Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Bericht door joey » vr mei 07, 2010 11:34 am

Marillion schreef:Overigens heb ik werkelijk helemaal niets met 'het nieuwe huldigen'. Ten eerste vind ik persoonlijk huldigen pas interessant als je echt iets hebt gepresteerd. Dat is voor mij dan toch wel een landstitel of een europa cup. Nu hebben we een paar potjes tegen amateurs gewonnen, zijn we nog bijna bij gestruikeld ook, en de beker pakken we na een finale die toch bij voorbaat wel van al zijn charme was ontdaan.

En van de locatie kan ik ook al niet warm worden. Toegegeven, het is al beter dan op P2. Maar feest vieren doe ik toch liever in het centrum. Gewoon lekker een biertje drinken in de stad. Ik merk ook dat van iedereen die ik ken er helemaal niemand interesse had om daarheen te gaan. Er staat echt een ander publiek dan normaal (zonder daar een waardeoordeel aan te koppelen).

Ik snap de praktische voordelen overigens wel hoor. De overlast is zo nihil, en het is allemaal lekker makkelijk te controleren. Dit zal voortaan ook wel de standaard worden. Maar mij zul je er niet tegenkomen.
Zo zie ik het ook.

Ik ken ook niemand die daar beslist heen moest. En voor zo'n bekertje kom ik sowieso mijn huis niet uit.
Het stinkt aan alle kanten!

MvB

Bericht door MvB » vr mei 07, 2010 11:37 am

Thijs schreef:
'Vocht achter je longen!'
vr, 07/05/2010 - 08:40
Niet dat 'ie het ooit wél was, maar Jan Vertonghen (de man van de jodenstreek uit november 2009) is sinds gisteravond officieel Nooit Meer Welkom in Rotterdam! Met z'n blije 'het zijn maar kutkakkerakken'. Ergo: volgend seizoen bij De Klassieker óf geblesseerd thuis blijven óf je krijgt een hele zware dag!
En voor Eric Gudde: schrijf jij nog fijn een open brief om op te roepen tot vrijheid, blijheid, verdraagzaamheid en respect! Wij blijven ze toch wel haten...'Vocht achter je longen!'
Lunatic News.

Wat zal Vertonghen hiervan balen zeg! :smallgrin.gif:
Hiervoor waren die kakkies altijd zo vriendelijk voor onze spelers! Dit zal een klap zijn voor Jan...
:smallgrin.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 07, 2010 11:41 am

Het zijn alleen maar Jankers in kakkerlakkenstad. :ajaxsmiley.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mei 07, 2010 12:35 pm

Haha. Zelf staan ze onze jeugd nog voor '******joden' uit te maken, maar o wee als die bal een keer gekaatst wordt.

Maar volgend jaar wordt ie dus uitgescholden in de kuip? Dat nieuws zal natuurlijk als een complete verrassing voor hem komen :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 07, 2010 12:43 pm

Afbeelding

Zal Coronel niet zo blij mee zijn.. :headbang.gif: Joduh!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 07, 2010 1:02 pm

Pffff, wat potsierlijk. :blush.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr mei 07, 2010 2:07 pm

Over potsierlijk gesproken, de open brief van de Feyenoord-supportersvereniging aan Ajax:
Ajax-directeur Rik van den Boog begrijpt de heersende antipathie tegen Ajax niet. Dit liet hij eerder weten in een interview met Radio 1. Hij mist het respect voor zijn club. In bijna alle Eredivisiestadions klonk een luid gejuich toen de Amsterdammers de titel definitief misliepen. De heer Van der Boog begrijpt hier niets van.

Ajax heeft gisteren zeer verdiend de beker gewonnen. Wat wij schrijven heeft dus niets te maken met het feit dat wij als supporters van Feyenoord gefrustreerd reageren op het verlies. Waar wij nu wel op reageren is waar de heer Van den Boog zogezegd niets van begrijpt.

