AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door jabu » vr jan 20, 2012 10:00 am

Dat artikeltje kan ik mij nog goed herinneren :smallgrin.gif: Altijd leuk De Speld!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Thijs » vr jan 20, 2012 10:13 am

'Geweigerde Barend ging vreselijk tekeer bij Arena'

© ANP
Frits Barend heeft gisteren behoorlijk stampij gemaakt, toen zijn kleinzoon Seb (1) de toegang tot de Arena werd geweigerd. De journalist/presentator wilde zijn kleinzoon meenemen op de perstribune, maar kreeg daar geen toestemming voor.

Ajax-directeur Jeroen Slop reageert in De Telegraaf fel op het voorval. 'Hij is daar ten onrechte verschrikkelijk tekeer gegaan tegen een werknemer van Ajax. Er was niemand aangemeld en kinderen van 1 jaar en jonger zijn sowieso niet welkom.'

Volgens Barend viel het allemaal wel mee. Hij zou alleen sowieso
'Ach wat jammer nou, kom ik er niet in? Echt niet? Nou dan ga ik maar' hebben gezegd.

Later op de avond twitterde Barend cynisch: #ajaaz 2-3, een ding is zeker,ondanks thuisnederlaag #ajax geen rellen na afloop,er is ook geen ME,want m'n kleinzoon ligt in bed.

'Thuis hebben we er hard om gelachen', zegt Barbara Barend de moeder van Seb. 'Ik zat vroeger als kind vaak bij hem op schoot op de perstribune, maar blijkbaar kan dat niet meer. Regels zijn regels in Nederland.'
(Redactie)
20/01/12 10u02
AD

Heeft iemand de papieren Telegraaf? :)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » vr jan 20, 2012 10:16 am

Frits Barend moet niet denken dat de regels voor hem per direct dienen te worden veranderd... heeft hij vantevoren bij Ajax gemeld dat hij zijn kleinzoon mee zou nemen? Kindermishandeling bovendien om de trommelvliezen van een 1-jarige aan het gekrijs van 20.000 kinderen bloot te stellen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Toppie » vr jan 20, 2012 10:27 am

Buiten het slechte spel van Ajax heeft wederom een Schijts de uitslag bepaald.... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door ferry » vr jan 20, 2012 10:27 am

Cruijff schreef:Frits Barend moet niet denken dat de regels voor hem per direct dienen te worden veranderd... heeft hij vantevoren bij Ajax gemeld dat hij zijn kleinzoon mee zou nemen? Kindermishandeling bovendien om de trommelvliezen van een 1-jarige aan het gekrijs van 20.000 kinderen bloot te stellen.
AjaxLife heeft er een stukje over geschreven. (Leuk Ajax logo ook :smallgrin.gif: )

Maar inderdaad, wat moet je nou in een voetbalstadion met een baby?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » vr jan 20, 2012 10:29 am

Dat is zo Toppie, maar op het moment dat we zelf niet goed spelen zeur ik daar niet over. Bovendien hield de scheids rekening met één van de aanwezige scholen die bij verlenging hun boot terug naar Terschelling zouden hebben gemist.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » vr jan 20, 2012 10:33 am

Thijs schreef:
'Geweigerde Barend ging vreselijk tekeer bij Arena'

© ANP
Frits Barend heeft gisteren behoorlijk stampij gemaakt, toen zijn kleinzoon Seb (1) de toegang tot de Arena werd geweigerd. De journalist/presentator wilde zijn kleinzoon meenemen op de perstribune, maar kreeg daar geen toestemming voor.

Ajax-directeur Jeroen Slop reageert in De Telegraaf fel op het voorval. 'Hij is daar ten onrechte verschrikkelijk tekeer gegaan tegen een werknemer van Ajax. Er was niemand aangemeld en kinderen van 1 jaar en jonger zijn sowieso niet welkom.'

Volgens Barend viel het allemaal wel mee. Hij zou alleen sowieso
'Ach wat jammer nou, kom ik er niet in? Echt niet? Nou dan ga ik maar' hebben gezegd.

Later op de avond twitterde Barend cynisch: #ajaaz 2-3, een ding is zeker,ondanks thuisnederlaag #ajax geen rellen na afloop,er is ook geen ME,want m'n kleinzoon ligt in bed.

'Thuis hebben we er hard om gelachen', zegt Barbara Barend de moeder van Seb. 'Ik zat vroeger als kind vaak bij hem op schoot op de perstribune, maar blijkbaar kan dat niet meer. Regels zijn regels in Nederland.'
(Redactie)
20/01/12 10u02
AD

Heeft iemand de papieren Telegraaf? :)
AJAX WEIGERT FRITS BAREND

AMSTERDAM, vrijdag

Presentator Frits Barend heeft zich volgens Ajax misdragen toen hij met zijn kleinzoon Seb (1) de ArenA niet inkwam. Barend werd met het zoontje van zijn dochter Barbara geweigerd aan de poort. Hij was vergeten het kind aan te melden.

