Feyenoord - Ajax 28-10-2015 19:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Feyenoord - Ajax 28-10-2015 19:45

Bericht door Cruijff » wo okt 28, 2015 10:41 pm

Ajaciedjuh schreef:En welke reden was er dan im in die 1 min nog meer tijd toe te voegen!?
Het spel lag gedurende de eerste 55 tellen van die minuut zo'n 40 seconden stil.

Dat kon je aan fey zelf wijten, omdat ze een vrije trap kregen waar ze erg lang over deden voor ze hem namen, maar uit diezelfde vrije trap kwam in de blessuretijd 1e helft weer een corner voort. Toen gaf die Van Boekel, (die verder de wedstrijd natuurlijk flink uit de klauwen liet lopen door op het oog een vooropgezette gedachte het zonder kaarten af te willen doen) :blush.gif: dat die corner nog mocht worden genomen......

......Dan is het natuurlijk prima dat die corner wordt genomen, al treuzelden ze ook daar weer. Indien hij gewoon voor de pot wordt gegooid dan lekker doorspelen tot en met afvallende ballen, totdat er verdedigd is: er geen gevaarlijke situatie voor het doel meer is.

Ik kan me een Eriksen nog herinneren die bij Roda uit blessuretijd 1e helft een corner kort wilde nemen en dat ook deed. :1evil.gif: :1evil.gif: De tijd was voorbij dus de scheids floot de helft meteen af.
14 dagen later...... deed Eriksen dat weer!! Toen zat ik wel ff een flinke partij op hem te schelden. :666.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op wo okt 28, 2015 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander

Bericht door Alexander » wo okt 28, 2015 10:44 pm

Na waardeloze gelijkspelletjes tegen Molde en Celtic, kansloze uitschakeling tegen Rapid en een gênante vertoning tegen PSV de volgende zeperd, in een seizoen wat nog geen 3 maanden oud is. Je voelde het de hele tweede helft al aankomen. Ajax kwam er totaal niet meer uit. Aantal spelers weer ver onder de maat. Hopelijk zijn we ook weer even klaar met het geschreeuw om Schone in de basis. Die heeft daar precies 0 te zoeken.

Frank helaas voor de zoveelste keer weer tactisch afgetroefd tijdens de wedstrijd. Misschien moeten we er nog een assistent trainer naast zetten?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo okt 28, 2015 10:46 pm

Alexander schreef:Na waardeloze gelijkspelletjes tegen Molde en Celtic, kansloze uitschakeling tegen Rapid en een gênante vertoning tegen PSV de volgende zeperd,
Kansloos tegen Rapid Wien was het natuurlijk niet. Sterker nog: ik heb in dit seizoen in diverse competities vrijwel geen wedstrijden gezien waarin zoveel opgelegde kansen werden gemist als door Ajax in het Ernst Happel Stadion.

Gênante vertoningen en pijnlijke zeperds van Ajax kant :666.gif: die waren er (veel te vaak) al wel. :blush.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 29, 2015 12:09 am

Waarom bracht Frank AEG niet? Verder vond ik het prima. Het is dat de scheids er een zooitje van maakte en ze overtredingen mochten blijven maken.. In de competitie win je met 0-4.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do okt 29, 2015 12:42 am

Vervelende nederlaag met late goal op een lullige manier en voor zover ik heb gezien (grootste deel 2e helft) mocht Ajax geen aanspraak maken op winst. Next.

Skampie

Bericht door Skampie » do okt 29, 2015 7:39 am

[quote="Lionel"]Waarom bracht Frank AEG niet? Verder vond ik het prima. Het is dat de scheids er een zooitje van maakte en ze overtredingen mochten blijven maken.. In de competitie win je met 0-4.[/quote

En dit meen jij serieus?
Ik zou op zoek gaan naar een nieuwe huisarts dan... ;)]

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 29, 2015 8:01 am

Met Cillissen en Riedewald sta je achterin net wat beter. Voetballend ook beter vooral. Dat zouden we vooral de tweede helft gemerkt hebben met Riedewald. Verder misten we AEG natuurlijk. Dit Feyenoord is niet veel. Maar ze mochten veel.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » do okt 29, 2015 8:32 am

Voorin is het gewoon prut! Leg de bal op de doellijn en ze verprutsen het nog.

