Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 31, 2010 2:40 pm

Feest schreef:Ik vind Enoh trouwens een aanfluiting van een voetballer.
Ik vind het een prima speler. Goede breker op het middenveld. Heel belangrijk voor het team.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door brigade zuid » zo jan 31, 2010 2:41 pm

Feest schreef:Ik vind Enoh trouwens een aanfluiting van een voetballer.
Die gast speelde echt slecht idd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Jöhnk » zo jan 31, 2010 2:41 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:Feyenoord won meer duels, had meer voetbal in de ploeg en speelde met net wat meer passie.

Ajax was gevaarlijker, maar liet niets zien wat op voetbal leek. Toevalsvoetbal. Suarez en Pantelic hadden het lastig, maar kregen ook verrekte weinig steun.

Oleguer liet overigens wel zien dat hij niet zo heel veel minder is dan een Alderweireld, hoor.
Goede beschrijving van de middag!

Maar Jöhnk zag een veel sterker Ajax. :smallgrin.gif:
In ieder geval doelgevaarlijker, zoals Peter ook zegt. Feyenoord is niks, dus ze creeerden ook niks. Ik begreep echt totaal niet waarom Brozius niet doordrukte.

Ajax had inderdaad twee strafschoppen moeten krijgen, Ajaciedjuh.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 2:41 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik heb een leuke wedstrijd gezien. Vol passie en strijd. En, we hebben weer een Blinde Vink gezien die zijn 'normale' gedrag weer in topwedstrijden tegen Ajax floot. Wat een blinde. Zuivere pingel onthouden en dan is het 0-2 en wedstrijd over.

Eerste 25 minuten voor feyenooit, maar de beste kansen waren continue voor Ajax. Ajax had de wedstrijd in de laatste 20 minuten van de 1ste helft en na een kwartier 2e helft moeten beslissen.

We missen voorin wel klasse hoor. Pantelic scoort en had nog een paar keer kunnen scoren als Suarez niet voor eigen kans was gegaan, maar is amper balvast. Rommedahl begon redelijk, maar zakte ver weg. Hopelijk kan Lodeiro de creativiteit en scorend vermogen brengen vanaf het middenveld. Eriksen komt er wel. Je kunt zien dat hij veel klasse heeft. Hopelijk kan hij achter Lodeiro langzaam gebracht worden.

Wat ook gezegd moet worden dat Oleguer een prima wedstrijd speelde.
Oooh, dat jij een andere mening dan de rest durft te hebben ..

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 31, 2010 2:42 pm

Feest schreef:Ik vind Enoh trouwens een aanfluiting van een voetballer.
Hij is niet zo heel goed nee. Als ik moet kiezen tussen Enoh, Gabri en Lindgren, dan kies ik voor Gabri. Die heeft de goede eigenschap om in moeilijke wedstrijden zijn beste spel te spelen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Arthur » zo jan 31, 2010 2:43 pm

999 schreef:Oooh, dat jij een andere mening dan de rest durft te hebben ..

Jij bent de enige die zich aangevallen voelt als iemand het niet met hem eens is, hoor.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 2:44 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 2:45 pm

Arthur schreef:
999 schreef:Oooh, dat jij een andere mening dan de rest durft te hebben ..

Jij bent de enige die zich aangevallen voelt als iemand het niet met hem eens is, hoor.
Nee hoor, ik voel me helemaal niet aangevallen.Dat maak jij er weer van ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 31, 2010 2:46 pm

Feest schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Feest schreef:Ik vind Enoh trouwens een aanfluiting van een voetballer.
Hij is niet zo heel goed nee. Als ik moet kiezen tussen Enoh, Gabri en Lindgren, dan kies ik voor Gabri. Die heeft de goede eigenschap om in moeilijke wedstrijden zijn beste spel te spelen.
Ajax moet eens een inzichtelijk sterke, dynamische rechtshalf kopen. Een type Van Bommel (uit z'n PSV-tijd). Eriksen gaat daar op termijn naartoe, maar dan praat je over 1,5 - 2 jaar van nu.
Eriksen als een soort van Bommel!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 2:47 pm

Ajaciedjuh schreef:
Feest schreef:
Giacomo Puccini schreef: Hij is niet zo heel goed nee. Als ik moet kiezen tussen Enoh, Gabri en Lindgren, dan kies ik voor Gabri. Die heeft de goede eigenschap om in moeilijke wedstrijden zijn beste spel te spelen.
Ajax moet eens een inzichtelijk sterke, dynamische rechtshalf kopen. Een type Van Bommel (uit z'n PSV-tijd). Eriksen gaat daar op termijn naartoe, maar dan praat je over 1,5 - 2 jaar van nu.
Eriksen als een soort van Bommel!?
In een vrije rol zal ie bedoelen ..