Ajax-directeur Jeroen Slop reageerde ontstemd op het gedrag van Frits Barend bij de controlepost. „Hij is daar ten onrechte verschrikkelijk tekeer gegaan tegen een werknemer van Ajax. Er was niemand aangemeld en kinderen van 1 jaar en jonger zijn sowieso niet welkom. Verder wilde hij met het kind op de perstribune zitten en dat kunnen wij vanzelfsprekend niet toestaan, want dat zijn werkplekken .”

Barend was gisteravond verbaasd over het verhaal van Slop en hij betreurt de ophef. „Ik ga toch niet met een klein kind erbij stennis lopen schoppen?" Volgens Barend heeft hij alleen gezegd „ach wat jammer nou, kom ik er niet in? Echt niet? Nou dan ga ik maar.” Dochter Barbara reageert luchtig. „Thuis hebben we er hard om gelachen. Hij dacht dat hij Seb wel mee kon nemen. Ik zat vroeger als kind ook bij hem op schoot op de perstribune, maar blijkbaar kan dat niet meer. Regels zijn regels in Nederland.”
.. ja, en zo'n kind van 1 jaar begrijpt best waar ie naar zit te kijken natuurlijk ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr jan 20, 2012 10:36 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Arthur » vr jan 20, 2012 10:34 am

999 schreef:Volgens Barend heeft hij alleen gezegd „ach wat jammer nou, kom ik er niet in? Echt niet? Nou dan ga ik maar.”
Wat er verder gebeurd is weet ik uiteraard niet, maar dit heeft hij 100% zeker niet gezegd :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » vr jan 20, 2012 10:35 am

Klopt Arthur, F. Barend schijnt gisteravond toch wel wat scheldwoorden te hebben gebruikt... verder heeft Ajax Life helemaal gelijk met dit stuk.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Thijs » vr jan 20, 2012 10:37 am

Ferry schreef:AjaxLife heeft er een stukje over geschreven. (Leuk Ajax logo ook :smallgrin.gif: )

Maar inderdaad, wat moet je nou in een voetbalstadion met een baby?
Haha, grappig. En vooral, je zal maar als journalist in de perskamer je stukje aan het tikken zijn en je hoort ineens het gebrul van een baby. Frits zei ook dat ie gewoon geen oppas kon regelen.

Ja, da's toch niet ons probleem. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Thijs » vr jan 20, 2012 10:38 am

Arthur schreef:Wat er verder gebeurd is weet ik uiteraard niet, maar dit heeft hij 100% zeker niet gezegd :smallgrin.gif:
Dat kan ik beamen. Maar ik moet ook zeggen dat 'ie niet 'tekeer ging'. Hij bleef gewoon een tijdje drammen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » vr jan 20, 2012 10:39 am

Je stond erbij, Thijs?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Thijs » vr jan 20, 2012 10:40 am

Ja, ik en een steward.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » vr jan 20, 2012 10:44 am

'Een steward en ik' is correcter Nederlands. :headbang.gif:

Maar jij bent dus de desbetreffende medewerker tegen wie Fritsie volgens Jeroen Slop 'ontzettend tekeer' is gegaan?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Thijs » vr jan 20, 2012 10:48 am

Nee, want ik heb Frits niet eens gesproken. Ik stond er een paar meter vanaf, was iemand anders aan het helpen. Maar de stewards zijn wel geinstrueerd om iedereen tegen te houden die niet is aangemeld, en dat is logisch. Het gaat er niet om of zo'n klein jochie een hooligan is, maar als zelfs de spelerskinderen/vrouwen wie dan ook niet naar binnen mogen...dan al helemaal niet de kleinzoon van iemand die uberhaupt niet eens is aangemeld.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » vr jan 20, 2012 10:55 am

Gewoon 10 jaar stadion verbod voor die Barend ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » vr jan 20, 2012 11:32 am

Thijs schreef:Nee, want ik heb Frits niet eens gesproken. Ik stond er een paar meter vanaf, was iemand anders aan het helpen. Maar de stewards zijn wel geinstrueerd om iedereen tegen te houden die niet is aangemeld, en dat is logisch. Het gaat er niet om of zo'n klein jochie een hooligan is, maar als zelfs de spelerskinderen/vrouwen wie dan ook niet naar binnen mogen...dan al helemaal niet de kleinzoon van iemand die uberhaupt niet eens is aangemeld.
Haha tja... leg dat maar eens uit aan iemand die een dag nadat ie door een Hells Angel op zijn bek is getimmerd gaat beweren dat de Hells Angels absoluut geen criminele organisatie zijn. :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door zeux » vr jan 20, 2012 11:51 am

Jabu schreef:
„En wij vergaten te voetballen”, somberde De Jong.
Dat 'vergeten' ze wel erg vaak.
Ik hoor dat geloof ik al meer dan tien wedstrijden.

