Ben het met je eens dat het Ajax onwaardig is. Teveel spelers gaven niet thuis. Zo'n Berghuis heeft geen bal geraakt. Brobbey doet aan judo. FJ speelt al een tijdje als een natte dwijl en gisteren wat Taylor ook niet best. Dan is het lastig om de bal in de ploeg te houden. Het veld was natuurlijk niet best maar dan nog. Ben het wel met Wimpey eens dat het lijkt alsof Ajax tegen betere clubs ook een hoger gemiddelde haalt. Dat mogen ze dan binnenkort een paar keer laten zien.999 schreef: ↑ma mar 03, 2025 1:08 pmMwah, mij valt op dat in wedstrijden zoals deze afgrijselijke wedstrijd tegen Almere city fc hij niet de enige is/was die tegen de ondergrens aan zat/zit ..![]()
Hopelijk blijft AJAX het geluk houden, want ik vraag me hardop af wat er gaat gebeuren als zo dadelijk we voor de zoveelste keer door die ondergrens zakken, en dan echt eens een pak op ons broek krijgen hoe gaat het dan verder met deze groep, wat blijft er dan over.
Kan er ook niet van genieten.Dit was Almere city fc nr. 18 NLD competitie 48 goals tegen, 15 voor, 14 pnt.
En zeker, we zijn geen RM of Barcelona, maar wat ik gisteren zag was zelfs met deze selectie AJAX ( niet de eerste keer ) onwaardig ..
Almere city fc - AFC Ajax zo 02 maart 14:30 uur
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Almere city fc - AFC Ajax zo 02 maart 14:30 uur
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Zou natuurlijk wel lekker zijn dat de speler met het hoogste salaris van de selectie juist in dat soort wedstrijden dan ook eens zou leveren he. Ik vond het echt een aanfluiting wat Berghuis gisteren heeft laten zien.
Verdedigend waren Baas en Rugani nog wel redelijk. Alles was verder gisteren zwak. De aanvallers konden niet echt rekenen op fatsoenlijke ballen, iedereen grossierde in balverlies en domme keuzes. Echt niemand haalde een normaal en fatsoenlijk niveau
En dan nog winnen

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Het slechte veld is geen excuus voor zo'n wedstrijd. Feit is wel dat het niet heeft geholpen. Almere zette vroeg druk op de opbouw en dan heb je gewoon liever dat de bal wel makkelijk rolt. Maar goed, daar heb je natuurlijk mee om te gaan. En het had ook een signaal kunnen zijn om dan maar zelf meer het initiatief te pakken.
Almere gaat er wel echt uit ondanks dat Rijsdijk het volgens mij best aardig heeft neergezet. Maar met 15 doelpunten uit 24 wedstrijden is wel duidelijk wat het probleem is. Dat zag je gisteren ook wel. De enige gevaarlijke situatie ontstond doordat Matheus een verkeerde inschatting maakte. Natuurlijk zegt dat iets over de defensieve stabiliteit van Ajax maar ook over hun onvermogen om iets te creëren.
Maar we zijn wel weer over een horde heen.
Almere gaat er wel echt uit ondanks dat Rijsdijk het volgens mij best aardig heeft neergezet. Maar met 15 doelpunten uit 24 wedstrijden is wel duidelijk wat het probleem is. Dat zag je gisteren ook wel. De enige gevaarlijke situatie ontstond doordat Matheus een verkeerde inschatting maakte. Natuurlijk zegt dat iets over de defensieve stabiliteit van Ajax maar ook over hun onvermogen om iets te creëren.
Maar we zijn wel weer over een horde heen.

Nil volentibus arduum
Dit niet de eerste zeer slechte wedstrijd waar we heel goed mee weg komen.Dat houdt, normaal gesproken, ook een keer op hé
Blij met de punten ...