FC Emmen - AJAX 20:45 wo 3 april

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: FC Emmen - AJAX 20:45 wo 3 april

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 03, 2019 10:33 pm

Ben een beetje chagrijnig van die 2 tegengoals. Remember 2007!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 03, 2019 10:42 pm

Historicus schreef:
Monkey Tonk schreef:Het nadeel van zo'n prima A-selectie is dat er een heel groot gat zit naar de B-keuze. Voor zo'n potje als dit zou een betere tweede garnituur toch wel lekker zijn.

Ik zou niet eens weten in welke provincie Emmen is. Niet in Limburg, niet in Noord-Holland, niet in Zeeland, niet in Friesland. Kan het altijd googlen, maar dat is wel heel moeite voor die opgewaardeerde amateurs. Ik schrijf dit alleen omdat ik hoop dat Ajax niet zo'n soort houding heeft.
Emmen beslaat praktisch geheel Zuidoost-Drenthe. De gemeente is groter dan Amsterdam.
Oh pardon. Dat is net zoiets als die jongen uit Ecuador die zei dat de hoogste berg in de wereld toch echt in zijn land stond. Gemeten van het middelpunt van de aarde.

Mooi voor Hunt dat ie er 100 heeft. Verschil tussen hem en Dolberg? Gretig en ... lijzig.

zeux

Bericht door zeux » wo apr 03, 2019 10:56 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ben een beetje chagrijnig van die 2 tegengoals. Remember 2007!
Peter maakt zich geen zorgen!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

elliquido

Bericht door elliquido » do apr 04, 2019 12:09 am

Prima ovewinnng op dat kunstijs.
Op naar Willem II n bloedvorm
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do apr 04, 2019 7:36 am

Bizar eigen doelpunt. Onana loopt expres van in het doel naar naast het doel om de terugspeelbal te ontvangen, en ziet de verwachte terugspeelbal vervolgens niet op tijd. In baseball spreken ze over 'lost it in the light' als een speler een makkelijke vangbal niet ziet. Ik heb deze variant nog nooit eerder gezien.

Mano

Bericht door Mano » do apr 04, 2019 7:44 am

Prima overwinning, jammer van het eigen doelpunt want daarna leek Emmen weer aan te zetten terwijl ze in de touwen lagen. Nu moest je de laatste 15min ook nog gas geven terwijl je anders het had kunnen uittikken.

Bal kreeg snelheid ofzo en die snelheid verwachtte Onana niet (zo leek het)

Nog 6 te gaan.
1ste dag deze competitie dat we bovenaan staan. Kijken of dat nog iets doet met PSV :ajaxscarf.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do apr 04, 2019 8:54 am

Monkey Tonk schreef:Bizar eigen doelpunt. Onana loopt expres van in het doel naar naast het doel om de terugspeelbal te ontvangen, en ziet de verwachte terugspeelbal vervolgens niet op tijd. In baseball spreken ze over 'lost it in the light' als een speler een makkelijke vangbal niet ziet. Ik heb deze variant nog nooit eerder gezien.
Het leek me, zoals Mano al zegt, gewoon een inschattingsfoutje van Onana. Die bal rolt net iets sneller op kunstgras. Maar het is in de eerste plaats Nico zijn fout door die bal zo hard richting het midden van het doel te spelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 04, 2019 9:06 am

Inderdaad hoor. Nico moet de bal naast het goal spelen.

Ik maak me ook geen zorgen om het doelsaldo. PSV staat 1 punt voor. Moet heel gek lopen wil het doelsaldo moeten uitlopen. En dan staan we nog steeds voor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 04, 2019 9:15 am

Ajax staat 1 punt voor, Rishi...

Laatste half uur verloor Ajax met 2-0 van Emmen. Hopelijk slepen ze dat niet mee naar Tilburg...

Waarom speelt Nico die bal tussen de palen? Onana verlaat niet voor Jan Lul z'n doel en posteert zich naast de paal.

Mano

Bericht door Mano » do apr 04, 2019 9:18 am

saldo is nu +10.

stel,
PSV speelt gelijk dus blijft het verschil +10
de overige 6 wedstrijden winnen beide partijen dus Ajax groeit tenminste met +6
PSV zal dus met +2,8 per wedstrijd moeten spelen willen ze kans maken. Dan ben ik er vanuit gegaan dat Ajax de resterende 6 wedstrijden wint met +1 per wedstrijd.

Ik denk dat het niet op doelsaldo aankomt.
Laat Ajax eerst maar eens 6x winnen en PSV 1x gelijk spelen of verliezen.

:hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 04, 2019 9:32 am

wimpey schreef:Ajax staat 1 punt voor, Rishi...

Laatste half uur verloor Ajax met 2-0 van Emmen. Hopelijk slepen ze dat niet mee naar Tilburg...

Waarom speelt Nico die bal tussen de palen? Onana verlaat niet voor Jan Lul z'n doel en posteert zich naast de paal.
Oh fuck. Als PSV gelijkspeelt komt het dus al aan op het doelsaldo.

Maar dan nog hebben we een veel beter doelsaldo. En spelen we niet tegen Vitesse en AZ uit.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do apr 04, 2019 9:33 am

Mr. Ajax schreef:
Monkey Tonk schreef:Bizar eigen doelpunt. Onana loopt expres van in het doel naar naast het doel om de terugspeelbal te ontvangen, en ziet de verwachte terugspeelbal vervolgens niet op tijd. In baseball spreken ze over 'lost it in the light' als een speler een makkelijke vangbal niet ziet. Ik heb deze variant nog nooit eerder gezien.
Het leek me, zoals Mano al zegt, gewoon een inschattingsfoutje van Onana. Die bal rolt net iets sneller op kunstgras. Maar het is in de eerste plaats Nico zijn fout door die bal zo hard richting het midden van het doel te spelen.
Onana stond kort daarvoor nog middenin het doel. In anticipatie van de terugspeelbal ging hij snel naast zijn doel staan. Tagliafico zal dit niet gezien hebben. De 'regel' is dat je een terugspeelbal naast het doel plaatst, Bizar. Ze keken allebei niet. Foutje van Tagliafico want Onana liet al eens eerder een simpele terugspeelbal over zijn voet springen voor een eigen doelpunt, Die had zijn les geleerd. Dat nooit meer. Tenzij je het zo doet.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do apr 04, 2019 9:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 04, 2019 9:35 am

Kan gebeuren bij 0-5.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do apr 04, 2019 9:39 am

Lionel schreef:Kan gebeuren bij 0-5.
Gelukkig gebeurt het bij 0-5, en niet bij 0-0 tegen Juve. Juist die details moeten helemaal scherp, want als je al die kleine dingetjes en misverstandjes bij elkaar optelt is het opeens groot. Als je de CL wilt winnen, moet alles nu op super scherp. De tijd voor kutterigheidjes is voorbij. Verslappende concentratie is een gewoonte. De score is een excuus. De gewoonte moet eruit. Je hoeft niet 90 minuten goed te spelen, maar wel 90 minuten totaal geconcentreerd.

Johanzonen

Bericht door Johanzonen » do apr 04, 2019 1:38 pm

Peter schreef:Weten in ieder geval waar Magallan staat in de pikorde.
Omdat Veltman invalt? Die moet toch gewoon minuten maken omdat die Mazraoui moet gaan vervangen tegen Juve?

Plaats reactie