Van Ginkel maakt altijd de winnende in uitduels en vooral ook tegen de top-8 ploegen.
Moderator: mods
Wat zou Nederland nou zijn zonder Ajax? Er zijn in het buitenland maar twee NL onderwerpen die aanspreken: Ajax en Rembrandt. https://en.wikipedia.org/wiki/AFC_AjaxJaviskamp schreef:Ben er maar trots op na jarenlang geen moer gepresteerd te hebben qua prijzen
Peter schreef:Precies ja. Zie bovenstaande.![]()
Van Ginkel maakt altijd de winnende in uitduels en vooral ook tegen de top-8 ploegen.
De verhouding tussen echt belangrijke momenten en balverlies en nonchalance is gewoon bij lange na niet positief genoeg, ook in verhouding tot de creatieve spelers uit het verleden.Peter schreef:
Creatieve spelers lijden balverlies en verliezen duels. Dat is nog nooit anders geweest, maar blijkbaar verwachten we van Ziyech dat alle steekballen top zijn.r.
Nee, ik zei juist datZiyech wel iemand is die kan aanhaken op een hoger podium. In tegenstelling tot spelers als De Jong en VG die vaak op hun limiet presteren.Peter schreef:Precies dat. En de EL zijn we ook alweer vergeten blijkbaar.ter.
Ik lees dat Ziyech en FdJ weer veel balverlies hadden gisteren. Als trainer zit je niet rustig met zulke middenvelders. Tegen ADO kom je er mee weg, tegen betere ploegen niet. Blijkbaar zijn die jongens ook hardleers, want niet ieder balcontact hoeft een toverbal op te leveren. Modric, Kroos, Xavi e.c. werden niet de spelers die ze zijn geworden door 15 keer per wedstrijd de bal te verliezen.Toppie schreef:Ik kreeg gisteren toch het gevoel bij die wissel van Ziyech dat ETH en dit mannetje niet een bepaald gelukkig huwelijk is?
Ik heb de samenvatting gezien, maar dat levert geen compleet beeld.Mano schreef:je las ....
oftewel geen minuut gezien en maar oordelen
Wat wel voor hem pleit, is dat ie de 1-3 maakt. Met alle hulp van de keeper, maar toch...999 schreef:Ik had het idee dat Ziyech gisteren zelf ook wel door had dat ie niet goed in de wedstrijd zat.Dan ga je je forceren als speler wat het meestal het alleen nog maar erger maakt voor je zelf.
las je ook dat het K-gras zo stroperig als de neten was?wimpey schreef:Ik heb de samenvatting gezien, maar dat levert geen compleet beeld.Mano schreef:je las ....
oftewel geen minuut gezien en maar oordelen
Als je leest dat Ziyech en FdJ regelmatig balverlies lijden, dan neem ik aan dat het zo is. In wedstrijden die ik wel volledig zie, is het immers niet anders.
Vergeet die hulp van de keeper inderdaad niet.wimpey schreef:Wat wel voor hem pleit, is dat ie de 1-3 maakt. Met alle hulp van de keeper, maar toch...999 schreef:Ik had het idee dat Ziyech gisteren zelf ook wel door had dat ie niet goed in de wedstrijd zat.Dan ga je je forceren als speler wat het meestal het alleen nog maar erger maakt voor je zelf.
Tegen NAC en VVV leed ie ook veel balverlies. Hij is een prima speler, maar hij speelt niet voor niets nog in NL.Mano schreef: las je ook dat het K-gras zo stroperig als de neten was?
Vergelijk zijn leeftijd met die van Eriksen en vergelijk ook eens hoeveel (licht)jaren hij op laatstgenoemde achter loopt.wimpey schreef:Tegen NAC en VVV leed ie ook veel balverlies. Hij is een prima speler, maar hij speelt niet voor niets nog in NL.Mano schreef: las je ook dat het K-gras zo stroperig als de neten was?
Klopt helemaal. Ajax had zacht gezegd een slow start de eerste 30, 35 minuten.Marillion schreef: Ik was bang voor zo'n typische faalmiddag waarbij je hoopt in te kunnen lopen en aan het einde van de middag verder op achterstand staat. Daarom ben ik de hele middag lekker in het zonnetje aan het sporten geweest. Net ouderwets de samenvattingen gekeken zonder dat ik de uitslagen wist. Dat kan nog gewoon in dit internettijdperk.![]()
Ik zag dat Vermeer ons heeft gered met een prachtige redding in de blessuretijd. Van Ajax schrok ik al omdat de samenvatting de eerste 15 minuten uberhaupt niet liet zien. En dan ook nog achterkomen. Het zal toch niet?
Maar hoe verklaar je dan dat Ajax, niet eens volstrekt onverdiend, 1-0 achterkomt?Peter schreef:Ik vond ons wel geconcentreerd spelen eigenlijk in de eerste helft. De Jong leed wel veel balverlies, maar we hadden grip op die pot.
Echt schrikbarend.Peter schreef:Ik las het hierboven ook al, maar die Becker was slecht he? Die kan alleen een beetje rennen, maar is voor de rest echt niet beter dan een gemiddelde amateur. Schokkend.