Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door joey » do mar 17, 2011 11:58 am

Jesse schreef:
Woedende Van de Boog dreigde met Ajax niet te laten spelen in Moskou
Donderdag, 17 maart 2011 om 07:00

Miralem Sulejmani moest woensdag bijna zes uur op de luchthaven in Moskou doorbrengen omdat zijn papieren volgens de Russen niet in orde waren. De aanvaller miste daardoor de laatste training van Ajax voor het Europa League-duel van vandaag met Spartak Moskou. Algemeen directeur Rik van den Boog ontplofte bijkans. "Dit is manipulatie", citeerde De Telegraaf de bestuurder.

"Laat iemand van Spartak regelen dat hij het land binnenkomt", gaf Van de Boog aan. "Dit lijkt het Rusland van veertig jaar terug. We spelen echt niet als dit niet goed komt." In principe hebben Serviërs geen visum nodig om naar Rusland te reizen, ware het niet dat het paspoort van Sulejmani was afgegeven vóór de ondertekening van de overeenkomst tussen beide landen. In dat geval was er wel een papiertje vereist.

Volgens de luchthavenmedewerkers zou toestemming van de algemeen directeur van Spartak Moskou voldoende zijn om voor Sulejmani de landsgrenzen te openen. Maar die directeur, Valeri Karpin, is tevens hoofdtrainer en stond op hetzelfde moment als Ajax op een ander trainingsveld. "Of er sprake is van koudeoorlogsvoering? Het is hier in elk geval wel koud", deed De Boer aanvankelijk luchtig over de situatie.

"Ik ga altijd uit van het positieve van de mens en kan me niet voorstellen dat dit expres gebeurt." De Boer sprak van een vervelende situatie. "Natuurlijk is het niet leuk om zo lang op een vliegveld te zitten. En dat hij de training miste, is lastig. We spelen op kunstgras en het is toch goed om daar even op te lopen. Dan kun je als speler de wedstrijd vast afbeelden in je hoofd. Ik had hem er graag bij gehad."
Haha, Rock On, De Boer! :headbang.gif:

Goede reactie van De Boer, maar wat VDB roept slaat nergens op. Stel je voor dat Ajax zou weigeren te spelen, zeg. Dan worden we voor jaren uit de Europese toernooien gegooid.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Thijs » do mar 17, 2011 12:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe zou dat gegaan zijn? Belt Frank met Viedma? "He, met Frank de Boer, je plaatsgenoot; zeg, jij hebt toch in Spanje naast die technisch directeur van Spartak gewoond?" :smallgrin.gif:
Zit er serieus dik in ja, haha.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Ronald! » do mar 17, 2011 1:20 pm

1-2 :ajaxscarf.gif: Spannond!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Lionel » do mar 17, 2011 1:23 pm

Ik maak me niet druk om de wedstrijd. Die Russen zullen gaan verdedigen en dat kunnen ze niet. Had me druk gemaakt als het 1-0 voor Ajax was geworden. Dan had Spartak moeten komen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Zuidema » do mar 17, 2011 1:37 pm

Ik twijfel. Ajax' aanloop naar de wedstrijd is niet bepaald geweldig. Het kunstgras zal ook even wennen zijn. En ik denk dat Spartak thuis wel wat beter voor de dag zal komen dan uit.

Daar tegenover staat dat het er achterin bij Spartak vaak erg gammel uitzag (op die chaotische, maar wel alles reddende keeper na dan). En ik hoop dat ze zelf wat in dubio zullen zijn hoe te spelen met die 1-0. Gaat Spartak volle bak met veel druk op man en bal, dan zal Ajax helaas gemakkelijk ontregeld kunnen worden. Gaan ze echter achterover hangen en geven ze wat ruimte weg, dan spelen ze Ajax flink in de kaart. Dat laatste kan je aan dit Ajax inmiddels wel overlaten om daarvan te profiteren. Met hopelijk nu wel het vizier op scherp.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door joey » do mar 17, 2011 2:21 pm

Ik ga er niet van genieten. Heb iets anders te doen.

Misschien pik ik nog iets van de tweede helft mee...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door ferry » do mar 17, 2011 2:26 pm

Zuidema schreef:Daar tegenover staat dat het er achterin bij Spartak vaak erg gammel uitzag (op die chaotische, maar wel alles reddende keeper na dan)
Daar liggen ook kansen voor Ajax. Die keeper hield alles tegen, maar bokste ook alles terug het veld in. Hopelijk weten ze daar nu beter op te anticiperen dan in de thuiswedstrijd.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Justin » do mar 17, 2011 2:26 pm

Özbiliz lijkt te gaan starten in plaats van Ebecilio.
'Özbiliz start in basiself tegen Spartak, Ebecilio maakt plaats'
Donderdag, 17 maart 2011 om 13:39

Aras Özbiliz mag van Ajax-trainer Frank de Boer vanaf het eerste fluitsignaal meedoen tegen Spartak Moskou. De vleugelaanvaller kreeg in de afgelopen weken vooral speeltijd toebedeeld als invaller, maar moet donderdag vanaf het begin voor de nodige dreiging zorgen vanaf de flanken.

De twintigjarige Özbiliz kwam onder het bewind van de vorige trainer Martin Jol al aan zijn eerste speelminuten voor Ajax, maar wist nooit een basisplaats te veroveren. Ook onder De Boer lukte het niet; de oefenmeester gaf de voorkeur aan Lorenzo Ebecilio. Özbiliz viel afgelopen zondag echter uitstekend in tegen Willem II, waardoor hij nu de kans krijgt.

Door de keuze van De Boer voor Özbiliz begint Ebecilio op de bank. Wie wel gewoon in de basis start, is Miralem Sulejmani. Dat meldt de Telegraaf. De vleugelaanvaller zat woensdag zes uur vast op het vliegveld in Moskou, omdat zijn papieren niet zouden kloppen.

voetbalzone.nl

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Lionel » do mar 17, 2011 2:52 pm

Zuidema schreef:Ik twijfel. Ajax' aanloop naar de wedstrijd is niet bepaald geweldig. Het kunstgras zal ook even wennen zijn. En ik denk dat Spartak thuis wel wat beter voor de dag zal komen dan uit.

Daar tegenover staat dat het er achterin bij Spartak vaak erg gammel uitzag (op die chaotische, maar wel alles reddende keeper na dan). En ik hoop dat ze zelf wat in dubio zullen zijn hoe te spelen met die 1-0. Gaat Spartak volle bak met veel druk op man en bal, dan zal Ajax helaas gemakkelijk ontregeld kunnen worden. Gaan ze echter achterover hangen en geven ze wat ruimte weg, dan spelen ze Ajax flink in de kaart. Dat laatste kan je aan dit Ajax inmiddels wel overlaten om daarvan te profiteren. Met hopelijk nu wel het vizier op scherp.
Ajax heeft ook kunstgras in Amsterdam. Moet geen problemen opleveren. Hopen dat Spartak een muur optrekt zoals in de thuiswedstrijd. Dan komt het goed. Anders heb ik geen idee wat we kunnen verwachten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door 999 » do mar 17, 2011 3:01 pm

Zuidema schreef:Ik twijfel. Ajax' aanloop naar de wedstrijd is niet bepaald geweldig. Het kunstgras zal ook even wennen zijn. En ik denk dat Spartak thuis wel wat beter voor de dag zal komen dan uit.

Daar tegenover staat dat het er achterin bij Spartak vaak erg gammel uitzag (op die chaotische, maar wel alles reddende keeper na dan). En ik hoop dat ze zelf wat in dubio zullen zijn hoe te spelen met die 1-0. Gaat Spartak volle bak met veel druk op man en bal, dan zal Ajax helaas gemakkelijk ontregeld kunnen worden. Gaan ze echter achterover hangen en geven ze wat ruimte weg, dan spelen ze Ajax flink in de kaart. Dat laatste kan je aan dit Ajax inmiddels wel overlaten om daarvan te profiteren. Met hopelijk nu wel het vizier op scherp.
De omschakeling, en de counter daar zal het wel op uitdraaien denk ik ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Thijs » do mar 17, 2011 3:10 pm

We moeten gewoon zorgen dat we zeker twee keer scoren deze wedstrijd. In dat licht bezien is het geen ramp als we met 1-0 achterkomen, twee doelpunten volstaan bij 1-2.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door 999 » do mar 17, 2011 3:20 pm

Als het maar niet een " we staan voor lul in europa " wedstrijdje wordt ...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Zuidema » do mar 17, 2011 3:29 pm

999 schreef: De omschakeling, en de counter daar zal het wel op uitdraaien denk ik ..
Dat schijnt inderdaad de grote specialiteit van Spartak te zijn volgens de experts. Ik heb er in Amsterdam bar weinig van gezien, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat Ajax vaak al vroeg en compact druk zette bij balverlies, zodat het gevaar in de kiem gesmoord kon worden. Hopelijk lukt ze dat vanavond weer.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Feest » do mar 17, 2011 3:50 pm

Hun spits was er dan ook niet echt bij in Amsterdam. Hij viel wel in, maar was/is nog lang niet op niveau. Dat centrum van Spartak is te pakken. Suchy en Rojo zijn beiden geen echte verdedigers.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Thijs » do mar 17, 2011 3:56 pm

Ik ben wel bang voor Ananidze. Hoorde laatst van iemand dat hij echt heel goed is.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Feest » do mar 17, 2011 3:59 pm

Triest. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door 999 » do mar 17, 2011 4:15 pm

Zuidema schreef:
999 schreef: De omschakeling, en de counter daar zal het wel op uitdraaien denk ik ..
Dat schijnt inderdaad de grote specialiteit van Spartak te zijn volgens de experts. Ik heb er in Amsterdam bar weinig van gezien, maar dat kwam waarschijnlijk ook omdat Ajax vaak al vroeg en compact druk zette bij balverlies, zodat het gevaar in de kiem gesmoord kon worden. Hopelijk lukt ze dat vanavond weer.
Zijn er hier experts dan :confused.gif: :smallgrin.gif:

We zien wel ... AJAX is nog steeds AJAX van enkele maanden geleden kwa voetbal vind ik.Krijgen we de mogelijkheid om te voetballen, op welke manier dan ook ( is trouwens nooit anders geweest ) dan kan het nog.Maar dan moeten ze er deze keer wel in het netje.Iets wat Spartak in principe maar met een halve kans wel wist te realiseren.

Daarbij, Verhoeven staat in de goal.Kan geweldig keepen als lijnkeeper, maar ook finaal door zijn (Ver)hoeven zakken.En zelfs vroege goals voor AJAX zijn nog steeds geen zekerheidje op een gecontroleerde wedstrijd ....

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door peter » do mar 17, 2011 4:38 pm

Feest schreef:Hun spits was er dan ook niet echt bij in Amsterdam. Hij viel wel in, maar was/is nog lang niet op niveau. Dat centrum van Spartak is te pakken. Suchy en Rojo zijn beiden geen echte verdedigers.
Zijn dezelfde twee verdedigers als in het eerste duel en dat was niet heel veel bijzonders inderdaad. Maarrrr dan moet je wel scoren.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Rooie » do mar 17, 2011 4:44 pm

Suchy is geschorst.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door gaizka » do mar 17, 2011 4:44 pm

De Dominee schreef:
gaizka schreef:Ben benieuwd hoe Ozbiliz het in de basis doet, viel zondag erg sterk in tegen Willem 2.
Ebecilio is geschorst voor de Eredivisie, niet Europees.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Verhoeven; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind; De Zeeuw, Anita, Eriksen; Sulejmani, De Jong, Özbiliz.

Dat lijkt dus een basisplaats te worden voor Ozbiliz.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 17, 2011 6:12 pm

Niet dus:
Ajax: Verhoeven, VdWiel, Alderweireld,Vertonghen, Blind, De Zeeuw, Eriksen, Anita, Sulejmani, De Jong, Ebecilio

Bank Ajax: Graafland, Ooijer, Oleguer, Enoh, Lindgren, Cvitanich en Ozbiliz
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Zuidema » do mar 17, 2011 6:32 pm

999 schreef:Zijn er hier experts dan :confused.gif: :smallgrin.gif:
Geen flauw idee. Ikke nie in ieder geval... :666.gif:

Het verhaal van de snelle omschakeling en counter kwam volgens mij via FdB uit de analyses van TBS. En Tonny kan je zoiets wel toevertrouwen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Thijs » do mar 17, 2011 6:40 pm

Shit, moet nog snel koken ook.

KOM OP AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJAX!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Ronald! » do mar 17, 2011 6:44 pm

Thijs schreef:Shit, moet nog snel koken ook.
Same here haha. Heb snel een pizza besteld.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Spartak Moskou - Ajax 17 maart 2011

Bericht door Feest » do mar 17, 2011 6:50 pm

Speciaal om Jeroen wat extra te supporten zeker...

Plaats reactie