Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door 999 » wo jul 28, 2010 9:49 am

Kowalczyk schreef:Als Ajax dit seizoen één wedstrijd zo goed voetbalt als Oranje tijdens het WK, zou ik heel blij zijn.

Maar dat zit er niet in, hoor. Ander niveautje. Is ook niet erg, ik verwijt het niemand, maar het bestaan van Ajax speelt zich toch echt op een ander niveau af dan dat van Oranje.

Hoe ver zou Ajax-1 zijn gekomen als het aan het WK had mogen meedoen? Ik gok niet verder dan de groepsfase.

K.
Als AJAX zo zou voetbllen als Oranje deed, had jij NU AL een sabatical jaar ingeruimd.Kleurloos, geurloos reactie voetbal, zonder risico, hopende op dat ene momentje voorin .. de BVM methode ..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Arthur » wo jul 28, 2010 9:50 am

Kowalczyk schreef:Als Ajax dit seizoen één wedstrijd zo goed voetbalt als Oranje tijdens het WK, zou ik heel blij zijn.

Maar dat zit er niet in, hoor. Ander niveautje. Is ook niet erg, ik verwijt het niemand, maar het bestaan van Ajax speelt zich toch echt op een ander niveau af dan dat van Oranje.
Oranje heeft natuurlijk een paar spelers waar niemand in de selectie van Ajax ook maar in de buurt van komt, maar ik zou er niet blij van worden als we zo zouden voetballen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Jöhnk » wo jul 28, 2010 9:53 am

Ach, waarom zou Ajax niet van Denemarken of Kameroen kunnen winnen.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door SylvievdVaart » wo jul 28, 2010 10:27 am

Makkie.

Práchtig affiche, mooi weer, Ajax gaat eindelijk weer beginnen... mij krijg je niet gelukkiger vandaag. Nou ja, een winst zou heerlijk zijn, maar dat zit er toch wel dik in. 5-0. Hoppa!

:ajaxscarf.gif: :onfire.gif:

Kom op zeg hee, kappen met dat gelazer en gezeur, schreeuwen en zingen voor ons aller Ajax, en anders de bekken dicht!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Marillion » wo jul 28, 2010 10:28 am

Had er van af gehangen waar Rommedahl en Enoh hadden meegespeeld. :smallgrin.gif:

Zo bijzonder vind ik het niveau van landenploegen eerlijk gezegd niet. Clubs kunnen in de regel natuurlijk ook veel langer aan een team werken terwijl een land het tijdens een wk met een aantal weken moet doen en verder slechts een aantal dagen per jaar.

Vanavond verwacht ik niet al te veel problemen. Geen sprankelende wedstrijd maar we moeten toch gewoon van PAOK kunnen winnen? Het zal met die fanatieke aanhang misschien als een halve uitwedstrijd aanvoelen maar daar komen we ook wel overheen.
Nil volentibus arduum

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ronald! » wo jul 28, 2010 10:34 am

Moeizame 2-0, maar daarmee vrijwel zeker doorrrr! :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Kowalczyk » wo jul 28, 2010 3:01 pm

Ik weet het niet. Ik kan wel wat roepen, maar ik kan de kracht van PAOK totaal niet inschatten en ken geen enkele speler uit die ploeg. Heb ze ook nog nooit zien spelen, zelfs niet tegen AZ of Heerenveen.

Ze waren vorig seizoen tweede in de Griekse competitie; wij tweede in de Nederlandse. Dus het lijkt me reëel om uit te gaan van een ploeg van min of meer vergelijkbaar kaliber als Ajax zelf. Nederland staat op de UEFA-ranking een paar plekjes boven Griekenland, maar Griekenland is (qua toewijziging van Europese plaatsen) van hetzelfde kaliber als Portugal, dus over de nummer twee uit die competitie loop je niet heen. Zal een ploeg van (ongeveer) Ajax-niveau zijn, met Ajax normaliter als lichte favoriet.

Superioriteitsgevoelens sowieso misplaatst, in elk geval. Ik zou niet weten waarom de nummer twee uit de Griekse competitie een ploeg is waar Ajax wel even overheen fietst. Ik krijg het gevoel dat we beduchter zouden zijn geweest voor Olympiakos of AEK, louter vanwege de naam, terwijl PAOK daar dus boven is geëindigd. Net zoiets als buitenlandse clubs die - puur op basis van naam - minder onder de indruk zijn van Twente of AZ dan van Ajax (dat is gedurende een aantal jaren ook behoorlijk misplaatst geweest, en misschien is het dat nog steeds wel).

Maar nogmaals: ik weet het niet. We zien het wel.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door joey » wo jul 28, 2010 3:26 pm

Deli en Steef zeggen met andere woorden min of meer hetzelfde, namelijk dat we niet bang hoeven te zijn voor PAOK.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 28, 2010 3:29 pm

Het van tevoren niet echt een gevoel bij deze wedstrijd. Maar naarmate het tijdstip van de aftrap van het nieuwe seizoen nadert, komen de kriebels. Baal ook steeds meer dat ik vanavond 'lekker op het werk' zit, en niet in de ArenA ben.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Ramona » wo jul 28, 2010 3:42 pm

Zij die bijna gaan groeten u...veel plezier allen!



