Sorry hoor, maar De Boer heeft Cillessen gehaald.Bljikbaar ziet de Boer niks in zijn eigen aankoop.En terecht, Vermeer is op dit moment twee keer beter dan Cillessen ...Dubbel schreef:Hij heeft wel eens vaker gekeept hoor. Hopelijk speelt hij tegen Dortmund weer, dan krijgt hij eens een echte kans. Aan Vermeer kleven imo zoveel nadelen (bijv. klein, zwak buiten zijn doelgebied, kwetsbaar in de lucht, matig meevoetballend, slechte spelhervattingen) dat Jasper wel heel veel verborgen gebreken moet hebben wil hij niet eens een kans verdienen. Maar je, van keeper wissel je niet zomaar. Hopelijk maakt Vermeer komende zomer een mooie transfer.Iniesta schreef:Je wilt dus beweren dat je op basis van 1 wedstrijd die je niet eens in z'n geheel hebt gezien, waarin de keeper zon beetje 1 bal moest verwerken een oordeel te kunnen vellen tussen Vermeer en Cillessen?
Ajax - VVV-Venlo 17-11-2012
Moderator: mods
Re: Ajax - VVV-Venlo 17-11-2012
Blij met de punten ...
Sorry hoor, maar De Boer heeft Cillessen gehaald.Bljikbaar ziet de Boer niks in zijn eigen aankoop.En terecht, Vermeer is op dit moment twee keer beter dan Cillessen ...Dubbel schreef:Hij heeft wel eens vaker gekeept hoor. Hopelijk speelt hij tegen Dortmund weer, dan krijgt hij eens een echte kans. Aan Vermeer kleven imo zoveel nadelen (bijv. klein, zwak buiten zijn doelgebied, kwetsbaar in de lucht, matig meevoetballend, slechte spelhervattingen) dat Jasper wel heel veel verborgen gebreken moet hebben wil hij niet eens een kans verdienen. Maar je, van keeper wissel je niet zomaar. Hopelijk maakt Vermeer komende zomer een mooie transfer.Iniesta schreef:Je wilt dus beweren dat je op basis van 1 wedstrijd die je niet eens in z'n geheel hebt gezien, waarin de keeper zon beetje 1 bal moest verwerken een oordeel te kunnen vellen tussen Vermeer en Cillessen?
Blij met de punten ...
-
Staat er twee keer, bedoel je dus "vier keer beter"?Sorry hoor, maar De Boer heeft Cillessen gehaald.Bljikbaar ziet de Boer niks in zijn eigen aankoop.En terecht, Vermeer is op dit moment twee keer beter dan Cillessen ...