Na de winst werden de Ajax spelers ontvangen en toegejuicht door de toegestroomde fans in de Amsterdam ArenA. Hierbij sprak Ajax trainer Jol de woorden: "In Rotterdam zongen ze dat we de beker in onze reet konden steken. Nou dat hebben we gedaan en daarna meegenomen naar Amsterdam".
Hierna nam spelers Jan Vertonghen de microfoon, "Het zijn maar kut kakkerlakken, het zijn maar kut kakkerlakken", zong de verdediger de Ajax aanhangers toe. Dit gedrag deed zelfs bij trainer Jol de wenkbrauwen fronzen.

De heer Van den Boog moet na het zien van deze beelden nu toch wel begrijpen waar de antipathie en het niet respecteren van Ajax vanuit Rotterdam en overige steden vandaan komt. Feyenoord-supporters zijn zeker niet roomser dan de paus, maar net zoals eerder de afbeeldingen met het bombardement op Rotterdam, zijn ook deze uitlatingen van zowel de trainer als een speler buiten alle proporties.
Feyenoord-supporters zijn na het zien van de beelden woedend. De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) verlangt dan ook van de heer Van den Boog dat hij hier als directeur openlijk afstand van neemt en Jol en Vertonghen excuses aan laat bieden voor dit soort uitlatingen. Dit mede om de gespannen situatie niet nog meer op de spits te drijven en voor het respect naar tegenstander toe, wat Ajax volgens hem van bijna alle andere clubs niet krijgt.

FSV
Dik/schuin gedrukt de spel- en taalfouten. Snap dat je daar tijdens het stapelen van containers niet altijd even goed je aandacht aan kunt besteden. :biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 07, 2010 2:18 pm

Ze hebben (los van de spelvouten) natuurlijk wel een punt. Respect moet je wel verdienen. Al toonden de spelers van Feyenoord ook weinig respect voor de bekerwinnaar door al voor de huldiging de kleedkamer op te zoeken. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » vr mei 07, 2010 2:32 pm

En ik denk dat Rikkie dat ook in alle nederigheid gaat doen. echt waar :hypocrite.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 07, 2010 3:20 pm

Thijs schreef:Over potsierlijk gesproken, de open brief van de Feyenoord-supportersvereniging aan Ajax:
Ajax-directeur Rik van den Boog begrijpt de heersende antipathie tegen Ajax niet. Dit liet hij eerder weten in een interview met Radio 1. Hij mist het respect voor zijn club. In bijna alle Eredivisiestadions klonk een luid gejuich toen de Amsterdammers de titel definitief misliepen. De heer Van der Boog begrijpt hier niets van.

Ajax heeft gisteren zeer verdiend de beker gewonnen. Wat wij schrijven heeft dus niets te maken met het feit dat wij als supporters van Feyenoord gefrustreerd reageren op het verlies. Waar wij nu wel op reageren is waar de heer Van den Boog zogezegd niets van begrijpt.

Na de winst werden de Ajax spelers ontvangen en toegejuicht door de toegestroomde fans in de Amsterdam ArenA. Hierbij sprak Ajax trainer Jol de woorden: "In Rotterdam zongen ze dat we de beker in onze reet konden steken. Nou dat hebben we gedaan en daarna meegenomen naar Amsterdam".
Hierna nam spelers Jan Vertonghen de microfoon, "Het zijn maar kut kakkerlakken, het zijn maar kut kakkerlakken", zong de verdediger de Ajax aanhangers toe. Dit gedrag deed zelfs bij trainer Jol de wenkbrauwen fronzen.

De heer Van den Boog moet na het zien van deze beelden nu toch wel begrijpen waar de antipathie en het niet respecteren van Ajax vanuit Rotterdam en overige steden vandaan komt. Feyenoord-supporters zijn zeker niet roomser dan de paus, maar net zoals eerder de afbeeldingen met het bombardement op Rotterdam, zijn ook deze uitlatingen van zowel de trainer als een speler buiten alle proporties.
Feyenoord-supporters zijn na het zien van de beelden woedend. De Feyenoord Supportersvereniging (FSV) verlangt dan ook van de heer Van den Boog dat hij hier als directeur openlijk afstand van neemt en Jol en Vertonghen excuses aan laat bieden voor dit soort uitlatingen. Dit mede om de gespannen situatie niet nog meer op de spits te drijven en voor het respect naar tegenstander toe, wat Ajax volgens hem van bijna alle andere clubs niet krijgt.

