Ajax - Sparta 12-2-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - Sparta 12-2-2017

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 3:15 pm

WP_LeGeNd schreef:Messi is ook niet super gespierd.. niet iedereen hoeft een Ronaldo te zijn... Younes sprint na 90 minuten gelukkig nog steeds zijn man voorbij, dus hij is al een stuk fitter dan zijn eerste jaar, waar hij telkens na 60-70 minuten gewisseld moest worden!
Of De Boer heeft het kampioenschap een jaar geleden gewoon in de prullenbak geflikkerd door telkens al na een minuut of 60 de verkeerde spelers te wisselen (en de verkeerde in te brengen.....) :blush.gif:

Younes, die de 0-1 maakte tegen De Graafschap, had in de 90e minuut met één actie zo de winnende goal kunnen maken. Milik, al helemaal vroeg gewisseld, is als het op doelpunten aan komt een roofdier tot in zijn vezels.

Met Mike vd Hoorn in de spits lukte het allemaal net niet. :666.gif: Hoe luidde dat ene liedje ook alweer? :blush.gif: :blush.gif: Bijna... bijna raak... oftewel he-le-maal niets. :aai.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 13, 2017 3:47 pm

Was het echt nodig om nog een keer over die wedstrijd te beginnen? :blush.gif:

Wat Younes betreft zou ik graag weten wat ze op training met hem doen. Draait hij puur mee in de groep of krijgt hij ook maatwerk aangeboden om zich te ontwikkelen op zijn zwakke plekken. Het maken van de juiste keuzes in het veld met name. Maar bijvoorbeeld ook het afwerken als je dan eenmaal voor het doel staat. Als hij op die elementen zou verbeteren is hij ineens een hele waardevolle speler. Want we kunnen wel alleen kijken naar wat hij niet kan maar hij kan ook iets wél, namelijk tegenstanders passeren. En daar hebben we er nou ook weer niet zoveel van.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 3:56 pm

Marillion schreef:Was het echt nodig om nog een keer over die wedstrijd te beginnen? :blush.gif:
Cruijff schreef:Of De Boer heeft het kampioenschap een jaar geleden gewoon in de prullenbak geflikkerd door telkens al na een minuut of 60 de verkeerde spelers te wisselen (en de verkeerde in te brengen.....) :blush.gif:

Younes, die de 0-1 maakte tegen De Graafschap, had in de 90e minuut met één actie zo de winnende goal kunnen maken. Milik, al helemaal vroeg gewisseld, is als het op doelpunten aan komt een roofdier tot in zijn vezels.

Met Mike vd Hoorn in de spits lukte het allemaal net niet. :666.gif: Hoe luidde dat ene liedje ........ ook alweer ......?
Ik heb komende donderdag, de 16e, gepland staan dat ik tussen de middag een broodje met Sjaak Swart ga eten. Aangezien ik opgegroeid ben tussen stieren en rode lappen gooi ik deze er dan ook nog minimaal 2 of 3 keer in. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma feb 13, 2017 3:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 13, 2017 3:58 pm

Het is ook een kwestie van vertrouwen. Vorig jaar maakte hij er 8 in 27 competitiewedstrijden, daar kun je niks van zeggen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 3:59 pm

brigade zuid schreef:Het is ook een kwestie van vertrouwen. Vorig jaar maakte hij er 8 in 27 competitiewedstrijden, daar kun je niks van zeggen.
Behalve dan dat ik er nog minimaal 14 meer zou maken. Maar da's logisch.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma feb 13, 2017 4:01 pm

Cruijff schreef:
Marillion schreef:Was het echt nodig om nog een keer over die wedstrijd te beginnen? :blush.gif:
Ik heb komende donderdag, de 16e, gepland staan dat ik tussen de middag een broodje met Sjaak Swart ga eten. Aangezien ik opgegroeid ben tussen stieren en rode lappen gooi ik deze er dan ook nog minimaal 2 of 3 keer in. :smallgrin.gif:
Dus indien binnen een week ook nog het derde icoon uit de gouden voorhoede sterft, weten jullie wie je tijdens de 'Ajaxtalk gaat een biertje doen reünie' op zaterdag 25 februari mogen lynchen. :666.gif: :biggrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 13, 2017 9:58 pm

Cruijff schreef:
999 schreef: Probleem is in de eerste plaats natuurlijk het scorend vermogen, van beide buitenspelers.Zou dat , en gezien de kansen die ze krijgen/creëren , gewoon stukken beter zijn we het hier niet over hun hebben.

Helaas zie ik dat scorend vermogen ook nog niet 1-2-3 bij Kluivert, Cerny enz ..
Op elke buitenspeler is wel wat aan te merken, daarom zitten ze immers bij Ajax en niet bij Real Madrid.

Kluivert en Cerny hebben dat scorend vermogen juist wel. Nu zit Cerny, de door jou laatstgenoemde nu wel in een vrij groot wak. En Justin Kluivert heeft in Ajax 1 nog geen goals gescoord, dus statistieken ondersteunen mijn huidige bewering nu nog niet. :smile-ajax.gif:

Maar Kluivert jr. is in de één op één met de keeper nog net iets beter dan zijn vader. Mark my words. En Cerny, tja, het begint nu wel twijfelachtig te worden... komt hij ooit nog uit deze dip. Maar graag denk ik aan zijn winnende goal bij Celtic-Ajax. Wat gaf Milik de bal beroerd aan, achter Cerny, toch nam Cerny hem goed mee en rondde héél cool af.
Cerny is na zijn operatie 2 centimeter langer geworden, dus komt vast goed!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 14, 2017 3:33 pm

Cerny is na zijn operatie 2 centimeter langer geworden, dus komt vast goed!
Nog een paar operaties (wat ik niet voor hem hoop) en hij kan naar de PL.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie