Ajax - FK Vojvodina 25-07-2024 (20:30 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Ajax - FK Vojvodina 25-07-2024 (20:30 uur)

Bericht door Lionel » vr jul 26, 2024 8:00 am

Marillion schreef:
vr jul 26, 2024 7:34 am
Historicus schreef:
do jul 25, 2024 11:09 pm
peter schreef:
do jul 25, 2024 6:51 pm
Godts en Hlynsson zijn ook helemaal uit de picture hè. Zouden ze die jongens ook willen verkopen om budget te genereren?
Godts viel wel in en leverde een assist. Die is echt niet uit beeld, hoor.
Die jongen heeft met knieklachten te maken gehad en was dus gewoon niet klaar om een hele wedstrijd te spelen. Heeft niets te maken met helemaal uit beeld zijn.

Met name voor rust hebben we een aardige periode gezien. In de tweede helft zakte het helaas behoorlijk ver weg. Ik ben in ieder geval blij dat we toch de overwinning hebben gepakt. Als dit verkeerd was gegaan krijg je gelijk een enorme mentale domper. Nu was er opluchting en kun je makkelijker verder bouwen.

Het was overigens echt wel een knap doelpunt, geen gemakkelijke kopbal.

Straks komen er nog een aantal spelers bij en als ze verder in de voorbereiding zijn verwacht ik ook dat het fitheidsniveau nog zal verbeteren. Verder is het de vraag hoe spelers zich gaan ontwikkelen. Durft Sutalo straks wel vaker in te spelen bijvoorbeeld?

Dat Forbs speelt snap ik overigens prima. Hij is niet ineens een grote geweldenaar maar had echt wel een aantal goede momenten. Daarbij maakt hij ook defensief zijn meters als dat nodig is. Kunnen we allemaal om lachen maar dat kan wel het verschil zijn waardoor er op sommige momenten geen gevaarlijke tegenaanval ontstaat. Daarbij. Wie gaat er anders op die plek spelen? Het is niet dat we een hele serie andere buitenspelers beschikbaar hebben.

Het moet op het moment met deze groep gebeuren en ze zijn net bezig. Geef het even tijd.
Dit heb ik ook. Geef het de tijd. Farioli heeft nog geen enkele aankoop kunnen doen en er is geen geld. Traore was gratis en niet fit.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 8:05 am

Als je alleen al Brobbey kunt brengen voor Akpom gaat dat heel veel schelen. Dan heb je een aanspeelpunt en is het voor spelers veel makkelijker om een bal snel vooruit te kunnen spelen of om een combinatie rond de zestien op te zetten.

Akpom doet zijn best maar past gewoon niet in de rol die hij moet invullen. Maar gisteren moesten we het er gewoon even mee doen.

Dit is allemaal geen nieuws natuurlijk. Als mensen echt hadden gedacht dat er met het beschikbare materiaal gelijk een heel sterk Ajax had gestaan dan is het misschien tijd om eens na te denken over een passend verwachtingspatroon.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » vr jul 26, 2024 8:19 am

Eerlijk is eerlijk, ik zag meer lijn in het spel dan tijdens het hele vorige seizoen bij elkaar.
Je hebt gewoon een hoop slordige momenten en dat is niet slordig maar gebrek aan kwaliteit. Ze zien het maar hebben niet de kwaliteit om het foutloos uit de voeren.

Je wint de wedstrijd en had ook met 5-1 kunnen winnen als je wat meer techniek/kwaliteit aan de bal had. Te veel spelers hebben ruzie met de bal als tempo omhoog gaat.

Pasveer heeft, wat mij betreft, prima aangetoond waarom hij NIET onze eerste keeper moet zijn. Heeft weinig reddingen hoeven uitvoeren maar zijn spelhervattingen waren niet geweldig.
Zag hem ook al aan zijn voet zitten, dus die scheurt sowieso binnen 3 weken wat af.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 8:31 am

Het besluit om Pasveer eerste doelman te maken is op het moment het enige dat ik niet snap. Is in mijn ogen echt niet beter dan Ramaj. Bovendien zit er in die laatste meer toekomst en gooi je zo ook gewoon geld weg.

Hij zal dan in de coaching misschien sterker zijn. Dat is vanaf de tribune wat lastig te beoordelen. Maar uitgerekend op het aspect meevoetballen gaat 'ie tot twee keer toe de fout in.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Ajax - FK Vojvodina 25-07-2024 (20:30 uur)

Bericht door Trab » vr jul 26, 2024 8:42 am

Mano schreef:Eerlijk is eerlijk, ik zag meer lijn in het spel dan tijdens het hele vorige seizoen bij elkaar.
Je hebt gewoon een hoop slordige momenten en dat is niet slordig maar gebrek aan kwaliteit. Ze zien het maar hebben niet de kwaliteit om het foutloos uit de voeren.

Je wint de wedstrijd en had ook met 5-1 kunnen winnen als je wat meer techniek/kwaliteit aan de bal had. Te veel spelers hebben ruzie met de bal als tempo omhoog gaat.

Pasveer heeft, wat mij betreft, prima aangetoond waarom hij NIET onze eerste keeper moet zijn. Heeft weinig reddingen hoeven uitvoeren maar zijn spelhervattingen waren niet geweldig.
Zag hem ook al aan zijn voet zitten, dus die scheurt sowieso binnen 3 weken wat af.
Klopt. En dan hebben we het met name over de voorhoede waarbij de laatste pass menigmaal zwak/slecht was. Anders creeer je nog veel meer. Maar goed, neem aan dat we Akpom, Rasmussen, Banel niet veel meer gaan zien als iedereen terug is en fit is.
Enige vraagteken voor mij blijft Berghuis op 8. Ik zie het niet voor me dat hij daar goed kan functioneren. Ik vertrouw dan maar op het inzicht van Farioli.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 8:52 am

Taylor is veel geschikter wat mij betreft.

Berghuis heeft wel een aantal keren een goede wedstrijd op het middenveld gespeeld. Maar dat was wel in een compleet ander elftal. Ik zie het ook nog even niet gebeuren dat hij daar in dit elftal een vaste rol krijgt maar we gaan het zien. Berghuis kan natuurlijk echt wel voetballen en zou met zijn passes een meerwaarde kunnen hebben. Maar het moet passen in het hele plaatje van het elftal en hij zal moeten beseffen dat we ook echt arbeid verwachten. Dat Farioli dat laatste duidelijk gaat maken ben ik niet zo bang voor overigens. Vai Vai!
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » vr jul 26, 2024 9:01 am

Trab schreef:
vr jul 26, 2024 8:42 am

Enige vraagteken voor mij blijft Berghuis op 8. Ik zie het niet voor me dat hij daar goed kan functioneren. Ik vertrouw dan maar op het inzicht van Farioli.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berghuis heeft een gave om trainers te hypnotiseren :hypocrite.gif:
Hij wordt altijd belangrijk gemaakt en laat het dan 1 a 2x zien. vervolgens is hij maanden onzichtbaar, laat taken lopen en maakt een hoop alibi-slidingen. En toch hoopt zo'n trainer op een glimp van de eerste 3 weken en laat hem staan :confused.gif: . Dan speel je tegen FC bal op het Dak en laat hij het weer een keertje zien.

Wat ik al eerder schreef. Hij kan alleen een interessante toevoeging voor je team zijn als hij in de pikorde no. 8/9/of 10 is, zodra hij top 3 is, gaat hij in zichzelf geloven en wordt het niets!
Hij is in niets een voorbeeld dus moet hij ook nooit die plek krijgen. Hij is erg goed in het politieke aspect binnen een club. Dit is nu een speler die je meteen moet verkopen en/of contract laten ontbinden.
Hij is vergif voor je selectie.

Berghuis moet nooit op middenveld. EtH had dat soort zaken door. Die zette Ziyech bijv ook niet op het middenveld omdat zijn balverlies te hoog was. Hij mocht acties maken maar vanaf rechts.
Berghuis kan helaas alleen binnendoor (en niet op het niveau van Robben) dus een goeie verdediger, verdedigd zijn linker en dan kan hij niets. Sterker nog, dan probeert hij het niet eens meer. Andy vd Meijde was ook zo'n speler. Als hij er 2x niet langskwam, ging hij het duel de hele wedstrijd niet meer aan. Ging hij andere dingen doen. Dat doet Berghuis ook. En het probleem is, hij kan niks anders dus loopt eigenlijk alleen maar in de weg.

Bergwijn doet ook geen moer maar die is gewoonweg niet zo slim. Die kan je lozen voor een x aantal miljoen in de VAE
Hem moet je ook niet in de pikorde top 3 hebben en helaas voor ons, zit hij daar ook in. We hebben dus al 2 gasten hoog in de pikorde die daar niet horen.
Hij is geen 100% prof, ik hoor te vaak verhalen waar hij uithangt tijdens het seizoen. Dan ben je niet serieus met je vak bezig. Dat zie je ook want gedurende een seizoen komt hij aan.
Zijn kracht was zijn snelheid maar hij loopt er zo goed als niemand meer uit. Die snelheid is weg
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 26, 2024 9:19 am

Lionel schreef:
vr jul 26, 2024 7:59 am
Nee. Maar die kan natuurlijk wel beter. En het scheelt als Brobbey in de spits staat en niet Akpom/Rijkhoff. En hij is net terug.
Op basis waarvan baseer je dat Berghuis beter kan? Hij speelt doorgaans als hobbyist, lijdt veel balverlies en doet niets in de herovering. Speelt 1 op de 8 ofzo wedstrijden goed en teert daar dan weer lang op. Maar hij palmt iedere trainer in.
Marillion schreef:
vr jul 26, 2024 8:05 am
Als je alleen al Brobbey kunt brengen voor Akpom gaat dat heel veel schelen.
Akpom met nummer 10 bij Ajax. :blush.gif: Die gast was gister zelfs het enige dat ie kon - koppen - verleerd. Forbs zat er ook weer lekker in. :excited.gif: Bizar dat zulke spelers (voor 25-30M) überhaupt gehaald zijn. En dat schijnbaar meermaals verzuimd is ze asap weer te verkopen.

Sosa zat niet eens bij de 23. Kroes moet eens op stoom komen, want er moet verkocht worden. Er is een héle lange lijst van spelers die niets bij Ajax te zoeken hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 9:34 am

Verkopen is helaas geen eenzijdig proces
Mano schreef:
vr jul 26, 2024 9:01 am
...
Bergwijn doet ook geen moer maar die is gewoonweg niet zo slim. Die kan je lozen voor een x aantal miljoen in de VAE
Hem moet je ook niet in de pikorde top 3 hebben en helaas voor ons, zit hij daar ook in. We hebben dus al 2 gasten hoog in de pikorde die daar niet horen.
Hij is geen 100% prof, ik hoor te vaak verhalen waar hij uithangt tijdens het seizoen. Dan ben je niet serieus met je vak bezig. Dat zie je ook want gedurende een seizoen komt hij aan.
Zijn kracht was zijn snelheid maar hij loopt er zo goed als niemand meer uit. Die snelheid is weg
Hopelijk lukt het snel om hem te lozen.

Hij zal in ieder geval geen aanvoerder meer zijn want dat blijft Henderson natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 26, 2024 9:41 am

Hoe schatten jullie Vojvodina in? Middenmoot Eredivisie?

Het viel me niet mee.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 9:45 am

Yopii schreef:
vr jul 26, 2024 9:41 am
...
Het viel me niet mee.
Ik denk niet dat iemand daarvan opkijkt. :smallgrin.gif:

Kon je veel meer verwachten dan dit? Gezien de relatief korte periode. Het feit dat een aantal spelers nog niet beschikbaar is. Dat een aantal andere spelers niet fit genoeg was voor een hele wedstrijd. En dat de transfermarkt nog behoorlijk op slot zit, mede door het EK, waardoor het lastig schakelen is.

Je kan het ook positief bekijken en het tweede deel van de eerste helft erbij pakken. Daar speelde Ajax echt wel behoorlijk en dat geeft iets van hoop.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 26, 2024 9:51 am

Je bedoelt dat kwartiertje? :confused.gif:

Echt, we mogen niet mopperen over de uitslag. Voor hetzelfde geld was het gegaan zoals MT had voorspeld.

Laten we het erop houden dat Ajax nog wedstrijdfit moet worden. In de tweede helft kwam het conditie tekort, terwijl we weken hebben mogen lezen dat de spelers zo fit waren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 9:55 am

Nogmaals. Wat had je dan verwacht?

Het klopt zeker dat het fout had kunnen aflopen. Vorig seizoen was die bal op de paal in de tweede helft er geheid in gegaan. Maar je kunt met hetzelfde gemak ook stellen dat Ajax in de eerste helft echt wel had moeten scoren.

Grootste probleem was het verval na de rust. Waar kwam dat door? Zitten ze nog teveel in de opbouw om topfit te worden? Of is het vertrouwen nog zo broos dat spelers bij een kleine tegenvaller terugvallen in oude slechte gewoontes?
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jul 26, 2024 10:02 am

Grootste probleem was het verval na de rust. Waar kwam dat door? Zitten ze nog teveel in de opbouw om topfit te worden? Of is het vertrouwen nog zo broos dat spelers bij een kleine tegenvaller terugvallen in oude slechte gewoontes?
Precies. Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben dusdanig getraumatiseerd dat de moed me in de schoenen zinkt. Daar gaan we weer, zoiets. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 10:12 am

Ja, dat herken ik wel.

Maar ik kijk dus ook echt wel op van het drama waarmee iedereen gelijk alles weer afbreekt. Kom op. Je kunt toch geen wonderen verwachten binnen een paar weken in de huidige omstandigheden? Het zal met kleine stapjes moeten gaan. Daarom kijk ik dus wel naar zo'n kwartier voor de rust.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jul 26, 2024 10:27 am

Yopii schreef:
vr jul 26, 2024 10:02 am
Precies. Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben dusdanig getraumatiseerd dat de moed me in de schoenen zinkt. Daar gaan we weer, zoiets. :blush.gif:
Haha dit zei ik gisteren ook op de tribune. 'Ik merk dat ik vorig seizoen nog niet helemaal heb verwerkt'.
Had mezelf voorgenomen om me niet de hele tijd te ergeren, want uiteindelijk heb ik vooral mezelf ermee. Maar het is natuurlijk wel lastig als je dan zo'n bonkige Serviër op ons doel ziet afstomen.

Deze voorrondes moeten we gewoon doorkomen, zolang we die poulefase maar halen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 26, 2024 11:02 am

wimpey schreef:
vr jul 26, 2024 9:19 am
Lionel schreef:
vr jul 26, 2024 7:59 am
Nee. Maar die kan natuurlijk wel beter. En het scheelt als Brobbey in de spits staat en niet Akpom/Rijkhoff. En hij is net terug.
Op basis waarvan baseer je dat Berghuis beter kan? Hij speelt doorgaans als hobbyist, lijdt veel balverlies en doet niets in de herovering. Speelt 1 op de 8 ofzo wedstrijden goed en teert daar dan weer lang op. Maar hij palmt iedere trainer in.
Marillion schreef:
vr jul 26, 2024 8:05 am
Als je alleen al Brobbey kunt brengen voor Akpom gaat dat heel veel schelen.
Akpom met nummer 10 bij Ajax. :blush.gif: Die gast was gister zelfs het enige dat ie kon - koppen - verleerd. Forbs zat er ook weer lekker in. :excited.gif: Bizar dat zulke spelers (voor 25-30M) überhaupt gehaald zijn. En dat schijnbaar meermaals verzuimd is ze asap weer te verkopen.

Sosa zat niet eens bij de 23. Kroes moet eens op stoom komen, want er moet verkocht worden. Er is een héle lange lijst van spelers die niets bij Ajax te zoeken hebben.
Berghuis zal nu wel moeten, Wimpey. Ik geloof niet dat Farioli gezag heeft voor Berghuis en die zal dus gewoon mee moeten met het druk zetten en het omschakelen. En dan kan hij beter voetballen dan een FJ.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 26, 2024 11:03 am

Yopii schreef:
vr jul 26, 2024 9:51 am
In de tweede helft kwam het conditie tekort, terwijl we weken hebben mogen lezen dat de spelers zo fit waren.
Was i.m.o. tactisch dat er ineens grote gaten vielen. Als je Berghuis als middenvelder beschouwt, dan gebeurt dat. Die jongen speelt z'n eigen wedstrijd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 11:15 am

Yopii schreef:
vr jul 26, 2024 9:51 am
In de tweede helft kwam het conditie tekort, terwijl we weken hebben mogen lezen dat de spelers zo fit waren.
We hebben mogen lezen dat er hard is getraind. Veel harder dan de laatste seizoenen normaal was. Gezien de periode van het seizoen waarin we zitten kun je rustig stellen dat ze in de opbouwfase zitten en het basisniveau was dus niet geweldig. Dan is het niet realistisch om te verwachten dat iedereen nu fysiek en conditioneel al wel op topniveau zit.

