Ajax-Roda JC 3-2-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Fenerbahce » wo feb 03, 2010 10:34 pm

Toppie schreef:Dat is toch Schandalig dat een Koreaan de invaller is voor Panty. Dan is de kwaliteit van deze selectie toch gewoon Suck zoek.
"Panty"??? :confused.gif: :666.gif: En wat is er mis met een Koreaan?? :rules.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door brigade zuid » wo feb 03, 2010 10:34 pm

Goh wat was die Nijhuis anti-AJAX he.. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 03, 2010 10:45 pm

Wanprestatie van Ajax tot de 75e minuut, totaal gebrek aan inzet en creativiteit: Enoh, en de rest. Aan Oleguer heb ik me ook kapot lopen ergeren, huppelt daar rond alsof hij met zijn vrienden in het park een balletje trapt.

Het werd pas leuk toen Suk erin kwam! En Eriksen! Onze youngsters spelen ook niet perfect, maar gaan er 100% voor. En Eriksen gaat op termijn zeker een toegevoegde waarde worden voor Ajax. Suk valt niet te beoordelen op zo'n eerste invalbeurtje. Volgens mij was hij erg zenuwachtig en hij wilde zich overijverig bewijzen, maar hij heeft wel iets. De body en lengte die je van een Ajax spits mag verwachten, inzet, en liet een paar keer best leuke passjes zien op Suarez, die helaas buitenspel liep.

Die pass van Pantelic op Suarez was trouwens vrij matig, de bal had de verdediger van Roda JC langs de andere kant moeten passeren. Dan had Suarez niet als een gek hoeven rennen en had hij rechter voor het doel gestaan. Nu was voor hetzelfde geld de keeper eerder bij de bal geweest.
Jöhnk schreef:Is dat contract van Enoh eigenlijk al verlengd? Ik begin te twijfelen of dat wel moet. Hij was weer dramatisch vandaag.
Misschien moet hij maar even een vakantie nemen. Zo'n Africa cup is toch niet niks.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op wo feb 03, 2010 10:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Toppie » wo feb 03, 2010 10:47 pm

De 1e helft speelde Ajax gewoon rollator voetbal

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » wo feb 03, 2010 10:52 pm

Feest schreef:Waar is die Voetske nou?
Precies zoals ik eerder al aangaf, deze scheidsrechter hadden ze deze wedstrijd nooit mogen laten fluiten ..
999 schreef:Dat is onzin.Het werkt naar beide kanten toe.Op het moment dat Roda Jc zodadelijk benadeeld wordt gaat men roepen dat Nijhuis voor zo'n krantenartikel gevoelig is ( zelfs al is dat niet )
Afijn, eerste twintig minuten stonden er weer een heel hoop te dromen.Enoh die zijn man steeds liet lopen, tweede helft was beter en Suarez had natuurlijk geel moeten krijgen voor zijn swalbe .. maar voor de rest deze wedstrijd maar vlug vergeten, al denkt Harm van Veldhoven daar natuurlijk anders over ..

Geeft precies het manko van Enoh aan, leuke mandekker, maar opbouwd een drama.Lindgren doet dat, al kwam ie ook een keer flink te laat , toch beter.

Tja, dat gehosanna over Suk begrijp ik niet zo.Vond hem matig, al liet ie wel zien veel startsnelheid op de eerste meter te hebben.Maar verzoop steeds in zijn akties, daar waar je het juist wat simpeler moest houden ( Suarez gaf dat ook aan ).Erikson eingelijk hetzelfde.

Rommedahl was geen schim van wat ie Zondag liet zien, de Zeeuw kwam pas in de wedstrijd toen ie veel meer gecontroleerd ging spelen, en Urby . ach Urby ..

Maar gelukkig was daar Suarez nog, vier goals waarvan twee zeer mooie, vooral dat opwippertje en die na de goede pass van Pantelic .. Jammer is wel dat zodadelijk elke scheidsrechter en veel spelers zijn bloed ( weer ) kunnen drinken na wat ie vanavond ( weer ) flikte ...

Siem de Jong was de eerste helft een drama, de tweede helf ging het wat beter maar m nu te zeggen dat hij dan een speler is ( wordt ) van de betere garnituur ..

Wat opviel is dat de tweede helft er veel directer werd gespeeld, daar waar de eerste helft blijkbaar iedereen eerst de bal meende te moeten goed leggen ( de kans van de Zeeuw b.v. ), speelde men de tweede helft veel directer, kwamen ook onze backs meer in het spel voor.

Maar een hoogstaande wedstrijd is het niet geworden ..

oja ..
999 schreef:AJAX maakt minimaal vier goals ...
:smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Mr. Ajax » wo feb 03, 2010 11:22 pm

Waar kan ik een samenvatting vinden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Starring » wo feb 03, 2010 11:47 pm

Jöhnk schreef:Is dat contract van Enoh eigenlijk al verlengd? Ik begin te twijfelen of dat wel moet. Hij was weer dramatisch vandaag.
Weet je wat het is, het is niet alleen Enoh, zeker 45% van de selectie hoort eigenlijk op amateurbasis te spelen. Enoh net als Urby een prestatiecontract aanbieden of van de zomer verkopen. Het is niet anders. Op het moment dat de tempo omhoog gaat, zijn Enoh, Urby en ook Rommeldahl de eerste die afhaken. VD Wiel moet eens ook goed in de spiegel kijken, hij loopt nog altijd als een A-junior te voetballen.

Hoogtepunt van het duel: Suarez, Suk en Eriksen. De één is een absolute klasbak met een topmentaliteit en Suk en Eriksen zijn de jonge beloftes met ontzettend veel drive en energie. Ik geniet ervan! Energie die zij alleen wat beter moeten leren doseren...

Snel vergeten deze wedstrijd die overspoeld werd met randzaken, die soms best komisch waren. Die assistent van Roda JC, ging Nijhuis bijna te lijf.
AFCA!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door joey » do feb 04, 2010 12:10 am

LucaS schreef:Ajax had ook zonder hulp wel gewonnen
Maar die hulp kwam goed van pas, begrijp ik. Want Ajax speelde weer... tja...

Jol zal tevreden zijn. :smallgrin.gif:

Ik heb er niets van gezien. Zelfs geen samenvatting. Dus ik heb het van jullie, hoor. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Thijs » do feb 04, 2010 12:34 am

Zo heren, weer lekker een avondje ouderwets zitten zeiken? Wat is het leven toch één grote misère he.

Na een saaie eerste helft vond ik de tweede helft écht weer gezellig in de Arena. Trost die totaal door het lint ging (holy shit, die gaat een hoop wedstrijden schorsing krijgen, ik dacht echt even dat hij Nijhuis ging vermoorden), twee terechte pingels, een schitterende 4-0 van Suarez en een lekker sfeertje.

Tututututututuututututu SUK! :blub.gif: (Quote van Suk na de wedstrijd: "Al zouden ze me de wereld schenken om Ajax te verruilen voor een andere club, dan nog zou ik het niet doen")

Ik heb echt gelachen de tweede helft, was mooi! En okay, er kwamen wat balletjes niet aan, maar boeiend. 4-0 tegen Roda, ik ga me er niet druk over maken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Thijs » do feb 04, 2010 12:40 am

Ah, de reacties online:

http://www.youtube.com/watch?v=UN2dmFuB ... r_embedded

Vanaf 1:30 onze nieuwe cultheld. Zijn invalbeurt is één van de grappigste/mooie Ajax-momenten die ik de laatste paar jaar heb meegemaakt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Jinne » do feb 04, 2010 12:45 am

joey schreef:
LucaS schreef:Ajax had ook zonder hulp wel gewonnen
Maar die hulp kwam goed van pas, begrijp ik. Want Ajax speelde weer... tja...

Jol zal tevreden zijn. :smallgrin.gif:

Ik heb er niets van gezien. Zelfs geen samenvatting. Dus ik heb het van jullie, hoor. :666.gif:
Niet dat het een beste wedstrijd was, maar jij hoort ook alleen maar wat je wil horen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door 999 » do feb 04, 2010 1:05 am

Thijs schreef:Ah, de reacties online:

http://www.youtube.com/watch?v=UN2dmFuB ... r_embedded

Vanaf 1:30 onze nieuwe cultheld. Zijn invalbeurt is één van de grappigste/mooie Ajax-momenten die ik de laatste paar jaar heb meegemaakt.
Mooi ,,

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 04, 2010 8:07 am

Wat een overgedreven gedoe t.a.v. Enoh. Hebben we weer een nieuw pispaaltje nodig!?

Enoh is de laatste wedstrijden zeker niet in zijn beste vorm, maar hij moet zich gewoon beperken tot zijn kwaliteiten: ballen afpakken en druk zetten, daarna snel de bal inleveren (en niet het spel gaan verdelen). Enoh heeft behalve zijn fysieke kwaliteiten ook een groot voordeel t.a.v. 'andere' in de selectie: dynamisch en snelheid. Hij is zeer zeker een zeer bruikbare speler voor Ajax (zit momenteel alleen in een mindere fase).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Baseman » do feb 04, 2010 8:29 am

Thijs schreef:twee terechte pingels
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do feb 04, 2010 9:36 am

Een eerste helft om te janken, een tweede met nu al hét cultmoment van seizoen 2009-2010: ZOEK ZOEK ZOEK ZOEK! :smallgrin.gif:


Overigens neem ik het Enoh niet kwalijk dat hij even niet goed uit de verf komt; is jong en heeft net de Afrika Cup in zijn benen. Een beetje coulance mag best, mensen.


Voor de rest snel vergeten, dit potje.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

T82
Berichten: 1781
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door T82 » do feb 04, 2010 9:49 am

Ajaciedjuh schreef:Wat een overgedreven gedoe t.a.v. Enoh. Hebben we weer een nieuw pispaaltje nodig!?

Enoh is de laatste wedstrijden zeker niet in zijn beste vorm, maar hij moet zich gewoon beperken tot zijn kwaliteiten: ballen afpakken en druk zetten, daarna snel de bal inleveren (en niet het spel gaan verdelen). Enoh heeft behalve zijn fysieke kwaliteiten ook een groot voordeel t.a.v. 'andere' in de selectie: dynamisch en snelheid. Hij is zeer zeker een zeer bruikbare speler voor Ajax (zit momenteel alleen in een mindere fase).
Amen. Neem dan Urby of dat schaap... :)

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 10:14 am

Enoh lekker laten gaan. Drama. Begin me steeds meer te irriteren aan die vent. En die Siem de Jong moet ook optieften hoor. Wat een drama als nummer 10.
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1781
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door T82 » do feb 04, 2010 10:23 am

Rishi schreef:Enoh lekker laten gaan. Drama. Begin me steeds meer te irriteren aan die vent. En die Siem de Jong moet ook optieften hoor. Wat een drama als nummer 10.
Enoh vooral meteen afschrijven inderdaad. Dan houden we helemaal niemand meer over. De Jong vind ik 3x niks, maar de tweede helft was voor zijn doen bovengemiddeld goed.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door LucaS » do feb 04, 2010 10:37 am

Als ik zie wat voor brandhout Ajax heeft, op Suarez, Eriksen en Zoek na, dan is het een wonder dat we derde staan.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 10:38 am

Voor zijn doen ja... Eriksen liet in die 5 minuten zien over veel meer drive, snelheid en techniek te beschikken. Lekker die jongen laten starten. Dan hoeft Demy zich ook niet te bemoeien met iedere aanval.

Enoh leert het gewoon niet. Is ook een gevaar voor de ploeg met zijn gevaarlijke spel (rode kaarten, gaten op het middenveld). Lindgren speelt veel beter vanuit zijn positie en gewoon zekerder.

Gisteren heb ik Urby als linksback trouwens opgegeven. Ik had de hoop dat die jongen het misschien zou leren maar helaas... Lekker linksbuiten/linkshalf laten spelen. Want voetballen kan hij zeker.

En Pantelic dan........ ga er niet eens meer over beginnen..
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1781
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door T82 » do feb 04, 2010 10:47 am

Rishi schreef:Voor zijn doen ja... Eriksen liet in die 5 minuten zien over veel meer drive, snelheid en techniek te beschikken. Lekker die jongen laten starten. Dan hoeft Demy zich ook niet te bemoeien met iedere aanval.

Enoh leert het gewoon niet. Is ook een gevaar voor de ploeg met zijn gevaarlijke spel (rode kaarten, gaten op het middenveld). Lindgren speelt veel beter vanuit zijn positie en gewoon zekerder.

Gisteren heb ik Urby als linksback trouwens opgegeven. Ik had de hoop dat die jongen het misschien zou leren maar helaas... Lekker linksbuiten/linkshalf laten spelen. Want voetballen kan hij zeker.

En Pantelic dan........ ga er niet eens meer over beginnen..
Eriksen had ik na NAC sowieso niet meer uit de basis gehaald de rest van het seizoen. Hij kan alleen maar beter worden en kampioen (en tweede) worden we toch al niet. Wat betreft die vijf minuten van Eriksen: laatste vijf minuten, lekker fit, tegen 10 man van Roda. Dat is natuurlijk wel wat makkelijker.

Enoh heb je vaak genoeg nodig. Tegen Juventus wil je die jongen echt wel in je ploeg hebben. De meeste Enoh-haters komen er nog wel op terug...

Urby hebben we hopelijk onderhand allemaal opgegeven op welke positie dan ook. Weg met die personificatie van de jarenlange ellende.

Pantelic wederom een drama. Had je beter Suarez met z'n vriend samen kunnen laten spelen. Kost ook minder geld.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Lionel » do feb 04, 2010 10:47 am

goodfella schreef:Zo worden er 2 punten gejat en zo krijg je 2 punten. Heeft onze calimero Toppie nog wat te melden over de schijts? :smallgrin.gif:
Beetje makkelijk vind je niet?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Jinne » do feb 04, 2010 10:49 am

Wat een gelul trouwens van die Belg bij Roda JC: "Ja, uitendelijk bleek dat het geen buitenspel was, maar dat kon de scheids nooit gezien hebben." Zelf correcte beslissingen worden nu al in twijfel getrokken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » do feb 04, 2010 10:54 am

Mr. Ajax schreef:Waar kan ik een samenvatting vinden?
www.eredivisie.nl En dan het tabje 'Videos'. Daar kun je van alle speelrondes van het seizoen nog alle samenvattingen vinden. Ideaal!
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Roda JC 3-2-2010

Bericht door joey » do feb 04, 2010 10:59 am

LucaS schreef:Als ik zie wat voor brandhout Ajax heeft, op Suarez, Eriksen en Zoek na, dan is het een wonder dat we derde staan.
Ach, welke club in Nederland heeft er een betere selectie? In de eredivisie lopen maar een paar echt goede voetballers rond. Het gros is hooguit middelmaat.

En Ajax heeft Suarez, van zo'n speler kunnen ze bij PSV en Twente alleen maar dromen. Wat je ook van hem vindt, hij steekt er bovenuit in Nederland.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie