Doe mij maar nog zo'n Dolberg scenario.999 schreef:Persoonlijk vind ik dat je wel een beetje uit moet kijken met de Ligt.Anders krijg je een beetje het Dolberg scenario.
FC Twente - Ajax 11-12-2016
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Re: FC Twente - Ajax 11-12-2016
Ajax!
Die is nu ook alweer enkele wedstrijden niet je van het.Geweldig talent, maar je ziet het nu niet op het veld.
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Dolberg heeft geen concurrentie, dus moet hij wel spelen, zelfs als hij zoals vandaag geen knikker raakt. De Ligt heeft concurrentie van Viergever, als De Ligt een terugval zou krijgen zou je altijd weer kunnen terugvallen op Nick 'altijd een degelijke 6,5' Viergever.
Ajax!
Dat is dan ook het manco van AJAX, neemt niet weg dat Dolberg dus in een mindere fase zit.Wat overigens normaal is in zijn leer proces ..
Viergever doet het gewoon goed, ik zou nu niet het volle risico nemen met de Ligt.Gewoon zijn invalbeurten ( of beker wedstrijden ) laten maken ...
Viergever doet het gewoon goed, ik zou nu niet het volle risico nemen met de Ligt.Gewoon zijn invalbeurten ( of beker wedstrijden ) laten maken ...
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
Er is geen risico. De Ligt is een klasbak, geloof mij nou maar 

Ajax!
Als Viergever 1 wedstrijd krijgt, kan hij die donderdag mooi uitzitten toch?
- Giacomo Puccini
Volgens mij ontken ik dat ook niet, maar ondanks zijn postuur is hij pas 18.Daar moet je toch iets anders mee omspringen dan met iemand van 23 of ouder.Geloof mij maarGiacomo Puccini schreef:Er is geen risico. De Ligt is een klasbak, geloof mij nou maar

Blij met de punten ...
Lijkt me niet ..Giacomo Puccini schreef:Lijkt me ook ja.
Viergever geschorst voor topper tegen PSV
11 december 2016 -
Ajax zal het volgende week zondag moeten doen zonder Nick Viergever. De verdediger kreeg bij de penalty in blessuretijd zijn tweede gele kaart voor hands en moest er daardoor met rood vanaf. Hij is automatisch voor één competitieduel geschorst en mist nu de topper tegen PSV volgende week. Bosz zal normaal gesproken kiezen tussen De Ligt en Riedewald als partner van Sanchez in het centrum van de verdediging.
Blij met de punten ...
- Giacomo Puccini
17, wordt volgend jaar in augustus pas 18.999 schreef:Volgens mij ontken ik dat ook niet, maar ondanks zijn postuur is hij pas 18.Daar moet je toch iets anders mee omspringen dan met iemand van 23 of ouder.Geloof mij maarGiacomo Puccini schreef:Er is geen risico. De Ligt is een klasbak, geloof mij nou maar
Gewoon rust geven wanneer nodig.
Ajax!
- InnerHarbour
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Nog 2 verraderlijke potjes zo voor de winterstop, met Twente uit en PSV thuis..
De helft is al uitgekomen, niks van gezien en zo te lezen zoals gewoonlijk niets gemist.Kunnen zomaar 0 punten zijn.
YNWA
Je hebt gelijk. Ik dacht dat het een directe rode kaart was. Balen dus.999 schreef:Lijkt me niet ..Giacomo Puccini schreef:Lijkt me ook ja.
Viergever geschorst voor topper tegen PSV
11 december 2016 -
Ajax zal het volgende week zondag moeten doen zonder Nick Viergever. De verdediger kreeg bij de penalty in blessuretijd zijn tweede gele kaart voor hands en moest er daardoor met rood vanaf. Hij is automatisch voor één competitieduel geschorst en mist nu de topper tegen PSV volgende week. Bosz zal normaal gesproken kiezen tussen De Ligt en Riedewald als partner van Sanchez in het centrum van de verdediging.
Sinds Bosz mensen rust geeft in EL loopt het minder. 

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Voordat er tegen Willem II (beker) een heleboel werd omgegooid liep het ook niet.Mano schreef:Sinds Bosz mensen rust geeft in EL loopt het minder.
Wellicht missen er een paar jongens in de basis die er wel in horen en vice versa. Met Donny van de Beek vandaag in de ploeg zou je zomaar 3 punten in de tas gepakt kunnen hebben.
Ik hoop vurig dat tegen PSV De Ligt mag spelen, ajb geen Riedewald!!
Al vaker gezegd, maar ik blijf me afvragen waarom Ajax iedereen opeens zo goed vindt. Dit is al de 5e pot op rij dat het gewoon heel matig is. Knap dat Bosz het zo heeft weten te verkopen dat Ajax het goed doet. In werkelijkheid hebben we gewoon 6 punten minder na 16 wedstrijden dan het jaar ervoor, met een ploeg met veel meer kwaliteit.
Younes is altijd een verschrikking, dus dat verbaast me al niet meer. Maar Ziyech valt me de afgelopen maand nog het meest tegen. Wat hij vandaag liet zien was werkelijk om te huilen. Had na 50 minuten gewisseld moeten worden, maar Bosz durfde het schijnbaar niet aan. Opmerkelijk, aangezien Beek het de afgelopen weken geweldig deed.
Tot slot wordt Viergever hier iedere week de hemel ingeprezen. Ik vraag me werkelijk af op wat. Vandaag met een kapitale fout, maar vandaag in de opbouw ging hij ook heel vaak de fout in.
Younes is altijd een verschrikking, dus dat verbaast me al niet meer. Maar Ziyech valt me de afgelopen maand nog het meest tegen. Wat hij vandaag liet zien was werkelijk om te huilen. Had na 50 minuten gewisseld moeten worden, maar Bosz durfde het schijnbaar niet aan. Opmerkelijk, aangezien Beek het de afgelopen weken geweldig deed.
Tot slot wordt Viergever hier iedere week de hemel ingeprezen. Ik vraag me werkelijk af op wat. Vandaag met een kapitale fout, maar vandaag in de opbouw ging hij ook heel vaak de fout in.
Wellicht dat ik er in de 2e helft eentje gemist heb, maar in de rust stond de teller sowieso nog op nul.
Kan het kloppen dat Ajax vandaag geen enkele buitenspel heeft gestaan? Dat is nooit een goed teken voor je aanvalsspel.
Kan het kloppen dat Ajax vandaag geen enkele buitenspel heeft gestaan? Dat is nooit een goed teken voor je aanvalsspel.
Heb Ghazi 10x diep zien gaan, maar Veltman geeft die bal nooit.
-
- AT Toto winner 15/16
Oke dat wist ik helemaal niet, dat is knap schandalig met dit materiaal.Alexander schreef:Knap dat Bosz het zo heeft weten te verkopen dat Ajax het goed doet. In werkelijkheid hebben we gewoon 6 punten minder na 16 wedstrijden dan het jaar ervoor, met een ploeg met veel meer kwaliteit.
Doe niet zo dramatisch man. Je hebt net een reeks van 19 duels ongeslagen achter de rug. Waarvan er iets van 16 gewonnen zijn. Je bent in Europa bij speelronde 4 al zeker van plaatsing. En met voetbal wat veel leuker is om naar te kijken dan de afgelopen 3 jaar onder Frank.Alexander schreef:Al vaker gezegd, maar ik blijf me afvragen waarom Ajax iedereen opeens zo goed vindt. Dit is al de 5e pot op rij dat het gewoon heel matig is. Knap dat Bosz het zo heeft weten te verkopen dat Ajax het goed doet. In werkelijkheid hebben we gewoon 6 punten minder na 16 wedstrijden dan het jaar ervoor, met een ploeg met veel meer kwaliteit.
Dat opportunistische gezeik ook altijd.. Ik kan er wel om lachen

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mr. Ajax schreef:Doe niet zo dramatisch man. Je hebt net een reeks van 19 duels ongeslagen achter de rug. Waarvan er iets van 16 gewonnen zijn. Je bent in Europa bij speelronde 4 al zeker van plaatsing. En met voetbal wat veel leuker is om naar te kijken dan de afgelopen 3 jaar onder Frank.Alexander schreef:Al vaker gezegd, maar ik blijf me afvragen waarom Ajax iedereen opeens zo goed vindt. Dit is al de 5e pot op rij dat het gewoon heel matig is. Knap dat Bosz het zo heeft weten te verkopen dat Ajax het goed doet. In werkelijkheid hebben we gewoon 6 punten minder na 16 wedstrijden dan het jaar ervoor, met een ploeg met veel meer kwaliteit.

Ik heb alleen de samenvatting gezien. Twente kreeg best wat mogelijkheden door middel van counters.
Daar zit de achilleshiel in het spel van Bosz. Als ze er bij balverlies niet meteen op zitten kan het gevaarlijk worden met ruimte in de rug van de verdedigers en dan loop je wel eens tegen een zeperd aan.
De vraag is hoe Ajax mentaal met zo'n zeperd omgaat. Als ze zich gaan irriteren, met vingertjes naar elkaar gaan wijzen etc. neemt de concentratie af en krijg je nog meer zeperds.
Daar zit de achilleshiel in het spel van Bosz. Als ze er bij balverlies niet meteen op zitten kan het gevaarlijk worden met ruimte in de rug van de verdedigers en dan loop je wel eens tegen een zeperd aan.
De vraag is hoe Ajax mentaal met zo'n zeperd omgaat. Als ze zich gaan irriteren, met vingertjes naar elkaar gaan wijzen etc. neemt de concentratie af en krijg je nog meer zeperds.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Je verliest een keer sinds lange tijd, big deal.
Ik roep al maanden dat het helemaal niet zo goed is. Van opportunistisch gezeik kan je mij moeilijk betichten.Mr. Ajax schreef:Doe niet zo dramatisch man. Je hebt net een reeks van 19 duels ongeslagen achter de rug. Waarvan er iets van 16 gewonnen zijn. Je bent in Europa bij speelronde 4 al zeker van plaatsing. En met voetbal wat veel leuker is om naar te kijken dan de afgelopen 3 jaar onder Frank.Alexander schreef:Al vaker gezegd, maar ik blijf me afvragen waarom Ajax iedereen opeens zo goed vindt. Dit is al de 5e pot op rij dat het gewoon heel matig is. Knap dat Bosz het zo heeft weten te verkopen dat Ajax het goed doet. In werkelijkheid hebben we gewoon 6 punten minder na 16 wedstrijden dan het jaar ervoor, met een ploeg met veel meer kwaliteit.
De feiten spreken voor zich. Na de volgens iedereen geweldige eerste seizoensreeks lig je 3 punten achter op een matig Feyenoord en maar liefst 3 hele punten voor op het 'dramatisch' presterende PSV.
Ik roep graag in herinnering de dramatische uitwedstrijd tegen Feyenoord, waar Ajax 90 minuten volstrekt kansloos was. En de hele zwakke wedstrijden tegen AZ-uit, Celta-uit, Heerenveen-uit en nu gisteren weer tegen Twente. Tel daarbij op de dramatische start Europees en de competitie en ik snap werkelijk niet waarom iedereen zo enthousiast is.
En tot slot snap ik alle lof voor Ziyech niet. Ik zie hem veel te weinig goede dingen doen. Speelt de grote vedette, maar heeft enorm veel balverlies. Bosz had hem gisteren na 50 minuten moeten wisselen voor Beek, maar durfde dat niet. Een zwaktebod. Beek doet het de laatste weken geweldig en redt Ajax o.a. in Heerenveen, voor de ook daar falende Ziyech.
Waarom Ajax het beter doet dan vorig jaar? Simpel. Met Sanchez heb je by far de beste verdediger van Nederland. Daarnaast ziet zelfs Klungel Viergever er opeens getalenteerd uit. En met Dolberg in de spits heb je eindelijk een fatsoenlijke Ajax spits lopen, een jongen die nu al klassen beter is dan Milik en Sigthorsson.
Waarom Ajax het beter doet dan vorig jaar? Simpel. Met Sanchez heb je by far de beste verdediger van Nederland. Daarnaast ziet zelfs Klungel Viergever er opeens getalenteerd uit. En met Dolberg in de spits heb je eindelijk een fatsoenlijke Ajax spits lopen, een jongen die nu al klassen beter is dan Milik en Sigthorsson.
Schei tocch uit met je feiten, volgens jouw zou b.v. El G. wel 10 keer diep zijn gegaan ( precies hetzelfde aantal keren tegen Standaard L. ) .2 Stappen vooruit is nog niet diep gaan.Lol
Dramatisch gedoe steeds weer na een of meer punten verlies.
Dramatisch gedoe steeds weer na een of meer punten verlies.
Blij met de punten ...