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 2:48 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Jöhnk » zo jan 31, 2010 2:50 pm

En wie gaat er dan in de punt naar achteren?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 31, 2010 2:51 pm

Jöhnk schreef:En wie gaat er dan in de punt naar achteren?
Enoh :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Feest » zo jan 31, 2010 2:51 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 2:51 pm

Feest schreef:Ik denk dat Eriksen op termijn een rechtshalf wordt voor een systeem met de punt naar achter.
Mwaah, we hebben er veel gehad .. spelers in een vrije rol .. Aissati .. De Jong . Sulejmani ( Sneijder ) .. maar weinige zijn de laatste jaren geslaagd ..

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Khraa » zo jan 31, 2010 2:51 pm

Zelfs (of juist) met dit middenveld ging het daar weer fout in verdedigend opzicht.

Er wordt te ruim gedekt, waardoor de tegenstander eerst rustig de bal kan aannemen, dan kijken wat hij ermee kan doen en vervolgens kan afpassen. Als je je verdediging wil helpen als middenvelder wil dat niet zeggen dat je er vlakbij in de buurt moet gaan staan, je moet zorgen dat de passing richting de spitsen lastiger wordt.

Halverwege de eerste helft een pass van een centrale verdediger van Feyenoord, over de grond, niet te hard, door het miden over 30 meter in de voeten van Tomasson. Waar was het middenveld? Waarom is er niemand voor Tomasson gekropen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Harm » zo jan 31, 2010 2:53 pm

Feest schreef:Weet ik veel. Ik heb het over een toekomstbeeld. Kamohelo Mokotjo mag Ajax kopen voor 15 miljoen.
Is die net zo goed als Sulejmani?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Toppie » zo jan 31, 2010 2:53 pm

Vink is en blijft een thuisfluiter en FC Suarez is en blijft een egoist. Tsja en Struby was weer geweldig he Goodfella :excited.gif:

Al met al niet verloren kampioenschap is al weg dus hopen op Feyenooit -Ajax in de bekerfinale en dan toeslaan al hoewel dit elftal voetballend niks is veranderd sinds het vertrek van Bassie.

Jol moet nog 1 jaar wachten denk ik ?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7389
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Trab » zo jan 31, 2010 3:05 pm

Peter schreef:Feyenoord won meer duels, had meer voetbal in de ploeg en speelde met net wat meer passie.

Ajax was gevaarlijker, maar liet niets zien wat op voetbal leek. Toevalsvoetbal. Suarez en Pantelic hadden het lastig, maar kregen ook verrekte weinig steun.

Oleguer liet overigens wel zien dat hij niet zo heel veel minder is dan een Alderweireld, hoor.
Toevalsvoetbal vind ik een beetje te boud uitgedrukt. Jol heeft misschien nog te weinig progressie geboekt tov v.Basten, maar er wordt wel in fases goed druk gezet op de tegenstander waardoor de bal vaak snel heroverd wordt. De 1e goal was daar een prachtig voorbeeld van. Helaas wordt het vaak nog te slecht uitgespeeld doordat de eindpass van een Rommedahl net te zwak is of doordat Suarez voor eigens kans gaat. Ook vandaag kreeg Ajax legio mogelijkheden in de omschakeling. Als Suarez die bal vlak na rust gewoon afspeelt is het 0-2 en is het over.
Wat wel beter moet is het spel van achteruit. Dat zag er bij Feyenoord toch een stuk beter uit. Maar goed, na de wanvertoning tegen NEC ben ik blij dat we toch een redelijke pot hebben gespeeld.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door FlaFlu » zo jan 31, 2010 3:06 pm

Feest schreef:Terechte uitslag. Ik zie voetballende progressie bij Feyenoord. Mario had alleen wat Ron Jans-syndroom met z;n wissels. Te gretig. Bahia was uitstekend, net als El Ahmadi.
Vlaar en Bahia tegen één spits hè. :hypocrite.gif:

Enoh zou eens niet in de volle sprint door moeten lopen op iemand. Er is een moment om in te houden en gewoon positioneel te verdedigen, jongen. :aai.gif:

Vond zelf De Zeeuw een stuk dramatischer, overigens.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Michael_B » zo jan 31, 2010 3:07 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Straks Psv op 11 en Twente op 9 punten.. en bedankt he dikke vette Haagse kuthomo.
Jol = Brozius. Het seizoen effe uitzingen en dan lozen. Hopelijk hapt Bolton of Blackburn toe.
Jol lozen? Tja, het zou kunnen. Weer een trainer weg. Wie wil jij aanstellen dan??? Er is meer mis dan de trainer alleen. Jol maakt een PSV met 2 vingers in de neus kampioen.

Verder ben ik het helemaal met Johnk eens, ik heb exact hetzelfde gezien en geconstateerd. Ajax was niet zozeer beter, maar wel gevaarlijker. We hadden 'gewoon' moeten winnen.

En Vink...tja. Die floot een aantal maal opzichtig tegen Ajax. Twee penalties en een sloot vrije trappen op belangrijke plekken/momenten wel/niet geven. Maar aan de scheids lag het uiteindelijk niet. Slecht was hij wel (weer).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7389
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Trab » zo jan 31, 2010 3:09 pm

Enganche schreef:
Vond zelf De Zeeuw een stuk dramatischer, overigens.
De Zeeuw dramatisch? De Zeeuw was de beste speler aan Ajax kant!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Michael_B » zo jan 31, 2010 3:09 pm

Enganche schreef:
Feest schreef:Terechte uitslag. Ik zie voetballende progressie bij Feyenoord. Mario had alleen wat Ron Jans-syndroom met z;n wissels. Te gretig. Bahia was uitstekend, net als El Ahmadi.
Vlaar en Bahia tegen één spits hè. :hypocrite.gif:

Enoh zou eens niet in de volle sprint door moeten lopen op iemand. Er is een moment om in te houden en gewoon positioneel te verdedigen, jongen. :aai.gif:

Vond zelf De Zeeuw een stuk dramatischer, overigens.
Helemaal mee eens, wat is die Enoh een dolle stier. Net zo zolang doorlopen tot je zeker weet dat je met 1 beweging meters achter je man aanloopt. Wat is die gast ongelooflijk dom fanatiek.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 31, 2010 3:10 pm

De Dominee schreef:
wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Straks Psv op 11 en Twente op 9 punten.. en bedankt he dikke vette Haagse kuthomo.
Jol = Brozius. Het seizoen effe uitzingen en dan lozen. Hopelijk hapt Bolton of Blackburn toe.
Jol lozen? Tja, het zou kunnen. Weer een trainer weg. Wie wil jij aanstellen dan??? Er is meer mis dan de trainer alleen. Jol maakt een PSV met 2 vingers in de neus kampioen.

Verder ben ik het helemaal met Johnk eens, ik heb exact hetzelfde gezien en geconstateerd. Ajax was niet zozeer beter, maar wel gevaarlijker. We hadden 'gewoon' moeten winnen.

En Vink...tja. Die floot een aantal maal opzichtig tegen Ajax. Twee penalties en een sloot vrije trappen op belangrijke plekken/momenten wel/niet geven. Maar aan de scheids lag het uiteindelijk niet. Slecht was hij wel (weer).
Het zijn wel beslissende fouten. De overtreding op Suarez ...... dan ben je echt blind en laat je je dus beinvloeden door het publiek (of je doet het bewust wat nog erger is).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord - Ajax 31-01-2010

Bericht door Michael_B » zo jan 31, 2010 3:11 pm

Trab schreef:
Peter schreef:Feyenoord won meer duels, had meer voetbal in de ploeg en speelde met net wat meer passie.

Ajax was gevaarlijker, maar liet niets zien wat op voetbal leek. Toevalsvoetbal. Suarez en Pantelic hadden het lastig, maar kregen ook verrekte weinig steun.

Oleguer liet overigens wel zien dat hij niet zo heel veel minder is dan een Alderweireld, hoor.
Toevalsvoetbal vind ik een beetje te boud uitgedrukt. Jol heeft misschien nog te weinig progressie geboekt tov v.Basten, maar er wordt wel in fases goed druk gezet op de tegenstander waardoor de bal vaak snel heroverd wordt. De 1e goal was daar een prachtig voorbeeld van. Helaas wordt het vaak nog te slecht uitgespeeld doordat de eindpass van een Rommedahl net te zwak is of doordat Suarez voor eigens kans gaat. Ook vandaag kreeg Ajax legio mogelijkheden in de omschakeling. Als Suarez die bal vlak na rust gewoon afspeelt is het 0-2 en is het over.
Wat wel beter moet is het spel van achteruit. Dat zag er bij Feyenoord toch een stuk beter uit. Maar goed, na de wanvertoning tegen NEC ben ik blij dat we toch een redelijke pot hebben gespeeld.
Tweede belangrijke pot waarin Suarez nalaat 0-2 te maken cq te verzorgen. PSV ook al. Ook tegen NAC mist hij cruciale kansen. Niet best.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie