Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 27, 2010 1:17 pm

Helaas moet ik mijn opstelling aanpassen. Dit zal het dan wel worden:

------------- Stekelenburg
- VD Wiel - Toby - Vertonghen - Anita
-- De Zeeuw ------------- Enoh
--------------- Eriksen
- Suarez ------ Siem -------- Urby.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Rooie » di jul 27, 2010 1:19 pm

Zo inderdaad, of: Suarez spits, De Jong op 10 en Eriksen op rechts.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 27, 2010 1:22 pm

Benji schreef:Zo inderdaad, of: Suarez spits, De Jong op 10 en Eriksen op rechts.
Afhankelijk van het verdedigende duo van PAOK. Als het statisch is, zou ik ook Suarez in de spits zetten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Thijs » di jul 27, 2010 1:24 pm

Er zijn bijna 19.000 kaarten verkocht voor morgenavond.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door D_skilled » di jul 27, 2010 2:14 pm

24 uur voor de wedstrijd kan Ajax een naam van een spits opgeven, anders pas in de groepsfase weer, toch? Dan kan die twee miljoen bij het behalen van de CL voor AZ ook weer eraf, want hij draagt z'n steentje niet bij.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 27, 2010 2:41 pm

Ajax.nl schreef:Selectie voor duel met PAOK

27 juli 2010
Ajax speelt woensdagavond in de Amsterdam ArenA tegen PAOK Saloniki in de derde voorronde van de Champions League. Ajax-trainer Martin Jol heeft 19 spelers in zijn wedstrijdselectie opgenomen.
De selectie bestaat uit de volgende spelers:

Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Urby Emanuelson
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Daley Blind
Rasmus Lindgren
Demy de Zeeuw
Hyun Jun Suk
Oleguer
Marvin Zeegelaar
Jeffrey Sarpong
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Michael_B » di jul 27, 2010 6:13 pm

Volgens TwitterMike is de vermoedelijke opstelling morgen:

Steek; Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Zeeuw, Jong, Enoh; Sarpong, Suarez, Urby.

Apart dat Eriksen niet zou spelen en Sarpong wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Mr. Ajax » di jul 27, 2010 7:20 pm

Inderdaad apart. Ik zou 'gewoon' met Suarez in de spits, Eriksen op rechts en De Jong op '10' spelen. Als Suarez naar rechts afwijkt op de bal te krijgen duiken De Jong en Eriksen in dat gat in. Daar zijn ze allebei heel goed in, vooral Siem.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Feest » di jul 27, 2010 8:24 pm

PAOK:

Morgen om 8 uur worden die gasten vreselijk omhoog gepraat, grote begroting, Zuid Amerikanen, toch AEK Athene achter zich gelaten, Aad de Mos die ze kent van z'n tijd bij Kavala.

Wedstrijd: Gasten komen 3x over de middellijn. Ajax wint met 2-0.

'Maar er volgt nog een heet avondje in de heksenketel van Saloniki. Daar kan het spoken. AZ paar jaar geleden, tribune in brand...'

Daar binnen een kwartier 0-1 en simpel door.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door brigade zuid » di jul 27, 2010 8:28 pm

H'veen speelde daar 1-1 dacht ik.. zal dus idd allemaal wel meevallen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door brigade zuid » di jul 27, 2010 9:57 pm

Paok heeft er zin in, hier vast een trailer voor morgen.

http://www.youtube.com/watch?v=ps6AremFplA

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Daily Blind » di jul 27, 2010 10:08 pm

Feest schreef:PAOK:

Morgen om 8 uur worden die gasten vreselijk omhoog gepraat, grote begroting, Zuid Amerikanen, toch AEK Athene achter zich gelaten, Aad de Mos die ze kent van z'n tijd bij Kavala.

Wedstrijd: Gasten komen 3x over de middellijn. Ajax wint met 2-0.

'Maar er volgt nog een heet avondje in de heksenketel van Saloniki. Daar kan het spoken. AZ paar jaar geleden, tribune in brand...'

Daar binnen een kwartier 0-1 en simpel door.
:biggrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door joey » di jul 27, 2010 10:26 pm

Steef heeft gelijk. Zo zal het vast gaan.

Vaste prik met Griekse en Turkse ploegen. Vooral die heksenketel. :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » di jul 27, 2010 10:40 pm

brigade zuid schreef:Paok heeft er zin in, hier vast een trailer voor morgen.

http://www.youtube.com/watch?v=ps6AremFplA
Mooie trailer.

De teleurstelling zal groot zijn voor ze. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door WP_Legend » wo jul 28, 2010 7:14 am

Ik ben nu al zenuwachtiger dan voor de WK-Finale... ben toch blij dat dat tussendoortje voorbij is en we weer aan het hoofdgerecht gaan beginnen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door LucaS » wo jul 28, 2010 7:18 am

Hier hetzelfde ja. Het gaat nu echt weer beginnen, eindelijk!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door 999 » wo jul 28, 2010 7:54 am

En nu maar hopen dat die Grieken denken dat dat lamlendig voetbal van Oranje een afspiegeling is van het Nederlands voetbal, dan pakken we ze helemaal in en is de eerste horde genomen .... moet AJAX natuurlijk niet zo lamlendig voetballen als Oranje natuurlijk ..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Kowalczyk » wo jul 28, 2010 8:10 am

Als Ajax dit seizoen één wedstrijd zo goed voetbalt als Oranje tijdens het WK, zou ik heel blij zijn.

Maar dat zit er niet in, hoor. Ander niveautje. Is ook niet erg, ik verwijt het niemand, maar het bestaan van Ajax speelt zich toch echt op een ander niveau af dan dat van Oranje.

Hoe ver zou Ajax-1 zijn gekomen als het aan het WK had mogen meedoen? Ik gok niet verder dan de groepsfase.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Daily Blind » wo jul 28, 2010 8:13 am

Kowalczyk schreef:Als Ajax dit seizoen één wedstrijd zo goed voetbalt als Oranje tijdens het WK, zou ik heel blij zijn.

Maar dat zit er niet in, hoor. Ander niveautje. Is ook niet erg, ik verwijt het niemand, maar het bestaan van Ajax speelt zich toch echt op een ander niveau af dan dat van Oranje.

Hoe ver zou Ajax-1 zijn gekomen als het aan het WK had mogen meedoen? Ik gok niet verder dan de groepsfase.

K.
Afhankelijk van welke poule ze ingedeeld waren.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Khraa » wo jul 28, 2010 8:20 am

Kowalczyk schreef:Als Ajax dit seizoen één wedstrijd zo goed voetbalt als Oranje tijdens het WK, zou ik heel blij zijn.

Maar dat zit er niet in, hoor. Ander niveautje. Is ook niet erg, ik verwijt het niemand, maar het bestaan van Ajax speelt zich toch echt op een ander niveau af dan dat van Oranje.

Hoe ver zou Ajax-1 zijn gekomen als het aan het WK had mogen meedoen? Ik gok niet verder dan de groepsfase.

K.
Pfff, ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als Ajax zou spelen als Oranje op het WK.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Deli » wo jul 28, 2010 8:51 am

Jarenlang hoop ik weer op een affiche Ajax v AEK (dit jaar natuurlijk niet mogelijk door het lamlandig presteren van mijn Griekse idolen) en dit jaar krijg ik er een klein beetje iets voor terug. PAOK is de club van min of meer mijn hele familie. Ik was in Griekenland tijdens de loting en de berichten en telefoontjes bleven binnenkomen toen PAOK uit de koker kwam rollen.

Goed, PAOK. Ze hebben vorig jaar onder Fernando Santos (die nu het Grieks NT onder zijn hoede heeft) vooral verdedigend geimponeerd. Ze konden thuis en uit de nul houden en hadden voorin nagenoeg altijd stootkracht over om 1 of 2 erin te schieten. Hoofdverantwoordelijk daavoor was Zlatan Muslimovic die er vanavond niet bij is. Salpingidis daarentegen is een jongen van de club (ook al zal een deel van het PAOK-publiek het daar niet mee eens zijn, die zien hem als verrader die overgelopen is naar Pana enkele jaren geleden) en Grieks international. Een vooral snelle spits die goed raad weet met ruimte voor zich.

De rest van het elftal is nagenoeg gelijk met vorig jaar. Op rechtsback Boussaidi na, die overkwam van Salzburg.

Chalkias is een backup geweest van Tzorvas in het Grieks NT dit jaar. Is een hele wisselvallige keeper. Kan goede reddingen afwisselen met afzichtelijke blunders.
Boussaidi ken ik niet.
Malezas was de revelatie van vorig jaar in de Griekse Superleague. Goede maar logge verdediger. Goed in de lucht.
Cirillo heeft bij AEK gespeeld dus die ken ik goed. Redelijke verdediger tactisch en technisch maar hij brengt pit in de ploeg. Geeft nooit op en zal GEGARANDEERD ruzie krijgen met Luis. Een beetje dezelfde types.
Sznaucner is een middelmatige linskback. Komt van Iraklis waar hij ook al niet opviel.
Vitolo is een Spaanse middenvelder en de partner op het middenveld van Pablo Garcia. Heeft loopvermogen en scoringsvermogen. Mist de fysieke kracht.
Pablo Garcia is de vice captain van het team op en naast het veld. Oude rot. Heeft bij Real gespeeld. Geslepen...maar oud. Heeft een slechte voorbereiding achter de rug. Speelt op ervaring en pakt de nodige kaarten. ERG populair bij de fans van PAOK.
Ivic heeft ook bij AEK gespeeld. Lopende middenvelder met een goed schot die erg veel heeft gescoord voor PAOK vorig jaar. Belangrijke schakel. Had hem liever niet zien spelen (hij was twijfelachtig tot een paar dagen terug).
Vierinha ben ik geen fan van. Ik vind het een beetje een draver. Lijkt een beetje op Rommedahl qua spel. Is wellicht minder snel, scoort makkelijker maar heeft een SLECHTERE techniek.
Sorlin is een Franse geslepen aanvallende middenvelder. Redelijk. Niet meer en niet minder.
Salpingidis moet voor de goals zorgen. Snel, slecht in de 1 tegen 1 in de kleine ruimte. Kan niet koppen. Zal het van de counter moeten hebben.

Op papier dus:

Chalkias

Boussaidi - Malezas - Cirillo - Sznaucner

Vitolo - Pablo Garcia

Vierinha - Ivic - Sorlin

Salpingidis


Er komen 3000 PAOK-fans. Veel uit Duitsland. Ze hebben inderdaad de meest fanatieke fans van Griekenland. Toumba stadion in Thessaloniki kan zeer intimiderend zijn maar ok dat lijken me allemaal randzaken als Ajax het vanavond al afmaakt. Ajax heeft meer potentie maar ik waak voor onderschatting, voor het goede verdedigen van PAOK en voor het feit dat Ajax ALLES behalve klaar is.

Tot vanavond...

PS. Het moge duidelijk zijn dat een uitschakeling van Ajax voor mij niet eche een done scenario is. Moet van telefoonnummer en adres veranderen denk ik. :blush.gif:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Nihad » wo jul 28, 2010 9:11 am

Krijg je dalijk de karatetrappen van Vertonghen?

Of de naaiacties van Enoh?

Speelstijl van Oranje is puur 010.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Feest » wo jul 28, 2010 9:20 am

Ik vond het veel meer richting 040 gaan, eigenlijk. 010 en resultaat?

PAOK kan er niks van. Oude versleten middelmaat en irritante zichzelf overschattende Balkanzooi.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ramona » wo jul 28, 2010 9:29 am

Ik heb er giga veel zin an iig... :onfire.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ronald! » wo jul 28, 2010 9:31 am

Deli schreef:Jarenlang hoop ik weer op een affiche Ajax v AEK (dit jaar natuurlijk niet mogelijk door het lamlandig presteren van mijn Griekse idolen) en dit jaar krijg ik er een klein beetje iets voor terug. PAOK is de club van min of meer mijn hele familie. Ik was in Griekenland tijdens de loting en de berichten en telefoontjes bleven binnenkomen toen PAOK uit de koker kwam rollen.

