Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 1:52 pm

7700 Ajax-fans naar De Kuip Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Het bekerduel tussen Feyenoord en Ajax dat zondag 25 april in De Kuip wordt gespeeld, wordt bijgewoond door 7700 supporters van Ajax. Dat heeft de Amsterdamse voetbalclub laten weten aan de KNVB en de politie. Er zullen zeven treinen worden ingezet. In elke trein zitten 1100 Ajax-fans.

telegraaF
Radio Rijnmond heeft het over 3 a 4000..

Naja hopen en bidden maar bij de sigarenboer.. graftakkenzooi.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » vr apr 09, 2010 2:15 pm

Ajax.nl meldt het nu ook.

De overgebleven 3300 kaarten gaan dus niet naar Feyenoord.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Giacomo Puccini » vr apr 09, 2010 2:20 pm

2.300

Ik vraag me af hoeveel mensen er straks in het stadion zitten. Weinig echte fans in ieder geval.
Ajax!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door mattie » vr apr 09, 2010 2:47 pm

Giacomo Puccini schreef:2.300

Ik vraag me af hoeveel mensen er straks in het stadion zitten. Weinig echte fans in ieder geval.
Dat ben ik niet met je eens. de uitkaart houders zijn over het algemeen de fanatieke supporters. Daarna waarschijnlijk de seizoenkaarthouders. Daar kunnen evt. mensen tussen zitten die een poging wagen. Echter dat vermoed ik dus niet, want er hangt rondom deze dag een "bepaald"sfeertje die toch de meeste zal afschrikken.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 2:58 pm

Zullen die 2 treinen minder nou zoveel verschil maken vraag ik me dan af.. maargoed ik schrok enorm van die 3 a 4.000 waar Radio Rijnmond het over had, in die zin valt het mee. Bij 7.700 geef ik mezelf 60 a 70% kans op een ticket.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Lionel » vr apr 09, 2010 3:05 pm

Wanneer start de kaartverkoop? Is daar iets over bekend?
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 3:08 pm

Waarschijnlijk dinsdag. Dan zullen eerst wel een paar dagen de voorrang en gewone uitkaarthouders mogen en daarna dan de gewone seizoenkaarthouders.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Lionel » vr apr 09, 2010 3:09 pm

Oeiiii, ik kan zeker geen voorrangsuitkaart meer aanschaffen? :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 3:10 pm

Nee niet echt nee.. en zoiets schaf je niet aan, zoiets spaar je bij mekaar door veel naar uitwedstrijden te gaan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » vr apr 09, 2010 3:19 pm

Hahaha, 'een voorrangsuitkaart aanschaffen'. Was het allemaal maar zo eenvoudig. ;)

Nee, wat BZ zegt: Eerst de uitkaarthouders allemaal tegelijk (want zoveel plaats is er toch wel), en daarna de SCC-houders. En daarna zijn alle kaarten ongetwijfeld weg.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Lionel » vr apr 09, 2010 3:20 pm

Oh oke... dan komt het goed. Ff een slaapzak zoeken dan!
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 3:24 pm

Hey Thijs voor mn gemoedstoestand.. hoeveel kans maak ik ongeveer denk je als ik om 9 uur bij de sigarenboer ben?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » vr apr 09, 2010 3:30 pm

Als jij gewoon naar een primera gaat waar je normaal ook altijd kaarten krijgt (die waar iemand staat die weet hoe het moet) en je staat gewoon vooraan (dus misschien niet midden in het centrum van Wezep, maar even in een plaatsje in de buurt, weet ook effe niet waar je precies woont) kan ik me niet voorstellen dat je ernaast grijpt.

Zoals je weet kunnen er 9 kaarten per 'transactie' door het apparaat. Als jij bij die eerste 9 zit, of beter nog, op een plek staat waar niet eens 9 man staat moet het zeker lukken. En als het de verkoop om 10u begint, zeggen dat ie om 09.59u vast moet beginnen. Soms begint het net 20 seconden eerder.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 3:33 pm

Ik ga naar die winkel toe zodra die open is, koop een VI en ga hem bij de kassa lezen tot het 10 uur is. Komt goed.

Hoe bedoel je dat met die 9 kaarten? Je zal dan maar net een kaart hebben van een andere scc houder, doen ze moeilijk bij de ingang van de arena omdat jou kaart niet overeen komt met je scc.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Nihad » vr apr 09, 2010 3:48 pm

Ik neem aan dat er ook gewoon via internet verkocht wordt he?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door kruifie » vr apr 09, 2010 4:54 pm

Thijs, Weet jij wie er eerder aan de beurt zijn: Seizoenkaarthouders of Supp.ver.Uitkaarthouders?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » vr apr 09, 2010 6:02 pm

brigade zuid schreef: Hoe bedoel je dat met die 9 kaarten? Je zal dan maar net een kaart hebben van een andere scc houder, doen ze moeilijk bij de ingang van de arena omdat jou kaart niet overeen komt met je scc.
Ik bedoel dat zo'n kerel bij de Primera maar 9 kaarten per keer kan 'handelen', daarna moeten ze uitgeprint worden. Dus in dat printen zitten ook weer wat seconden, in die tijd kan het uitverkocht raken en heeft het volgende 'clustertje' van 9 misschien pech.

@Kruifie: Denk niet dat er een aparte ronde voor Supv-uitkaarthouders is, zal waarschijnlijk met de seizoenkaarthouders tegelijk zijn (of met de uitkaarthouders, maar denk ik niet). Maar heb ik geen idee van.

Overigens zie ik dit op afcasupportersclub.nl:
AJAX LAAT SUPPORTERS IN DE STEEK!
Datum: 09-04-2010

Laatste gewijzigd: 09-04-2010

Categorie: Ajax Nieuws

Vandaag heeft AJAX op haar website bekend gemaakt dat de club met maar 7.700 i.p.v. 10.000 supporters naar de bekerfinale tegen feijenoord in de rotterdamse kuip gaat.

Daar waar AJAX donderdagmiddag nog aangaf ook te luisteren naar wat er uit een overleg van de ASD (AJAX Supporters Delegatie) zou komen, blijkt nu dat dit een farce majeur was. AJAX wil met 7.700 supporters naar de finale om het (volgens eigen zeggen) overzichtelijk te houden voor de club.

Uit een overleg van de ASD dat vrijdagochtend was belegd werd besloten dat het 10.000 kaarten of niks moest worden. Tijdens dat overleg kwamen ook de volgende feiten naar boven:

Prijs
Het kaartje voor de finale zou bij 10.000 supporters ongeveer € 65,00 gaan kosten en bij 7.700 supporters gaat dit ongeveer € 75,00 worden.

Ter verduidelijking, een kaartje voor de finale kost los € 30,00. Dus de beslissing die Ajax heeft genomen kost de supporters € 45,00 terwijl bij de keuze voor het maximaal aantal kaarten dit een stuk lager had geweest.

Aansprakelijkheid
AJAX wil alle supporters aansprakelijk stellen voor eventuele schade die er die dag zal worden aangebracht. Hiervan even een rekenvoorbeeld:

De maximale schade die geleden kan worden bij het vervoer met 7 treinen is € 105 miljoen. Hiervoor heeft AJAX zich verzekerd en kan de maximale schade maar € 2,5 miljoen bedragen. Dit zou kunnen betekenen dat er dus per persoon die naar de finale gaat een extra kostenpost van ongeveer € 325,00 zou kunnen ontstaan.

De finale kan je in het goedkoopste geval dus € 75,00 kosten en in het ergste geval ongeveer € 400,00.

Harde kern
De harde kern van AJAX moet in een laatste en dus aparte trein vervoerd worden op aanspraak van de rotterdamse driehoek. Dat betekent dat ze dus kunnen bepalen of die trein rotterdam wel haalt of niet. Met andere woorden als er in de treinen daarvoor iets gebeurd dan is er dus geen fanatieke aanhang in de kuip en ook geen Vak410.

Overleg
Er is de afgelopen twee weken drie keer overleg geweest tussen AJAX en supportersdelegaties, gisteren is er een laatste overleg geweest waar in AJAX aan de AFCA SC en de SVA heeft gevraagd naar hun standpunt. De AFCA SC wilde of 10.000 supporters of niks en de SVA wilde het liefst 10.000 supporters en als het echt niet anders kon dan minder. Voor de AFCA SC was dit onbespreekbaar.

Opvallend is dat het overleg nog niet afgelopen was en Rik van de Boog belt de voorzitter van de AFCA SC, die overigens niet zelf bij het overleg was, en meldt deze dat het voorstel van 7 treinen van de SVA is aangenomen. Hierop is gezegd dat daarover ook overlegd moest worden met de ASD, uit dat overleg kwam dus dat minder dan 9 treinen onbespreekbaar was.

Delegaties van AFCA SC, SVA en ASD geven dit door aan AJAX (Jeroen Slop), maar die geven allerlei vage redenen waarom het eventueel maar 7 treinen kunnen zijn. Tevens wordt de vraag gesteld of AJAX ook de winsten met supporters gaan delen, nu ze supporters ook hoofdelijk aansprakelijk gaan stellen voor alle schade die veroorzaakt wordt.

Slop geeft eerst aan dat de winst zeker niet wordt gedeeld, maar dat de schade wel zou gaan worden verhaald, daarna geeft Slop om 14:15 uur aan dat hij het standpunt van de ASD in het overleg van AJAX zal aangeven en dat er om 15:00 uur duidelijkheid zal komen.

Vervolgens gaat om 14:20 uur de telefoon van de voorzitter van de AFCA SC, het is Rik van de Boog met de volgende mededeling:

‘In overleg met Uri Coronel, de voorzitter van AJAX, is besloten om 7 treinen met AJAX supporters naar de bekerfinale te gaan laten rijden. Daarnaast gaan we dat aanvullen tot 9.000 supporters door bussen met directie, sponsors en zakenrelaties te laten rijden richting de kuip."

Daarop wordt Rik van de Boog met directie uitgenodigd om hier a.s. zondag uitleg over te komen geven aan de achterban in het supportershome en hierop waren zijn woorden:

‘Wij voelen ons niet geroepen om uitleg aan de achterban te geven a.s. zondag, het gezeur heeft nu lang genoeg geduurd, we zij het wel een beetje zat. We willen ons nu gaan voorbereiden op ‘het feest".

Wij als supporters weten weer precies waar we staan bij AJAX, onderaan de ladder...

Namens de supporters,

AJAX Supporters Delegatie
75 euro! Ik begin serieus te twijfelen...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » vr apr 09, 2010 6:36 pm

75 euro is natuurlijk al een absurd bedrag, maar goed, dat zou ik voor een keertje ook nog wel overleven, het is meer het algehele beeld dat in het bericht op o.a. de site van de AFCA SupClub geschetst word waar ik van moet kotsen.

Vergeet niet dat ons wedstrijd kaartje eigenlijks maar 18 kost (30 euro - 40% combi korting). Daar naast wens ik niet verantwoordelijk gehouden te worden voor het gedrag van een ander, en al helemaal niet voor het gedrag van onze rotterdomse 'vrienden' (en dan heb ik het niet alleen over de supporters daar, ook de lokale autoriteiten kunnen 'ons' aanzienlijke schade berokkenen). Vergeet ook niet dat de aanleiding van de ongeregeldheden in 2005 allemaal terug te leiden zijn naar fouten van de spoorwegen, politie en lokale politiek. Als deze partijen net als in 2005 wederom zo opzichtig in de fout gaan, dan draaien 'wij' op voor de gevolgen.

Nee, ik heb er helemaal geen problemen mee als schade verhaald wordt op de daders. Ben zelf in mijn jongere jaren ook geen lieverdje geweest, maar heb altijd het standpunt gehad dat je niet moet zeiken als je gepakt word nadat je iets gedaan hebt. Gepakt worden als je niets gedaan hebt, daar heb ik wel een probleem mee. Ik weiger dan ook op voorhand al akkoord te gaan met dergelijke voorwaarden. Mijn gegarandeerde kaartje (als voorrangskaarthouder) is dus beschikbaar, met pijn in mijn hart, maar ik ben er eventjes helemaal klaar mee....
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » vr apr 09, 2010 6:43 pm

Helemaal eens met Mars. (Met dien verstande dat het geen nut heeft om je voorrangskaart beschikbaar te stellen, aangezien elk kaartje op naam verkocht moet worden en er dus geen kaarten overdraagbaar zijn)

Vooropgesteld, ik weet niet of alles in het bericht van AFCA/AFCASuppclub klopt. Maar indien dat het geval is vind ik een prijs van 75 euro veel te hoog. Tegen AZ betaalden we 54 euro, dat er twee euro bovenop komt kan ik inkomen maar geen 21 euro.

Bovendien ben ik het als persoon zat dat er eigenlijk bij voorbaat vanuit wordt gegaan dat ik één of andere agressieve crimineel ben. Ik betaal me helemaal scheel, ik moet in het holst van de nacht opstaan, ik moet misschien wel opdraaien voor de daden van anderen, er ís een grens. Die is wat mij betreft bereikt, ik ga zeker niet met de combi mee als deze voorwaarden kloppen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Lionel » vr apr 09, 2010 6:50 pm

Lastig dit.

Ik zou zeggen: Laten we gaan, er een mooie dag van maken met de beker en ZONDER schade.. Zit in die 75 euro ook het treinkaartje?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » vr apr 09, 2010 6:54 pm

Thijs schreef:(Met dien verstande dat het geen nut heeft om je voorrangskaart beschikbaar te stellen, aangezien elk kaartje op naam verkocht moet worden en er dus geen kaarten overdraagbaar zijn)
Dat weet ik, bedoel ook 'het kaartje dat ik anders gekocht zou hebben blijft nu liggen voor een ander' :smallgrin.gif:

Ik ben eigenlijks van mening dat niemand zou moeten gaan, gewoon boycotten die hele incapabele bende daar. Maar goed, het verleden heeft me helaas wel geleerd dat je dat bij Ajax nooit voor elkaar zult krijgen. Als Ajax supporter moet je natuurlijk altijd op je hoede zijn voor supporters van andere clubs, maar helaas zijn je eigen mede supporters niet veel beter. Bij dit soort zaken staan ze bij bosjes klaar om je een spreekwoordelijk mes in de rug te steken omdat men blijkbaar geen enkele eigenwaarde heeft zolang ze 'er maar bij kunnen zijn', totaal geen oog voor het grotere belang. Ikke ikke ikke, en de rest ...
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » vr apr 09, 2010 7:26 pm

Mars schreef:75 euro is natuurlijk al een absurd bedrag, maar goed, dat zou ik voor een keertje ook nog wel overleven, het is meer het algehele beeld dat in het bericht op o.a. de site van de AFCA SupClub geschetst word waar ik van moet kotsen.
Exact, zum kotzen. Goed de voorpret is er voor een groot gedeelte al wel weer vanaf.
Ik denk dat ik misschien ook maar ga boycotten nu, wacht nog ff het weekend af of er nog wat schot in de zaak zit. Het gaat me niet zo zeer om die 75 euro want als het 150 euro kostte was ik ook wel gegaan. Het gaat me om al die randvoorwaarden en de manier waarop AJAX met zn eigen supporters omgaat.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door mattie » vr apr 09, 2010 9:20 pm

Als iedereen zo denkt ik gaat niet. De randvoorwaarden. Die zijn mij te gortig en terecht. En komt maar 1 of 2 trein aan uit A'dam wie wint er dan? De grote verliezer is en blijven de spelers.

75 euro is gewoon te gortig.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door kruifie » vr apr 09, 2010 9:49 pm

Onder voorbehoud volgende verkoopvolgorde:

1. (Voorrang)uitkaarthouders
2. Seizoenkaarthouders

Indien nog kaarten beschikbaar.

3. Leden Supportervereniging (incl.SVA-uitkaarthouders)
4. ClubCardhouders

Dat wordt dus weer niks voor mij als SVA uitkaarthouder! Waarom hebben ze die dingen
ooit ingesteld als je toch nooit naar mooie uitwedstrijden kunt?! :confused.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr apr 09, 2010 9:54 pm

Shit zeg, da's wel een dilemma. Op zich heb ik heel veel zin om erbij te zijn en is de kans op een kaart met mijn scc zeker aanwezig, maar als die ellende van met zijn allen aansprakelijk zijn trekt me voor geen meter. Hier ga ik nog eens een paar nachtjes over slapen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie