Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door FlaFlu » vr dec 18, 2009 3:18 pm

Nou, op AF hebben we een aantal mensen (waaronder ik) die Stekelenburg zeer kritisch bekijken en dan ziet hij er bij heel wat tegengoals toch wel slecht uit hoor. Kijk, je hebt in principe zoveel keepers die niet ver uit durven komen of op die momenten gewoon kwetsbaar zijn. Maar Stekelenburg heeft zelfs ballen in z'n vijf meter gebied niet!
joey schreef:We hebben een 'gewoon' elftal, niets bijzonders. Onze spelers moeten elke wedstrijd hard werken, anders kunnen we van bijna elke ploeg verliezen.
Precies. En juist ook daarom wordt Ajax dit seizoen geen kampioen. En werd het vorig seizoen geen kampioen. Gewoon heel middelmatig materiaal. Een aantal jeugdspelers zou het absoluut beter doen dan Rommedahl, Kennedy, Donald, Silva, etc.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door brigade zuid » vr dec 18, 2009 3:21 pm

Wat is die Lukaku trouwens een mega groot talent zeg.. die gast is over een jaar of vier 1 van de beste spelers van de wereld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Marillion » vr dec 18, 2009 3:22 pm

Enganche schreef:Nou, op AF hebben we een aantal mensen (waaronder ik) die Stekelenburg zeer kritisch bekijken en dan ziet hij er bij heel wat tegengoals toch wel slecht uit hoor. Kijk, je hebt in principe zoveel keepers die niet ver uit durven komen of op die momenten gewoon kwetsbaar zijn. Maar Stekelenburg heeft zelfs ballen in z'n vijf meter gebied niet!
Waar ik me bij hem vooral aan irriteer is dat ik het gevoel heb dat er veel meer in zit. Alleen komt het er maar niet uit. Is het omdat hij het niet durft, is hij niet genoeg met zijn vak bezig? Ik weet het niet. Maar Stekelenburg heeft zich in zijn periode als 1e keeper bij Ajax niet of nauwelijks ontwikkelt terwijl ik het gevoel heb dat het wel zou moeten kunnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door beelzebub » vr dec 18, 2009 3:31 pm

Hij krijgt ook al een beetje een tweede kin onze Steek. Benieuwe hoe lang hij nog eerste keeper van Oranje is als hij zo blijft hangen qua ontwikkeling.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Dr. Living Stoned » vr dec 18, 2009 3:34 pm

Ajax Rules schreef:
Marillion schreef:Stekelenburg gaat dat inderdaad nooit leren. En het ergste is nog dat hij er wel het fysiek voor heeft. Met zijn postuur moet hij alles wat ook maar enigzins in de buurt van z'n doel komt makkelijk hebben. Maar hij durft gewoon niet te komen.
Waarom heeft niemand hem in de jeugd gewoon verplicht om elke hoge bal te klemmen en op elke hoge bal te komen?
volgens mij is het een kwestie van angst. hij heeft in het begin van zijn carriere regelmatig een schop voor zijn kop gekregen, weken en maanden moeten missen door botsinkjes. Ik denk dat hij daarom zo dwaas blijft plakken op de doellijn, vaker de bal wegbokst dan klemt en ik vrees dan ook dat ons ijskonijn van weleer [de jonge Van der Sar] voorgoed getransformeerd is in een angsthaas. Een bange keeper blijft een bange keeper en bange keepers maken de meeste fouten. Om over de defensie te kunnen leiden maar te zwijgen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 18, 2009 3:42 pm

Boabdil schreef:Tering wat was het koud, zeg.
Ik vond het stiekem in het stadion wel meevallen; buiten in die snijdende wind was het echt koud.

Jol heeft volgens mij wel een signaal afgegeven aan het bestuur: laat Demy, Luis en Toby eruit, en we krijgen een bijna historische nederlaag voor de kiezen. Het is duidelijk dat de kwaliteit in de breedte van deze selectie schrikbarend tekortschiet.

Aan de andere kant: met De Zeeuw en Suarez zouden we die eerste twee goals vermoedelijk ook niet hebben voorkomen. Wat Van der Wiel bij de 0-2 en Stekel bij de 0-1 en 0-3 deed; ik weet het niet.

Hoe lang is 410 eigenlijk van plan om stil te zijn? Een protestactie tegen NEC is leuk, maar waarom nu tegen Anderlecht weer?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 3:45 pm

Wat moet het bestuur dan doen, Weekend Cees? Ajax heeft geen geld.

Ajax stond gisteren voor l*l. Dat heeft Jol echt niet gewild.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 18, 2009 3:46 pm

Enganche schreef:Nou, op AF hebben we een aantal mensen (waaronder ik) die Stekelenburg zeer kritisch bekijken en dan ziet hij er bij heel wat tegengoals toch wel slecht uit hoor. Kijk, je hebt in principe zoveel keepers die niet ver uit durven komen of op die momenten gewoon kwetsbaar zijn. Maar Stekelenburg heeft zelfs ballen in z'n vijf meter gebied niet!
Inderdaad, precies wat we tegen elkaar zeiden in het vak: waar blijft Stekel nou, in nota bene zijn 5 meter gebied, bijvoorbeeld bij die 0-1? Hij doet een halve stap en blijft vervolgens staan.

In de tweede helft deed hij dat trouwens weer: iemand van Anderlecht kon voor de verandering weer eens vrij op doel koppen, Stekelenburg blijft op de lijn staan in plaats van te komen en vangt de bal puur door de mazzel dat die Anderlechtspeler recht op hem af kopt. Richt ie zijn kopbal iets meer op de hoek, is Stekel (weer) kansloos.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door martijn401 » vr dec 18, 2009 3:47 pm

Als het een signaaal is om aankopen af te dwingen ,dan snapt ie er niks van. Met dit materiaal moet je het doen Jol. Er is geen geld meer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Jöhnk » vr dec 18, 2009 3:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Jol heeft volgens mij wel een signaal afgegeven aan het bestuur: laat Demy, Luis en Toby eruit, en we krijgen een bijna historische nederlaag voor de kiezen.
Een raar signaal is dat dan. Ik herinner me dat we vorig jaar van HSV/Fiorentina/Marseille wonnen zonder Demy en Toby.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 18, 2009 3:47 pm

joey schreef:Wat moet het bestuur dan doen, Weekend Cees? Ajax heeft geen geld.

Ajax stond gisteren voor l*l. Dat heeft Jol echt niet gewild.
Meer in de zin van: "Bestuur haal het niet in je hersens om in de winterstop spelers als Alderweireld, of Vertonghen, Suarez of De Zeeuw te verkopen, want dan krijg je dit".
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door brigade zuid » vr dec 18, 2009 3:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Hoe lang is 410 eigenlijk van plan om stil te zijn? Een protestactie tegen NEC is leuk, maar waarom nu tegen Anderlecht weer?
Idd, wat denken ze er mee te bereiken, er zijn wel effectievere methoden om een statement te maken. Trouwens een leuke tifo actie om de vriendschapsbanden met Anderlecht te benadrukken was toch wel het minste geweest.. deden die Belgen in de heenwedstrijd ook.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 3:54 pm

Enganche schreef:Nou, op AF hebben we een aantal mensen (waaronder ik) die Stekelenburg zeer kritisch bekijken en dan ziet hij er bij heel wat tegengoals toch wel slecht uit hoor. Kijk, je hebt in principe zoveel keepers die niet ver uit durven komen of op die momenten gewoon kwetsbaar zijn. Maar Stekelenburg heeft zelfs ballen in z'n vijf meter gebied niet!
joey schreef:We hebben een 'gewoon' elftal, niets bijzonders. Onze spelers moeten elke wedstrijd hard werken, anders kunnen we van bijna elke ploeg verliezen.
Precies. En juist ook daarom wordt Ajax dit seizoen geen kampioen. En werd het vorig seizoen geen kampioen. Gewoon heel middelmatig materiaal. Een aantal jeugdspelers zou het absoluut beter doen dan Rommedahl, Kennedy, Donald, Silva, etc.
Stekelenburg was idd dramatisch. Volgens mij hebben we het hier wel vaker over gehad Thomas dat Stekelenburg te vaak fouten maakt. Hij heerst niet in de lucht. Heeft problemen met ballen die hoog richting de verre hoek gaan.

Maar gisteren was het gewoon een grote drama. De hoofdschuldige is ook de heer Jol die 35.000 man opschoteld met een Elftal vol met spelers die eigenlijk niet eens in Ajax 1 horen te spelen. Daarnaast gaven deze lamlendige eikels ook nog niet eens thuis, want zelfs dit beperkte zooitje moet normaal gesproken beter zijn dan Anderlecht. Want op de spits na is dat het ook zeer beperkte ploeg. Het meest trieste was nog wel dat Jol Suarez en daarna de Zeeuw in bracht om de 3-1 achterstand om te zetten.

Suarez mocht de elende ook nog ervaren, wat zelfs tot een onnodige gele kaart leidde. Correct me if I''m wrong, maar volgens mij betekend die kaart een schorsing.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Vedette-10- » vr dec 18, 2009 4:03 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Dr. Living Stoned » vr dec 18, 2009 4:09 pm

joey schreef:Wat moet het bestuur dan doen, Weekend Cees? Ajax heeft geen geld.
says who? Derksen? idioterie, Ajax heeft miljoenen verbrast, alle centen van de fucking beursgang, maar toen is Ajax maar voor een kwart "verkocht". Ajax is ondanks zware tegenvallers nog steeds een gezond bedrijf. Ajax heeft kutresultaten geboekt, jarenlang mismanagement gevoerd, maar "Blut" is Ajax absoluut niet.

Die Derksen roept maar wat!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 4:11 pm

Dr. Living Stoned schreef:
joey schreef:Wat moet het bestuur dan doen, Weekend Cees? Ajax heeft geen geld.
says who? Derksen? idioterie, Ajax heeft miljoenen verbrast, alle centen van de fucking beursgang, maar toen is Ajax maar voor een kwart "verkocht". Ajax is ondanks zware tegenvallers nog steeds een gezond bedrijf. Ajax heeft kutresultaten geboekt, jarenlang mismanagement gevoerd, maar "Blut" is Ajax absoluut niet.

Die Derksen roept maar wat!
RvB zei vorige week zelf dat Ajax nog wel genoeg geld heeft. Ze moeten alleen nu wel meer op gaan letten en kunnen niet meer grote missers maken. (mislopen CL deelname, grote transferfouten: Sulejmani, Cvitanich, lading rechtsbacks etc..)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 4:15 pm

Slop heeft anders gezegd dat Ajax op alle fronten moet bezuinigen.

Pfff, dat weet iedereen toch inmiddels? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Bert » vr dec 18, 2009 4:15 pm

Dat is natuurlijk wat anders dan dat er geen geld meer is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 4:19 pm

Nee, want Ajax heeft een CL-kostuum aan of zoiets. Met andere woorden, we leven op te grote voet.

Reken maar dat Jol wil kopen. Maar hij mag niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Jöhnk » vr dec 18, 2009 4:19 pm

Ik heb niets tegen een goede aankoop hoor, maar het kan ook zonder aankopen veel beter. Dat zie je zo.

Als Jol nou eens zou beginnen met het trainen op positiespel en spelhervattingen. Echt, bij Ajax loopt iedereen waar hij wil. De Zeeuw heeft een paar keer gescoord en denkt vervolgens dat hij heel diep moet gaan spelen. Van der Wiel is meer voorin dan achterin te vinden. Houd die veldbezetting nou eens op orde. Het ziet er allemaal zo onprofessioneel uit.
En dan het selectiebeleid. Er lopen nu eindeiljk weer een paar grote aanvallende talenten rond bij Ajax. Kies dáár dan voor, in plaats van voor non-voetballers. Kom op Jol, haal die soep eens uit je ogen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Bert » vr dec 18, 2009 4:21 pm

joey schreef:Nee, want Ajax heeft een CL-kostuum aan of zoiets. Met andere woorden, we leven op te grote voet.

Reken maar dat Jol wil kopen. Maar hij mag niet.
Nogmaals: dat Ajax op de centen moet passen betekent niet dat er geen geld is. Er zijn gelukkig nog centen om op te passen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Vedette-10- » vr dec 18, 2009 4:22 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Daily Blind » vr dec 18, 2009 4:28 pm

joey schreef:Nee, want Ajax heeft een CL-kostuum aan of zoiets. Met andere woorden, we leven op te grote voet.

Reken maar dat Jol wil kopen. Maar hij mag niet.
Natuurlijk wil Jol kopen, hij kan ook niks anders. Met jeugd werken is gewoon niet zijn ding. Hij negeert alle jonge gasten in het 2de of die momenteel niet in aanmerking komt voor de basis 11.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door Dr. Living Stoned » vr dec 18, 2009 4:31 pm

Bertje schreef:Nogmaals: dat Ajax op de centen moet passen betekent niet dat er geen geld is. Er zijn gelukkig nog centen om op te passen.
precies.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Anderlecht 17-12-2009

Bericht door joey » vr dec 18, 2009 4:46 pm

Vandaar dat Ajax een lening heeft afgesloten.

Geloof het gerust niet, hoor. :excited.gif:

Ajax kan zich geen dure aankopen meer permitteren, tenzij er verkocht wordt. En Ajax heeft de CL nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie