AFC Ajax - Sporting Lissabon 7-12-21 (21:00) Champions League
Moderator: mods
-
Re: AFC Ajax - Sporting Lissabon 7-12-21 (21:00) Champions League
En sure.. scoort Berghuis.
Whitey on the moon.
- Jinne
- Site Admin
Hoppa. 

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
Gravenberch is mijn MotM
Whitey on the moon.
Leuk voor Neres dat hij 1 seconde voor zijn wissel een goal meepakt.

Goed gedaan ook van Schuurs in aanloop van de 3-1.
Maar hij kan wel heel makkelijk een doelrijpe kans creëren en na een korte aanname heel vinnig op doel schieten.
Hop, dat zien we ook direct bij de 4-1.
Juist als Antony en Berghuis kort met elkaar combineren stond Ajax zo voor de Sporting keeper. Antony had het linkerbeen van Berghuis vaker moeten zoeken. We zien na rust direct hoe makkelijk je vervolgens scoort.

Goed gedaan ook van Schuurs in aanloop van de 3-1.
Berghuis levert lang niet elke wedstrijd een heel goede pot af.GangstaRiB schreef: ↑di dec 07, 2021 10:17 pmBerghuis wordt volgens mij expres overgeslagen door Antony.
Ik ben een fan van Berghuis, maar hij valt me al een paar wedstrijden niet mee. Slordig.
Maar hij kan wel heel makkelijk een doelrijpe kans creëren en na een korte aanname heel vinnig op doel schieten.
Hop, dat zien we ook direct bij de 4-1.
Juist als Antony en Berghuis kort met elkaar combineren stond Ajax zo voor de Sporting keeper. Antony had het linkerbeen van Berghuis vaker moeten zoeken. We zien na rust direct hoe makkelijk je vervolgens scoort.
Nou kunde wel allemaal lullen, en wat het hier na wordt zie ik wel, maar dit is toch een heel puike prestatie ..
Blij met de punten ...
-
Ja, ik zat ook al te denken van als we in de knock out fase meteen uitgeschakeld worden, dan zij het zo. Maar dit gewoon onwijs knap en moet in de clubgeschiedschrijving worden opgenomen.
Het zijn vooral ook heel indrukwekkende cijfers. Qua cijfers boezemt het angst in bij 1 van de 7 mogelijke nummer 2's die Ajax vrijdag (is vrijdag de loting?) loot.
Ook als ze Ajax met videobeelden grondig analyseren dan zijn er intimiderend veel spelers die in scoringspositie komen. Tot en met Mazraoui, Blind en Timber toe.
Een ploeg kan wel gaan proberen om Haller met 3 man onder de zoden te beuken maar dan zullen andere Ajacieden dus gevaarlijk veel ruimte krijgen.
-
En ik denk dat Ajax tegen alle ploegen kans maakt. Vandaag ook al weer 4 goals gemaakt.
-
En dat deed onze aanvoerder, spelmaker en sfeerbepaler Tadic niet eens mee.Cruijff schreef: ↑di dec 07, 2021 10:31 pmHet zijn vooral ook heel indrukwekkende cijfers. Qua cijfers boezemt het angst in bij 1 van de 7 mogelijke nummer 2's die Ajax vrijdag (is vrijdag de loting?) loot.
Ook als ze Ajax met videobeelden grondig analyseren dan zijn er intimiderend veel spelers die in scoringspositie komen. Tot en met Mazraoui, Blind en Timber toe.
Een ploeg kan wel gaan proberen om Haller met 3 man onder de zoden te beuken maar dan zullen andere Ajacieden dus gevaarlijk veel ruimte krijgen.
In topsport moet er niet teveel gerelativeerd worden. Mag hopen dat Ten Hag en Tadic de lat hoger leggen dan diverse aanhangers van onze club.Historicus schreef: ↑di dec 07, 2021 10:29 pmJa, ik zat ook al te denken van als we in de knock out fase meteen uitgeschakeld worden, dan zij het zo. Maar dit gewoon onwijs knap en moet in de clubgeschiedschrijving worden opgenomen.
Al vrede hebben met een eventuele uitschakeling bij de laatste zestien voordat er gespeeld is, zelfs voordat er voor geloot is??

