IJsselmeervogels - Ajax 19-12-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41180
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: IJsselmeervogels - Ajax 19-12-2013

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2013 9:00 am

Het programma zal zeker wat drukker zijn. Maar dit is in ieder geval een serieuze wedstrijd waarvoor niemand zich hoeft op te laden. We spelen nu achter elkaar tegen PSV en Feyenoord. De boodschap tijdens de winterstop en de voorbereiding is dus duidelijk, we moeten er direct staan.

Waar komt bij die supporters dat over twee wedstrijden spelen nou vandaan joh? Ze zijn waarschijnlijk in de war met de finale van beker. Kan ik me ook wel voorstellen want zo vaak spelen ze geen finales. Maar die is officieel toch echt op neutraal terrein. Dát was de enige reden waarom er naar twee wedstrijden is uitgeweken toen bleek dat er geen supporters van beide partijen mochten komen.

Van mij mogen ze er overigens gewoon bij zijn hoor. De klassieker is leuker met supporters van beide kampen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47655
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: IJsselmeervogels - Ajax 19-12-2013

Bericht door Lionel » vr dec 20, 2013 9:38 am

Zuidema schreef:
Benji schreef:Ajax-Feyenoord, lekkere loting :smallgrin.gif:
Op zich wel. Kan een leuke pot worden in een volle Arena. Maar het is ook weer een pittige wedstrijd erbij. Terwijl Ajax al twee rondjes EL (als het wat meezit) mag afwerken. Hartstikke mooi natuurlijk dat we nog steeds op 3 fronten volop meestrijden. Maar je programma kan zo ook té overladen worden, waardoor je de noodzakelijke scherpte en fitheid mist in de fase dat de prijzen worden uitgedeeld. Het zal niet de eerste keer zijn dat een ploeg die tot aan het gaatje op 3 fronten meedoet uiteindelijk overal naast pist. Als je onderweg al niet de nodige punten verspeelt door die overvolle agenda. En dat, terwijl de titelconcurrenten Twente en Vitesse geen EL- of bekerverplichtingen meer hebben. Het is natuurlijk erg lastig om hierin prioriteiten te stellen (zeker met een pot tegen F. voor de boeg), maar de 4e titel op rij inclusief al die CL-miljoenen blijft wat mij betreft toch wel target numero uno. Hopelijk kan Ajax wat zuinig op zichzelf zijn en een goede balans vinden tussen rust en actie. Ook tijdens de wedstrijden.
De Boer moet daarom ook voor wedstrijden tegen de mindere ploegen zo nu en dan iemand rust geven. Dan moet het, zeker gezien de breedte van de selectie, geen probleem zijn om dat op te vangen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie