Zo zie ik het ook.Marillion schreef:Overigens heb ik werkelijk helemaal niets met 'het nieuwe huldigen'. Ten eerste vind ik persoonlijk huldigen pas interessant als je echt iets hebt gepresteerd. Dat is voor mij dan toch wel een landstitel of een europa cup. Nu hebben we een paar potjes tegen amateurs gewonnen, zijn we nog bijna bij gestruikeld ook, en de beker pakken we na een finale die toch bij voorbaat wel van al zijn charme was ontdaan.
En van de locatie kan ik ook al niet warm worden. Toegegeven, het is al beter dan op P2. Maar feest vieren doe ik toch liever in het centrum. Gewoon lekker een biertje drinken in de stad. Ik merk ook dat van iedereen die ik ken er helemaal niemand interesse had om daarheen te gaan. Er staat echt een ander publiek dan normaal (zonder daar een waardeoordeel aan te koppelen).
Ik snap de praktische voordelen overigens wel hoor. De overlast is zo nihil, en het is allemaal lekker makkelijk te controleren. Dit zal voortaan ook wel de standaard worden. Maar mij zul je er niet tegenkomen.
Ik ken ook niemand die daar beslist heen moest. En voor zo'n bekertje kom ik sowieso mijn huis niet uit.