-
Raar ergens dat Timber er nog in komt ...
Dat denk ik ook.Historicus schreef: ↑di dec 07, 2021 10:31 pmEn ik denk dat Ajax tegen alle ploegen kans maakt. Vandaag ook al weer 4 goals gemaakt.
Wat mij betreft koppelt de UEFA Ajax aan een op papier zware tegenstander als PSG of Barcelona (als die het uberhaupt morgenavond redden.)
Als statement tegen het perverse groot kapitaal en het groteske gesmijt met oliedollars zou het mooi zijn om de PSG missie van het kopen van een CL titel ook dit seizoen pijnlijk te laten mislukken.
Mwaaa... Moet kunnen toch? Als hij bij een 4-1 voorsprong nog een kaart pakt is hij echt een uilskuiken.
-
Real Madrid schakelden we uit, Getafe ons. Het is telkens wer een krachtmeting. En na de poulefase kom je alleen nog maar goede clubs tegen die jou ook kunnen uitsschakelen. Dus elke ronde verder is heel knap!Cruijff schreef: ↑di dec 07, 2021 10:37 pmDat denk ik ook.Historicus schreef: ↑di dec 07, 2021 10:31 pmEn ik denk dat Ajax tegen alle ploegen kans maakt. Vandaag ook al weer 4 goals gemaakt.
Wat mij betreft koppelt de UEFA Ajax aan een op papier zware tegenstander als PSG of Barcelona (als die het uberhaupt morgenavond redden.)
Als statement tegen het perverse groot kapitaal en het groteske gesmijt met oliedollars zou het mooi zijn om de PSG missie van het kopen van een CL titel ook dit seizoen pijnlijk te laten mislukken.
- Jinne
- Site Admin
Taylor heeft me ook nu weer niet overtuigd.
Zo nu ga ik effe de rekening opmaken voor de UEFA 

Blij met de punten ...
-
- Jinne
- Site Admin
Max aantal punten in de poule.
Daar had ik vooraf voor getekend 

Oefenpot. Hopelijk geen schade bij Nous.
De kassa rinkelt weer.
Hopelijk geen PSG en Atletico.
De kassa rinkelt weer.
Hopelijk geen PSG en Atletico.
-
Een collega zei van te voren om alles te bagetalisren al dat het zogenaamd een zwakke poule was waar Ajax was ingedeeld. Maar het waren wel 4 landskampioenen. En Dortmund was voor mij echt favoriet. Nou, wat een gewelidig interessante poule, toch!
Historicus schreef: ↑di dec 07, 2021 10:32 pmEn dat deed onze aanvoerder, spelmaker en sfeerbepaler Tadic niet eens mee.Cruijff schreef: ↑di dec 07, 2021 10:31 pmHet zijn vooral ook heel indrukwekkende cijfers. Qua cijfers boezemt het angst in bij 1 van de 7 mogelijke nummer 2's die Ajax vrijdag (is vrijdag de loting?) loot.
Kun je nagaan.
In de minder dan 3,5 jaar dat Tadić bij Ajax onder contract staat zijn er tot vandaag 47 Europese wedstrijden gespeeld.
En Tadić speelde ze allemaal.
3 van de 4 landskampioenen. Niet Dortmund maar Bayern is Meister in de Bundesliga.Historicus schreef: ↑di dec 07, 2021 10:56 pmEen collega zei van te voren om alles te bagetalisren al dat het zogenaamd een zwakke poule was waar Ajax was ingedeeld. Maar het waren wel 4 landskampioenen. En Dortmund was voor mij echt favoriet. Nou, wat een gewelidig interessante poule, toch!
De poule van het seizoen 2012-2013 spande de kroon. PL landskampioen Manchester City. Spaans kampioen Real Madrid en Duits kampioen BVB. Real Madrid kwam tot de halve finale, waar Borussia Dortmund hen uitschakelde. Loeizware poule en de eerste keer in de 21e eeuw dat er een poule met 4 landskampioenen was. Manchester City eindigde op de laatste plaats in de poule.
Paris, Atletico en Inter de nummers 2 in de poules van vandaag. Dan heb ik het liefste Inter van deze 3.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zal nog wel een straf komen voor Ajax, van de Uefa dat thuispubliek ook altijd met dat vuurwerk op de tribune!
En ook die spreekkoren schandalig alle joden zijn booster homo's
En ook die spreekkoren schandalig alle joden zijn booster homo's

Jep.
Ja, wat wil je. De entourage van een leeg stadion. Sporting dat met 9 andere spelers op de proppen komt.
Een andere keeper, een 17-jarig talent en 19-jarige voorhoedespeler uitprobeert.
Drie jaar terug Ajax - Bayern ging nog om de eer, om de 1e plaats in de groep en vond plaats in een kolkend uitverkocht stadion. Met een spektakelstuk en 3-3 uitslag als gevolg. In een leeg spookstadion krijg je een wedstrijd als vandaag.
We zien het wel doelstelling is toch gehaald nu , de rest is bonus .. vind ik ..
Blij met de punten ...