Persoonlijk denk ik dan: dat kan niet.

Waar is de discipline?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door wimpey » vr jan 20, 2012 7:53 pm

Zeux schreef: Waar is de discipline?
Het zal aan de trainer liggen. Vorig seizoen lag het immers aan de geweldige opleiding dat we kampioen worden.

Frank maakt die spelers niet beter, hoewel ze in de jeugd alles wonnen. Ik voorzie een scenario met LvG als AD en Danny Blind als trainer van Ajax-1.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door mattie » zo jan 22, 2012 2:24 pm

Ik ben bang dat LvG ons allen gaat verrassen. Maar FdB heeft zijn eigen selectie onderschat en datgene wat als talent eraan zit te komen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 25, 2012 10:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Kowalczyk schreef:
Verder: ik lees op Ajax Life dat Hooligan Wesley meldingsplicht krijgt! Hij moet zich bij de politie melden als Ajax speelt.

Mijn vraag: op welke juridische grond? Dat kon toch niet? Politiek en rechters vonden dat tot nu toe altijd onwenselijk en in de Nederlandse situatie een stap te ver. En nu kan het ineens wel...? Valt dat wel te stutten met de Voetbalwet zoals we die hier hebben? Of is het een beetje een rechterlijke losse flodder?

Ik vind het terecht hoor, daar niet van. Maar of het juridisch te handhaven valt...

K.
Dit is een bevoegdheid van de officier van justitie en de burgemeester in het kader van openbare orde handhaven; zoals bijvoorbeeld ook een gebiedsverbod, samenscholingsgebod en preventief fouilleren dat zijn voor een burgemeester.

In de praktijk werkt het volgens mij nog niet echt. Een Ajaxsupporter wist er eentje ongedaan te krijgen via de kort gedingrechter; er zijn tamelijk wat formaliteiten waaraan moet worden voldaan. De legitieme basis is het wetje Wet Maatregelen bestrijding Voetbalvandalisme, die is geïmplementeerd in de Gemeentewet, Wetboek van Strafvordering en Wetboek van Strafrecht. Hij is op 1 september 2010 in werking getreden.

(maar je moet me niet geloven; volgens Kilroy heb ik geen idee waar ik het over heb)
nog even voor de volledigheid; naast de Burgemeester (gemeentewet) en de officier van justitie (artikel 509hh Wetboek van Strafvordering) krijgt vanaf 1 april as. de rechter (in een nieuw artikel 38v Wetboek van Strafrecht) ook de mogelijkheid tot het oplegen van oa de meldplicht voor hooligans tijdens wedstrijden. De instrumenten zijn er dus wel degelijk, alleen de uitvoering deugt kennelijk niet. Zie een Wesley die doodleuk in het stadion zat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door GangstaRiB » do jan 26, 2012 9:07 am

Thijs schreef:Nee, want ik heb Frits niet eens gesproken. Ik stond er een paar meter vanaf, was iemand anders aan het helpen. Maar de stewards zijn wel geinstrueerd om iedereen tegen te houden die niet is aangemeld, en dat is logisch. Het gaat er niet om of zo'n klein jochie een hooligan is, maar als zelfs de spelerskinderen/vrouwen wie dan ook niet naar binnen mogen...dan al helemaal niet de kleinzoon van iemand die uberhaupt niet eens is aangemeld.
Barend ging niet dreigen met anti-semitisme? :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » za jan 05, 2019 12:53 am

Als Duke zich geroepen voelt om een bepaald wedstrijdtopic weer omhoog te halen :666.gif: dan haal ik deze ook maar weer even naar boven.
Wonderlijk gebeuren was dit allemaal: eerst die gestaakte wedstrijd, de rode kaart van Esteban. Die tienduizenden kinderen in de Arena, Frits Barend die ging lopen drammen dat hij geen baby mee de perstribune op mocht nemen en de megablunder van hoofdsponsor Aegon.

