers zullen er niet gaan. Waarschijnlijk in ieder geval Schaars, Mendes da Silva, Sergio Romero, Holman. Misschien ook nog Moreno en Poulsen (weet niet precies hoe het met hun kansen op het WK zit). Mochten die allemaal gaan, dan zijn dat toch niet de minste spelers van AZ.

Daarnaast kan ik het me niet voorstellen dat de andere spelers liever 2 keer tegen een wazige club uit het Oostblok spelen in plaats van een rustigere voorbereiding op het nieuwe seizoen te hebben.
Laatst gewijzigd door DelToro op ma apr 12, 2010 11:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 12, 2010 11:29 am

joey schreef:F. moet sowieso top zijn om van Twente te winnen. Doen ze er niet helemaal alles aan, dan is Twente gewoon beter.
Ja, maar AZ was ook vijf klassen beter dan Excelsior, op de slotdag van 2006-2007.

Kampioensstress is een raar ding. Hoe vatbaar Twente daarvoor is, zal blijken als ze punten verspelen bij AZ (maar alleen dan; als ze bij AZ winnen, wandelen ze rustig over de finish).

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 12, 2010 11:34 am

Je bedoelt dat Ajax ook AZ betaalt? :666.gif:

Plaats reactie