Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door LucaS » vr okt 02, 2009 6:18 am

Buiten het concept (maar daar zal ik niet elke wedstrijd over zeuren), speelde Ajax een erg sterke wedstrijd gisteren. Het is dan ook een wonder dat het geen 1-5 ofzo geworden is. De wedstrijd toonde ook aan dat de opmerkingen hier dat Ajax zonder Suarez niets is, complete onzin zijn. Wat was Suarez ongelooflijk shit gisteren. Ajax werd sterker met Rommedahl ipv Kennedy, de Belgen werden toen op een manier weggespeeld die ik van Ajax lang niet heb gezien tegen een sterke tegenstander. Dit was echt een geval van het doelpubt aan zien komen. Jammer dat het op het eind nog wordt weggegeven. Zij gaan alles of niets spelen, dan krijg je altijd wel situaties dat een balletje net goed (of verkeerd natuurlijk, het is maar van uit welk perspectief je kijkt) kan vallen. Dom balverlies van Suarez bij de tegengoal, dat mag natuurlijk nooit op die positie. Maar qua positiespel is Ajax op de goede weg, nu nog de posities goed invullen!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 02, 2009 6:47 am

LucaS schreef:Buiten het concept (maar daar zal ik niet elke wedstrijd over zeuren), speelde Ajax een erg sterke wedstrijd gisteren. Het is dan ook een wonder dat het geen 1-5 ofzo geworden is. De wedstrijd toonde ook aan dat de opmerkingen hier dat Ajax zonder Suarez niets is, complete onzin zijn. Wat was Suarez ongelooflijk shit gisteren. Ajax werd sterker met Rommedahl ipv Kennedy, de Belgen werden toen op een manier weggespeeld die ik van Ajax lang niet heb gezien tegen een sterke tegenstander. Dit was echt een geval van het doelpubt aan zien komen. Jammer dat het op het eind nog wordt weggegeven. Zij gaan alles of niets spelen, dan krijg je altijd wel situaties dat een balletje net goed (of verkeerd natuurlijk, het is maar van uit welk perspectief je kijkt) kan vallen. Dom balverlies van Suarez bij de tegengoal, dat mag natuurlijk nooit op die positie. Maar qua positiespel is Ajax op de goede weg, nu nog de posities goed invullen!
Idd. Ik begin ook een steeds beter gevoel te krijgen bij dit Ajax. We geven bijna niks meer weg. Dat is de afgelopen jaren wel eens anders geweest. Toen was het regelmatig billen knijpen. Het blok van 7 staat gewoon. Het 'enigste' probleem is hierbij dat bij het wegvallen, we niet echt adequate vervangers hebben staan.

Terwijl door de medio (en andere) meestal de aanval wordt geroemd, hebben we hier het grootste probleem. De voorste 4 zijn niet complementair (zie eerdere post).

1-4 was een reële afspiegeling geweest van de verhoudingen op het veld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Toppie » vr okt 02, 2009 7:46 am

Ik heb er niks van gezien maar de rode draad is, geen pingel gekregen ,Suarez mist 3 100% kansen , voortaan Rommelpot ipv Bakkoe choco en Jol is een kut trainer.

Nou niet veel ingredienten die anders waren dan voorheen , Ajax is nu gewoon Ajax en wordt niet beter. Volgens mij gaf Jol afgelopen Zondag duidelijk aan waar we staan. :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op vr okt 02, 2009 7:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door GangstaRiB » vr okt 02, 2009 7:46 am

