FC Utrecht - Ajax 13-12-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

WP_Legend

FC Utrecht - Ajax 13-12-2015

Bericht door WP_Legend » ma dec 14, 2015 1:39 am

Younes eruit was toch wel het keerpunt, in de tweede helft echt niks gepresteerd!

Yopi
Erelid

Re: FC Utrecht - Ajax 13-12-2015

Bericht door Yopi » ma dec 14, 2015 10:24 am

Bert schreef:Alleen zorgde het ervoor dat of Ajax' buitenspelers, of de buitenste middenvelders achter Utrechts flankspelers aan moesten. Ajax had dus of geen buitenspelers om toe te slaan op de counter, of een ondertal op het middenveld. De veldbezetting klopte echt van geen kant.
Ook dat is op zich niets nieuws.

Lieve Heer, stuur een Engelse club die De Boer wegkoopt. Dan zijn we van hem af. :eusa_pray.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma dec 14, 2015 10:32 am

Newcastle heeft helaas weer een paar keer gewonnen de laatste weken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 14, 2015 10:37 am

Frank had voor de Spurs moeten kiezen toen ie de kans had. Ik denk dat deze laatste 2 seizoenen een smet op z'n verdere carriere zijn. Nu komt ie toch vooral over als een overlever met weinig tactisch benul.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 14, 2015 10:52 am

Was het gisteren nationale bruine broekjes dag?

Utrecht-uit. Utrecht, ploeg met jongens van Dordrecht, Cambuur, Roda, ADO in de defensie. Je kan op 6 punten + veel beter doelsaldo van je concurrent komen. Je zet hun achterhoede onder druk en de kansen komen vanzelf. Die Ruiter peerde zelfs zonder druk iedere bal de zijlijn over...

Ons tactisch brein kwam echter voor een punt. Zette 3 man op Haller en 4 man daarvoor die er enkel stonden om af te breken. Zo zout heb ik het als Ajacied zelden gegeten. Dit was voor mij het slechtste Ajax aller tijden. En het lafste. Dit team gaat gebukt onder de denkwijze van z'n trainer. Na de winterstop zal het nog slechter gaan en nog erger worden. Eerst mag ie waarschijnlijk nog effe los gaan op de transfermarkt en z'n voetbalcynisme op De Toekomst los laten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 14, 2015 10:57 am

GangstaRiB schreef:Frank had voor de Spurs moeten kiezen toen ie de kans had.
Hij wilde wel maar ze kozen voor een ander.

Hopelijk neemt hij Overmars t.z.t. mee...

De Boer is een zeer voorzichtige man, hij durft niet veel. Spelers die net uit de jeugd komen hebben nog lef: lekker voetballen, naar voren spelen, durven inpassen. Dat ramt hij er snel uit.

Lijdt ook aan de Grote Rondo Ziekte, het achterhaalde EVangalie. Als het werkte... Maar het werkt dus niet meer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 14, 2015 11:02 am

Wat ik los van het veel te behoudende tactische concept ook erg mis is dat er één of twee spelers tijdens de wedstrijd het heft in handen nemen. Als je ziet dat het niet werkt en je onderweg bent naar een gezapige 0-0 in plaats van dat je de kans pakt om uit te lopen dan moet er iets gebeuren. Wanneer de trainer niet ingrijpt moet dat in het veld maar gebeuren.

Maar ik zie niemand boos worden en proberen om de wedstrijd een andere wending te geven. Moest het inderdaad 0-0 gebleven zijn waren ze waarschijnlijk nog min of meer tevreden van het veld gestapt.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 14, 2015 11:07 am

Daar hebben we zogenaamd Vuur en Passie voor, maar zo werkt dat dus niet.

De spelers zitten vast, ze durven niets meer. Met zo'n concept geeft een trainer aan: het gaat vast mis, o God, o God, geen risico, een punt is meegenomen, kortom: IK HEB ER GEEN VERTROUWEN IN.

Een trainer die te veel de nadruk legt op fouten werkt juist in de hand dat zijn spelers fouten maken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 14, 2015 11:13 am

Je kunt een elftal pas op sleeptouw nemen als je bij de bepalende spelers hoort. Met een paar stevige tackles (al dan niet te laat) krijg je zoiets niet voor elkaar.

Maar die gelatenheid is me echt een doorn in het oog. Ik weet wel, als het elftal niet goed staat ziet het er al snel uit als gemakzucht. Natuurlijk wil je graag dat het tactisch plan beter voor elkaar is. Maar als dat allemaal niet werkt kun je ook nog proberen om op basis van inzet iets te forceren. Stel je voor dat we hadden gewonnen. Dan had de ranglijst er heel gunstig uitgezien zo vlak voor de winterstop. Nu is er op zichzelf in de stand nog niets aan de hand maar dit was een gouden kans om uit te lopen. En hoewel we al jaren slecht presteren in Utrecht is het natuurlijk gewoon een hele matige tegenstander. Je moet die ballast van de voorgaande slechte resultaten niet meenemen het veld op. Je speelt gewoon tegen een ploeg uit het rechter rijtje.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma dec 14, 2015 11:22 am

Ik was echt blij dat het afgelopen was. Het gaat van kwaad tot erger. Er zit geen enkele lijn in, geen idee, geen tactiek. Je hebt het idee dat die jongens maar gewoon het veld in lopen en kijken wat er gebeurd. Dramatische veldbezetting. Ik heb in de eerste helft van het seizoen geen enkel aanknopingspunt gezien.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 14, 2015 11:22 am

Marillion schreef: Maar ik zie niemand boos worden en proberen om de wedstrijd een andere wending te geven.
De Grote Roerganger zit langs de kant. De spelers hebben zich te conformeren aan de doctrine.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 14, 2015 11:56 am

De wedstrijd heb ik niet gezien, maar als ik lees dat zelfs Bazoer door het ijs zakte... Die jongen is een wereldtalent. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 14, 2015 11:59 am

Er klopte gewoon niks van.

AEG en Younes kregen de bal 5 meter over de middenlijn.
Het begint overigens met een spits die iets kan. En Milik kan er echt geen klote van. Ooit een spits gezien die zo een bal op goal probeert te koppen als hij deed 5 min voor tijd?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 14, 2015 12:13 pm

Lionel schreef:Er klopte gewoon niks van.
Iedere speler kwam 'in de bal'. Naast me zat iemand van 9, die zich afvroeg waarom ze niet van de bal af bewogen.

Voor Frank: 6-1-3 is 'm niet. Keep trying.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 14, 2015 12:21 pm

Iets simpels.

Op links speelden Riedewald, Serero/Klaassen/Bazoer en Youness. Niemand die een keer buitenom gaat terwijl het centrum al zo druk was. Even los dat niks lukte (AEG raakte letterlijk geen knikker) klopte ook gewoon iets simpels als de tactiek niet.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 14, 2015 1:36 pm

Het was trouwens wel Donny die Ayoub liet lopen bij de goal. Kan gebeuren, zeker op zo'n leeftijd en in je derde wedstrijd op dit niveau. Ik moest alleen meteen denken aan al dat geschreeuw van wimpey en consorten om Donny er meteen in te doen, net als Nouri, Dolberg, Cerny, en ga zo maar door... Dit is een typisch voorbeeld van waarom je het nou niet met 11 talentjes kunt doen. Jaja, 'het draait om kwaliteit en niet om ervaring'... Ik durf te stellen dat Donny over een jaar of 2, 3 z'n man niet meer laat lopen op zo'n manier.

Roepen en schreeuwen vanaf de zijkant is altijd makkelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma dec 14, 2015 1:37 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Frank had voor de Spurs moeten kiezen toen ie de kans had.
Hij wilde wel maar ze kozen voor een ander.

Hopelijk neemt hij Overmars t.z.t. mee...

De Boer is een zeer voorzichtige man, hij durft niet veel. Spelers die net uit de jeugd komen hebben nog lef: lekker voetballen, naar voren spelen, durven inpassen. Dat ramt hij er snel uit.

Lijdt ook aan de Grote Rondo Ziekte, het achterhaalde EVangalie. Als het werkte... Maar het werkt dus niet meer.
Ik vrees alleen dat hij bij een vertrek naar een Engelse (sub)topclub geen Overmars meeneemt maar spelers als Klaassen,Bazoer en Tete.

Ik snap echt niet dat de supporters niet in opstand komen. We spelen het saaiste voetbal van de wereld. En dat terwijl juist Ajax altijd stond voor attractief, aanvallend, gedurfd voetbal. De Boer komt overal mee weg.

Als hij een goede analyse van zijn ploeg had gemaakt, dan had hij geconstateerd dat er vorig jaar al een topmiddenveld stond met Klaassen(loop en scorend vermogen)-Bazoer(kracht)-Sinkgraven(techniek,kleine ruimte). De aankoop van Gudelj was dus volstrekt overbodig. Energie in je elftal krijg je door de bal niet eindeloos achterin rond te tikken maar door vooruit te voetballen en ballen af te jagen. Als ik iedere ochtend moe ben omdat ik te laat naar bed ga, dan ga ik ook geen pillen kopen om energie te krijgen maar dan ga ik eerder naar bed.
Waar wel behoefte aan was, was aan een spits die een bal kan vasthouden zodat de ploeg kan doorvoetballen (voor zover dat mogelijk is onder het voetbal van De Boer). In de traditie van Petterson,Kluivert etc. Het is dan ook volkomen onlogisch om een tweespitsen spits als Milik een contract te geven. En over Sanogo hoeven we helemaal niet te hebben.
Voorin heeft bijna iedere topploeg 1 of meerdere spelers die een man kunnen uitspelen in de kleine ruimte. Wie kan bij Ajax nou een man uitspelen? Alleen Younes. Maar die mist weer snelheid en kracht.
Achterin heeft v.Rhijn 4 jaar lang aan mogen kloten. We zien nu het verschil als je doorselecteert. Helaas heeft hij bij Veltman nog niet het licht gezien en mag hij door blijven kloten.
Kortom, de Boer en consorten hebben de volstrekte verkeerde spelers gehaald. En over zijn tactische fratsen hoeven we het helemaal niet te hebben. Daar heb ik mijn ergernis al vaak genoeg over geuit.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 14, 2015 2:26 pm

Inderdaad, Milik past niet bij Ajax. Hij heeft kwaliteiten, maar voor een ander soort voetbal.

Afgezien daarvan, het is niet gemakkelijk voor een spits bij Ajax. Ruimte maken, snel aanspelen, ze hebben er nog nooit van gehoord.
Mr. Ajax schreef:Het was trouwens wel Donny die Ayoub liet lopen bij de goal. Kan gebeuren, zeker op zo'n leeftijd en in je derde wedstrijd op dit niveau. Ik moest alleen meteen denken aan al dat geschreeuw van wimpey en consorten om Donny er meteen in te doen, net als Nouri, Dolberg, Cerny, en ga zo maar door... Dit is een typisch voorbeeld van waarom je het nou niet met 11 talentjes kunt doen. Jaja, 'het draait om kwaliteit en niet om ervaring'... Ik durf te stellen dat Donny over een jaar of 2, 3 z'n man niet meer laat lopen op zo'n manier.

Ha, ik zat er al op te wachten. :smallgrin.gif:

Maak je geen zorgen, De Boer ramt dat er wel uit. Geef hem een paar maanden de tijd en ook Donny durft niets meer.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 14, 2015 2:31 pm

Yopi schreef:Inderdaad, Milik past niet bij Ajax. Hij heeft kwaliteiten, maar voor een ander soort voetbal.

Afgezien daarvan, het is niet gemakkelijk voor een spits bij Ajax. Ruimte maken, snel aanspelen, ze hebben er nog nooit van gehoord.
Mr. Ajax schreef:Het was trouwens wel Donny die Ayoub liet lopen bij de goal. Kan gebeuren, zeker op zo'n leeftijd en in je derde wedstrijd op dit niveau. Ik moest alleen meteen denken aan al dat geschreeuw van wimpey en consorten om Donny er meteen in te doen, net als Nouri, Dolberg, Cerny, en ga zo maar door... Dit is een typisch voorbeeld van waarom je het nou niet met 11 talentjes kunt doen. Jaja, 'het draait om kwaliteit en niet om ervaring'... Ik durf te stellen dat Donny over een jaar of 2, 3 z'n man niet meer laat lopen op zo'n manier.

Maak je geen zorgen, De Boer ramt dat er wel uit. Geef hem een paar maanden de tijd en ook Donny durft niets meer.
Heel makkelijk inderdaad van Mr. Ajax. Het gaat erom dat je met betere spelers of spelers die het spelletje wel begrijpen wel tot fatsoenlijk voetbal komt/kan komen.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 14, 2015 5:36 pm

Yopi schreef:

Waar zat je op te wachten? En hoezo die smiley? Klopt hier iets niet aan, joey? Liet iemand anders Ayoub lopen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 15, 2015 7:58 am

Goh Ajax verliest bij Utrecht, je verwacht het niet hè......... :smallgrin.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di dec 15, 2015 8:44 am

Mr. Ajax schreef:
Yopi schreef:

Waar zat je op te wachten? En hoezo die smiley? Klopt hier iets niet aan, joey? Liet iemand anders Ayoub lopen?
Tja, als het nu Gudelj was geweest.... :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do dec 17, 2015 2:32 pm

Breek me de bek niet open over die vent. :1evil.gif:

En dan hebben we zijn broertje ook nog op de loonlijst. Pfff.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 17, 2015 5:49 pm

vd Beek maakte de fout om als enige speler in 90 minuten diepte te zoeken zonder bal. Daardoor kwam Ajax een van z'n 6 verdedigers tekort. Rollertje van Ayoub was onze keeper (weer eens) te machtig. Lange hoek zoeken bij Cillessen. 90% kans dattie erin ploft.

Mano

Bericht door Mano » vr dec 18, 2015 12:44 pm

Mooi,

de een mag alles fout doen en dat praten we recht en de ander niks want anders branden we 'm af :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie