Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Neefkens » zo apr 11, 2010 7:30 pm

Die snapt dus gewoon wél hoe het werkt. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thom » zo apr 11, 2010 7:55 pm

Wat een mafkezen. Ik vind dat idiote liedje over de lente al kinderachtig, maar deze foto plaatsen, met deze tekst: wat een idioten. Schandalig ook.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 7:57 pm

Kan Ajax zelf niet verplichten dit van internet af te halen ofzo...

Als je dit plaatst ben je toch "helemaal van het paadje"?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Ronald! » zo apr 11, 2010 8:11 pm

goodfella schreef:Soms kun je het ook te serieus nemen.
Zelfs met de beste wil blijft dit smakeloos.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thom » zo apr 11, 2010 8:13 pm

:biggthumpup.gif: Tsja zeker.... hoe durf je zoiets te relativeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » zo apr 11, 2010 8:29 pm

Beloki schreef:Peter R de Vries schrijft niet meer voor AFCA n.a.v. de foto op de frontpage.

http://www.peterrdevries.nl/nieuws/geen ... ot-geweld/

Goede en moedige beslissing.
Mwa, hij had zich beter eerst kunnen gaan verdiepen voor welke site hij columns ging schrijven. afca.nl staat nu niet bepaald bekend als de meest subtiele Ajax fan sites, om het voorzichtig uit te drukken. Als je niet met de wat meer 'donkere kanten' van het supporters bestaan geassocieerd wilt worden, dan moet je geen columns gaan schrijven voor een site als afca.nl. Zeker Peter R. de Vries zou zich dit vooraf moeten realiseren.

Dat mensen de gewraakte afbeelding smakeloos vinden, dat kan ik heel goed begrijpen. Mijn keuze zou het ook niet geweest zijn, maar ik vind de verontwaardiging uit rotterdamse hoek altijd wel heel selectief. Het is daar toch vooral hoe het ze uit komt daar waar het gaat om wat er wel of niet te ver zou gaan.
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 8:32 pm

Het is daar toch vooral hoe het ze uit komt daar waar het gaat om wat er wel of niet te ver zou gaan.
Da's overal zo

En als mensen vinden dat je dit niet "te serieus moet nemen" dan moeten die mensen maar eens bij zichzelf te raden gaan... want dan is het echt niet best met je gesteld.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Neefkens » zo apr 11, 2010 9:00 pm

Mars schreef:Dat mensen de gewraakte afbeelding smakeloos vinden, dat kan ik heel goed begrijpen. Mijn keuze zou het ook niet geweest zijn, maar ik vind de verontwaardiging uit rotterdamse hoek altijd wel heel selectief. Het is daar toch vooral hoe het ze uit komt daar waar het gaat om wat er wel of niet te ver zou gaan.
De verontwaardiging komt nu ook uit AJAX-hoek, dat zegt toch wel wat.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Ronald! » zo apr 11, 2010 9:12 pm

Mars schreef:
Beloki schreef:Peter R de Vries schrijft niet meer voor AFCA n.a.v. de foto op de frontpage.

http://www.peterrdevries.nl/nieuws/geen ... ot-geweld/

Goede en moedige beslissing.
Mwa, hij had zich beter eerst kunnen gaan verdiepen voor welke site hij columns ging schrijven. afca.nl staat nu niet bepaald bekend als de meest subtiele Ajax fan sites, om het voorzichtig uit te drukken. Als je niet met de wat meer 'donkere kanten' van het supporters bestaan geassocieerd wilt worden, dan moet je geen columns gaan schrijven voor een site als afca.nl. Zeker Peter R. de Vries zou zich dit vooraf moeten realiseren.
Hebben we een spreekwoord voor: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Mars schreef:Dat mensen de gewraakte afbeelding smakeloos vinden, dat kan ik heel goed begrijpen. Mijn keuze zou het ook niet geweest zijn, maar ik vind de verontwaardiging uit rotterdamse hoek altijd wel heel selectief. Het is daar toch vooral hoe het ze uit komt daar waar het gaat om wat er wel of niet te ver zou gaan.
En jouw verontwaardiging over de Rotterdamse verontwaardiging, daar zit dan weer geen hypocrisie bij? Dergelijke acties zijn immers geïnitieerd om een reactie uit te lokken of om de eigen achterban op te fokken. Dergelijke verenigingen hebben een verantwoordelijkheid naar hun (met name jonge) achterban en de club. Daar passen dergelijke acties onder geen beding onder en daar moeten ze zich dus ook buiten laten.

Van Ajax wordt op ieder moment alle hoffelijkheid en medewerking verwacht. Gebeurt dit niet, dan staat men ook direct op de achterste benen. Wie echter een dergelijke opstelling van Ajax verwacht heeft zich ook op een verantwoordelijke manier te gedragen. Doet men dit niet, dan hoeven ze in ieder geval ook niets van Ajax te verwachten. Wat een onrecht he.....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door joey » zo apr 11, 2010 9:14 pm

Neefkens schreef: De verontwaardiging komt nu ook uit AJAX-hoek, dat zegt toch wel wat.
Lijkt me ook. Ik wil er in elk geval op geen enkele manier mee geassocieerd worden. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 9:25 pm

Lijkt me ook. Ik wil er in elk geval op geen enkele manier mee geassocieerd worden.
Diegenen die daar ook maar een schijntje van hebben daar wel mee geassocieerd mee te worden moeten zich kapot schamen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Dubbel » zo apr 11, 2010 9:46 pm

Op zich verdienen die kakkerlakken natuurlijk niet beter. Wel is het jammer dat door er dit soort acties zoveel veiligheids maatregelen komen dat het voor de gewone 'vader en zoon met sjaal' supporter bijna onmogelijk wordt om op de finaledag een Rotterdammer in elkaar te meppen. Ok, een dag eerder of later kan wel, maar dat is toch minder echt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door LucaS » zo apr 11, 2010 9:51 pm

Waarom verdienen de Feyenoord supporters niet beter? De meesten zijn normale mensen. En ja, Feyenoord heeft hooligans, net als Ajax.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » zo apr 11, 2010 10:03 pm

Neefkens schreef:De verontwaardiging komt nu ook uit AJAX-hoek, dat zegt toch wel wat.
Je ziet mij ook nergens zeggen dat de verontwaardiging onterecht is.
Ronald! schreef:Hebben we een spreekwoord voor: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Klopt, ik zeg alleen dat zeker iemand als Peter R. vooraf beter zou moeten weten, het was een kwestie van tijd voordat Peter met aard van de site geconfronteerd zou worden.
Ronald! schreef:En jouw verontwaardiging over de Rotterdamse verontwaardiging, daar zit dan weer geen hypocrisie bij? Dergelijke acties zijn immers geïnitieerd om een reactie uit te lokken of om de eigen achterban op te fokken. Dergelijke verenigingen hebben een verantwoordelijkheid naar hun (met name jonge) achterban en de club. Daar passen dergelijke acties onder geen beding onder en daar moeten ze zich dus ook buiten laten.

Van Ajax wordt op ieder moment alle hoffelijkheid en medewerking verwacht. Gebeurt dit niet, dan staat men ook direct op de achterste benen. Wie echter een dergelijke opstelling van Ajax verwacht heeft zich ook op een verantwoordelijke manier te gedragen. Doet men dit niet, dan hoeven ze in ieder geval ook niets van Ajax te verwachten. Wat een onrecht he.....
Ik ben niet verontwaardigd over de rotterdamse verontwaardiging. Ik vind de rotterdamse verontwaardiging in dit geval selectief, dat is wat anders. Iedereen die wel eens een feyenoord - Ajax bezocht heeft weet dat je 90 minuten lang niets anders dan verwijzingen naar de 2e wereld oorlog te verwerken krijgt, maar als dat spelletje eens omgedraaid dan is het ineens de grootste misdaad tegen de menselijkheid ooit. Dan heb ik inderdaad wel even iets van 'joh, kijk eerst eens even bij je eigen clubje'. Andersom geldt natuurlijk precies hetzelfde, zolang dit nog bij ons voorkomt, zul je mij ook niet horen zeiken over dergelijke zaken vanuit rotterdamse hoek.

Sinds wanneer is afca.nl een vereniging? Je hebt afca.nl, en je hebt de AFCA Supporters Club, dat zijn 2 zaken die los van elkaar zijn. Toen het voorstel kwam om de OFA te hernoemen naar de AFCA Supporters Club was ik één van de weinige tegenstanders van deze naamswijziging, juist ivm dit soort zaken.

Van Ajax verwacht ik niet alle hoffelijkheid en medewerking. Die hoop heb ik jaren geleden al op gegeven. Wat ik van Ajax wel verwacht is dat ze mij, en vele anderen, op z'n minst voor vol aanzien, en dat ze me op een normale manier behandelen. Met de perikelen rond de beker finale behandelen ze mij, en alle andere supporters bij voorbaat als crimineel, en daar pas ik voor. Zoals al eerder op dit forum aangegeven heb ik er helemaal geen moeite mee dat eventuele schade verhaalt word op daders, maar als ze mij middels voorwaarden op voorhand al medeverantwoordelijk willen maken voor eventuele schade (of dit nu juridisch haalbaar is of niet) dan voel ik mij als supporter die al 20 jaar bij Ajax komt niet serieus genomen. En dat vind ik inderdaad onterecht.
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Ronald! » zo apr 11, 2010 10:27 pm

Mars schreef:Ik ben niet verontwaardigd over de rotterdamse verontwaardiging. Ik vind de rotterdamse verontwaardiging in dit geval selectief, dat is wat anders. Iedereen die wel eens een feyenoord - Ajax bezocht heeft weet dat je 90 minuten lang niets anders dan verwijzingen naar de 2e wereld oorlog te verwerken krijgt, maar als dat spelletje eens omgedraaid dan is het ineens de grootste misdaad tegen de menselijkheid ooit. Dan heb ik inderdaad wel even iets van 'joh, kijk eerst eens even bij je eigen clubje'. Andersom geldt natuurlijk precies hetzelfde, zolang dit nog bij ons voorkomt, zul je mij ook niet horen zeiken over dergelijke zaken vanuit rotterdamse hoek.
Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Als je dergelijke spreekkoren etc. verwerpelijk vindt (en volgens mij vindt je dat), dan dien je ook consequent te zijn en je er systematisch vanaf zetten. Nu tolereer je dit gedrag omdat het toevallig in de eigen 'familie' ook voorkomt. Het roken van een stickie kun je tolereren, maar het oproepen tot geweld natuurlijk niet. Nu kijk je weg. Slappe hap dus.
Mars schreef:Sinds wanneer is afca.nl een vereniging?
Ik bedoelde vereniging in de brede zin van het woord: AFCA.nl vertegenwoordigt (openbaar) een bepaalde groep mensen en is hiervoor de spreekbuis. Dan heb je een bepaalde verantwoordelijkheid met je mee te dragen. Of het nu juridisch gezien een vereniging is of niet.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door SylvievdVaart » zo apr 11, 2010 10:38 pm

En maar gek vinden dat er 2300 kaarten minder zijn. We mogen al blij zijn dat we überhaupt aanwezig kunnen zijn in De Kuip.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » zo apr 11, 2010 10:53 pm

Joduh

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » zo apr 11, 2010 11:36 pm

Ronald! schreef: Ik bedoelde vereniging in de brede zin van het woord: AFCA.nl vertegenwoordigt (openbaar) een bepaalde groep mensen en is hiervoor de spreekbuis. Dan heb je een bepaalde verantwoordelijkheid met je mee te dragen. Of het nu juridisch gezien een vereniging is of niet.
Die spreekbuis is mi juist de AFCA Supportersclub. Daar kun je lid van worden, je krijgt een pasje (en een kalender) thuisgestuurd en je weet bovendien wie het bestuur is. (Althans, de namen staan op de site en de fanatiekere supporters weten waarschijnlijk wel ongeveer wie het zijn)