Het zuinige gedrag, slechte scouten voor seizoen en het tactische onbenul van de coach legt dit Ajax lam.

Hoe vaak gebeurd het niet dat Ajax goed staat en de tweede helft niet? De tegenstander past zich aan (logisch) maar schijnbaar waarschuwt FdB ze dus niet op het feit dat ze de tweede helft anders zullen/kunnen spelen :confused.gif:
Dit gebeurd regelmatig. FdB denkt niet vooruit
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do okt 29, 2015 9:10 am

Kan iemand mij uitleggen waarom Sinkgraven naar rechtsbuiten ging en Serero ipv Schone.. Dat Schone werd gewisseld prima en terecht.. maar dan dit.. Ik snap er werkelijk niks van.. Breng dan Millik of AEG voor Schone..

Zulk soort wissels snap ik dus niet en gelukkig ben ik niet de enige hierin..
Weer op zoek naar een Interim coach..

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 29, 2015 9:18 am

2 * kwali CL, 2* kwali EL, 3 * EL, psv competitie, kakkies beker. 1 (!) van gewonnen. Hoe lang mag Frank nog aanklooien? :confused.gif:

Wát een slechte wedstrijd trouwens, van beide kanten. De kakkies stonden na rust te rammen, daar had Ajax geen antwoord op. En Ajax mist gewoon het technisch vermogen en het inzicht om dikke mogelijkheden uit te spelen. Fischer was natuurlijk de allerslechtste, dat ging echt helemaal nergens over.

Toppie

Bericht door Toppie » do okt 29, 2015 9:25 am

We missen een spits, goh dat is een probleem van al jaren

Khraa

Bericht door Khraa » do okt 29, 2015 9:31 am

Misschien het ergste vind ik nog wel het gejank van Veltman over de overtredingen van Kuyt en Kramer. Met dat jankerige edrag beginnen we niet alleen qua spel en resultaten op Feijenoord te lijken, maar er groeit inmiddels ook een eierdop op ons hoofd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 29, 2015 9:57 am

Khraa schreef:Misschien het ergste vind ik nog wel het gejank van Veltman over de overtredingen van Kuyt en Kramer. Met dat jankerige edrag beginnen we niet alleen qua spel en resultaten op Feijenoord te lijken, maar er groeit inmiddels ook een eierdop op ons hoofd.
Mee eens. Hij moet die Kuijt gewoon een stomp in zijn maag geven in de laatste seconde. Vind wel dat hij gelijk heeft maar waarom geeft hij zelf niet een paar schoppen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 29, 2015 10:09 am

Lionel schreef: Mee eens. Hij moet die Kuijt gewoon een stomp in zijn maag geven in de laatste seconde. Vind wel dat hij gelijk heeft maar waarom geeft hij zelf niet een paar schoppen?
Je weet dat die van Boekel een bange nicht is. Dan moet je zelf het heft in handen nemen. Ik vond het bijv. raar dat er niemand bij Ajax opstond, die effe die minder-valide Kuijt en Kramer de hekken in schopte. Je zag Kuijt bij het opkomen van het veld na rust met z'n vuist in z'n handpalm slaan. Daar moet je als Ajacied dan tegen gewapend zijn. Voetballend zijn ze de mindere, maar ik vond dat de kakkies verdiend wonnen o.b.v. de 2e helft. Toen was Ajax nl. écht slecht.

Ze lieten zich gewoon opnaaien. Dan zie je ze bij dat akkefietje Younes - Kuijt collectief los gaan. Dat snap ik niet van profs. Verdeel zulke energie en wijs er een paar aan in je elftal die hun 'ring leaders' effe te grazen nemen. Wat dat betreft genoot ik wel weer van Tete en Bazoer. Die overklasten hun 'ervaren' tegenstander nl. weer op ieder front.

Toon is i.i.g. gezet voor vlg. week zondag. Wanneer Ajax dan wéér mentaal en fysiek niet klaar is en het op vechtvoetbal aan moet laten komen door het steeds slecht uit te spelen, dan verlies je die pot natuurlijk ook.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 29, 2015 10:45 am

De Boer wijst ook naar arbitrage

Geheel tegen zijn gewoonte in wond Frank de Boer zich na afloop van Feyenoord-Ajax (1-0) vreselijk op over de arbitrage. ,,De scheidsrechter en zijn maatjes hebben de tweede helft niet gedaan wat ze moesten doen.”

En daarmee had de trainer van Ajax een punt. Dat de 1-0 in de 95e minuut viel, terwijl er vier minuten extra speeltijd waren, was nog tot daar aan toe. Maar dat die voortkwam uit een vrije trap die geen vrije trap was en Dirk Kuyt een vermeende overtreding beging op (eigen)doelpuntenmaker Joël Veltman, maakte de druiven voor Ajax extra zuur.

,,Hoeveel overtredingen zij de tweede helft hebben gemaakt, waarna hij niks meer deed. Viktor Fischer kreeg een knal van achteren. En we kregen niet eens een vrije trap mee, nadat Mike van der Hoorn een doodschop kreeg. Dat vond ik niet sterk van het hele kwartet. Je zag dat Feyenoord hier op uit was. Dan moet je strenger zijn en daar had hij beter op kunnen anticiperen."

"Maar de tweede helft hadden we het aan ons zelf te danken dat we niet meer zo goed in het spel kwamen als voor rust”, stak De Boer de hand ook in eigen boezem.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 29, 2015 10:50 am

Tja, als je je eerste keeper niet eens opstelt wil je gewoon niet winnen. Ik begrijp niets van die trend onder trainers om de reservekeeper in de beker te laten keepen.

Lionel

Bericht door Lionel » do okt 29, 2015 11:00 am

wimpey schreef:
Lionel schreef: Mee eens. Hij moet die Kuijt gewoon een stomp in zijn maag geven in de laatste seconde. Vind wel dat hij gelijk heeft maar waarom geeft hij zelf niet een paar schoppen?
Je weet dat die van Boekel een bange nicht is. Dan moet je zelf het heft in handen nemen. Ik vond het bijv. raar dat er niemand bij Ajax opstond, die effe die minder-valide Kuijt en Kramer de hekken in schopte. Je zag Kuijt bij het opkomen van het veld na rust met z'n vuist in z'n handpalm slaan. Daar moet je als Ajacied dan tegen gewapend zijn. Voetballend zijn ze de mindere, maar ik vond dat de kakkies verdiend wonnen o.b.v. de 2e helft. Toen was Ajax nl. écht slecht.

Ze lieten zich gewoon opnaaien. Dan zie je ze bij dat akkefietje Younes - Kuijt collectief los gaan. Dat snap ik niet van profs. Verdeel zulke energie en wijs er een paar aan in je elftal die hun 'ring leaders' effe te grazen nemen. Wat dat betreft genoot ik wel weer van Tete en Bazoer. Die overklasten hun 'ervaren' tegenstander nl. weer op ieder front.

Toon is i.i.g. gezet voor vlg. week zondag. Wanneer Ajax dan wéér mentaal en fysiek niet klaar is en het op vechtvoetbal aan moet laten komen door het steeds slecht uit te spelen, dan verlies je die pot natuurlijk ook.
Tete was geweldig he! Wat een fantastische verdediger. Bazoer ook echt sterk. Gudelj vind ik de afgelopen twee weken ook sterk.

Over anderhalve week winnen we gewoon. Als zij druk gaan zetten kom je er met Riedewald makkelijker onderuit en heb je met Klaassen en AEG meer scorend vermogen.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do okt 29, 2015 11:06 am

wimpey schreef:Ze lieten zich gewoon opnaaien. Dan zie je ze bij dat akkefietje Younes - Kuijt collectief los gaan. Dat snap ik niet van profs. Verdeel zulke energie en wijs er een paar aan in je elftal die hun 'ring leaders' effe te grazen nemen. Wat dat betreft genoot ik wel weer van Tete en Bazoer. Die overklasten hun 'ervaren' tegenstander nl. weer op ieder front.
Tja die andere met een haarbandje, kan even niet op zijn naam komen, begreep dat beter en pakte een paar jaar geleden in de beslissende wedstrijd tegen PSV gelijk van Bommel aan.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 29, 2015 11:11 am

InnerHarbour schreef: Tja die andere met een haarbandje, kan even niet op zijn naam komen, begreep dat beter en pakte een paar jaar geleden in de beslissende wedstrijd tegen PSV gelijk van Bommel aan.
Poulsen. Zou je moeten weten, want hij heeft nog voor LFC gespeeld. :hypocrite.gif: Die kon je er goed bij hebben in wedstrijden om het echie. Een smeerkees in de goede zin van het woord.

Alexander

Bericht door Alexander » do okt 29, 2015 11:28 am

Ik begrijp niet dat er hier mensen zijn die Gudelj goed vonden spelen. Hij kwam zelden in de duels en was met balbezit heel matig. Daarnaast ontstond de grootste kans voor Feyenoord in de 2e helft toen die Zweed zo uit z'n rug wegliep. Strijd en Passie stond toen op 20 meter te dekken. Nee, dan genoot ik 100x meer van Bazoer en Tete. Die klappen er gewoon vol op en zijn voetballend ook nog eens hun tegenstander de baas.

Overigens kan ook Dijks er niet veel van hoor. We zijn allemaal tevreden over hem nu, omdat we zijn vorige periode bij Ajax nog in herinnering hebben en we vorig jaar Boilesen gewend waren, maar ook hij bakt er heel weinig van hoor. Zeker voetballend houdt het echt niet over.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 29, 2015 11:35 am

Ervaring, passie en vuur hadden we nodig. En dan zijn je jeugdspelers Bazoer en Tete by a clear mile je beste mensen. Het toont maar weer aan dat het draait om kwaliteit. En bij Ajax moeten we dan vooral kijken naar de opleiding, want onze TD...ach ik verval in herhaling.

Ben wel ziek van het verlies, trouwens. Kakkies-uit was sinds de Guidetti schwalbes toch veelal een prima potje voor ons.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 29, 2015 11:53 am

Beker maakt me niet uit, maar verliezen van F. is altijd een gemiste kans. En zeker in dit geval, als je gewoon beter bent.

Nee, we moeten niet de Calimero's uithangen. Neemt niet weg dat F. zowat elke week door de arbitrage bevoordeeld wordt. En zelfs bij behandeling in Zeist op miraculeuze manier onder strafmaatregelen uitkomt. Zou de aanklager nog een speler van F. durven voordragen voor een schorsing?

Arthur

Bericht door Arthur » do okt 29, 2015 11:58 am

Het komt voor een Ajacied niet heel sterk over, maar De Boer klaagt nu natuurlijk over de arbitrage met het oog op de wedstrijd volgende week. Als je hiermee zorgt dat F. straks minder mag schoppen dan lijkt dat me toch wel nuttig.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do okt 29, 2015 12:03 pm

Ajacieden die gaan klagen dat andere de scheids en de KNVB (diezelfde KNVB die door vele buiten Amsterdam de KNJB genoemd wordt) meehebben, het moet niet gekker worden. :biggrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 29, 2015 12:10 pm

Khraa schreef:Misschien het ergste vind ik nog wel het gejank van Veltman over de overtredingen van Kuyt en Kramer. Met dat jankerige edrag beginnen we niet alleen qua spel en resultaten op Feijenoord te lijken, maar er groeit inmiddels ook een eierdop op ons hoofd.
Jep mee eens, daar moet je niet over zeuren... Al gaan posters zoals brigade zuid, één van de ultieme fey haters op dit forum, een foto zoals deze van de winnende goal, niet erg leuk vinden:

Afbeelding

Plaats reactie