Goed, PAOK. Ze hebben vorig jaar onder Fernando Santos (die nu het Grieks NT onder zijn hoede heeft) vooral verdedigend geimponeerd. Ze konden thuis en uit de nul houden en hadden voorin nagenoeg altijd stootkracht over om 1 of 2 erin te schieten. Hoofdverantwoordelijk daavoor was Zlatan Muslimovic die er vanavond niet bij is. Salpingidis daarentegen is een jongen van de club (ook al zal een deel van het PAOK-publiek het daar niet mee eens zijn, die zien hem als verrader die overgelopen is naar Pana enkele jaren geleden) en Grieks international. Een vooral snelle spits die goed raad weet met ruimte voor zich.

De rest van het elftal is nagenoeg gelijk met vorig jaar. Op rechtsback Boussaidi na, die overkwam van Salzburg.

Chalkias is een backup geweest van Tzorvas in het Grieks NT dit jaar. Is een hele wisselvallige keeper. Kan goede reddingen afwisselen met afzichtelijke blunders.
Boussaidi ken ik niet.
Malezas was de revelatie van vorig jaar in de Griekse Superleague. Goede maar logge verdediger. Goed in de lucht.
Cirillo heeft bij AEK gespeeld dus die ken ik goed. Redelijke verdediger tactisch en technisch maar hij brengt pit in de ploeg. Geeft nooit op en zal GEGARANDEERD ruzie krijgen met Luis. Een beetje dezelfde types.
Sznaucner is een middelmatige linskback. Komt van Iraklis waar hij ook al niet opviel.
Vitolo is een Spaanse middenvelder en de partner op het middenveld van Pablo Garcia. Heeft loopvermogen en scoringsvermogen. Mist de fysieke kracht.
Pablo Garcia is de vice captain van het team op en naast het veld. Oude rot. Heeft bij Real gespeeld. Geslepen...maar oud. Heeft een slechte voorbereiding achter de rug. Speelt op ervaring en pakt de nodige kaarten. ERG populair bij de fans van PAOK.
Ivic heeft ook bij AEK gespeeld. Lopende middenvelder met een goed schot die erg veel heeft gescoord voor PAOK vorig jaar. Belangrijke schakel. Had hem liever niet zien spelen (hij was twijfelachtig tot een paar dagen terug).
Vierinha ben ik geen fan van. Ik vind het een beetje een draver. Lijkt een beetje op Rommedahl qua spel. Is wellicht minder snel, scoort makkelijker maar heeft een SLECHTERE techniek.
Sorlin is een Franse geslepen aanvallende middenvelder. Redelijk. Niet meer en niet minder.
Salpingidis moet voor de goals zorgen. Snel, slecht in de 1 tegen 1 in de kleine ruimte. Kan niet koppen. Zal het van de counter moeten hebben.

Op papier dus:

Chalkias

Boussaidi - Malezas - Cirillo - Sznaucner

Vitolo - Pablo Garcia

Vierinha - Ivic - Sorlin

Salpingidis


Er komen 3000 PAOK-fans. Veel uit Duitsland. Ze hebben inderdaad de meest fanatieke fans van Griekenland. Toumba stadion in Thessaloniki kan zeer intimiderend zijn maar ok dat lijken me allemaal randzaken als Ajax het vanavond al afmaakt. Ajax heeft meer potentie maar ik waak voor onderschatting, voor het goede verdedigen van PAOK en voor het feit dat Ajax ALLES behalve klaar is.

Tot vanavond...

PS. Het moge duidelijk zijn dat een uitschakeling van Ajax voor mij niet eche een done scenario is. Moet van telefoonnummer en adres veranderen denk ik. :blush.gif:
:biggthumpup.gif:

Plaats reactie