FSV
Dik/schuin gedrukt de spel- en taalfouten. Snap dat je daar tijdens het stapelen van containers niet altijd even goed je aandacht aan kunt besteden. :biggrin.gif:
Jezus, wat een dramaqueens. :excited.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr mei 07, 2010 3:23 pm

Boehoehoe, wij zijn geen kakkerlakken Afbeelding
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 07, 2010 3:27 pm

Nee maar wel homo's. Om ze tegemoet te komen zal Vertonghen de volgende keer 'Homo's lopen hand in hand' inzetten.

Thijs

Bericht door Thijs » vr mei 07, 2010 3:40 pm

Toch wil de KNVB alsnog naar het geval gaan kijken. Zucht. (TT807)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 07, 2010 3:42 pm

Partij voor de Dieren eist excuses Vertonghen

De Partij voor de Dieren eist publiekelijke excuses van Jan Vertonghen.
Volgens een woordvoerder neemt de partij het op voor de gekrenkte kakkerlakken.
Politiek deskundigen menen dat het om een verkiezingsstunt gaat voor de regio Rijnmond.

afca supp.club

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr mei 07, 2010 6:37 pm

Zijn er trouwens ergens beelden van de doelpunten?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Thijs

Bericht door Thijs » vr mei 07, 2010 6:42 pm

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 07, 2010 6:53 pm

joey schreef: Ik ken ook niemand die daar beslist heen moest. En voor zo'n bekertje kom ik sowieso mijn huis niet uit.
Genant dat feestje. Winnen van AGOVV, WHC en Go Ahead en dan party-en alsof de CL en Wereldbeker ineen zijn gewonnen. :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 07, 2010 7:04 pm

Wat arrogant. Ajax is sowieso niet meer in de positie om de neus op te halen voor wat voor een prijs dan ook, maar als je wint is het toch normaal om een feestje te vieren? Heb je de tegenstanders gezien toen Ajax de ECII won?
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 07, 2010 7:08 pm

Ik vind de tegenstand in de Eredivisie ook wat matig, dus dat moeten we ook niet vieren. Alleen CL telt nog. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 07, 2010 7:09 pm

Peter schreef:Ik vind de tegenstand in de Eredivisie ook wat matig, dus dat moeten we ook niet vieren. Alleen CL telt nog. :biggthumpup.gif:
Hallo, de titel over 34 wedstrijden is wat anders. Maar de beker...

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 07, 2010 7:10 pm

Dat is de enige prijs in de afgelopen 6 jaar, dus, nogmaals, je neus ervoor ophalen is nogal misplaatst wat mij betreft
I think I lost my fucking headache

Thijs

Bericht door Thijs » vr mei 07, 2010 8:46 pm

Wat lopen ze bij VI op RTL7 toch weer ont-zet-tend slap te lullen zeg. :excited.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 07, 2010 8:47 pm

Ja over David Endt, Vertonghen en Jol haha.

Van der Gijp heeft er niet zoveel van gezien. Prachtig.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr mei 07, 2010 8:50 pm

Thijs schreef:Wat lopen ze bij VI op RTL7 toch weer ont-zet-tend slap te lullen zeg. :excited.gif:
Idd erg slap gelul.. Schorsing zou ook nergens opslaan. En Guus meeuwis moet helemaal zijn smoel houden, want deze irritante brabander liep zelf enkele jaren terug helemaal niets in Amsterdam te zingen.

Rooie

Bericht door Rooie » vr mei 07, 2010 9:16 pm

Thijs schreef:Wat lopen ze bij VI op RTL7 toch weer ont-zet-tend slap te lullen zeg. :excited.gif:
Ach, dat weet je toch van tevoren als je d'r naar gaat kijken?

Wel lachen toen Derksen Jol als demagoog neerzette (waar misschien wel een kern van waarheid inzit).

Plaats reactie