Ajax - Vitesse 10-08-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door wimpey » vr aug 08, 2014 7:35 pm

Als ik het zo lees ben ik een van de weinigen die er wél zin in heeft. :neutral.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 6:32 am

wimpey schreef:Als ik het zo lees ben ik een van de weinigen die er wél zin in heeft. :neutral.gif:
Goed om te lezen dat supporters zich verheugen om Ajax te zien; voor mij is voetbal kijkspel en daarin stelt Ajax mij teleur.

Van Vitesse moet Ajax altijd winnen, maar dat heeft te maken met een pijnlijke (op voetbalgebied) herinnering eind jaren vijftig.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » za aug 09, 2014 9:55 am

Ik begin er voorzichtig zin in te krijgen. Maar ben eerlijk gezegd wel bang dat mijn opkomend enthousiasme al snel weer zal verdwijnen vanwege het spel. Hopelijk ziet het er zondag allemaal een stuk beter uit. Maar het is dezelfde ploeg dus wat kun je verwachten binnen één week?

Beginnen met een overwinning is wel erg belangrijk. We starten met een lastige serie en Vitesse is de laatste jaren een lastige tegenstander geweest. Voor de moraal zou het dus erg goed zijn om met drie punten te beginnen. Dan heeft straks ook niemand het meer over die JC schaal.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 9:58 am

Beginnen met een overwinning is wel erg belangrijk. We starten met een lastige serie en Vitesse is de laatste jaren een lastige tegenstander geweest. Voor de moraal zou het dus erg goed zijn om met drie punten te beginnen. Dan heeft straks ook niemand het meer over die JC schaal.
Klopt, zo gaat het in de voetballerij; een keer van Barcelona winnen en alles is altijd fantastisch gegaan.

Nogmaals, het is een kijksport, maar van Vitesse (en Feyenoord) moet Ajax winnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Zuidema » za aug 09, 2014 10:17 am

wimpey schreef:Als ik het zo lees ben ik een van de weinigen die er wél zin in heeft. :neutral.gif:
Gelukkig heeft Schöne er in ieder geval zin in. Hij zegt toe dat Ajax zondag gaat vlammen. Mooi zo, goeie zaak, ben heel benieuwd.

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... mmen-.html

Ik verwacht morgen wel een geladen en geinspireerd Ajax, dat zich wil rehabiliteren voor dat geneuzel van afgelopen zondag. Voor de zoveelste keer inmiddels. FdB vond Ajax tegen Pec erg slordig in de passing in de eerste fase, waardoor Ajax zich uit de wedstrijd speelde. Dat is mooi, het besef is de eerste stap naar herstel. Vraag blijft: wat gaan ze er dan aan doen? Toch maar weer safety-first en de handrem erop, om balverlies te beperken met het gebruikelijk slaapverwekkende voetbal? Met heel, heel voorzichtig en bedachtzaam de weg naar voren zoeken? Of gaan we die problematiek nou eens structureel aanpakken, met het werken aan een goede veldbezetting en rolverdeling, met dito passing en positiespel en de broodnodige timing daarbij, zodat het mogelijk wordt om met veel meer drive, snelheid en verrassing naar voren te werken? Kan deze ploeg nou echt niet beter dan wat het al maandenlang laat zien?

Het veldspel verbeter je natuurlijk niet van de een op de andere dag. Dat heeft flink wat tijd nodig en misschien zijn deze spelers daar wel helemaal niet toe in staat (of durven ze niet). En misschien kan FdB dat ook helemaal niet verbeteren bij een team. Houden zijn skills op met het (uiteindelijk) formeren van een team in een pragmatisch en erg voorzichtig teamplan. Waarmee gelukkig vrij degelijk punten en schalen worden binnengeharkt, maar waarmee helaas ook te vaak slaapverwekkend, stomvervelend voetbal wordt gespeeld.

Het zal al met al wel weer een wisselwerking tussen spelers en coach zijn. De spelers bepalen wat een coach kan bereiken, maar de coach bepaalt ook wat de spelers kunnen bereiken. En die wederzijdse houdgreep lijkt voor wat betreft attractief, aansprekend veldspel nogal verlammend te werken bij Ajax. Helaas.
Success will tear us apart.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 2:28 pm

Zuidema schreef: Het veldspel verbeter je natuurlijk niet van de een op de andere dag. Dat heeft flink wat tijd nodig en misschien zijn deze spelers daar wel helemaal niet toe in staat (of durven ze niet). En misschien kan FdB dat ook helemaal niet verbeteren bij een team.
Dat kan FdB natuurlijk wel. Ajax heeft in 3,5 jaar onder deze trainer menig op papier betere tegenstander van de mat geveegd. Dat onze spelers dat niet consistent / consequent doen, is het lot van een verkopende club.

Dat 'durven' speelt natuurlijk ook een grote rol. Het begint bij 'niet kunnen / niet top zijn', een paar ballen verkeerd geven en dan verkrampen / niet durven.

Het blijft mensenwerk. De druk van spelen in Ajax-1 is een wat andere dan spelen voor Heracles of Utrecht. Maar Ajax haalt 2 jongens van NEC, die wél 'gewoon' meedraaien.

Ik heb - i.t.t. velen hier - wel begrip en geduld. Ontwikkeling is de key op dit niveau. Anita, Eriksen, Vertonghen, vd Wiel zijn wat dat betreft prima voorbeelden. Houden zich in een sterke league óók staande. Zoals Veltman, Cillessen, Blind en Klaassen zich bij ons vorig seizoen prima ontwikkeld hebben.

Jong halen en ontwikkelen blijft wat mij betreft dus de norm. De margin of error bij het plukken van spelers uit de eredivisie blijft hoog. Zie ook elders: Maher, Ruiz e.c.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Yopi » za aug 09, 2014 3:14 pm

wimpey schreef: Ik heb - i.t.t. velen hier - wel begrip en geduld. Ontwikkeling is de key op dit niveau. Anita, Eriksen, Vertonghen, vd Wiel zijn wat dat betreft prima voorbeelden. Houden zich in een sterke league óók staande. Zoals Veltman, Cillessen, Blind en Klaassen zich bij ons vorig seizoen prima ontwikkeld hebben.
Ik heb ook begrip en geduld. De belangrijkste reden: eigenbelang. :smallgrin.gif:
Meer kans om goed voetbal te zien met eigen spelers dan met aankopen. De jeugd laten doorstromen is voor Ajax altijd de sleutel tot succes geweest. Ze zijn nu druk bezig de opleiding op een hoger niveau te krijgen, zodat er in de toekomst meer bijzondere spelers doorkomen. Ook wordt er gewerkt aan de mentale weerbaarheid van talenten.
Jong halen en ontwikkelen blijft wat mij betreft dus de norm. De margin of error bij het plukken van spelers uit de eredivisie blijft hoog. Zie ook elders: Maher, Ruiz e.c.
Zo is het. Niemand bij Ajax (behalve Cruijff) zag iets in Bergkamp. Mario Melchiot daarentegen... Volgens LVG het grootste talent uit de opleiding. Het blijft lastig om te voorspellen wie het gaat halen en wie niet.
Bij aankopen is het risico nog groter. Volgens mij kan Lucas Andersen fantastisch voetballen. Die jongen is snel en heeft een techniek om van te watertanden. Maar blijkbaar is dat niet genoeg. Vooralsnog ziet het ernaar uit dat hij Dan Petersen 2 wordt. Wat is wijsheid?

Brutale spelers zijn in het voordeel. Zlatan, Sneijder, Kishna, ze hebben overal schijt aan. Maar hoeveel van zulke spelers eindigen als Mido of El Hamdaoui? Of halen het betaalde voetbal niet of met moeite, zoals het ooit grote talent Tannane?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Zuidema » za aug 09, 2014 5:24 pm

wimpey schreef: Dat kan FdB natuurlijk wel. Ajax heeft in 3,5 jaar onder deze trainer menig op papier betere tegenstander van de mat geveegd.
Menig op papier betere tegenstander van de mat geveegd? Wie dat dan allemaal? Wat heb ik gemist in de afgelopen 3,5 jaar? Ik kan me de 2-1 tegen een al geplaatst Barca zonder Messi en een paar goede partijen tegen de twee Manchesters herinneren, maar verder? Zullen we het anders eens hebben over die kansloze veegpartijen van Barcelona en Real Madrid? Of misschien wat meer ons level: de oorwassingen van Borussia Dortmund en RB Salzburg, de verbijsterende machteloosheid tegen 10 man van een Milan in crisis, het gekloot tegen Steaua? Dat zijn ook graadmeters of we progressie boeken. Nationaal knoeien we gelukkig wat minder dan de rest, wat inmiddels 4 schalen op rij heeft opgeleverd en bakken met poen, maar verder houdt het daar qua veldspel en progressie ook niet echt over.

Natuurlijk zijn we een aantal belangrijke spelers kwijtgeraakt de afgelopen seizoenen, maar ik vrees dat de spelopvatting van FdB en zijn tactisch/coachend vernuft ook beperkende factoren zijn in die progressie. Vooral in de middenlinie vind ik dat FdB maar blijft doorrommelen qua bezetting en qua rolverdeling, zodat die lijn nooit goed de ruggegraat van het elftal kan worden, de cruciale ondersteuning voor de achterste en voorste lijn.

Dat 'durven' speelt natuurlijk ook een grote rol. Het begint bij 'niet kunnen / niet top zijn', een paar ballen verkeerd geven en dan verkrampen / niet durven.
Ben ik met je eens, maar volgens mij speelt FdB in die verkramping juist ook een belangrijke rol. Hij zit er naar mijn idee bovenop dat de spelers geen balverlies meer lijden en wenst dat ze (met name in de eerste fase) risicoloos ballen, waardoor vrijwel iedereen met de handrem erop speelt. Symptoombestrijding wat mij betreft, wat de zaak eigenlijk alleen maar erger maakt. In plaats van dat hij eindelijk, eindelijk eens gaat werken aan de patronen dat het spel van achteren naar voren vloeiender gaat verlopen en daarin spelers echt wegwijs maakt en ze leert naar voren te denken. In wezen dat hij dus de oorzaak (zijn eigen voorzichtige spelopvatting met de rem erop) echt gaat aanpakken.

Zoals gezegd is het veldspel een wisselwerking tussen coach en spelers. FdB heeft daarbij ook te maken met de spelers die hij ter beschikking heeft en dat houdt zeker niet altijd over. Maar ik vind dat hijzelf daarin ook stappen moet maken, die uitdaging moet aangaan, dat Ajax weer naar AJAX gaat ontwikkelen. Hopelijk gebeurt dat nog, want anders komt al dat aanstormende talent (?) straks ook in dat inperkende concept terecht en kunnen we geduld en begrip hebben tot we tussen 6 planken liggen, maar verandert er volgens mij helemaal niets bij Ajax wat het veldspel betreft.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za aug 09, 2014 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 5:35 pm

Wel Viergever, geen Zivkovic en Duarte bij de selectie voor morgen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 5:43 pm

Zuidema schreef: Ben ik met je eens, maar volgens mij speelt FdB in die verkramping juist ook een belangrijke rol. Hij zit er naar mijn idee bovenop dat de spelers geen balverlies meer lijden en wenst dat ze (met name in de eerste fase) risicoloos ballen, waardoor vrijwel iedereen met de handrem erop speelt.
Ik zag diezelfde symptomen bij Oranje, afg. zomer. Met het verschil dat FdB op verzorgd voetbal hamert i.p.v. een vuurpijl zodra het voor de speler in balbezit lastig wordt.

FdB zoekt voetballend / combinerend de oplossing. Ik hoop dat ie dat blijft doen. En dat ie meer en meer spelers onder z'n hoede heeft die dat op tempo kunnen uitvoeren.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Zuidema » za aug 09, 2014 6:19 pm

wimpey schreef: Ik zag diezelfde symptomen bij Oranje, afg. zomer.
Dat was bij NL inderdaad erg triest met die vuurpijlen als ze 'provocerend presten'. Pas als Van Gaal later in de wedstrij de bakens verzette en er meer afspeelpunten op het middenveld en in de aanval kwamen, ging dat beter lopen. Alhoewel vooral Vlaar ook dan vaak blind naar voren bleven poeieren. Beetje narrow-minded allemaal. Kon LvG er kennelijk niet uit krijgen bij hem.
FdB zoekt voetballend / combinerend de oplossing. Ik hoop dat ie dat blijft doen. En dat ie meer en meer spelers onder z'n hoede heeft die dat op tempo kunnen uitvoeren.
Ik geloof graag dat FdB wil zoeken naar voetballende/combinerende oplossingen. Maar ik zie dat op het veld te weinig terug. Behalve als we de ruimte hebben, dan kunnen we best wel lekker tikken. Vaak is echter bij de opbouw Blind het enige afspeelpunt op het middenveld, met de rug naar het vijandelijke doel toe tussen een of twee man die hem in de zone afdekken. Dat schiet niet echt op, geen wonder dat de jongens achterin breed blijven tikken. Waar moet de bal immers naar toe?

De halven staan geregeld te diep (vooral Klaassen, die als loper vaak veel te vroeg naar de 16 gaat), terwijl die halven juist de dynamiek moeten hebben om voor extra afspeelpunten te zorgen op het middenveld om daarna pas aansluiting te zoeken naar de 16. Zodat je bijvoorbeeld ook de VM kunt overslaan met een inspeelpas naar de half, waarna die kan terugleggen op de VM die dan het gezicht naar het doel heeft en het spel verlegt. Hetzelfde patroon geldt eigenlijk ook voor de aanvallers die nu te ver weg staan en moeizaam te bereiken zijn. Dit is ook een kwestie van teveel uit elkaar staande linies.

De backs krijgen ook vaak veel te vroeg de bal (al voor de middenlijn), waar ze direct in een fuik terechtkomen, omdat er voor hen niks gebeurt. Want de half en de buitenspeler blijven maar wat passief in de dekking lopen of staan te ver weg en zijn onbereikbaar. Dus gaat de bal maar weer breed naar de CV's. Cruijff hamert voortdurend op een opbouw centraal over het veld, waarna je over de vleugels gaat uitwaaieren. Dan moeten de backs pas opkomen en de bal halverwege de vijandelijke helft of nog dieper ontvangen. Dan kunnen ze ook echt gevaarlijk worden. Daarbij gaat het er natuurlijk ook om hoe de half en de vleugelspits vervolgens positie kiezen enz.

Dit is allemaal trainbaar qua spelpatronen en timing, maar ik zie dit bitter, bitter weinig terug op het veld bij Ajax. Die spelpatronen kloppen vaak gewoonweg niet en dit gebeurt zo al maandenlang. Wat mij betreft is dat niet alleen een kwestie van de kwaliteit van de spelers, hierin heeft de coach ook een belangrijke rol.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za aug 09, 2014 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » za aug 09, 2014 7:49 pm

wimpey schreef:Wel Viergever, geen Zivkovic en Duarte bij de selectie voor morgen.
Alweer geen Zivkovic. Ik weet wel dat het verstandig is om een jonge speler rustig te brengen. Maar die jongen heeft al de nodige Eredivisie ervaring. Nu zit hij niet eens bij de groep en kan hij dus ook geen minuten maken. Die kans zal niet groter worden als straks inderdaad Eto'o of een andere spits erbij komt. We gaan die jongen toch zeker niet van het eerste van Groningen naar Jong Ajax sturen?
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 8:36 pm

Dit is allemaal trainbaar qua timing en spelpatronen, maar ik zie dit bitter, bitter weinig terug op het veld bij Ajax. Die spelpatronen kloppen te vaak gewoonweg niet en dit gebeurt zo al maandenlang. Wat mij betreft is dat niet alleen een kwestie van de kwaliteit van de spelers, hierin heeft de coach ook een belangrijke rol.
Aanvallend voetbal bleek vroeger trainbaar, nu niet meer? Ajax traint zoals het voetbalt, anders heeft die training niet veel zin.
Wat heb ik gemist in de afgelopen 3,5 jaar? Ik kan me de 2-1 tegen een al geplaatst Barca zonder Messi en een paar goede partijen tegen de twee Manchesters herinneren, maar verder? Zullen we het anders eens hebben over die kansloze veegpartijen van Barcelona en Real Madrid? Of misschien wat meer ons level: de oorwassingen van Borussia Dortmund en RB Salzburg, de verbijsterende machteloosheid tegen 10 man van een Milan in crisis, het gekloot tegen Steaua?
Net als twee keer weggespeeld worden door PEC (twee prijzen): worden gezien als incidenten.
Meer kans om goed voetbal te zien met eigen spelers dan met aankopen. De jeugd laten doorstromen is voor Ajax altijd de sleutel tot succes geweest. Ze zijn nu druk bezig de opleiding op een hoger niveau te krijgen, zodat er in de toekomst meer bijzondere spelers doorkomen.
Met het inpassen van jeugd ben ik het eens, heeft Ajax altijd gedaan en ook nu nog (bijna vier jaar na november 2014) zit Ajax 1 vol met jeugdspelers uit die "slechte jeugdopleiding", maar verschillen zijn er wel. JC en JvG lieten jeugdspelers veel vrijer, lieten ze acties maken (De JC-sekte zal nu wel weer opvliegen, omdat LvG wordt genoemd), dat zie ik nu niet terug. El Ghazi, afgelopen zondag leek stijf van de zenuwen. Kishna soleerde in de kuip langs BMI, daarna niet meer gezien. Fischer, zag hem in Denemarken onder 17 voetballen (op tv, EK en WK) wat een durf, is niets meer van over. Van Rhijn als centrale verdediger: penetrerend en passend, alle ballen naar voren, dat was toen de opdracht, nu helaas niet meer)

Ik zal nog langer moeten wachten op het Ajax-voetbal van enkele jaren geleden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 8:53 pm

Demosthenes schreef: (De JC-sekte zal nu wel weer opvliegen, omdat LvG wordt genoemd)
Nou behoor ik niet tot cults of sekten, maar een regel eerder had je het over JvG. Is dat de broer van LvG? Of Jan van Galen?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 9:56 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: (De JC-sekte zal nu wel weer opvliegen, omdat LvG wordt genoemd)
Nou behoor ik niet tot cults of sekten, maar een regel eerder had je het over JvG. Is dat de broer van LvG? Of Jan van Galen?
Fijn dat je zo op de details let, het LvG :ajaxsmiley.gif: Nu nog de inhoud/strekking.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze beiden niet eens zo veel verschillen als het om voetbal gaat, als is dat "vloeken in de JC-kerk". Ik schrijf JC, ik bedoel JC.

Zal mijn berichten in het vervolg proberen op een verschrijving te controleren, maar weet zeker dat dit niet lukd. Fijn dat Wimpey dan oplet, kan hij reacheren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Ramona » zo aug 10, 2014 7:20 am

MATCHDAY!!! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door InnerHarbour » zo aug 10, 2014 7:59 am

:biggthumpup.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » zo aug 10, 2014 8:55 am

De wedstrijdspanning is er altijd in "Huize Demosthenes".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » zo aug 10, 2014 9:33 am

Ajax moet vandaag gewoon winnen. Al is het alleen al om niet in een negatieve spiraal terecht te komen. Volgende week staat met AZ uit gelijk weer een lastige wedstrijd op het programma.

Zou leuk zijn als Milik wat moois kan laten zien. Goed voor zijn zelfvertrouwen ook met die geruchten rondom Eto'o.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door wimpey » zo aug 10, 2014 9:43 am

Zou me niet verbazen wanneer Sig in de spits staat.

Ajax Rules
Berichten: 31744
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Ajax Rules » zo aug 10, 2014 9:46 am

wimpey schreef:Zou me niet verbazen wanneer Sig in de spits staat.
Mij wel. Milik speelt gewoon hoor...
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Le T. » zo aug 10, 2014 9:57 am

Marillion schreef:
wimpey schreef:Wel Viergever, geen Zivkovic en Duarte bij de selectie voor morgen.
Alweer geen Zivkovic. Ik weet wel dat het verstandig is om een jonge speler rustig te brengen. Maar die jongen heeft al de nodige Eredivisie ervaring. Nu zit hij niet eens bij de groep en kan hij dus ook geen minuten maken. Die kans zal niet groter worden als straks inderdaad Eto'o of een andere spits erbij komt. We gaan die jongen toch zeker niet van het eerste van Groningen naar Jong Ajax sturen?
Onderhandelt hij niet over zijn salaris omdat hij in zo'n mooi stadion mag spelen....

Duarte en VdHoorn zitten er ook vaak niet bij, dit is natuurlijk geen goed signaal naar andere potentiele aankopen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 10:08 am

Meteen vol aan de bak. Vitesse is wellicht de lastigste tegenstander voor Ajax.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Le T. » zo aug 10, 2014 10:32 am

Yopi schreef:Meteen vol aan de bak. Vitesse is wellicht de lastigste tegenstander voor Ajax.
Niet PEC?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Lionel » zo aug 10, 2014 11:17 am

Ik vond Ajax-Real Madrid ook geen feest :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie