Ajax - NAC Breda 07-12-2013
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Ajax - NAC Breda 07-12-2013
MOTM: Klaassen.
Moisander ook zeer goed.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Nu wel.Bert schreef:Mwah, dat weet ik niet.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik ook niet.Bert schreef:Mwah, dat weet ik niet.

Ik vind Müller wel een prima vergelijking.

Sober aan de bal, altijd bewegen en neusje voor ruimte en goal.
Makkelie verdient trouwens een schorsing. Stumper.
Bruggink: FdB - Bergkamp goal. Zat ik ook aan te denken.
Zo, nu achterover hangen en psv kijken. Come on psv!!

Zo, nu achterover hangen en psv kijken. Come on psv!!

- Ajaciedjuh
Gelijkspelletje wat mij betreft.wimpey schreef:Bruggink: FdB - Bergkamp goal. Zat ik ook aan te denken.
Zo, nu achterover hangen en psv kijken. Come on psv!!![]()
Op deze manier niet lang, nee. Geweldig wat die jongen momenteel allemaal doet. Allrounder, sluw, sterk, scorend vermogen en zeer dynamisch met een hoge handelingssnelheid. En die laatste twee punten vind ik juist de grote mankementen bij Siem op de rechtshalf. Die kan die halfplek volgens mij echt vergeten nu. Die mag zich wat mij betreft concentreren op de spitspositie, dat lijkt me in dit Ajax zijn beste plek. Voor de rest een regelmatige overwinning voor Ajax met weer een paar fraaie doelpunten en combinaties. Zelfs in de derde versnelling was Nac nog te zwak.wimpey schreef:Ere wie ere: Moisander.Ajaciedjuh schreef: Geweldige bal van Veltman.
Hoe lang speelt Klaassen nog voor Ajax?
Toch wel een paar kanttekeningen: ik vind ons achterin door de lucht vaak erg zwak ogen. Weer een rijtje vrije kopkansen voor de tegenstander, net zoals tegen Ado. En prima reddingen van Jasper daarop. Dat gelukkig ook.
En alhoewel we momenteel heel behoorlijk tot goed voetballen met ook een lekker stuk pressing erbij, hou ik mijn twijfels over de weerbaarheid van dit Ajax. Als de tegenstander door de lijn van pressing heen weet te breken vind ik ons vooral over de flanken kwetsbaar.
En ik wil het nog wel eens zien als Serero en Blind geconfronteerd worden met middenvelders van zeg maar het kaliber Klaassen. Gelukkig kom je die weinig tegen en zo kunnen we de boel vooralsnog redelijk gemakkelijk droog houden. Hopelijk woensdag ook.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Inderdaad, in de tweede helft kreeg NAC nog aardig wat kansen. Laten we het op nonchalance houden omdat we ruim voor stonden.
Ook vanavond vond ik Hoesen weer niet de spits waar Ajax op zit te wachten. Ik hoop op Bojan op die plek tegen Milan.
Ook vanavond vond ik Hoesen weer niet de spits waar Ajax op zit te wachten. Ik hoop op Bojan op die plek tegen Milan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Nou ja, 'kansen'? Maar goed, Ajax is er natuurlijk nog niet. Dat zegt ook niemand volgens mij.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ajax - NAC Breda 07-12-2013
De Boer zegt dat Hoesen een blaar onder zijn grote teen had en daarom niet goed speelde.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Inderdaad, in de tweede helft kreeg NAC nog aardig wat kansen. Laten we het op nonchalance houden omdat we ruim voor stonden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dit, wat een aanfluitingDemosthenes schreef:Makkelie fluit en die zal nu echt geen strafschop meer weggeven na al die blunders, kortom verdedigers van NAC:"De bal met twee handen vastpakken mag weer, ook in het strafschopgebied, maar let op: maximaal vijf seconden".
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
ik zag Cillessen voor mijn neus 3 reddingen maken, een bal op de paal en een stuk of 2 x een NAC speler ondanks een zee van ruimte van alles doen, behalve tussen de palen mikken. Als we tegen Milan achterin zoveel ruimte weggeven, vreten ze ons op.Bert schreef:Nou ja, 'kansen'? Maar goed, Ajax is er natuurlijk nog niet. Dat zegt ook niemand volgens mij.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Monkey Tonk
Sta wel effe te kijken dat Ajax toch weer zo'n blik jonkies opentrekt, die gewoon helemaal niet weten dat 1995 nu niet meer kan. Daar ging het indertijd om, tijdens de fluwelen Cruijff revolutie. Lekker voetbal hoor. Overal staat opeens 'iemand'. Zit ook nog een hele hoop groei in. Begin me af te vragen of Blind, op het middenveld, een steekpass a la Litmanen in huis heeft.
Slechtste man van het veld was die maffe fluiter. Nog nooit gezien dat een speler hard onderuit wordt geschopt en daar geen penalty maar geel voor krijgt.
Slechtste man van het veld was die maffe fluiter. Nog nooit gezien dat een speler hard onderuit wordt geschopt en daar geen penalty maar geel voor krijgt.
Die Klaassen, Blind, De Jong, Veltman, Denswil, etc. komen toch maar mooi uit de Ajaxopleiding!
- Ajaciedjuh
Is wellicht tegen het zere been, maar je weet welke rol Blind onder Jol speelde...Jabu schreef:Die Klaassen, Blind, De Jong, Veltman, Denswil, etc. komen toch maar mooi uit de Ajaxopleiding!
Het draait allemaal om geduld, vertrouwen, doorstroming, ontwikkeling, trainingswerk. En om een organisatie waarin eenheid van denken en handelen heerst en die een jonge speler geen Urzaiz of Atouba voor de neus zet.
Ajax is erin geslaagd om een organisatie neer te zetten waarin de voorwaarden voor jong talent prima zijn om in Ajax-1 te excelleren. Mijn persoonlijke mening is dat we de rol van Cruijff daarin niet volledig kunnen ontkennen.
De verdienste van Cruijff valt zeker niet te ontkennen. Maar die ligt volgens mij momenteel vooral in het feit dat de beleidsbepalers weinig doen waardoor er geen gekke dingen gebeuren. De portemonnee niet trekken zoals Overmars doet is niet zo'n prestatie. Ja het is minder kwalijk dan een reeks dure miskopen doen maar ik zou graag zien dat een TD goede aankopen doet ipv op het geld zitten. Dat moeten er inderdaad niet veel zijn want de jeugd moet de kans krijgen. De aankopen die gedaan worden vind ik of prijzig en vooralsnog niet voldoen (Vd Hoorn) of bestaan uit het steeds maar weer (proberen) te huren van mislukte Barcelona-spelers(Cuenca, Bojan, Muniesa en weet ik veel wie nog meer). De aangekochte jeugdspelers (Hoessen, Meleg, Hendriks, Höcher of zo) zijn tevens momenteel niet de spelers die doorbreken, dat zijn de spelers die al langer bij Ajax rondlopen. Dat vind ik dus meer de verdienste van de jeugdtrainers en De Boer dan van anderen.
Je hebt het alleen over het aankoopbeleid.
Ik vind het wél goed dat Overmars zijn eigen koers vaart. Je moet het maar zien en durven. Als het aan de supporters had gelegen hadden we er drie vier zogenaamde zekerheidjes bij gekregen. Dan hadden de jongens die nu doorbreken het kunnen vergeten.
Je moet niet net doen alsof het vanzelf gaat. Er wordt elke dag keihard met die jongens gewerkt. Ze krijgen veel meer begeleiding dan talenten uit het verleden. Daardoor ontwikkelen ze zich sneller. Daar was het de mannen van het TH ook om te doen.

Ik vind het wél goed dat Overmars zijn eigen koers vaart. Je moet het maar zien en durven. Als het aan de supporters had gelegen hadden we er drie vier zogenaamde zekerheidjes bij gekregen. Dan hadden de jongens die nu doorbreken het kunnen vergeten.
Je moet niet net doen alsof het vanzelf gaat. Er wordt elke dag keihard met die jongens gewerkt. Ze krijgen veel meer begeleiding dan talenten uit het verleden. Daardoor ontwikkelen ze zich sneller. Daar was het de mannen van het TH ook om te doen.
Wat ziet en durft hij dan? Volgens mij ziet hij het vooral niet. Of zag hij dat vier miljoen voor Van den Hoorn noodzakelijk was met de doorbraak van Veltman en Denswil voor de deur?Yopi schreef:Ik vind het wél goed dat Overmars zijn eigen koers vaart. Je moet het maar zien en durven. Als het aan de supporters had gelegen hadden we er drie vier zogenaamde zekerheidjes bij gekregen. Dan hadden de jongens die nu doorbreken het kunnen vergeten.
Ontwikkelen zij zich daadwerkelijk sneller dan in het verleden het geval was? Ieder jaar breken er een aantal talenten door. Tot nog toe is er nog niet veel anders.Yopi schreef:Je moet niet net doen alsof het vanzelf gaat. Er wordt elke dag keihard met die jongens gewerkt. Ze krijgen veel meer begeleiding dan talenten uit het verleden. Daardoor ontwikkelen ze zich sneller. Daar was het de mannen van het TH ook om te doen.
De tijd zal het leren, Jabu.
Hij durft níet te kopen. De meeste TD's (neem Brands) proberen zich populair te maken bij de achterban door hebbespelertjes te halen.
Hij durft níet te kopen. De meeste TD's (neem Brands) proberen zich populair te maken bij de achterban door hebbespelertjes te halen.
Hij durfde wel vd Hoorn te kopen.Yopi schreef: Hij durft níet te kopen.

Qua aankoopbeleid is het afwachten. Meleg, Bay, Bazoer, Hendriks e.c.
Hij laat zich i.i.g. niet opjutten door de buitenwereld. Zie Maher.
Er worden fouten gemaakt (konden wel mensen zijn), maar het beleid klopt m.i. Ik heb veel meer met het Ajax van de afg. 3 jaar dan met het Ajax van zo'n 15 jaar daarvoor. Dat was een mainstream club.
-
Mee eens, vandaar dat ik uitga van de goede bedoelingen, ook van de beleidsbepalers van voor de JC-revolutie; niet één coach/bestuurder wil verliezen, wil op de plaats staan waar PSV nu staat. De manier waarop verschilt, lijkt me logisch, want als er één manier was die tot succes zou leiden, krijgen we het probleem dat alle clubs het op die manier doen en er kan toch maar één club succesvol zijn.Er worden fouten gemaakt (konden wel mensen zijn)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Het is alleen jammer dat de ene mens wel fouten mag maken en de andere niet. En dat is hypocriet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Maar het goed te zien dat de nieuwe aanpak nu ook zijn vruchten voor het eerste afwerpt. Een paar maanden geleden zou dat nog wel een paar jaar op zich laten wachten.
I think I lost my fucking headache
Je weet toch dat het daar tegenwoordig om gaat? Kampioen van de transferperiode worden is belangrijker dan kampioen van de eredivisie. De eredivisie stelt toch niets meer voor, en het kampioenschap van de transferperiode pakken ze je niet meer af.Yopi schreef:Je hebt het alleen over het aankoopbeleid..
De vraag is natuurlijk of Overmars samen met De Boer een selectie heeft samengesteld die in balans is en Ajax in staat stelt om de doelstellingen te halen. Welnu, het begint erop te lijken dat hij dat (wederom) beter heeft ingeschat dan de supporters. De TD's van Feyenoord en PSV aan de andere kant redeneren zelf als supporters, en zie daar het resultaat.