Bij afca.nl heb je het over een website waarvan de meeste supporters niet weten wie erachter zit, je kunt er niet 'lid' van worden of iets dergelijks en het is in feite gewoon 'een supporterswebsite'. Ik kan mij vinden in veel standpunten van de AFCA Supportersclub (oude logo, één Ajax, etc), maar totaal niet in de sfeer van afca.nl omdat dat toch vooral over het 'rellen' gaat en het totaal niet benadrukt waar 'fanatiek supportersschap' mijns inziens voor staat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Dubbel » ma apr 12, 2010 1:34 am

LucaS schreef:Waarom verdienen de Feyenoord supporters niet beter? De meesten zijn normale mensen. En ja, Feyenoord heeft hooligans, net als Ajax.
Bijv. omdat 90% van de kk het prachtig vinden om dingen als Ajax naar Auschwitz, Joden aan het gas, LPG LPG enz te scanderen. Actie, reactie, je kent het wel. Verder denk ik niet dat men bij AFCA.nl echt heel Rotterdam weer in de as wil leggen hoor. Maak je maar geen zorgen. Ze willen gewoon ff duidelijk laten weten dat ze schijt hebben aan Rotterdam. En wat is daarvoor een beter vehikel dan dat bombardement van ze?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door LucaS » ma apr 12, 2010 7:06 am

Dus de Feyenoord supporters zijn bijna allemaal walgelijk, en Ajaxsupporters reageren daarop slechts? Tja, zo kun je het ook zien.
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » ma apr 12, 2010 12:37 pm

Ik ben al weken van de leg voor deze wedstrijd.. als het straks gespeeld is doe ik wel weer normaal.

:bomb.gif: :bomb.gif: :bomb.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Kowalczyk » ma apr 12, 2010 12:40 pm

Dubbel schreef:Ze willen gewoon ff duidelijk laten weten dat ze schijt hebben aan Rotterdam. En wat is daarvoor een beter vehikel dan dat bombardement van ze?
Dit is een uitlating van iemand met een verwrongen psyche. Kan er niets anders van maken.

Overigens hebben AFCA Supportersclub en AFCA.nl niets met elkaar te maken. Als er zulke zieke uitlatingen op de site van de AFCA Supportersclub zouden verschijnen, dan zou ik - als columnist - hetzelfde doen als Peter R. de Vries, namelijk met onmiddellijke ingang stoppen met bijdragen aan die site. Maar er is bij de AFCA Supportersclub gelukkig geen enkele reden om te vrezen dat er dergelijke uitlatingen gedaan zullen worden. Mooie club, waarvoor Ajacieden uit het goede hout zich inzetten.

K.
Still alive...

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Marijn » ma apr 12, 2010 1:02 pm

Overigens heeft http://www.afca.nl inmiddels een nieuwe foto op de voorpagina :smallgrin.gif:
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » ma apr 12, 2010 1:38 pm

Gudde wil extra kaarten Feyenoord
EINDHOVEN - Feyenoord weigert zich neer te leggen bij het besluit van de KNVB dat slechts 10.000 Rotterdamse fans de bekerfinale op 25 april tegen Ajax mogen bijwonen. Na langdurig gesteggel met de lokale autoriteiten, de NS en de twee clubs bepaalde de voetbalbond vrijdag dat Feyenoord niet meer kaartjes krijgt, hoewel Ajax afziet van een deel van de hun toegewezen 10.000 tickets. Feyenoord vreest een finale in een (meer dan) halflege Kuip en grote veiligheidsrisico's búíten het stadion.
"Wij hebben vanaf het begin ons standpunt duidelijk gemaakt", zegt algemeen directeur Eric Gudde, "En dat is een bekerfinale die zo veilig mogelijk is en die een goede uitstraling heeft. Wij blijven daarom overleggen met de KNVB. Ik ga ervan uit dat we hier in de eerste helft van deze week nog wel wat mee gaan doen."

Telegraaf


Hoe vaak moet die homo's uitgelegd worden dat ze geen extra kaarten krijgen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » ma apr 12, 2010 1:39 pm

Hij weer met z'n 'goede uitstraling'. Alsof hij als het omgekeerd was ook zo zat te zemelen over het belang van een goede uitstraling in het buitenland.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie