Ajax - NEC 03-05-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Bert » zo mei 04, 2014 4:09 pm

Khraa schreef:Serero is voor mij ook een van de besten van het seizoen. Een van de weinigen op het middenveld die in de bal komt op het middenveld en dan iets naar voren durft te bedenken. Mooie assist ook gisteren.
Gisteren had hij inderdaad een mooie assist, maar dergelijke ballen geeft hij verder juist zelden natuurlijk. De tendens is eerder dat Serero de bal hooguit een paar meter verplaatst. Hopelijk ontwikkelt hij zich op dit vlak door.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door peter » zo mei 04, 2014 6:05 pm

Giacomo Puccini schreef:Serero en Veltman zijn niet goed genoeg en het blijft afwachten of ze dat wel volgend seizoen gaan worden. Omdat dit voor het gros van de selectie opgaat ben ik juist somber gestemd. Het aankoopbeleid is dermate nonchalant dat ik eerder verwacht dat Ajax kwalitatief zo mogelijk nog verder wordt uitgehold. Het afgelopen seizoen hebben we van dit beleid de zure vruchten geplukt en wat Veltmannetjes geven mij geen aanleiding te verwachten dat dit komend seizoen anders zal zijn. Ik laat me graag verrassen.
Wel grappig. Enerzijds lees ik echt overal dat Moisander en Schone de beste Ajacieden van dit jaar waren, maar anderzijds lees ik dat het aankoopbeleid ruk is en dat we daar de zure vruchten van plukken.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13817
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Jinne » zo mei 04, 2014 7:22 pm

De rest is ook niet best en Schone is nog voor Overmars gehaald.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Duke » zo mei 04, 2014 7:24 pm

Veelzeggend is ook dat volgens de gemiddelde cijfers van afgelopen seizoen (VI, AD) onze beste speler een keeper is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 04, 2014 7:29 pm

Topaankopen Peter. Zeker Moisander: snel geschakeld bij het vertrek van sterkhouder Vertonghen. Helaas pakte Vd Hoorn vs Alderweireld wat slechter uit...

Het gaat mij vooral om de nonchalance van Ajax' aankoopbeleid. Het vertrek van een sterkhouder als Eriksen denken te kunnen opvangen met een Duarte waarvan iedereen wist dat dit niet zou lukken. Al jaren geen spits hebben die er 20 inknalt. Kopen voor de breedte mentaliteit in plaats van spelers die er direct staan. Schone en Cilessen zijn volgens mij gelukstreffers want die jongens zijn in eerste instantie voor de breedte gehaald maar doen het uitstekend in het eerste. Ik mis echter een visie om tijdig te anticiperen op het feit dat jaarlijks de 2 beste spelers worden verkocht. Voor Boilesen had je al jaren geleden een goede stand-in moeten hebben. De opvolger voor Eriksen had je al in huis moeten hebben. Er wordt al jaren geroepen dat er geen goede buitenspelers zijn maar het probleem wordt niet adequaat opgelost.

Het huurlingen beleid is totaal niet uit de verf gekomen, zonder uitzondering.

De miljoenen op de bank had je al 2 keer terug kunnen verdienen met sportieve winst (CL ronde doorkomen).

Richairo Živković vindt ik trouwens wel een sterke zet waar ik veel van verwacht maar als ik dan de verhalen al weer hoor dat er nog een spits bij moet die er gelijk staat dan vraag ik me af wat nu de visie is achter zo'n aankoop. Je kunt iemand met 10 goals in de Eredivisie niet terugzetten naar Jong Ajax. Ik vrees voor een Ruiz-PSV debacle in wording.

Overmars moet nu een VM en creatieve middenvelder halen, een linksback en eventueel een vervanger voor Moisander (die laatste liever nog behouden). Mag geld kosten. Met Živković, Kishna, Schöne en Fischer, eventueel een talent die doorbreekt of een De Jong die je niet weet te verkopen zou ik het aanvallend wel aandurven. De middenlinie en verdediging schreeuwen daarentegen om kwaliteitsinjecties. Serero (24), Blind (24), Van Rhijn (bijna 23) en Veltman (22) zijn geen talenten meer en als ze desondanks de noodzakelijke stappen in hun ontwikkeling het komende seizoen nog zetten dan noem ik dit een meevaller maar ik zou er niet op rekenen want dan is de kans groot dat het weer gaat tegenvallen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Toppie » zo mei 04, 2014 7:36 pm

Giacomo Puccini schreef:Topaankopen Peter. Zeker Moisander: snel geschakeld bij het vertrek van sterkhouder Vertonghen. Helaas pakte Vd Hoorn vs Alderweireld wat slechter uit...

Het gaat mij vooral om de nonchalance van Ajax' aankoopbeleid. Het vertrek van een sterkhouder als Eriksen denken te kunnen opvangen met een Duarte waarvan iedereen wist dat dit niet zou lukken. Al jaren geen spits hebben die er 20 inknalt. Kopen voor de breedte mentaliteit in plaats van spelers die er direct staan. Schone en Cilessen zijn volgens mij gelukstreffers want die jongens zijn in eerste instantie voor de breedte gehaald maar doen het uitstekend in het eerste. Ik mis echter een visie om tijdig te anticiperen op het feit dat jaarlijks de 2 beste spelers worden verkocht. Voor Boilesen had je al jaren geleden een goede stand-in moeten hebben. De opvolger voor Eriksen had je al in huis moeten hebben. Er wordt al jaren geroepen dat er geen goede buitenspelers zijn maar het probleem wordt niet adequaat opgelost.

Het huurlingen beleid is totaal niet uit de verf gekomen, zonder uitzondering.

De miljoenen op de bank had je al 2 keer terug kunnen verdienen met sportieve winst (CL ronde doorkomen).

Richairo Živković vindt ik trouwens wel een sterke zet waar ik veel van verwacht maar als ik dan de verhalen al weer hoor dat er nog een spits bij moet die er gelijk staat dan vraag ik me af wat nu de visie is achter zo'n aankoop. Je kunt iemand met 10 goals in de Eredivisie niet terugzetten naar Jong Ajax. Ik vrees voor een Ruiz-PSV debacle in wording.

Overmars moet nu een VM en creatieve middenvelder halen, een linksback en eventueel een vervanger voor Moisander (die laatste liever nog behouden). Mag geld kosten. Met Živković, Kishna, Schöne en Fischer, eventueel een talent die doorbreekt of een De Jong die je niet weet te verkopen zou ik het aanvallend wel aandurven. De middenlinie en verdediging schreeuwen daarentegen om kwaliteitsinjecties. Serero (24), Blind (24), Van Rhijn (bijna 23) en Veltman (22) zijn geen talenten meer en als ze desondanks de noodzakelijke stappen in hun ontwikkeling het komende seizoen nog zetten dan noem ik dit een meevaller maar ik zou er niet op rekenen want dan is de kans groot dat het weer gaat
tegenvallen.


:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door elliquido » ma mei 05, 2014 11:04 am

eigen jeugd talenten, topaankopen, breedteaankopen,
alles tegelijk...
interessant hoor..
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Duke » ma mei 05, 2014 11:25 am

Blind wint Gouden Schoen, Cillessen een scheermesje

Daley Blind was het afgelopen seizoen de beste speler in de eredivisie. Als we de rapporteurs van De Telegraaf tenminste mogen geloven. Jasper Cillessen is volgens Voetbal International de beste, Felipe Gutiérrez (FC Twente) wint het klassement in het Algemeen Dagblad.

Blind was de afgelopen weken de grote favoriet voor de Gouden Schoen, maar door zijn schorsing tegen ADO Den Haag werd het ineens weer spannend. Voor de eindstand van het klassement tellen namelijk maximaal dertig wedstrijden mee, lezen we in het reglement.

Voor de laatste speelronde stond Blind gedeeld eerste, samen met Lex Immers (Feyenoord), Ramon Leeuwin en Martijn van der Laan (beiden SC Cambuur). Tijdens speelronde 34 kreeg Blind echter de hoogste waardering, waarmee hij zeker is van de Gouden Schoen. Die wordt komende herfst uitgereikt tijdens een heus gala.

Een beetje opvallend is het wel dat Blind een 7 ontvangt voor zijn optreden tegen NEC, aangezien Ajax niet bepaald groots speelde en eigenlijk niemand dat cijfer verdiende. Wie weet krijgt Ferdi Vierklau, die Blind beoordeelde, wel een bloemetje opgestuurd. Het AD beoordeelde het optreden van Blind bijvoorbeeld met een 5. Hoe dan ook, Daley treedt in de voetsporen van vader Danny. Blind senior won de Gouden Schoen in 1995 en 1996.

Bij Voetbal International vindt men niet Blind, maar Cillessen de beste speler. De prijs bestaat uit een scheermesje, aangezien het klassement gesponsord wordt door Gillette. Zo bekeken had Blind misschien beter die prijs in de wacht kunnen slepen, maar dat is een geheel andere discussie. Met een gemiddelde waardering van 6,76 blijft Cillessen de Feyenoorders Clasie (6,63) en Pellè (6,59) voor.

De bezoekers van Ajaxlife.nl riepen Lasse Schöne uit tot Ajacied van het Jaar. De verwachting was dat Blind zijn titel zou prolongeren, maar een goede tweede seizoenshelft leverde de Deen in totaal de meeste stemmen op van alle Ajacieden. Niklas Moisander kan zich erin vinden, maar is het ook eens met Het Parool. De Amsterdamse krant vindt Moisander de beste Ajacied van het seizoen. “Als ik in de jury zat, had ik mezelf die prijs ook toebedeeld,” aldus de Fin. “Het zou wel een nek-aan-nek-race zijn geworden, met Blind, Cillessen en Schöne.”

De technische staf koos Davy Klaassen als Talent van het Jaar.
www.ajaxlife.nl

Een 7 voor Blind lijkt me inderdaad nogal hoog in deze wedstrijd. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33606
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door zeux » ma mei 05, 2014 12:06 pm

Alles boven de 4 is hoog voor iedere speler in deze wedstrijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Thijs » ma mei 05, 2014 12:10 pm

Haha, Ferdi! :neutral.gif: Wat een held.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door beelzebub » ma mei 05, 2014 12:38 pm

Vierklau. De man die al een bilspier scheurde als hij ging poepen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Jöhnk » ma mei 05, 2014 1:06 pm

AR, kom er maar in!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Ramona » ma mei 05, 2014 1:33 pm

Thnx nog, Yopi en Thijs! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Zuidema » ma mei 05, 2014 3:59 pm

elliquido schreef:eigen jeugd talenten, topaankopen, breedteaankopen,
alles tegelijk...
interessant hoor..
Een sanerinkje in de selectie lijkt mij zeker wenselijk. Een aantal kwaliteitsinvesteringen ook. Ik hoop dan wel dat het 'ervaren' clubje Moisander-Schöne-Blind-Siem na het vertrek van Poulsen deze zomer verder intact blijft, zodat je ook echt uitbouwen kunt. Anders heb je wel erg veel te verhapstukken in de basiself in slechts 1 zomer. Nog afgezien van het aanblijven van FdB.

Natuurlijk kan het kwartet Serero-Veltman-Klaassen-Fischer zich komend seizoen doorontwikkelen, maar ik vrees dat dat dan niet afdoende is, als die kern voor het grootste deel wegvalt. En het TH heeft tot dusver niet een geweldige score met aankopen/huren. Hooguit fifty-fifty, als ik het goed uitreken. Ik hou mijn hart vast of dat opvangen dan allemaal wel gaat lukken. Overmars mag wat mij betreft daarom wel wat meer initiatief tonen om van de bovengenoemde ervaren kern meer mensen binnenboord te houden (vooral inderdaad Moisander), zodat de gewenste remake wat geleidelijker over een paar seizoenen kan worden uitgesmeerd.

Raar, maar waarschijnlijk ivm het bovenstaande heb ik steeds het hardnekkige gevoel dat we een 'gouden tijd' aan titels afgesloten hebben. En dat het weer een paar jaartjes zal duren voor we opnieuw kampioen worden. Eigenlijk net zoiets als na Ajax-Juve 1973 met ook toen een voorgevoel dat het op korte termijn wel eens flink mis kon gaan. Hopelijk zit ik er nu grandioos naast en slaat mijn pessimisme nergens op.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door elliquido » ma mei 05, 2014 4:53 pm

vermeer > weg
Siem > weg
Moisander > weg
Poulsen > weg
Schone > weg
Sigtorson > weg
Bojan > weg

Misschien weg bij een goed bod:

Blind > ?
Van Rijn > ?

Ik denk dat we een hele nieuwe selectie gaan krijgen want bovenstaande is niet onaannemelijk.
De vraag m.i. is, met welke aankopen we de ervaring en kwaliteit gaan binnenhalen. Dat de jonkies gaan doorstromen lijkt me een zekerheidje.

Cilessen

Ligeon ? Veltman Denswill Boilesen

Bazoer

Klaasen Serrero

Fisher Zivkovic Kishna



schaduwteam

Tete Van der hoorn Riedewald kuiper

Van den Boomen

Lobotka duarte


De Sa Meleg Andersen


Dat is wel erg licht allemaal
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Marillion » ma mei 05, 2014 8:35 pm

Je schiet lekker op met je opruiming. Ik denk eerlijk gezegd dat er wel een paar blijven.

Van Siem de Jong heb ik de indruk dat hij wel echt weg wil maar ik vraag me af welke club er serieuze interesse heeft na zo'n seizoen. Van Moisander en Schöne heb ik daarnaast goede hoop dat ze gewoon blijven. Heel bruikbaar voor Ajax maar nou ook weer niet het niveau waar ze in het buitenland voor in de rij zullen staan. Ook vanwege hun leeftijd. Die worden namelijk niet veel beter meer.

De Jong is misschien wel het grootste probleemgeval. Als hij echt weg wil kan hij misschien beter gaan. De vraag is of er een serieus bod komt. Ik denk dat Ajax moet proberen om een deadline met hem af te spreken. Hij lijkt me namelijk ook kandidaat om samen met Zivkovic de rol van spits in te vullen. Reken je daarop en gaat hij op het laatste moment alsnog dan heb je een probleem.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door elliquido » ma mei 05, 2014 10:29 pm

Ik zal er niet veel naastzitten
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41048
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Marillion » di mei 06, 2014 9:15 am

Een paar zullen er zeker vertrekken. Maar voor met name Schöne en Moisander vraag ik me af wat slim is. Nu zijn ze belangrijk bij een club als Ajax. Een mooi contract, ze spelen om de titel én Europees.

Gezien hun leeftijd en verloop van hun carriere denk ik niet dat er nog heel veel rek in hun prestaties zit. Welke club die ook voor die jongens interessant is komt dat soort jongens halen? Je kan natuurlijk als speler gewoon voor het dikke contract gaan. Maar als je ook naar het sportieve aspect kijkt ben ik benieuwd hoeveel interessante opties er voorbij komen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Demosthenes » vr mei 30, 2014 10:58 am

vermeer > weg, Siem > weg, Moisander > weg, Poulsen > weg, Schone > weg, Sigtorson > weg, Bojan > weg

Misschien weg bij een goed bod:

Blind > ? Van Rijn > ?
Tot nu toe alleen Poulsen. Spelers willen weg weg, maar wie zit er te wachten op een (alles wat gechargeerd) zenuwachtige, blunderende keeper, een speler die, toen hij fit was en alles speelde niet vertrok wegens gebrek aan belangstelling en dit seizoen voornamelijk geblesseerd is geweest. Wat moet een team, beter dan Ajax, met een ex-speler van PEC? Schöne, een transfervrije speler van NEC, het buitenland had geen belangstelling? Een steeds geblesseerde onhandige spits? Een ex-wonderkind?

De top zit er niet op te wachten, ze kunnen naar Rusland, Oekraïne, Turkije, Griekenland? Willen ze dat?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door elliquido » ma aug 25, 2014 2:09 pm

elliquido schreef:vermeer > weg
Siem > weg
Moisander > weg
Poulsen > weg
Schone > weg
Sigtorson > weg
Bojan > weg

Misschien weg bij een goed bod:

Blind > ?
Van Rijn > ?

Ik denk dat we een hele nieuwe selectie gaan krijgen want bovenstaande is niet onaannemelijk.
De vraag m.i. is, met welke aankopen we de ervaring en kwaliteit gaan binnenhalen. Dat de jonkies gaan doorstromen lijkt me een zekerheidje.

Cilessen

Ligeon ? Veltman Denswill Boilesen

Bazoer

Klaasen Serrero

Fisher Zivkovic Kishna



schaduwteam

Tete Van der hoorn Riedewald kuiper

Van den Boomen

Lobotka duarte


De Sa Meleg Andersen


Dat is wel erg licht allemaal


de week van de waarheid komt eraan
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - NEC 03-05-2014

Bericht door Thom » ma aug 25, 2014 4:44 pm

Banjavi schreef:Ik heb heel rare en gemengde gevoelens hier over.

Natuurlijk hoop ik dat ze erin blijven, maar ergens gun ik ze het ook weer niet. Dit wanbeleid vraagt gewoon om degradatie.
En die gek van Wilders komt er vandaan! :biggthumpup.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Plaats reactie