Sparta - Ajax 07-03-2010
Moderator: mods
Re: Sparta - Ajax 07-03-2010
Deze discussie is leuk voor het geval we volgend jaar de CL-finale tegen Barca spelen en we ons af moeten vragen wie Iniesta opvangt. Maar nu spelen we tegen Sparta Bertje...
IK GELOOF!!!!!!
Mijns inziens moet je altijd een zo sterk mogelijke strijdwijze neerzetten. De week erna spelen we immers tegen PSV en hoe minder je moet vervangen hoe beter.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vind ook dat je een zo sterk mogelijk elftal moet neerzetten om Sparta te verslaan. De week erop is PSV. Dat zien we dan wel weer. En het gaat om 1 speler. Niet om een half elftal.
IK GELOOF!!!!!!
Daar ben ik het dus niet mee eens. Niet als je iets van automatismen wilt creëren. Dan moet je je basisgedachte zo veel mogelijk in stand houden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ben het met je eens hoor. Maar het gaat hier om 1 speler. En ik denk dat Sparta zich zal ingraven.
IK GELOOF!!!!!!
Precies. Heb hier al een tijdje geleden aangegeven dat die Belgische moron twins heel dicht op elkaar staan om hun kwetsbare been te verbergen. Daardoor krijgen de backs slechte rugdekking en wordt het ook moeilijk om ver naar voren te spelen (vooral in uitwedstrijden). Lindgren is positioneel iets beter dan Enoh, maar hij loopt wel sneller achteruit. Enoh zet veel eerder druk op de bal en is sterker in grote ruimtes. Eriksen en Lodeiro zijn niet echt sterk in de grote ruimtes en duels en De Zeeuw is ook niet het loopwonder dat hij voor sommige mensen lijkt. De vergelijking met Van Bommel gaat wat dat betreft aardig op en van een directe, diep spelende tegenstander moet hij al helemaal niets hebben.Bertje schreef:Zoiets kan alleen als er van achteruit spelers doorschuiven op het moment dat er op het middenveld druk gegeven wordt, maar dat kan dus niet omdat het centrum amper rugdekking geeft doordat Vertonghen en Alderweireld zo dicht op elkaar spelen (omdat ze makkelijk te passeren zijn). Bovendien blijft dan staan dan spelers als Galásek en Lindgren handelingssnelheid missen voor een meer vooruit geschoven positie.
Oh, en De Zeeuw is geen verdedigende middenvelder. Hij kan spelen vanuit een teruggetrokken positie omdat hij een goede crosspass en een goed overzicht heeft. Maar hij is bijzonder zwak met een diep spelende middenvelder tegenover zich. Daarom heeft hij iemand als Enoh (of Lindgren, al andere spelers compenseren) naast zich nodig.
Tegen PSV heb je te maken met Bakkal, Appelflap en Engelaar. Maar tegen Sparta.. kom op
IK GELOOF!!!!!!
Ik vind Eriksen juist wel een speler die een grote ruimte kan bespelen.
Maar ook verdedigend? Dan vermoord je die jongen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Zou dat niet precies de instelling zijn, waardoor we al drie jaar niet meer hebben gewonnen op het Kasteel?Rishi schreef:Tegen PSV heb je te maken met Bakkal, Appelflap en Engelaar. Maar tegen Sparta.. kom op
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Absoluut. Dat is de instelling die Ajax ook prijzen gekost heeft. We hebben immers vaak genoeg punten verspeelt tegen de zogenaamde eenvoudige tegenstanders. Dit Ajax is helemaal niet goed genoeg om onderscheid te maken in wedstrijden. Wij kunnen alleen onze punten pakken als de ploeg er 100% voor gaat en het niet te makkelijk oppakt.
Nil volentibus arduum
Ik zeg toch ook niet dat je Sparta moet onderschatten? Siem de Jong, Demy de Zeeuw en een Lodeiro zouden ook van de drie Sparta-middenvelders moeten kunnen winnen. Dat ze daarbij niemand moeten onderschatten geef ik toe. Gewoon bikkelen. Maar het is niet zo dat we een Enoh moeten opstellen om iemand onschadelijk te maken bij Sparta..
IK GELOOF!!!!!!