Thijs schreef:Het volledige bericht van Ajax.nl
Kinderen welkom bij bekerduel Ajax – AZ

10 januari 2012
De bekerwedstrijd tussen Ajax en AZ, die voor donderdag 19 januari om 14:30 uur in de Amsterdam ArenA gepland staat, wordt gespeeld in aanwezigheid van kinderen. Daartoe besloot de bond vandaag op verzoek van Ajax.
Het betreft schoolklassen en sportverenigingen met hun begeleiders (m/v), waarbij de regel van één begeleider op zes kinderen wordt aangehouden. De toegang is geheel gratis en de maximum leeftijd voor kinderen is 12 jaar.

Aanleiding
Als gevolg van de uitspraak van het bestuur betaald voetbal naar aanleiding van het incident dat plaatsvond tijdens de bekerwedstrijd Ajax – AZ op 21 december jl., zocht Ajax naar een publieksvriendelijke variant op het spelen zonder publiek. In deze context is door Ajax het voorstel geopperd om vrouwen en kinderen toe te laten tot het stadion. Ajax heeft hiertoe op verzoek van de KNVB een plan van aanpak ingediend. In overleg met de bond is besloten de toegang te beperken tot kinderen in de leeftijd tot 12 jaar en hun begeleiders om zo het educatieve karakter van de wedstrijd te benadrukken. Daarnaast leek het aanvankelijke voorstel om ook vrouwen toe te laten in strijd met de Algemene Wet Gelijke Behandeling.

De aanvoerders Jan Vertonghen en Niklas Moisander (AZ) betraden op 21 december 2011 nog lachend het veld voor het bekerduel Ajax - AZ.

Aanmeldprocedure
Voor de wedstrijd geldt een aanmeldprocedure waarbij basisscholen en sportverenigingen vanuit heel Nederland zich kunnen aanmelden via de officiële website van Ajax. Iedere aangemelde groep krijgt naast toegangskaarten de beschikking over een lespakket met betrekking tot ‘voetbalveiligheid’. Aan de poorten van de Amsterdam ArenA zullen geen kaarten worden verstrekt.

Gratis vervoer
Basisscholen in de straal van tien kilometer rondom Amsterdam worden door Ajax aangeschreven en uitgenodigd om bij de wedstrijd aanwezig te zijn. In samenwerking met Ajax- en KNVB-partner OAD, worden door Ajax maximaal 40 bussen ingezet om kinderen en begeleiders van deze scholen kosteloos op te halen en na afloop van de wedstrijd weer terug te brengen.

Eredivisie Live
Ook is Ajax met Eredivisie Live in overleg om (seizoen)clubcardhouders die een kaart hadden gekocht voor de oorspronkelijke wedstrijd van 21 december, de mogelijkheid te bieden om de inhaalwedstrijd gratis online te bekijken. Daarvoor geldt een maximale capaciteit van 10.000 gratis kijkcodes. Meer informatie over de aanmeldprocedure en de actie met Eredivisie Live is binnenkort te vinden via http://www.ajax.nl.

Financieel directeur Jeroen Slop, financieel directeur Ajax: ,,Wij zijn direct na de uitspraak van de KNVB gaan nadenken over een manier waarop we konden voorkomen dat er in een leeg stadion gespeeld zou worden. Met het openstellen van de wedstrijd voor basisscholieren en leden van sportverenigingen willen we deze doelgroep op supportersvriendelijke wijze kennis laten maken met het betaald voetbal. Zodoende zal de wedstrijd letterlijk een schoolvoorbeeld moeten worden, waarbij het lespakket extra ondersteuning biedt. Hiermee trachten zowel Ajax, AZ en de KNVB het voetbal op een positieve wijze onder de aandacht te brengen. Wij hopen dan ook dat zo veel mogelijk basisscholen van deze unieke gelegenheid gebruik zullen maken.”

Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal KNVB: ,,De wedstrijd zonder publiek is opgelegd om de voortgang van het bekertoernooi te bewaken en een duidelijk signaal richting de club en het publiek af te geven. Het educatieve karakter van het voorstel van Ajax heeft het bestuur doen besluiten dit specifieke verzoek te honoreren. Een creatieve oplossing waarmee deze wedstrijd in een wat positiever daglicht wordt gesteld.”
Qua promotie, PR en het werven van duizenden toekomstige supporters kan Ajax hier een goede slag slaan. Duizenden gillende kinderstemmetjes zal wel even doorbijten worden, haha.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Cruijff » za jan 05, 2019 12:53 am

Alexander schreef:Begrijp niet dat ze de wedstrijd wat later hebben gemaakt.

Kan je ook naar deze wedstrijd met 6 kids, maar niet via scholen?
Alexander schreef:Zozo, dat valt me niet tegen.

Wel raar dat het perse via een sportvereniging of school moet gaan. Dan houdt het dus voor mij op haha, want zou niet weten hoe ik dat moet regelen.

Dit verbaast me echt zéér.

Plaats reactie