Het zal overigens zeker niet alleen conditioneel zijn. Het heeft ook altijd te maken met veldbezetting en vertrouwen. Ook daar zijn we hopelijk aan het opbouwen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 26, 2024 11:23 am

Meerdere keren zag je dat een paar spelers druk wilden zetten en een aantal anderen terug wilden naar de eigen helft. Dat soort zaken gaan nog niet goed en dat is logisch.

Conditioneel is er hard gewerkt en dat zag je zeker in de eerste helft terug. Nu is het zaak om meer wedstrijden om het echie te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » vr jul 26, 2024 11:50 am

Lionel schreef:
vr jul 26, 2024 11:02 am

Berghuis zal nu wel moeten, Wimpey. Ik geloof niet dat Farioli gezag heeft voor Berghuis en die zal dus gewoon mee moeten met het druk zetten en het omschakelen. En dan kan hij beter voetballen dan een FJ.
Hij kan beter dan FJ idd. (als ie zin heeft)
Alleen hij is niet de maatstaaf waar we naar moeten zoeken. Hij is de ondergrens en helaas voor ons, zitten er behoorlijk wat spelers onder deze ondergrens waardoor hij 'belangrijk' wordt.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 26, 2024 11:57 am

Mano schreef:
vr jul 26, 2024 11:50 am
Lionel schreef:
vr jul 26, 2024 11:02 am

Hij kan beter dan FJ idd. (als ie zin heeft)
Alleen hij is niet de maatstaaf waar we naar moeten zoeken. Hij is de ondergrens en helaas voor ons, zitten er behoorlijk wat spelers onder deze ondergrens waardoor hij 'belangrijk' wordt.
Ben ik allemaal met je eens maar dat doet er nu toch niet toe? Het is nu een gegeven dat hij tot de betere spelers behoort. Daarbij is hij voor zijn collega’s een prettige teamgenoot. Zolang FJ of wie dan ook niet beter is zal Berghuis gewoon spelen. En dan heb ik er vertrouwen in dat hij, onder toeziend oog van Henderson in het veld en Farioli buiten het veld, normaal gaat doen en geen diva-gedrag gaat vertonen.

Of ik hoop het iets teveel allemaal. Ik ben zwaar getraumatiseerd door afgelopen jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 26, 2024 12:09 pm

Forbs kwam er een paar keer langs maar blijft een erg zwakke voetballer. Die moet je gewoon verpatsen aan een laagvlieger uit de PL. Dit soort spelers moeten we echt niet willen bij Ajax.

Berghuis zie ook het liefst zo snel mogelijk vertrekken, vooral om de redenen die Mano hier meermaals heeft benoemd.

Rasmussen had overigens een paar mooie acties, maar is wel enorm flegmatiek en daarom waarschijnlijk ongeschikt. Kan namelijk wel wat met een bal.

Ik denk dat het met Godts - Brobbey - Traore er meteen een stuk beter uitziet, al zal het sowieso nog wat tijd nemen voordat het team echt fit een ingespeeld raakt.

Taylor - Henderson - Fitz Jim vind ik op dit moment het beste variant voor op het middenveld, maar het liefst haal je daar ook een versterking voor en loos je Berghuis en Branco.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 26, 2024 12:59 pm

Dat die Forbs nog bij Ajax speelt... dat is toch echt de grootste gotspe. Kan niks met een bal. Gaat 9 van de 10 keer compleet fout en die ene keer gaat het per ongeluk goed. Kan er helemaal niks van. En dat schiet ie een pisballetje op doel en dat maakt de keeper een showduikl, staat ie te balen alsof ie die bal onhoudbaar zou zijn. :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

T82

Bericht door T82 » vr jul 26, 2024 1:07 pm

GangstaRiB schreef:
vr jul 26, 2024 12:59 pm
Dat die Forbs nog bij Ajax speelt... dat is toch echt de grootste gotspe. Kan niks met een bal. Gaat 9 van de 10 keer compleet fout en die ene keer gaat het per ongeluk goed. Kan er helemaal niks van. En dat schiet ie een pisballetje op doel en dat maakt de keeper een showduikl, staat ie te balen alsof ie die bal onhoudbaar zou zijn. :smallgrin.gif:
Bij VI het hoogste rapportcijfer. De waarheid ligt waarschijnlijk weer ergens in het midden.

Plaats reactie