AEK Athene - Ajax 27-11-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: AEK Athene - Ajax 27-11-2018

Bericht door Cruijff » wo nov 28, 2018 2:06 am

Ben benieuwd of een deel van de selectie ook vanavond weer is gaan stappen net als na het resultaat in München.

Zal ze vast niet in de studentenwijk Gazi tegenkomen ;)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo nov 28, 2018 3:26 am

Video.
Ajax fans door supporters AEK bestookt met vuurwerk:

https://www.nu.nl/255566/video/ajax-fan ... rwerk.html

kruifie

Bericht door kruifie » wo nov 28, 2018 7:40 am

Cruijff schreef:Video.

Op deze video zie je de eerste fakkel uit het uitvak komen. Maar gezien de inspanningen van de AEK aanhang om aanval na aanval te doen lijkt me de ‘schuldvraag’ wel makkelijk te beantwoorden. Bijzonder trouwens, dat de Ligt zich zo kort na de wedstrijd (kritisch op de eigen fans) uitliet over wat er gebeurde. Wat dat betreft deden Tadic en KJh dat slimmer. Hopelijk is iedereen heel thuis inmiddels.

https://youtu.be/UIr43SL7Mag

Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 28, 2018 7:44 am

Wat is mogelijk de volgende tegenstander , ik hoop niet de poule van MC ? :blush.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 28, 2018 8:32 am

Javiskamp schreef:
Toppie schreef:Bayern op 3-0 2x Robben kan nog leuk worden 12 Dec :biggthumpup.gif:
Dat zal nog wel eens tegen kunnen vallen...
Idd Bayern speelt weergaloos en Ajax is thuis een aardig ploegje :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 28, 2018 9:23 am

kruifie schreef:

Op deze video zie je de eerste fakkel uit het uitvak komen. Maar gezien de inspanningen van de AEK aanhang om aanval na aanval te doen lijkt me de ‘schuldvraag’ wel makkelijk te beantwoorden. Bijzonder trouwens, dat de Ligt zich zo kort na de wedstrijd (kritisch op de eigen fans) uitliet over wat er gebeurde. Wat dat betreft deden Tadic en KJh dat slimmer. Hopelijk is iedereen heel thuis inmiddels.

Ik vraag me af of dat wellicht is gestuurd vanuit Ajax in verband met mogelijke problemen met de UEFA?
Want het was inderdaad nogal kort door de bocht. Op basis van wat ik van verschillende mensen uit het uitvak heb gehoord kun je de Ajax supporters niet veel verwijten en reageerden zij vooral op de AEK aanhang en de politie.

Maar goed, ik was er ook niet bij dus het blijft lastig te reconstrueren. Zou me niets verbazen als we de volgende ronde zonder uitpubliek moeten spelen.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 28, 2018 9:30 am

Weer op de PSV manier gewonnen? :hypocrite.gif:

Enfin maakt niets uit, door naar de knock-out fase. Jullie zaten niet in een bijzondere sterke groep maar als je het mij na de loting gevraagd had, had ik derde hoogst haalbaar gezegd.

Chapeau. :biggthumpup.gif:
YNWA

Mano

Bericht door Mano » wo nov 28, 2018 9:41 am

kruifie schreef:

wel goed om te zien dat de ME lekker ingrijpt. :excited.gif:
Staan er als zoutzakken bij terwijl er de hele tijd gasten door de gracht lopen.
Ik zag zelfs iemand met een motorhelm op. :biggrin.gif: Hoe kan je nou met een Motorhelm binnen komen :confused.gif:

we weten natuurlijk niet wat er in de stad is gebeurd en of er daar olie op het vuur is gegooid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 28, 2018 10:12 am

De wedstrijd was overigens wel een drama. Veel te laag tempo met name. Direct na de wedstrijd zag ik het begin van Lyon - City en dat ging echt in een andere versnelling.

Het resultaat is er wel. En nu is de thuiswedstrijd tegen Bayern om de poule winst dus een mooie krachtproef om te zien waar we staan.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo nov 28, 2018 10:12 am

Ik ben blij dat ik niet in het uitvak zat gisteren. Bizar wat daar allemaal gebeurd is. En nog het meest bizarre is het handelen van de politie. In het uitvak zat je totaal onbeschermd.

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 28, 2018 10:38 am

InnerHarbour schreef:Weer op de PSV manier gewonnen? :hypocrite.gif:
edsv heeft 1 uit 4, dus nog niet gewonnen.
Jullie zaten niet in een bijzondere sterke groep maar als je het mij na de loting gevraagd had, had ik derde hoogst haalbaar gezegd.
Ik meen me te herinneren dat je dat ook schreef. Maximaal 3e.
Marillion schreef:De wedstrijd was overigens wel een drama. Veel te laag tempo met name.
Het was niet om aan te zien. De backs stonden te laag, waardoor Tadic en Neres telkens de zijlijn opzochten. Waardoor Dolberg tegen 3 man stond. Dolberg was erg passief trouwens, Huntelaar was een aanzienlijke verbetering.

De Ligt was weer geweldig. De Jong was net als tegen Duitsland heel matig. Hij speelde als een soort Ausputzer, op delen van het veld waar ie een tegenstander geen enkele pijn doet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 28, 2018 11:22 am

Yep, ik blijf over De Jong toch mijn twijfels houden hoor. Als je hem nou ziet spelen in zo'n wedstrijd als gisteren. Is dat dan de speler waar clubs straks graag 60 miljoen voor op tafel leggen? Tegen een tegenstander van dit niveau moet je dan toch dat hele middenveld uit elkaar kunnen spelen. Ik weet ook wel dat je dat niet alleen kunt maar hij zou de man moeten zijn die daar het verschil maakt. Dat heb ik gisteren in ieder geval niet gezien.

De Ligt is wel gewoon echt de baas achterin en de leider van het elftal. Die jongen is echt veel verder in zijn ontwikkeling.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 28, 2018 11:58 am

Marillion schreef:Yep, ik blijf over De Jong toch mijn twijfels houden hoor. Als je hem nou ziet spelen in zo'n wedstrijd als gisteren. Is dat dan de speler waar clubs straks graag 60 miljoen voor op tafel leggen?
Hij heeft twee gezichten, vind ik. Z'n schot en z'n voorzetten zijn niet meer dan matig. Steekpass, versnelling en open draaien zijn geniaal. Hij heeft ook een zeer goede sliding.

Het is me soms nog teveel postbode, te weinig urgentie en teveel op delen van het veld waar geen tegenstander last van 'm heeft... Tegenstanders weten 'm ook te vinden he. Kreeg gisteren weer een flinke tik te verwerken.
De Ligt is wel gewoon echt de baas achterin en de leider van het elftal. Die jongen is echt veel verder in zijn ontwikkeling.
Beste en meest constante speler. Absoluut onmisbaar. Miste Nico en Ziyech gisteren trouwens ook. Zat weinig vuur in.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 28, 2018 12:33 pm

InnerHarbour schreef:Jullie zaten niet in een bijzondere sterke groep maar als je het mij na de loting gevraagd had, had ik derde hoogst haalbaar gezegd.
Het was geen uitgesproken zware poule, maar ook geen campingpoule zoals groep D of die groep waarin PSV twee jaar geleden zat met het United van Van Gaal als parodie op een grootmacht uit pot 1.

De manier waarop - met overtuiging - spreekt ook aan. In een tijdperk waarin Trencin kipkap maakt van Feyenoord mag men best tevreden zijn - zonder voorbehoud.

Alexander

Bericht door Alexander » wo nov 28, 2018 12:34 pm

Frenkie heeft inderdaad een heel matig schot. Dat is natuurlijk wel trainbaar. Hij moet na iedere training van 30 meter iedere dag 20 ballen op goal schieten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 28, 2018 12:43 pm

Jöhnk schreef:
InnerHarbour schreef:Jullie zaten niet in een bijzondere sterke groep maar als je het mij na de loting gevraagd had, had ik derde hoogst haalbaar gezegd.
Het was geen uitgesproken zware poule, maar ook geen campingpoule zoals groep D of die groep waarin PSV twee jaar geleden zat met het United van Van Gaal als parodie op een grootmacht uit pot 1.

De manier waarop - met overtuiging - spreekt ook aan. In een tijdperk waarin Trencin kipkap maakt van Feyenoord mag men best tevreden zijn - zonder voorbehoud.
Volgens mij zit vrijwel iedereen er ook op deze manier in. Het was geen loodzware poule maar Ajax heeft wel degelijk een mooie en overtuigende prestatie neergezet. Ongeslagen en al na 5 poule wedstrijden zeker van kwalificatie. Daar had vooraf werkelijk iedereen zijn handtekening onder gezet.

De bevestiging moet nu komen door ook in de thuiswedstrijd tegen Bayern een goede prestatie neer te zetten.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo nov 28, 2018 12:45 pm

Jöhnk schreef:

En met Wolfsburg, dat het seizoen daarvoor dankzij de Bruyne CL haalde en hem vervolgens kwijt raakte het seizoen daarna.

Benfica is/was gewoon een goede tegenstander, daar hebben we 4 punten tegen gepakt, dat is een prima prestatie!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo nov 28, 2018 12:46 pm

Toppie schreef:Wat is mogelijk de volgende tegenstander , ik hoop niet de poule van MC ? :blush.gif:
Loterij, nummers 1 gaan in 1 pot, en nummers 2 gaan in 1 pot.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 28, 2018 12:48 pm

wimpey schreef: Hij heeft twee gezichten, vind ik. Z'n schot en z'n voorzetten zijn niet meer dan matig.
Frenkie heeft een uitstekende voorzet. Heeft ie al meerdere keren laten zien - o.a. tegen NAC afgelopen zaterdag bij de goal van Labyad. Heerlijk strak was die bal op Neres. Ook gisteren gooide hij de bal heerlijk voor de keeper, helaas kon Neres het niet tot doelpunt promoveren.

Zijn schot moet wel een stuk beter. Komt wel goed denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo nov 28, 2018 1:24 pm

Gaizka1985 schreef:
Toppie schreef:Wat is mogelijk de volgende tegenstander , ik hoop niet de poule van MC ? :blush.gif:
Loterij, nummers 1 gaan in 1 pot, en nummers 2 gaan in 1 pot.
Vergeet de warme- en koude balletjes niet... :ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Alexander

Bericht door Alexander » wo nov 28, 2018 1:27 pm

Volgens mij maakt Ajax tegen in Europa wel een kans, maar als 2 beste schat ik toch City en Juve in. Die zou ik graag willen ontlopen.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo nov 28, 2018 1:39 pm

Ik zou eigenijk alleen Dortmund en Juve willen ontlopen. City speelt niet fantastisch, worden door Lyon 2x weggetikt. Engelse clubs liggen ons doorgaans ook wel. Real en Barcelona hebben ook een minder jaar en zouden ons zomaar kunnen onderschatten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Arthur

Bericht door Arthur » wo nov 28, 2018 1:47 pm

Mr. Ajax schreef:Zijn schot moet wel een stuk beter. Komt wel goed denk ik.
Ik kan me eigenlijk geen een speler voor de geest halen die in staat is geweest om tijdens zijn carriere een slecht schot te verbeteren tot een acceptabel niveau.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 28, 2018 1:54 pm

Van Hooijdonk?

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 28, 2018 2:02 pm

Mr. Ajax schreef: Frenkie heeft een uitstekende voorzet.
Frenkie heeft geen uitstekende voorzet. Z'n pass over langere afstand moet, net als z'n voorzet, veel strakker. Die combi van touch en kracht / bal snelheid meegeven moet echt veel beter worden.

Hij heeft enkele exceptionele kwaliteiten en nog plenty verbeterpunten. Maar hij lijkt een snuggere liefhebber en iemand die veeleisend is aan zichzelf. Kan voor hem echt geen kwaad om pas na het EK 2020 bij Ajax te vertrekken.
Jöhnk schreef: Het was geen uitgesproken zware poule, maar ook geen campingpoule zoals groep D of die groep waarin PSV twee jaar geleden zat met het United van Van Gaal als parodie op een grootmacht uit pot 1.
Wanneer ik het me goed herinner, was edsv toen zelfs groepshoofd. Ze werden in die EL-poule toen met de hakken over de sloot 2e.

Plaats reactie