Come on, AJAX!!! :onfire.gif: :tifoajax.gif: :onfire.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Aristides » wo jul 28, 2010 3:45 pm

Ik weet (ook) niet wat Ajax te wachten staat, het optimisme doet me denken aan Hans Kraay sr. die ik vaak hoorde als ik naar een vriend reed om gezamenlijk naar Ajax te kijken (Champions League, niet de competitie) Hij vertelde dan op radio 1 dat de tegenstander van Ajax niet veel voorstelde, dat Ajax wel even ging winnen (Nee, het gaat niet over de jaren onder Van Gaal, over de periode erna).

Tijdens de wedstrijd bleek dan te vaak dat de tegenstander, goed georganiseerd voetballend, toch wel iets meer voorstelde dan wat hij dacht en had Ajax (dus) gefaald bij een nederlaag, een kleine overwinning of gelijkspel. Dat is ook het enige wat er vanavond kan gebeuren als dat optimisme zo sterk wordt verspreid (Wie van ons ziet die ploeg iedere week voetballen?)

Internationaal stelt Ajax de laatste jaren weinig voor, wat is er veranderd?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 28, 2010 3:51 pm

Aristides schreef:Ik weet (ook) niet wat Ajax te wachten staat, het optimisme doet me denken aan Hans Kraay sr. die ik vaak hoorde als ik naar een vriend reed om gezamenlijk naar Ajax te kijken (Champions League, niet de competitie) Hij vertelde dan op radio 1 dat de tegenstander van Ajax niet veel voorstelde, dat Ajax wel even ging winnen (Nee, het gaat niet over de jaren onder Van Gaal, over de periode erna).

Tijdens de wedstrijd bleek dan te vaak dat de tegenstander, goed georganiseerd voetballend, toch wel iets meer voorstelde dan wat hij dacht en had Ajax (dus) gefaald bij een nederlaag, een kleine overwinning of gelijkspel. Dat is ook het enige wat er vanavond kan gebeuren als dat optimisme zo sterk wordt verspreid (Wie van ons ziet die ploeg iedere week voetballen?)

Internationaal stelt Ajax de laatste jaren weinig voor, wat is er veranderd?
In mijn ogen het feit dat Ajax het internationaal juist steeds leuker doet de laatste twee jaar.
Op naar de vierde ster!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Mr. Ajax » wo jul 28, 2010 4:55 pm

Succes iedereen!


EN KOM OP AJAX!!!!!!!!!!!!! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif: :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 28, 2010 5:10 pm

Als een ploeg alleen maar komt om te verdedigen heeft Ajax het meestal moeilijk. Over ingeslepen patronen en automatismen hoeven we het, zo vroeg in het seizoen, in ieder geval niet te hebben. Scherpte voor de goal dan? De manier waarop Suarez deze wedstrijd inkomt ('ik doe zeker mee', met 1 training in de benen, gevolgd door trip naar Barcelona) getuigd niet van een al te serieuze benadering. Onderschatting loert overal, en daarmee moet je tegen een stugge ploeg als Paok juist niet aankomen.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 28, 2010 5:19 pm

Monkey Tonk schreef:Als een ploeg alleen maar komt om te verdedigen heeft Ajax het meestal moeilijk. Over ingeslepen patronen en automatismen hoeven we het, zo vroeg in het seizoen, in ieder geval niet te hebben. Scherpte voor de goal dan? De manier waarop Suarez deze wedstrijd inkomt ('ik doe zeker mee', met 1 training in de benen, gevolgd door trip naar Barcelona) getuigd niet van een al te serieuze benadering. Onderschatting loert overal, en daarmee moet je tegen een stugge ploeg als Paok juist niet aankomen.
Tsja, of het getuigd juist wel van een serieuze benadering. "Ik neem niet een wedstrijdje rust, deze wedstrijd is te belangrijk en ik ga er vol voor."
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 28, 2010 5:23 pm

Pride of Amsterdam schreef:
Monkey Tonk schreef:Als een ploeg alleen maar komt om te verdedigen heeft Ajax het meestal moeilijk. Over ingeslepen patronen en automatismen hoeven we het, zo vroeg in het seizoen, in ieder geval niet te hebben. Scherpte voor de goal dan? De manier waarop Suarez deze wedstrijd inkomt ('ik doe zeker mee', met 1 training in de benen, gevolgd door trip naar Barcelona) getuigd niet van een al te serieuze benadering. Onderschatting loert overal, en daarmee moet je tegen een stugge ploeg als Paok juist niet aankomen.
Tsja, of het getuigd juist wel van een serieuze benadering. "Ik neem niet een wedstrijdje rust, deze wedstrijd is te belangrijk en ik ga er vol voor."
Als Suarez er vanavond meteen staat, heb ik niks gezegd. Zou het knap vinden. Voor hetzelfde geld zit hij met zijn kop al ergens anders.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 28, 2010 5:26 pm

Het is wel eens vaker voorgekomen dat hij niet helemaal fit toch speelde. (na interland op zaterdagavond terugkomen en op zondagmiddag spelen) Niet dat hij vol energie zat, maar hij scoorde dan wel 'gewoon' zijn doelpuntjes.

Als er iemand de juiste instelling heeft is het Suarez wel. (in mijn ogen dan)
Op naar de vierde ster!

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door MvB » wo jul 28, 2010 5:32 pm

Bovendien lijkt het me dat hij niet zou spelen vandaag, als hij daadwerkelijk met zijn hoofd bij een andere club zat. (En hij heeft er 'al' drie trainingen opzitten).

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Aristides » wo jul 28, 2010 5:39 pm

In mijn ogen het feit dat Ajax het internationaal juist steeds leuker doet de laatste twee jaar.
Mijn gedachte is grotendeels gevormd door de wedstrijden tegen Juventus, ik had verschil verwacht, maar schrok van het niveauverschil.

Ik moet misschien niet te veel eisen, ook al heb ik er al bij neergelegd dat de kwaliteit ontbreekt (in mijn ogen) voor de CL, 32 teams en Ajax hoort er niet bij! Ik moet heden ten dage misschien tevreden zijn met een paar overwinningen in de poule in de Europa League, helaas. Ik hoop echter op iets moois, laat dat duidelijk zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door gaizka » wo jul 28, 2010 6:05 pm

Aristides schreef:
In mijn ogen het feit dat Ajax het internationaal juist steeds leuker doet de laatste twee jaar.
Mijn gedachte is grotendeels gevormd door de wedstrijden tegen Juventus, ik had verschil verwacht, maar schrok van het niveauverschil.

Ik moet misschien niet te veel eisen, ook al heb ik er al bij neergelegd dat de kwaliteit ontbreekt (in mijn ogen) voor de CL, 32 teams en Ajax hoort er niet bij! Ik moet heden ten dage misschien tevreden zijn met een paar overwinningen in de poule in de Europa League, helaas. Ik hoop echter op iets moois, laat dat duidelijk zijn.
Bij de 32 beste teams van Europa horen we idd niet, met de huidige opzet van de CL doen gelukkig niet de 32 beste teams mee (denk aan ploegen als Debrecen e.d.) en kunnen we wel meekomen denk ik.

Wat Suarez, en de andere internationals, betreft: hij speelde 2/3 weken geleden nog op het WK, zo snel verlies je je conditie toch niet lijkt me?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Aristides » wo jul 28, 2010 6:52 pm

Bij de 32 beste teams van Europa horen we idd niet, met de huidige opzet van de CL doen gelukkig niet de 32 beste teams mee (denk aan ploegen als Debrecen e.d.) en kunnen we wel meekomen denk ik.
Denk dat er in de Europa League ook ploegen zitten die sterker zijn, doen Liverpool en Manchester daar niet in mee? Juventus weer?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Marillion » wo jul 28, 2010 7:00 pm

Pride of Amsterdam schreef:Het is wel eens vaker voorgekomen dat hij niet helemaal fit toch speelde. (na interland op zaterdagavond terugkomen en op zondagmiddag spelen) Niet dat hij vol energie zat, maar hij scoorde dan wel 'gewoon' zijn doelpuntjes.

Als er iemand de juiste instelling heeft is het Suarez wel. (in mijn ogen dan)
Ben ik het mee eens. Suarez is wat dat betreft een voorbeeld voor het elftal. Die jongen weet wat er op het spel staat, voor zichzelf én voor de club, en dus staat hij er gewoon.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Monkey Tonk » wo jul 28, 2010 7:16 pm

Een sportief hoogtepunt, zoals het WK voor Suarez, wordt vaak gevolgd door een letdown. Bekend verschijnsel in sport. Wat dat betreft verwacht ik geen topprestatie van Suarez. Het is moeilijk om je, zo kort na een halve finale op het WK (ook al speelde hij die niet), weer op te laden voor ""Paok".

Ik vind deze CL opzet zowiezo niks. Je speelt een heel seizoen voor een CL plek, en als je die dan net mist moet je in de eerste serieuze wedstrijd van het seizoen, vanuit het niks, meteen weer datzelfde gevecht in. Volkomen onrealistisch.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door elliquido » wo jul 28, 2010 7:18 pm

Amsterdam,woensdag,20.45 uur:
AJAX - PAOK SALONIKI -


Arbiter: Toeschouwers:
Chapron (Fra)

Geel:

AJAX: Stekelenburg,v.d.Wiel,
Alderweireld,Vertonghen,Anita,Enoh,
De Jong,Lindgren,Sulejmani,Suarez,
Emanuelson


LINDGREN , SULJEMANI ? ? ? ? ?? ? ? ? :blackcat.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - PAOK Saloniki 28-07-2010

Bericht door Jöhnk » wo jul 28, 2010 7:21 pm

YES, De Zeeuw op de bank.

Plaats reactie