Eredivisie 2014-2015 voorbereiding
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Eredivisie 2014-2015 voorbereiding
@AFCAjax: Update Sigthorsson: de IJslander kampt met wat irritatie aan zijn linkerknie en blijft daarom uit voorzorg aan de kant.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat zullen we dan maar geloven.
In de tweede helft veel misverstanden. Nog meer dan in de eerste helft.

In de tweede helft veel misverstanden. Nog meer dan in de eerste helft.
Sabbatical.Yopi schreef:Nu mag De Sa weer lekker rennen. En mislukte voorzetten geven.
Milik valt mij vandaag ook niet mee. Niet dat het veel zegt, het is een oefenpotje. Maar hij komt op mij log over.
Waar heb je uitgehangen, D_Skilled? Fijn dat je weer op AT bent!
Milik was vierde spits (!) bij Augsburg en werd niet voor niks de de Polen-Flop genoemd. Log is het goeie woord om Milik te beschrijven.
Zivkovic beviel me beter eerlijk gezegd, al had hij efficienter met zijn kansen om moeten springen, toch zo'n vier stuks gehad. Als hij ook nog eens in de bal leert te spelen, dan verwacht ik dat hij Milik rap voorbij gaat in de pikorde.
Ik schort mijn oordeel op, dat lijkt me fair. Dit is tenslotte nog maar de voorbereiding. Maar ik ben geschrokken. Ik zag hem dinsdag op de training, toen maakte hij een betere indruk op me. Het is geen speler die even tegenstanders voorbij loopt, hij moet het van de combinatie hebben. Vandaag viel er weinig te combineren.
Zivkovic is ver voor een jochie van zeventien. Hopelijk zit er nog rek in.
Zivkovic is ver voor een jochie van zeventien. Hopelijk zit er nog rek in.
Ik heb 'm nog niet gezien maar de eerste berichten klonken toch redelijk positief. Op basis daarvan kreeg ik de hoop dat we eindelijk weer eens een goed aanspeelpunt zouden hebben in het centrum.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Ik ben ook nog niet zo negatief, maar de weerstand is natuurlijk miniem momenteel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Opbouwen van conditie staat dan ook centraal. Zo'n oefenpotje is een veredelde training.
Ik mag hopen dat het volledig training is.Yopi schreef:Opbouwen van conditie staat dan ook centraal. Zo'n oefenpotje is een veredelde training.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat potje tegen Vitesse is toch lastig zat. Hopelijk kost dit ons geen punten. Maar ik sta wel achter de beslissing. Voldoende rust is belangrijk om te voorkomen dat je het hele seizoen met blessures te maken krijgt.Ajax zonder internationals bij start eredivisie
Ajax speelt de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PEC Zwolle en de eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse zonder Oranje-internationals. Jasper Cillessen, Daley Blind en Joël Veltman krijgen drie weken vakantie en beginnen maandag 4 augustus weer met trainen. Het duel met bekerwinnaar Zwolle is een dag eerder. De competitie begint voor de Amsterdammers op zondag 10 augustus met een thuiswedstrijd tegen Vitesse. Cillessen, Blind en Veltman zullen dan nog niet meedoen, meldt Ajax donderdag. Het drietal krijgt eerst de tijd om wedstrijdfit te worden.
Nederland speelt zaterdag de laatste wedstrijd op het WK. In de strijd om de derde plaats is Brazilië de tegenstander.
Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum
Vermeer
Ligeon - Van der Hoorn - Moisander - Denswil - Boilesen
Viergever - Klaassen - Dijks
Milik - Kishna

Milik - Kishna

NEEEEEE!
Nu weer lekker Ajax.

Nu weer lekker Ajax.

- Ajaciedjuh
Jöhnk schreef:Vermeer
Milik - Kishna

-
Nee, dat meen je niet.Ajaciedjuh schreef:Jöhnk schreef:Vermeer
Milik - Kishna
Als ze dat zouden gaan doen (structureel), ben ik binnen 1 jaar supporter af.
Cillessen, Blind en Veltman zijn er niet bij, maar Ajax mist ook Van Rhijn en Fischer door (langdurige) blessures, terwijl De Jong, Hoesen verkocht zijn en Poulsen is gestopt. Ik mis Schöne in de opstelling, wordt hij verkocht? Is Andersen afgeschreven?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Jöhnk schreef:Vermeer
Milik - Kishna

Mag ik een tegensuggestie doen??
Vermeer
Ligeon - Hoorn - Moisander - Denswil - Boilesen
Klaassen - Viergever
Kishna - Milik - De Sa
Wanneer in de rust blijkt dat er geen hol van klopt, kan Ligeon eruit. Dan gaat de Sa naar rechtsback. Linksback kan ie trouwens ook! Boilesen is erg goed in provocerende pressing. En wist je dat 2e keeper Leeuwenburgh een penalty-killer is? Denswil is een kei in het hanteren van de lange haal (op interlandniveau beter bekend als 'pass over afstand')!
En mag ik op deze plek een pleidooi doen voor het aantrekken van Jordy Clasie?

Was getekend: mijn staf en IK
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik zou eerder met Schone als back beginnen. Die jongen kan daar ook wel spelen.
Is vriend Muric al aan het trainen? Of is die jongen nog altijd 'niks aan het doen'? Die wordt een keertje fit als het oktober is, als dit zo doorgaat.

Is vriend Muric al aan het trainen? Of is die jongen nog altijd 'niks aan het doen'? Die wordt een keertje fit als het oktober is, als dit zo doorgaat.
Jullie houden hopelijk bij hoeveel het staat tegen Hönnepel?
https://twitter.com/AFCAjax?original_re ... 5936563201

https://twitter.com/AFCAjax?original_re ... 5936563201
- Ajaciedjuh
3-0 

- Ajaciedjuh
Ik mag hopen dat ze El Ghazy snel doorschuiven, eindelijk een speler met een actie.
- Ajaciedjuh
En .... de 4 en 5-0 door El Ghazy 

EG steekt er met kop en schouders bovenuit. 

- Ajaciedjuh
Mooie stylist. Prima actie, snelheid en zeker niet onbelangrijk: scoort makkelijk.
Lefgozertje. Als hij aan de bal komt, gebeurt er wat. Hoe ver zou hij kunnen komen?
Hij is beter dan Becker, Acolatse, Menig en de Sa. Ik heb El Ghazi vorig seizoen vrij vaak gezien. Het is geen toptalent. Ajax-1 is een realistisch doel. Zal dat als basisspeler zijn? Daar heb ik mijn twijfels over. Ik wil hem ook tegen sterkere tegenstanders indruk zien maken.
-
Kishna, Fischer, Milik, Zivkovic, Muric en El Ghazi. Mooie voorhoede voor komend jaar, erg talentvol maar wel jong. Hebben we Becker en Schone nog achter de hand.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.