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Hij heeft inderdaad wel vaker gekeept, maar echt overtuigd heeft hij mij toen niet.
Vermeer heeft duidelijk een paar mikpunten, maar heeft ook al een aantal keer punten gered.
Vermeer heeft duidelijk een paar mikpunten, maar heeft ook al een aantal keer punten gered.
We zijn in NL niet erg zuinig op onze helden. En het gros van de Ajacieden al helemaal niet. Frank de Boer heeft onze club in de meeste roerige tijden naar 2 kampioenschappen geleid. Iets waarnaar echte Ajacieden al jaren snakten.999 schreef: Beoordeel de situatie NU Wimpey, beoordeel het voetbal NU Wimpey na +- 2 jaar JC en consorten.
Dus NU NU NU gaat effe effe effe iets minder, onder een trainer die TWEE TWEE TWEE keer keer keer kampioen is geworden de voorbije seizoenen. De man heeft krediet bij mij. Ik zie geen enkele reden om overspannen op die man in te gaan lopen hakken.
Ik ook. Vertel me trouwens effe welke problemen De Boer met Suarez had. Met bronvermelding uiteraard.GangstaRiB schreef: Ik geniet met volle teugen.........
Dit om de discussie zuiver te houden. Want door al die verzinsels en associaties op basis van vooroordelen is er geen touw meer aan vast te knopen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
"Oooooooooooow wat groooooooot!!!!"
"Suuuupercool pap!"
"Dus dit is nou jouw stoeltje?"
"Waarom heb je eigenlijk een stoeltje achter het doel genomen?"
"Waarom is VVV in blauwe shirts als ze eigenlijk in geel spelen?"
"8 is Eriksen he? En 10 is Siem."
"Als ze hier zijn is het lekker dichtbij, maar de overkant is best ver weg!"
"Die Eriksen mag wel alle hoekschoppen schieten he, is dat wel eerlijk voor die anderen?"
"Ik dacht dat Ajax altijd doelpunten maakte?"
"Haha, de liedjes die die springende jongens zingen, zing jij thuis ook altijd!"
"Jaaaaaaa! Ik denk dat het een mooi doelpunt was, maar ik zag 'm eigenlijk niet zo goed!"
"Handig, dat tv-scherm pap!"
"Dus nu mag Eriksen er niet meer in omdat hij vervangen is, toch? Dat is wel leuk voor die anderen, want die mogen die ook eens schieten bij de hoekschoppen"
"Jammer dat hij hem niet naar die speelde, want die kon m dan naar die doen."
"Zo, volgens mij kan die Lukoki salto's ofzo, check die foto eens, pap!' (laat pagina 19 van de kick-off zien)
"Heee pap, die er nu inkomt, dat is toch die jongen van die salto?"
"Ik hoop dat die Lukoki een doelpunt maakt!"
"Ik moet plassen."
"Ik heb al 26 vliegtuigjes geteld! Wie gooien die allemaal?"
"Jaaaaaa! 2-0, he? Heb ik m weer niet gezien!"
"Je hebt me niks verteld over die Hoesen. Die ken ik niet!"
"Ik ben een beetje moe."
"Het vond het heel vet pap, geeft niks dat Ajax niet zo goed ging voetballen!"
"Mag ik ook een eigen stoeltje?"
"Suuuupercool pap!"
"Dus dit is nou jouw stoeltje?"
"Waarom heb je eigenlijk een stoeltje achter het doel genomen?"
"Waarom is VVV in blauwe shirts als ze eigenlijk in geel spelen?"
"8 is Eriksen he? En 10 is Siem."
"Als ze hier zijn is het lekker dichtbij, maar de overkant is best ver weg!"
"Die Eriksen mag wel alle hoekschoppen schieten he, is dat wel eerlijk voor die anderen?"
"Ik dacht dat Ajax altijd doelpunten maakte?"
"Haha, de liedjes die die springende jongens zingen, zing jij thuis ook altijd!"
"Jaaaaaaa! Ik denk dat het een mooi doelpunt was, maar ik zag 'm eigenlijk niet zo goed!"
"Handig, dat tv-scherm pap!"
"Dus nu mag Eriksen er niet meer in omdat hij vervangen is, toch? Dat is wel leuk voor die anderen, want die mogen die ook eens schieten bij de hoekschoppen"
"Jammer dat hij hem niet naar die speelde, want die kon m dan naar die doen."
"Zo, volgens mij kan die Lukoki salto's ofzo, check die foto eens, pap!' (laat pagina 19 van de kick-off zien)
"Heee pap, die er nu inkomt, dat is toch die jongen van die salto?"
"Ik hoop dat die Lukoki een doelpunt maakt!"
"Ik moet plassen."
"Ik heb al 26 vliegtuigjes geteld! Wie gooien die allemaal?"
"Jaaaaaa! 2-0, he? Heb ik m weer niet gezien!"
"Je hebt me niks verteld over die Hoesen. Die ken ik niet!"
"Ik ben een beetje moe."
"Mag ik ook een eigen stoeltje?"
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Wat lief...
Normaal is zo'n spraakwaterval vermoeiend wanneer je Ajax wilt kijken. Maar gisteren waarschijnlijk het enige vermaak!

Normaal is zo'n spraakwaterval vermoeiend wanneer je Ajax wilt kijken. Maar gisteren waarschijnlijk het enige vermaak!

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Haha, lol.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: "Haha, de liedjes die die springende jongens zingen, zing jij thuis ook altijd!"

Toch iemand die gisteren een leuke avond had!

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ach, Koeman bracht ons ook successen, en om nu te zeggen dat jij daar wel rustig op reageerde toen het wat minder ging ?.Volgens mij niet.Volgens mij, alleen Trab dacht ik, roept niemand om de Boer de nek om te draaien.Wel dat men, zoals jij terecht bij de andere trainers OOK deed, dat men veel dingen niet begrijpt hoe de Boer nu bepaalde dingen doet.. Zoals de aankopen, de wissels, de gehanteerde tactiek, het roulatie systeem ( onder de mom van het is een lang seizoen )enz. En dat poster daar zeer grote vraagtekens bij zetten lijkt me, gezien het spel, gezien wat de spelers brengen geheel terecht ....wimpey schreef:
We zijn in NL niet erg zuinig op onze helden. En het gros van de Ajacieden al helemaal niet. Frank de Boer heeft onze club in de meeste roerige tijden naar 2 kampioenschappen geleid. Iets waarnaar echte Ajacieden al jaren snakten.
Dus NU NU NU gaat effe effe effe iets minder, onder een trainer die TWEE TWEE TWEE keer keer keer kampioen is geworden de voorbije seizoenen. De man heeft krediet bij mij. Ik zie geen enkele reden om overspannen op die man in te gaan lopen hakken.
Blij met de punten ...
... Heeft er een betere kijk op dan WimpeyWie kent Cees de Wolf nog schreef:

Blij met de punten ...
-
De Boer had geen persoonlijke issues, maar wel voetbaltechnische issues. Het was vrij snel duidelijk dat Suarez maar beter z'n toekomst ergens anders moest vinden. En dat is allemaal het goedrecht van De Boer, maar er is wel een tendens te bespeuren. Lastige/mondige/creatieve spelers hebben niet bepaald een streepje voor bij FdB. Bleekneusjes mogen aankloten wat ze willen.wimpey schreef:We zijn in NL niet erg zuinig op onze helden. En het gros van de Ajacieden al helemaal niet. Frank de Boer heeft onze club in de meeste roerige tijden naar 2 kampioenschappen geleid. Iets waarnaar echte Ajacieden al jaren snakten.999 schreef: Beoordeel de situatie NU Wimpey, beoordeel het voetbal NU Wimpey na +- 2 jaar JC en consorten.
Ik ook. Vertel me trouwens effe welke problemen De Boer met Suarez had. Met bronvermelding uiteraard.GangstaRiB schreef: Ik geniet met volle teugen.........
Dit om de discussie zuiver te houden. Want door al die verzinsels en associaties op basis van vooroordelen is er geen touw meer aan vast te knopen.
En goed idee om de discussie zuiver te houden dmv feiten, zou jij ook eens moeten doen.

Maar dat doe jij altijd al natuurlijk.
Whitey on the moon.
WkCdWn had in ieder geval tijd genoeg om notities te maken.wimpey schreef:Wat lief...![]()

Gelukkig maar! Heerlijk quotes.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Suarez past niet bij het huidige Ajax, Suarez denkt vooruit, wil scoren, het huidige Ajax wil balbezit, scoren mag, maar lijkt geen doel.
Suarez is de man van de actie, vertel mij wie van het huidige Ajax op zoek is naar de actie, ik kan hem niet vinden, heb twee keer in de Arena gezeten en het was zo ongelooflijk slecht, totaal geen bezieling, kortom exact het tegenovergestelde waar Suarez voor staat. Wie durft een bal vooruit te spelen?
Het maakt mij niet uit of Suarez Ajax moest verlaten vanwege de JC-revolutie of niet, hij heeft gewoon helemaal niets te zoeken in het huidige Ajax.
FdB kan niet omgaan met Sulejmani? El H. Suarez? Janssen? Zal wel, maar niet interessant meer, ze spelen niet meer voor Ajax 1 (Sulejmani toch ook niet), we hebben nu spelers van "dertien in een dozijn". Zelfs van Rhijn is geen schim meer van de jeugdspeler die ik tientallen keren gezien heb.
Ajax heeft gekozen voor de lijn JC; ik heb geen enkel probleem met een keuze, ik snap ook wel dat Ajax niet op kan tegen het geld uit Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Rusland, Oekraïne en Portugal, maar ik zie liever een jeugdspeler die een mislukte actie inzet dan een aankoop van "niveau-Sana"; Boerrigter begon vorig seizoen goed, had durf, maar die durf is er ondertussen "uitgetraind". Ik zie niet in dat het huidige Ajax tot vermaak en succes zal leiden. Dit jaar al minder seizoenskaarten verkocht, zo spelend worden het er volgend jaar nog minder.
Babel was in het begin goed? Snel uit de spits weghalen, dat willen we niet!
Eriksen is in twee jaar niet beter geworden? Ligt 100% aan Eriksen, de JC-groep kan niet falen.
Wie is er wel beter geworden, afgezien van dat ervaring iemand beter maakt? Blind is nog steeds geen zekerheidje, De Jong is vaak onzichtbaar, die IJslander strijkt alleen geld op, Alderweireld kan nog niet verdedigen, buitenspelers kunnen/mogen geen actie ondernemen. Ajax speelt nu het saaiste voetbal dat ik ooit heb gezien, ook de B1 en A1!. Mijn eerste wedstrijd van Ajax 1 was begin jaren zestig. Ik heb Kurt Linder twee keer meegemaakt, maar ook de tweede keer gebeurde er meer dan in 2012, hoe slecht het ook was.
Suarez is de man van de actie, vertel mij wie van het huidige Ajax op zoek is naar de actie, ik kan hem niet vinden, heb twee keer in de Arena gezeten en het was zo ongelooflijk slecht, totaal geen bezieling, kortom exact het tegenovergestelde waar Suarez voor staat. Wie durft een bal vooruit te spelen?
Het maakt mij niet uit of Suarez Ajax moest verlaten vanwege de JC-revolutie of niet, hij heeft gewoon helemaal niets te zoeken in het huidige Ajax.
FdB kan niet omgaan met Sulejmani? El H. Suarez? Janssen? Zal wel, maar niet interessant meer, ze spelen niet meer voor Ajax 1 (Sulejmani toch ook niet), we hebben nu spelers van "dertien in een dozijn". Zelfs van Rhijn is geen schim meer van de jeugdspeler die ik tientallen keren gezien heb.
Ajax heeft gekozen voor de lijn JC; ik heb geen enkel probleem met een keuze, ik snap ook wel dat Ajax niet op kan tegen het geld uit Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Rusland, Oekraïne en Portugal, maar ik zie liever een jeugdspeler die een mislukte actie inzet dan een aankoop van "niveau-Sana"; Boerrigter begon vorig seizoen goed, had durf, maar die durf is er ondertussen "uitgetraind". Ik zie niet in dat het huidige Ajax tot vermaak en succes zal leiden. Dit jaar al minder seizoenskaarten verkocht, zo spelend worden het er volgend jaar nog minder.
Babel was in het begin goed? Snel uit de spits weghalen, dat willen we niet!
Eriksen is in twee jaar niet beter geworden? Ligt 100% aan Eriksen, de JC-groep kan niet falen.
Wie is er wel beter geworden, afgezien van dat ervaring iemand beter maakt? Blind is nog steeds geen zekerheidje, De Jong is vaak onzichtbaar, die IJslander strijkt alleen geld op, Alderweireld kan nog niet verdedigen, buitenspelers kunnen/mogen geen actie ondernemen. Ajax speelt nu het saaiste voetbal dat ik ooit heb gezien, ook de B1 en A1!. Mijn eerste wedstrijd van Ajax 1 was begin jaren zestig. Ik heb Kurt Linder twee keer meegemaakt, maar ook de tweede keer gebeurde er meer dan in 2012, hoe slecht het ook was.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
In de twee (oefen)wedstrijden dat De Boer hem nog mocht opstellen speelde en scoorde Suarez gewoon. Er was geen enkele indicatie dat De Boer hem ernaast zou zetten.
Suarez wilde vooral weg omdat hij zich niet door Ajax gesteund voelde bij het bijtincident. En natuurlijk omdat hij sowieso ambities had om naar een grotere competitie te gaan.
Suarez wilde vooral weg omdat hij zich niet door Ajax gesteund voelde bij het bijtincident. En natuurlijk omdat hij sowieso ambities had om naar een grotere competitie te gaan.
- AT Toto winner 09/10
Het had eerlijk gezegd wel therapeutische uitwerking op me. Normaal beleef ik de wedstrijden in het stadion heel intens, vloek en tier als het spel ernaar is, en zou gisteravond, zonder mijn dochter van 9 lentes, al snel niet te genieten zijn geweest. Nu voélde het gewoon anders. Door met dat meissie te praten kanaliseerde dat mijn chagrijn. Neem Wildschut die (ongeveer) een kwartier voor tijd een sprint begint tegen Poulsen, wint en nog tot een schot komt wat Cillessen weet te pakken. Normaal zit ik dan die hele sprint verstijfd op mijn stoel, strak van de spanning of ze toch God betere 't niet op 1-1 gaan komen. Nu zei ik: "er gaat even iets fout schat" en hoor ik vervolgens halverwege de sprint een stemmetje naast me zeggen: "ik denk wel dat we hem gaan tegenhouden hoor!"Zeux schreef:WkCdWn had in ieder geval tijd genoeg om notities te maken.wimpey schreef:Wat lief...![]()
Normaal is zo'n spraakwaterval vermoeiend wanneer je Ajax wilt kijken. Maar gisteren waarschijnlijk het enige vermaak!![]()
Gelukkig maar! Heerlijk quotes.
Maar ik geef toe: bij Europese wedstrijden, of tegen psv, de kakkies etc; dan blijven mijn welpjes mooi thuis.

Wat deed Fischer gisteravond eigenlijk? Ik veronderstelde dat hij als linksbuiten speelde, maar hij rende vaker over de as dan op links. Trok zonder bal steeds naar binnen, waar het al zo vol was. Dit was typisch een wedstrijd voor buitenspelers; ruimte maken, veld breed houden, voorzetten van de zijkant. En dan staat Derk op rechts (enige wat ie goed deed was de vrije trap) en Fischer op links (nu ja: op papier).
Ik hoop verder dat Eriksen door de wissel wakker wordt geschud en begrijpt dat hij écht, écht meer moet brengen tegen de VVV's van deze wereld. Mits hem niet verteld wordt dat hij werd gewisseld om hem te sparen voor Dortmund...
Blind moest de linkerflank bespelen, zodat Fischer dichter bij het doel kon spelen. Werkte ook prima. Hoe vaak Blind wel niet in positie kwam om een voorzet te geven.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- AT Toto winner 09/10
Als dat het het vooropgezette plan was, waarom krijgt Blind die bal dan niet?
Aande andere kant idem dito trouwens.
Heb Van Rhijn zeker 3 a 4 x een volle sprint zien inzetten om langs de rechterflank diep te gaan met zeeën van ruimte voor zich, maar dat ie moest inhouden omdat onze opbouwers het gewoon niet zién. Waarom worden die jongens dan niet gecoacht?
Aande andere kant idem dito trouwens.
Heb Van Rhijn zeker 3 a 4 x een volle sprint zien inzetten om langs de rechterflank diep te gaan met zeeën van ruimte voor zich, maar dat ie moest inhouden omdat onze opbouwers het gewoon niet zién. Waarom worden die jongens dan niet gecoacht?
Blind heeft een zooi voorzetten gegeven, hoor.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Als we met de voorzet bedoelen: De bal voorgeven zoals een buitenspeler dat behoord te doen kom je in principe ..Bertje schreef:Blind heeft een zooi voorzetten gegeven, hoor.
de eerste helft op 1 .. En 1 tussen een voorzet en pass in ...
de tweede helft op 3 .. En 1 tussen een voorzet en pass in ..
Van al deze " zooi " aan voorzetten kwam er 1 bij een medespeler en was het kansloos afstandsschot wat de counter van Wildschut veroorzaakte, al kun je dat natuurlijk niet op zijn conto zetten, de counter dan.Het kansloze afstandsschot wel.Verder deed Blind vrolijk mee met de grote rondo ...
Dus dat van een zooi aan voorzetten geven was er ook niet bij Bertje ..
Blij met de punten ...
Je vat het niet. Het gaat niet om feiten. Gebruik die onderbuik!Arthur schreef:In de twee (oefen)wedstrijden dat De Boer hem nog mocht opstellen speelde en scoorde Suarez gewoon. Er was geen enkele indicatie dat De Boer hem ernaast zou zetten.
- AT Toto winner 09/10
Een zooi voorzetten?! Definieer voor mij eens "voorzet"?Bertje schreef:Blind heeft een zooi voorzetten gegeven, hoor.
-
Dat is flauw. De Boer heeft tussen neus en lippen door echt wel laten blijken dat Suarez niet past in het plaatje dat hij voor ogen had. En dat mag allemaal hoor, geen probleem. Maar ik vind dat De Boer nu te ver naar de andere kant is geschoten met de 11 bleekneusjes die we nu hebben lopen. 2 kampioenschappen (behaald na falen van concurrentie en nog steeds een aantal zaadpartijen) verbloemen toch niet dat het veldspel erg pover is?wimpey schreef:Je vat het niet. Het gaat niet om feiten. Gebruik die onderbuik!Arthur schreef:In de twee (oefen)wedstrijden dat De Boer hem nog mocht opstellen speelde en scoorde Suarez gewoon. Er was geen enkele indicatie dat De Boer hem ernaast zou zetten.
Whitey on the moon.
Verstandig. "Ach papa, ze hebben nu verloren van psv. Maar volgende keer winnen ze misschien weer!".Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Maar ik geef toe: bij Europese wedstrijden, of tegen psv, de kakkies etc; dan blijven mijn welpjes mooi thuis.![]()

Onze kids zijn nog te jong om iets triviaals, maar door malloten als ons tot van ongelooflijke importantie opgepompte zaken, op juiste waarde te schatten.

Ik snap de rol van Fischer wel trouwens. Hij dient achter de laatste linie van VVV te komen. Vrije rol vanaf links. Maar het tempo lag te laag, Fischer bewoog te weinig en de steekpass kwam niet.
Tegen Dortmund staat ie niet op links. Die hebben Piszczek, die als een halve buitenspeler speelt.
Feit is wel dat Suarez niets anders deed dan zijn liefde aan Ajax verklaren en vertellen dat hij echt niet zomaar weg zou gaan aan het einde van het seizoen en alleen voor een hele mooie club, en na 2 weken De Boer wilde hij maar wat graag verlost worden door een Engelse subtopper.GangstaRiB schreef:Dat is flauw. De Boer heeft tussen neus en lippen door echt wel laten blijken dat Suarez niet past in het plaatje dat hij voor ogen had. En dat mag allemaal hoor, geen probleem. Maar ik vind dat De Boer nu te ver naar de andere kant is geschoten met de 11 bleekneusjes die we nu hebben lopen. 2 kampioenschappen (behaald na falen van concurrentie en nog steeds een aantal zaadpartijen) verbloemen toch niet dat het veldspel erg pover is?wimpey schreef:Je vat het niet. Het gaat niet om feiten. Gebruik die onderbuik!Arthur schreef:In de twee (oefen)wedstrijden dat De Boer hem nog mocht opstellen speelde en scoorde Suarez gewoon. Er was geen enkele indicatie dat De Boer hem ernaast zou zetten.
Ik vond ook dat Suarez veel te veel vrijheid van Jol had gekregen en ik snap ook wel dat je als nieuwe trainer de geest niet zomaar meer in de fles krijgt. Maar dat Suarez geen zin had in De Boers spelopvatting ligt voor de hand. Het was ook niet zo dat De Boer wel veel waarde hechtte aan die andere speler met wat buitengewone kwaliteiten. In zijn aankoopbeleid doet hij ook alles om buitengewone kwaliteiten te vermijden. Het is niet alleen dat hij zich met het spelsysteem moest profileren tov Jol, hij geeft gewoon echt heel weinig om klasse, als zijn taken en opdrachten maar netjes kleurloos worden uitgevoerd.
Wollt ihr den totalen Mensch?