Ajax - PEC Zwolle 13-03-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Ajax - PEC Zwolle 13-03-2019

Bericht door wimpey » do mar 14, 2019 10:25 am

raymon schreef: Ik heb ook niets gezegd over de hele wedstrijd en zijn niveau daarin, maar dat doelpunt was simpelweg niet zijn fout.
Hij greep niet in. Ik beweer ook niet dat hij de enige was die in de fout ging, maar hij moet iets doen om die bal eruit te halen.

Zoals andere posters (dus los van Blind-basher wimpey) ook melden, dacht Daley deze wedstrijd op z'n gemak af te doen. Hij lijkt zich niet op te kunnen laden voor dit soort verplichte nummers.

999

Bericht door 999 » do mar 14, 2019 10:38 am

Ach de Boer vond hem samen met de Ligt de spelers die nog enigszins het niveau haalden in deze wedstrijd .. Jij kijkt steeds wat alleen Blind fout zou doen, nooit waar de fout begint en of dat een speler daar door keuzes moet maken ..

Als je de goal terug kijkt is Blind de laatste die je in deze van een fout kan betichten ..

Maar ga gewoon door ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 14, 2019 10:50 am

999 schreef: Jij kijkt steeds wat alleen Blind fout zou doen, nooit waar de fout begint en of dat een speler daar door keuzes moet maken ..
Ik ben niet de enige AT-er die hem matig vond spelen. Bovendien geef ik gewoon mijn mening, niet meer, niet minder. Een verdediger moet iets doen om die bal op Van Crooy eruit te halen.

Schöne, Labyad en Van Beek speelden ook veel te laks, die lieten de middenvelders van PEC gewoon lopen. Veltman en Lang vielen gelukkig goed in en ook KJH zorgde voor pit en energie.

Verder viel Namli me wel weer positief op, dat is toch een Ziyech-light. Mooi linkerbeen.

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mar 14, 2019 10:52 am

Heb verder niks gezien, dus kan zn totale prestatie niet beoordelen. Maar om de tegengoal aan Blind te linken moet je wel een erge hekel aan hem hebben.

999

Bericht door 999 » do mar 14, 2019 10:56 am

wimpey schreef:
999 schreef: Jij kijkt steeds wat alleen Blind fout zou doen, nooit waar de fout begint en of dat een speler daar door keuzes moet maken ..
Ik ben niet de enige AT-er die hem matig vond spelen. Bovendien geef ik gewoon mijn mening, niet meer, niet minder. Een verdediger moet iets doen om die bal op Van Crooy eruit te halen.

Schöne, Labyad en Van Beek speelden ook veel te laks, die lieten de middenvelders van PEC gewoon lopen. Veltman en Lang vielen gelukkig goed in en ook KJH zorgde voor pit en energie.

Verder viel Namli me wel weer positief op, dat is toch een Ziyech-light. Mooi linkerbeen.
Die zitten er dan net zo in als jij wat Blind betreft .. Maar laat maar ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 14, 2019 10:59 am

Iniesta schreef:Heb verder niks gezien, dus kan zn totale prestatie niet beoordelen. Maar om de tegengoal aan Blind te linken moet je wel een erge hekel aan hem hebben.
Purlease, begin jij nou ook al? Die jongen was fantastisch in Madrid en hij scoorde gisteren een prima en extreem belangrijke 2-1. Niets dan lof.

En verder speelt hij laks (ik heb wél de hele pot gezien). Waarom heb ik een hekel aan iemand, wanneer ik stel dat een verdediger iets moet doen om te voorkomen dat een opponent 1 op 1 vrij met Onana komt? :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 14, 2019 11:01 am

999 schreef: Die zitten er dan net zo in als jij wat Blind betreft .. Maar laat maar ..
:biggrin.gif: Allemaal Blind-haters.

Misschien zie jij het niet goed, of komt die gedachte niet in je op? Wat vond je van dat ridicule hakballetje? Oogde Blind messcherp en geconcentreerd tegen PEC?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 14, 2019 11:01 am

Sterker nog, hij deed weinig fout:

Afbeelding

Eerste bal word naar de zijlijn gespeeld en Nico komt als een gek aansprinten. De bal gaat in 1 keer door naar een PEC speler waar Nico eigenlijk had moeten zijn. Blind moet nu een keuze maken om de ruimte af te dekken zonder teveel uit de zone vandaan gehaald te worden.

Afbeelding

Nico kan niet terug maar Blind kan ook niet gelijk naar de zijkant anders ligt het midden helemaal open. Labyad(?) loopt met zijn man mee en Nico probeer degene met de bal te bereiken (had daar helemaal niet moeten zijn)

Afbeelding

De bal wordt naar de zijkant gespeeld en nu moet Blind naar de bal toe maar hij staat er nog ver van af omdat hij de zone in het midden verdedigt.

Afbeelding

Blind gaat naar de speler toe maar die speelt ‘m vrijwel in 1 keer door en Labyad loopt daar te snurken.

Afbeelding

En doelpunt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?

Ajax - PEC Zwolle 13-03-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 14, 2019 11:04 am

Blind is niet schuldig aan de 1-1 , maar speelde wél een matige, ongeconcentreerde wedstrijd. Het hakballetje was link, maar daarvoor gaf hij, zonder onder druk te staan de bal vanuit de verdediging rechtstreeks in de voeten van een PEC aanvaller, waar een hele linke kans uit voortkwam (in de tweede helft, toen we een tijdje na rust onder druk stonden); ook exemplarisch; vanaf linksback positie, zonder een PEC speler in de buurt, proberen Nico diep aan te spelen en dan de bal uit te schieten. Serieus; gewoon uit. En dan zijn er nog wel wat voorbeeldjes te verzinnen waarin hij eenvoudigweg niet scherp was.

Nous vond ik overigens de beste Ajacied. Zat overal tussen.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op do mar 14, 2019 2:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 14, 2019 11:06 am

wimpey schreef:
999 schreef: Die zitten er dan net zo in als jij wat Blind betreft .. Maar laat maar ..

Mwah ik heb uit eerdere seizoenen niet het idee dat Thijs en WiekentCeesdeWolfnog uitgesproken Blind haters zijn.
Integendeel zelfs.

Die dachten gisteravond vooral. " %%#@£ !!! GODVERRR daar gaat onze landstitel!! "

Thijs schreef:Dat hakballetje was wel echt verschrikkelijk, ik hou er helemaal niet van als spelers dat doen. Kan je gewoon de titel kosten, dit soort geintjes.

Maar toch he. Mijn eerste gedachte toen ik wimpey z'n reactie zag was:
wimpey schreef:Lamlendig verdedigen van 20 M.

Mijn eerste gedachte bij deze post was "heb je nu je hele woensdagavond zitten wachten tot je deze sneer aan Blind en het prijskaartje van Blind kon uitdelen????
Gelukkig maakte Daley ook de winnende goal! :headbang.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do mar 14, 2019 11:09 am

Leuk voor Noa, het boefje. :biggthumpup.gif:

Bij F. zullen ze wel balen. Noa en Tahith Chong waren de twee grote talenten van hun lichting daar.

Verder een wedstrijd om snel te vergeten.

999

Bericht door 999 » do mar 14, 2019 11:11 am

wimpey schreef:

Misschien zie jij het niet goed, of komt die gedachte niet in je op? Wat vond je van dat ridicule hakballetje? Oogde Blind messcherp en geconcentreerd tegen PEC?
Tuurlijk zie ik het niet goed, jij je zin ...
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » do mar 14, 2019 11:14 am

Leuk al die voetbal plaatjes, die heb je bij de AH ook :biggrin.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 14, 2019 11:16 am

Het zou Wimpey sieren dat hij op basis van de beelden zou toegeven dat de fout bij Nico en Labyad zat en niet bij Blind. Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. :drecul.gif:

999

Bericht door 999 » do mar 14, 2019 11:20 am

raymon schreef:Sterker nog, hij deed weinig fout:

Afbeelding

Eerste bal word naar de zijlijn gespeeld en Nico komt als een gek aansprinten. De bal gaat in 1 keer door naar een PEC speler waar Nico eigenlijk had moeten zijn. Blind moet nu een keuze maken om de ruimte af te dekken zonder teveel uit de zone vandaan gehaald te worden.

Afbeelding

Nico kan niet terug maar Blind kan ook niet gelijk naar de zijkant anders ligt het midden helemaal open. Labyad(?) loopt met zijn man mee en Nico probeer degene met de bal te bereiken (had daar helemaal niet moeten zijn)

Afbeelding

De bal wordt naar de zijkant gespeeld en nu moet Blind naar de bal toe maar hij staat er nog ver van af omdat hij de zone in het midden verdedigt.

Afbeelding

Blind gaat naar de speler toe maar die speelt ‘m vrijwel in 1 keer door en Labyad loopt daar te snurken.

Afbeelding

En doelpunt.
Mazraoui staat te snurken ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do mar 14, 2019 11:25 am

raymon schreef:Het zou Wimpey sieren dat hij op basis van de beelden zou toegeven dat de fout bij Nico en Labyad zat en niet bij Blind. Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. :drecul.gif:
Mazraoui ...
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 14, 2019 11:26 am

999 schreef:

En dat maak je uit 1 stilstand beeld op?
Hij was juist met afstand de felste en beste Ajacied, 90 minuten lang.

999

Bericht door 999 » do mar 14, 2019 11:29 am

Cruijff schreef:
999 schreef:

En dat maak je uit 1 stilstand beeld op?
Hij was juist met afstand de felste en beste Ajacied, 90 minuten lang.
Nee dat maak ik op uit de beelden op mijn HD, dat Mazraoui bij het DOELPUNT staat te snurken ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 14, 2019 11:37 am

999 schreef:
Nee dat maak ik op uit de beelden op mijn HD, dat Mazraoui bij het DOELPUNT staat te snurken ..

Verwar je hem niet met Labyad?

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 14, 2019 11:37 am

raymon schreef:Het zou Wimpey sieren dat hij op basis van de beelden zou toegeven dat de fout bij Nico en Labyad zat en niet bij Blind. Maar goed, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. :drecul.gif:
O.b.v. van jouw interpretatie en pijltjes moet ik iets toegeven. Vreemd.

Hij zit er niet kort genoeg op om die 1 op 1 met Onana er uit te halen. Mensen die de hele wedstrijd hebben gezien verbaast dat niet, want Daley dacht het op z'n elfendertigst af te kunnen.

Als ik zeg: Blind, dan spring jij meteen voor die jongen in de bres. Dat is nergens voor nodig, de man is een mens en mensen falen af en toe. Hij moet er wel alles aan doen om dat te voorkomen, maar dat blijkt moeilijk voor hem. Hij was laks, zoals hij ook tegen Lammers en Berghuis laks was. En in Almelo.

Grappig, De Ligt knalt er nog een sliding uit bij de 1-1 en foetert meteen na de goal Blind uit. Heb je daar ook een pijltje voor? :hypocrite.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 14, 2019 11:43 am

wimpey schreef:
O.b.v. van jouw interpretatie en pijltjes moet ik iets toegeven. Vreemd.

Hij zit er niet kort genoeg op om die 1 op 1 met Onana er uit te halen. Mensen die de hele wedstrijd hebben gezien verbaast dat niet, want Daley dacht het op z'n elfendertigst af te kunnen.

Als ik zeg: Blind, dan spring jij meteen voor die jongen in de bres. Dat is nergens voor nodig, de man is een mens en mensen falen af en toe. Hij moet er wel alles aan doen om dat te voorkomen, maar dat blijkt moeilijk voor hem. Hij was laks, zoals hij ook tegen Lammers en Berghuis laks was. En in Almelo.
Nee hoor, een fout is een fout. Als Blind kut speelt dan is het helemaal niet erg om dat te melden. En ik heb idd alleen de samenvatting gezien dus ik ga er blindelings vanuit dat hij gisteren matig was.

Maar als eerste reaktie zie ik 'dat de man van 20m de schuldige is aan een doelpunt' terwijl het veel logischer was om Nico of Labyad/Nous (kan niet zien wie het was) aan te wijzen, dan zegt dat meer over jou dan over mij. Dat is wat men een blinde vlek noemt (no pun intended).

Maar zoals de foto's aangeven (en als je de beelden terugziet is het nog makkelijker), Blind moet in eerste instantie wat afstand bewaren omdat hij anders het hele middenzone los laat. Zodra de pass komt gaat hij naar de speler toe maar hij kan niet blind instappen (no pun intended) omdat hij anders makkelijk uitgespeeld wordt. Hij weet ook dat hij niet de snelste is dus hij moet enige afstand houden. Hij heeft namelijk geen rugdekking dus instappen is gewoon te gevaarlijk op dat moment. Als Nous/Labyad gewoon met z'n man meeloopt is er ook niets aan de hand.

Als Nico in eerste instantie niet zo blind zou inkomen (op de middenlijn!) dan is er sowieso niets aan de hand.

Alexander

Bericht door Alexander » do mar 14, 2019 11:44 am

Overigens vond ik Veltman heel goed invallen. Scherp, net als tegen Real. Nous moet gaan oppassen denk ik. Mocht Frenkie geblesseerd zijn zondag, dan zou ik altijd met Veltman op de backpositie spelen en Nous op het middenveld.

Labyad bracht andermaal heel weinig. Proberen die jongen te slijten in de zomer. Lang viel verrassend goed in. Bracht direct snelheid en diepte in het spel. Leuk voor die jongen. Heb 'm heel matig zien spelen in de eerste seizoenshelft, maar hopelijk zet hij de lijn nu weer omhoog in.

999

Bericht door 999 » do mar 14, 2019 11:51 am

Cruijff schreef:
999 schreef:

Verwar je hem niet met Labyad?
Die was al gewisseld ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 14, 2019 12:02 pm

999 schreef: Die was al gewisseld ..
Dat is een goed argument. :biggrin.gif: Het was idd Mazraoui.

Voor mij waren Tadic en De Ligt de besten. Die leveren gewoon, ook op zo'n avond. Lang viel goed in, die heb ik regelmatig in de jeugd zien ballen. Hij had en heeft wel iets, heeft wel blessures gehad en hij schijnt ook niet de makkelijkste te zijn. Maar knap dat ie erin komt en koud een perfecte voorzet aflevert. :biggthumpup.gif:

Ik had meer verwacht van Neres, is in vorm en heeft vertrouwen, maar die leek ook niet echt geïnspireerd.

De Dominee

Bericht door De Dominee » do mar 14, 2019 12:03 pm

Alexander schreef:Overigens vond ik Veltman heel goed invallen. Scherp, net als tegen Real. Nous moet gaan oppassen denk ik. Mocht Frenkie geblesseerd zijn zondag, dan zou ik altijd met Veltman op de backpositie spelen en Nous op het middenveld.

Labyad bracht andermaal heel weinig. Proberen die jongen te slijten in de zomer. Lang viel verrassend goed in. Bracht direct snelheid en diepte in het spel. Leuk voor die jongen. Heb 'm heel matig zien spelen in de eerste seizoenshelft, maar hopelijk zet hij de lijn nu weer omhoog in.
+1.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie