Ajax - FC Groningen 4 december 2016 16:45
Moderator: mods
Re: Ajax - FC Groningen 4 december 2016 16:45
De manier waarop Ajax nu voetbalt, een aantal meter meer naar voren dan de afgelopen paar jaar, stelt de tegenstander in staat om eenvoudig op de counter te spelen. Dat is nou eenmaal een makkelijker spelletje, dus in die zin verbaast het me niet dat veel tegenstanders goed lijken te voetballen tegen Ajax. Toch lukt het vrij aardig om tegenstanders weg te houden bij onze goal, ondanks dat het soms dreigend aanvoelt. Op die ene hele grote kans na toen het al 2-0 stond en die compleet incidentele bal op de paal bij een vrije trap was er uiteindelijk niet veel aan de hand.
Het is jammer dat Ajax aan de bal zo onnauwkeurig was, want anders was het gewoon een makkelijke wedstrijd geworden.
Het is jammer dat Ajax aan de bal zo onnauwkeurig was, want anders was het gewoon een makkelijke wedstrijd geworden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Vooraf is 2-0 een uitslag die je kan verwachten. Heb het niet gezien, maar lijkt me typisch een 13 in een dozijn wedstrijd tegen een tegenstander die gewoon een stuk minder is. Geen goed spel maar dat hoeft dan ook niet. Hopelijk bewaard voor een wedstrijd waarin het wel nodig is.Het is jammer dat Ajax aan de bal zo onnauwkeurig was, want anders was het gewoon een makkelijke wedstrijd geworden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Dit was inderdaad een typische Ajax-Groningen. Eigenlijk altijd 2-0 en iedereen is het de volgende dag weer vergeten. Één keer in de 10 jaar zit er een spectaculaire pot tussen, de rest is altijd degelijk. Nouja, prima.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ja hoe vaak is het de afgelopen seizoenen wel niet in 2-0 geëindigd? In mijn herinnering zowat elke keer.
De bezetting van de Arena was niet onaardig, er zat meer publiek dan bij de doorsnee competitiewedstrijd.
De bezetting van de Arena was niet onaardig, er zat meer publiek dan bij de doorsnee competitiewedstrijd.
In de tijd van Hennie Meijer en Milko Djurovski was de uitslag vooraf anders niet zo zeker. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Bij FOX werd Padt door Kraaij jr. voor de camera geslingerd en die kwam alleen maar tot de conclusie dat Ajax de hulp van de scheids heeft gehad. Hij vond zelfs die worstelpartij van Viergever geen penalty.
Ik verbaasde me er trouwens erg over dat die scheids de trap van Bacuna zo mistte. Roder dan dat krijg je ze niet in de voetballerij. En dat terwijl hij er bovenop stond.
Ziyech vind ik het trouwens al een tijdje kwijt. Die jongen lijkt niet fit.

Ik verbaasde me er trouwens erg over dat die scheids de trap van Bacuna zo mistte. Roder dan dat krijg je ze niet in de voetballerij. En dat terwijl hij er bovenop stond.
Mwa op het moment dat Ziyech zich dan eens manifesteert dan komt hij vaak wel weer meteen met iets heel moois aan, met een splijtende pass of een puike actie.Peter schreef:Bij FOX werd Padt door Kraaij jr. voor de camera geslingerd en die kwam alleen maar tot de conclusie dat Ajax de hulp van de scheids heeft gehad. Hij vond zelfs die worstelpartij van Viergever geen penalty.![]()
Maar zeker niet zijn beste wedstrijd, nee.
Haha ik heb het interview nu ook gezien.Peter schreef:Bij FOX werd Padt door Kraaij jr. voor de camera geslingerd en die kwam alleen maar tot de conclusie dat Ajax de hulp van de scheids heeft gehad. Hij vond zelfs die worstelpartij van Viergever geen penalty.![]()

Tja, die Padt heeft zelf ook bij Ajax gespeeld... weliswaar niet in het eerste dus hij zal wellicht niet aan den lijve hebben ondervonden dat het ook regelmatig de andere kant op werkt.
Overigens gaf El Ghazi bij de NOS via een omweg toe dat hij gewoon een schwalbe heeft gemaakt.

Ziyech kwam er doorheen naarmate de wedstrijd langer duurde, vond ik. Nadat El Ghazi erin was gekomen strooide hij met mooie passes.
Wel jammer van die tweede penalty. De eerste ging ook al via de keeper. Toch gek; bij Twente miste hij nooit (voor zover ik me kan herinneren).
Wel jammer van die tweede penalty. De eerste ging ook al via de keeper. Toch gek; bij Twente miste hij nooit (voor zover ik me kan herinneren).
Schone had ook nog nooit gemist in de eredivisie, tot dit jaar.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je merkt aan die jongen dat hij die passes makkelijk kan geven, maar dat je met jongens als Cerny en Younes die bal amper kan geven. Veel te passief en te weinig gevoel voor diepgang om te komen tot goeie passes.Jöhnk schreef:Ziyech kwam er doorheen naarmate de wedstrijd langer duurde, vond ik. Nadat El Ghazi erin was gekomen strooide hij met mooie passes.
Die penalties vond ik tekenend voor zijn niet fitheid. Ongeconcentreerd.
Volgens mij zit hem dwars dat hij, naar zijn eigen idee, nog niet genoeg zijn stempel kan drukken.