Champions League avontuur 18/19

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 15, 2019 5:22 pm

Arthur schreef:Daar moet je wel bij aantekenen dat we in die 5 jaar 1x de titel volkomen onnodig op de laatste dag hebben weggegeven en in het seizoen onder Bosz waren we makkelijk kampioen geworden als de Europese campagne niet zoveel energie had gekost.
Dat moet je er helemaal niet bij aantekenen, want het resultaat was ook in die jaren 0 prijzen. Mits, maar en als tellen niet.
Jinne schreef:
Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:In jouw voorbeeld is Ajax al 10 jaar geleden overgenomen door een sjeik.
Precies. We hebben 4 jaar op rij de titel gepakt en toen 5 jaar niet. Tijdens die 4 jaar werd er ook geroepen dat Ajax nu een gigantisch gat gaat slaan tov de concurrentie, Bayern Munchen van Nederland en bla bla bla... Speculeren is leuk, maar dingen kunnen zomaar anders gaan lopen en dan heb je er weinig aan.
Destijds heeft Ajax wel minder doorgepakt qua transfers en salarishuis dan nu, maar een vergelijking met de rijkste clubs uit de andere landen is moeilijker te maken. We zijn zelfs immers alleen maar de rijkste club van Nederland. Op Europees niveau doen we niet mee in de top qua budgetten. Waardoor wij onze spelers niet kunnen behouden itt de City, PSG's ed. Daarnaast is het de vraag of we zo'n suprematie wel heel lang leuk zullen vinden. Ik vind het nu wel fijn dat de titelrace tot na Spurs thuis nog spannend was.
Het heeft dus niet uitsluitend met geld te maken, vind ik. In Qatar wordt ook veel beter betaald dan in Nederland en in de Championship ook. Toch zie je Frenkie en De Ligt niet die kant op gaan. Het gaat de meeste spelers eerder om de sportieve uitdaging, en daar ontbreekt het aan in de eredivisie. En dat wordt alleen maar erger mocht Ajax iedereen leegkopen om de Bayern Munchen van NL te worden ofzo.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Arthur » wo mei 15, 2019 5:44 pm

Mr. Ajax schreef:
Arthur schreef:Daar moet je wel bij aantekenen dat we in die 5 jaar 1x de titel volkomen onnodig op de laatste dag hebben weggegeven en in het seizoen onder Bosz waren we makkelijk kampioen geworden als de Europese campagne niet zoveel energie had gekost.
Dat moet je er helemaal niet bij aantekenen, want het resultaat was ook in die jaren 0 prijzen. Mits, maar en als tellen niet.
Natuurlijk wel. Door die EL finale was het een vrij goed seizoen, ondanks het missen van prijzen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » wo mei 15, 2019 6:03 pm

Gasten.
Je had al verreweg het grootste budget en zit 9 jaar zonder KNVB Beker.

Nu wachtte je op de landstitel 5 jaar, eerder maar liefst 7 jaar. Ik zou maar ff wachten met terminologie als "Eredivisie totaal ontgroeid" en "eentonig, Ajax is een soort van Bayern"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Duke » vr mei 17, 2019 10:23 pm

https://www.youtube.com/watch?v=ZgVqeJrz6-8

Mooi overzicht van het CL-seizoen van Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 18, 2019 10:41 am

Ik kan het nog steeds niet aan om ernaar te kijken. Zo’n unieke kans op een CL-finale zie ik misschien in mijn hele leven niet meer voorbij komen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » za mei 18, 2019 11:21 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik kan het nog steeds niet aan om ernaar te kijken. Zo’n unieke kans op een CL-finale zie ik misschien in mijn hele leven niet meer voorbij komen.
Om te kunnen luisteren hoef je niet meer te doen dan alleen af en toe je mond te houden.
Om mooie dingen te bekijken moet je dus je ogen open doen.

En volgend seizoen tijdens de finale in Istanbul een paar keer knipperen en blij zijn als je Tadic, Onana, Blind, Van de Beek, De Ligt, Bergwijn, Traore, Tadic en Tagliafico in een CL finale ziet rondlopen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » za mei 18, 2019 2:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik kan het nog steeds niet aan om ernaar te kijken.
Het blijven inderdaad moeilijke momenten, ja.
Dan kijk ik liever, met name bij PSV thuis en Groningen uit bijna even spannend, naar AFTERMOVIE - de ontknoping van de Eredivisie 2018-2019.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Duke » za mei 18, 2019 8:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik kan het nog steeds niet aan om ernaar te kijken. Zo’n unieke kans op een CL-finale zie ik misschien in mijn hele leven niet meer voorbij komen.
Ik ben gestopt voor de halve finale. Ik vond het vooral mooi om het begin te zien, hoe je al glimpen van het latere succes zag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Monkey Tonk » za mei 18, 2019 10:35 pm

Schitterend seizoen. In een eerlijk Europa blijf je met zo'n team jarenlang aan de internationale top.

Niet veel mensen zaten te wachten op de Spurs in de CL finale. Dat team is er met zoveel mazzel doorheen gerold. De wereld stond op de banken voor Ajax. Ik denk dat de druk - van de finale zo dichtbij - toch EtH een beetje een waas voor de ogen gaf. Het opstellen van Dolberg gaf voor mij aan dat EtH niet goed inschatte waarom Ajax precies tot zulke grote hoogten kon stijgen dit jaar. Dat was zonder uitzondering met de valse-spits/steekpassenvariant. In de tweede helft speelde Ajax vooral om niet te verliezen (inbrengen van verdedigers). Daarnaast deed hij niets om de Eriksen-angel eruit te halen. Ik heb Modric nauwelijks gezien tegen FdJ. Zet hem dan op Eriksen. Je kunt een coach die je op de rand van de CL-finale zet niet hard gaan bekritiseren, want hij heeft zoveel goed gedaan, maar het net-niet-halend van de finale komt voor mij 100% ook op zijn conto. Het Ajax in die tweede helft was net zo slecht als in die korte periode na de winterstop, met de 6-2 in R'dam en de 4-4 tegen Heerenveen. In de competitie kun je het nog rechtzetten, maar in de CL is er geen margin for error.

Een plek in de CL-finale volop verdiend, en daarna weer weggegeven.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door wimpey » zo mei 19, 2019 12:32 pm

Ajax had geen Neres, die tegen Madrid en Juve excelleerde. Die het tegen edsv besliste, toen Ajax met de rug tegen de muur stond.

EtH neemt de verantwoordelijkheid voor de 2-1 van Spurs op zich. Hoewel zijn verdedigers blind naar voren renden. De 2-2 was van Schone. Magallan inbrengen was m.i. dom, maar De Ligt verliest voor de 2-3 een duel dat hij niet moet aangaan. Ik las een lang interview met hem: hij schat situaties nu veel beter in. Jammer dat ie dat tegen Spurs vergat te doen... Ik kan Ten Hag ook niet kwalijk nemen dat Nico weer eens binnendoor verrast werd.

Ten Hag heeft een enorm verval (edsv, kakkies, Heerenveen, Heracles, Spurs) er niet volledig uit kunnen rammen. Staat tegenover dat Ajax vele close games won. Hij en zijn spelers hoeven zich weinig te verwijten. Ajax stierf in de CL in schoonheid.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » zo mei 19, 2019 12:49 pm

wimpey schreef: EtH neemt de verantwoordelijkheid voor de 2-1 van Spurs op zich. Hoewel zijn verdedigers blind naar voren renden. De 2-2 was van Schone. Magallan inbrengen was m.i. dom, maar De Ligt verliest voor de 2-3 een duel dat hij niet moet aangaan. Ik las een lang interview met hem: hij schat situaties nu veel beter in. Jammer dat ie dat tegen Spurs vergat te doen... Ik kan Ten Hag ook niet kwalijk nemen dat Nico weer eens binnendoor verrast werd.
En ik neem het De Ligt op zich niet kwalijk dat het in ruim 186 minuten halve finale voetbal op zijn 19e één keer op die manier fout gaat.
Dat Ten Hag zelf de verantwoordelijkheid pakt voor die 2-1 vind ik dapper. Eigenlijk ook niet helemaal terecht. Van het duo De Ligt / Blind had er ook wel minstens 1 zo volwassen mogen zijn om bij zo'n situatie in het veld de ander terug naar achter te schreeuwen.

WiekentCees zal het met me oneens blijven dat Ajax in Londen 0-5 had kunnen winnen (of in ieder geval binnen 27 minuten 0-2 of 0-3 voor had moeten staan en daarna dus naar 0-5 had kunnen uitlopen...) maar man man man man wat is er wel niet allemaal gebeurd in deze wedstrijden. Kijk de halve finales gewoon maar terug als je durft, voor mij werkte het een beetje therapeutisch. :blush.gif:

Maar deze twee wedstrijden opgeteld hadden niet slechts 2 of 3 'wat als momenten' maar het waren er minstens 40-45. :blush.gif: :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Thijs » ma mei 20, 2019 3:06 pm

Niemand heeft het er nog over maar wel een geinig feitje, dankzij de misser van Justin Kluivert gaat AS Roma hoogstwaarschijnlijk geen Champions League halen. En omdat Sevilla (hoger geplaatst dan Ajax) het ook niet heeft gehaald, heeft Ajax alleen nog een Europa League-overwinning van Chelsea nodig om volgend jaar in pot 2 te komen!

Aiiiight, Justin bedankt man! En hup Chelsea!

Potje 2 betekent dat wij clubs als Real Madrid, Atletico, Porto, Napoli, Shaktar Donetsk en Liverpool gaan ontlopen. In ruil daarvoor wordt het de categorie Dinamo Kiev, Bayer Leverkusen, FC Salzburg, Valencia. Toch een verschilletje.

Het rijtje tegenstanders uit de 3e voorronde wordt steeds iets duidelijker, althans, als de hoogstgeplaatste clubs doorgaan uit de vorige voorrondes: Loedogorets, FC APOEL, PAOK, FK Qarabag, Maribor en Rode Ster Belgrado.

Ofwel eerst zelf de poulefase bereiken, maar wel allemaal hopen op Chelsea volgende week.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door InnerHarbour » ma mei 20, 2019 3:16 pm

Thijs schreef:Niemand heeft het er nog over maar wel een geinig feitje, dankzij de misser van Justin Kluivert gaat AS Roma hoogstwaarschijnlijk geen Champions League halen. En omdat Sevilla (hoger geplaatst dan Ajax) het ook niet heeft gehaald, heeft Ajax alleen nog een Europa League-overwinning van Chelsea nodig om volgend jaar in pot 2 te komen!

Aiiiight, Justin bedankt man! En hup Chelsea!

Potje 2 betekent dat wij clubs als Real Madrid, Atletico, Porto, Napoli, Shaktar Donetsk en Liverpool gaan ontlopen. In ruil daarvoor wordt het de categorie Dinamo Kiev, Bayer Leverkusen, FC Salzburg, Valencia. Toch een verschilletje.

Het rijtje tegenstanders uit de 3e voorronde wordt steeds iets duidelijker, althans, als de hoogstgeplaatste clubs doorgaan uit de vorige voorrondes: Loedogorets, FC APOEL, PAOK, FK Qarabag, Maribor en Rode Ster Belgrado.

Ofwel eerst zelf de poulefase bereiken, maar wel allemaal hopen op Chelsea volgende week.
Bij CL winst gaan wij naar pot 1. In dat geval is het dus niet zeker dat Ajax ons ontloopt. Als Ajax de groepsfase überhaupt haalt. :blackcat.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Lionel » ma mei 20, 2019 3:21 pm

Jullie ontlopen boeit me niks. Jullie in pot 2 krijgen is kut.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » ma mei 20, 2019 3:21 pm

InnerHarbour schreef:
Bij CL winst gaan wij naar pot 1. In dat geval is het dus niet zeker dat Ajax ons ontloopt. Als Ajax de groepsfase überhaupt haalt. :blackcat.gif:

Jup. Onder meer de CL winnaar, EL winnaar en landskampioen van Frankrijk komen in pot 1 terecht.
Zou wel zuur en beetje vernederend voor Liverpool zijn als ze in juni 2019 CL winnaar worden en in november 2019 alweer uitgeschakeld in de volgende CL jaargang doordat ze de AFC Ajax in hun poule troffen.

De titel van dit topic moet trouwens in Ajax Amsterdam, Champions League winnaar 19/20 gewijzigd worden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Thijs » ma mei 20, 2019 3:21 pm

Ohja, je hebt gelijk. Ik bedoelde Tottenham, ik ga er dan idd vanuit dat Liverpool de CL gaat winnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door wimpey » ma mei 20, 2019 4:32 pm

Thijs schreef:Niemand heeft het er nog over maar wel een geinig feitje, dankzij de misser van Justin Kluivert gaat AS Roma hoogstwaarschijnlijk geen Champions League halen. En omdat Sevilla (hoger geplaatst dan Ajax) het ook niet heeft gehaald, heeft Ajax alleen nog een Europa League-overwinning van Chelsea nodig om volgend jaar in pot 2 te komen!

Aiiiight, Justin bedankt man! En hup Chelsea!
Wanneer Chelsea wint heeft edsv / mbesv een nog lastiger traject om de CL te bereiken. Hup Chelsea! :ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » ma mei 20, 2019 4:36 pm

Thijs schreef:Niemand heeft het er nog over maar wel een geinig feitje, dankzij de misser van Justin Kluivert gaat AS Roma hoogstwaarschijnlijk geen Champions League halen. En omdat Sevilla (hoger geplaatst dan Ajax) het ook niet heeft gehaald, heeft Ajax alleen nog een Europa League-overwinning van Chelsea nodig om volgend jaar in pot 2 te komen!

Aiiiight, Justin bedankt man! En hup Chelsea!

Potje 2 betekent dat wij clubs als Real Madrid, Atletico, Porto, Napoli, Shaktar Donetsk en Liverpool gaan ontlopen.

Ofwel eerst zelf de poulefase bereiken, maar wel allemaal hopen op Chelsea volgende week.
wimpey schreef:
Wanneer Chelsea wint heeft edsv / mbesv een nog lastiger traject om de CL te bereiken. Hup Chelsea! :ajax.gif:
Sorry. Ik doe niet mee jongens.
Pushkin (oud AT lid) rekende het Chelsea moet de EL winnen scenario vorige week ook al aan me voor.
Nu heb ik ook werkelijk niets met het huidige Arsenal, maar juichen voor Chelsea gaat echt tegen al mijn principes in.

Niet dat het me overigens zal jeuken wie de EL finale straks wint.

Doe uit pot 1 maar gewoon Liverpool en uit pot 2 het liefst Real Madrid.
Wij zijn Ajax en wij zijn toch niet bang voor Liverpool en Real Madrid?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Marillion » di mei 21, 2019 8:56 am

Ik ga de finale van zowel de CL als de EL niet eens kijken. Ik ben maar supporter van één club en dat is Ajax. Daarbij zal ik niet ontkennen dat de CL finale nog wat gevoelig ligt.

Wie er wint zal me wat dat betreft een zorg zijn. Al heb ik gevoelsmatig inderdaad wel veel meer met Arsenal dan met Chelsea als het om de EL gaat.

Die loting van Ajax zien we volgend jaar wel weer. Eerst maar eens de poule bereiken. En dan hoop ik toch gewoon op één of twee mooie confrontaties om te bezoeken. Ik wacht bijvoorbeeld al jaren op Napoli uit. En hoewel ik al een keer op Anfield ben geweest staat Liverpool - Ajax natuurlijk ook bijzonder hoog op mijn verlanglijstje.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door InnerHarbour » di mei 21, 2019 9:01 am

Kom kom Marillion, je mag dan wel niet gaan kijken maar stiekem ben je gewoon een beetje voor Liverpool. :blackcat.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Arthur » di mei 21, 2019 9:09 am

Ik ben in de finale wel voor Liverpool, ook al ga ik waarschijnlijk niet kijken.
Met beide clubs heb ik niks, maar Liverpool verdient het duidelijk meer dan de Spurs.

Chelsea is, net als City, PSG, etc., een club waar ik altijd tegen ben, dus in de EL finale ben ik dan maar voor Arsenal. Maar ook tijdens die wedstrijd heb ik wel iets beters te doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » di mei 21, 2019 9:50 am

Arthur schreef:Ik ben in de finale wel voor Liverpool, ook al ga ik waarschijnlijk niet kijken.
Met beide clubs heb ik niks, maar Liverpool verdient het duidelijk meer dan de Spurs.
Spurs heeft in de 1/8e finale wel twee keer verdiend gewonnen van Borussia Dortmund. Die beide wedstrijden speelden ze vrij goed.
Maar in de kwartfinale hebben ze uiteraard extreem gemazzeld tegen City, zelf hadden ze al 100% geaccepteerd dat ze uitgeschakeld waren.
Uitgeschakeld waren ze zelfs ook al bijna in de poulefase, pakt PSV in wedstrijd 6 geen punt in Milaan dan is het CL jaar daar al voorbij voor de Spurs.

Ik hoop op een enorme kut wedstrijd met een winnende goal van Wijnaldum. Of een 0-2 met twee goals Wijnaldum. Want dan blijkt die 4e rangs Eredivisie gewoon een league waar elk klein jongetje kan dromen dat ie zowel de CL finale als halve finale kan beslissen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Toppie » di mei 21, 2019 11:50 am

Ik hoop 5-0 en dat Liverpool volgende week Zaterdag zo goed speelt, dat we kunnen zeggen dat het wel heel moeilijk voor zelfs Ajax was geweest om van ze te winnen :smile-ajax.gif:

Ze hebben trouwens het mooiste clublied van de wereld en met al die sjaaltjes is en wordt dat dan een prachtig gezicht :ajaxscarf.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Cruijff » di mei 21, 2019 12:57 pm

Toppie schreef:Ik hoop 5-0 en dat Liverpool volgende week Zaterdag zo goed speelt, dat we kunnen zeggen dat het wel heel moeilijk voor zelfs Ajax was geweest om van ze te winnen :smile-ajax.gif:
Hoezo willen we dat??
Je wilt toch juist een finale waarna je denkt "Ajax had deze fluitend kunnen winnen" en dat winnen van de Champions League is voor Ajax dan vervolgens helemaal niet onmogelijk. Sterker nog: dat doen we in 2020.
Toppie schreef:Ze hebben trouwens het mooiste clublied van de wereld en met al die sjaaltjes is en wordt dat dan een prachtig gezicht :ajaxscarf.gif:
Hoe kom je daar nu weer bij?
Het mooiste clublied ter wereld is dat van Ajax, samen met de clubliederen van Sparta, van Helmond Sport en van NAC.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door Toppie » di mei 21, 2019 6:52 pm

Cruijff schreef:
Toppie schreef:Ik hoop 5-0 en dat Liverpool volgende week Zaterdag zo goed speelt, dat we kunnen zeggen dat het wel heel moeilijk voor zelfs Ajax was geweest om van ze te winnen :smile-ajax.gif:
Hoezo willen we dat??
Je wilt toch juist een finale waarna je denkt "Ajax had deze fluitend kunnen winnen" en dat winnen van de Champions League is voor Ajax dan vervolgens helemaal niet onmogelijk. Sterker nog: dat doen we in 2020.
Toppie schreef:Ze hebben trouwens het mooiste clublied van de wereld en met al die sjaaltjes is en wordt dat dan een prachtig gezicht :ajaxscarf.gif:
Hoe kom je daar nu weer bij?
Het mooiste clublied ter wereld is dat van Ajax, samen met de clubliederen van Sparta, van Helmond Sport en van NAC.
:biggrin.gif: :smallgrin.gif: :drecul.gif:
Lul met vingers :blackcat.gif: :smallgrin.gif:

Plaats reactie