LucaS schreef:Buiten het concept (maar daar zal ik niet elke wedstrijd over zeuren), speelde Ajax een erg sterke wedstrijd gisteren. Het is dan ook een wonder dat het geen 1-5 ofzo geworden is. De wedstrijd toonde ook aan dat de opmerkingen hier dat Ajax zonder Suarez niets is, complete onzin zijn. Wat was Suarez ongelooflijk shit gisteren. Ajax werd sterker met Rommedahl ipv Kennedy, de Belgen werden toen op een manier weggespeeld die ik van Ajax lang niet heb gezien tegen een sterke tegenstander. Dit was echt een geval van het doelpubt aan zien komen. Jammer dat het op het eind nog wordt weggegeven. Zij gaan alles of niets spelen, dan krijg je altijd wel situaties dat een balletje net goed (of verkeerd natuurlijk, het is maar van uit welk perspectief je kijkt) kan vallen. Dom balverlies van Suarez bij de tegengoal, dat mag natuurlijk nooit op die positie. Maar qua positiespel is Ajax op de goede weg, nu nog de posities goed invullen!
Precies. Ajax speelde gecontroleerd.

Ajax had eigenlijk een penalty moeten krijgen voor die handsbal en een eerdere rode kaart voor Deschacht had ook niet misstaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59131
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door 999 » vr okt 02, 2009 7:49 am

Zuidema schreef:
joey schreef: Bij dat doelpunt stond niet alleen Vertonghen te slapen. Sowieso was het gesnurk van de verdediging hier te horen. Ik vond met name de backs zwak. Van der Wiel was vaak nergens te bekennen en Urby speelde heel wisselvallig.
Mee eens, zoals ik onze verdedigers in het hardcore verdedigen wel vaker erg zwak vind. Zeker in persoonlijke duels, vooruitdenken en body to body-werk. Soms ook veel te apathisch, gewoonweg niet alert. Zoals nu weer bij dat doelpunt van Anderlecht. Alhoewel Suarez natuurlijk nooit en te nimmer zijn circuskunstjes zo dicht bij de eigen 16 moet vertonen met bloedlink balverlies tot gevolg. Toch had de verdediging daarna nog zat kans om de boel te klaren. Triest om te zien wat er dan allemaal gebeurt.

Vwb Urby: het zal nooit ideaal worden, maar blijkbaar heeft Jols worst voor zijn neus (knokken voor een linksbackplaats bij NL voor het WK) Urby's ene hersencel toch in actie weten te brengen. Dat hij nou weer weet waar ie mee bezig is en waar ie voor strijden moet. En daar ook achter staat. Kennelijk heeft die jongen dat nodig, anders vervalt ie ernstig in dromerigheid, gezapigheid en doelloos, stompzinnig gepiel. Ik ben in ieder geval wel blij met zijn nieuwe elan.
Waarom zijn jullie nooit zo kritisch over Suarez.Fouten in de achterhoede, die zoals ik al eerder schreef opeens zo'n bal terug in de zestien krijgt gespeeld terwijl ze al in de voorwaarste beweging waren om de voorhoede van Anderlecht mee de zestien uit te nemen, vooruit daar kun je en mag je vraagtekens bij zetten.Al vind ik dat wel heel gemakkelijk.

Maar Suarez heeft dotten van kansen gekregen, echt MAKKELIJK ballen om in het netje te leggen ( tegen deze Anderlecht ballenvanger ) die er GEWOON in moeten.Dan sta je dus, zoals Lucas ook schrijft, voor rust al op een veilige marge.De SCHERPE voorzetten van Rommedahl waar onze spits TWEE keer maar tegen aan hoeft te lopen.En dat balverlies was ook niet de eerste keer, en dat terwijl er STEEDS de mogelijkheid is tot de combinatie met medespelers, ook al was Pantalic niet super.Maar kijk maar eens hoeveel Suarez spelers gewoon overslaat en aan een kansloze missie begint.En niemand weet wanneer ie nu wel de bal gat krijgen ( Robben heeft dat ook ).

Kijk als je elke keer de kredits geeft aan Suarez als we winnen, dan moet je ook de ballen hebben om deze FOUTEN, deze DOTTEN van kansen, en dat EGOISME eens aan de kaak te stellen, en niet pagina's lang lullen over de verdediging, die ook nog eens lelijk in de steek werd gelaten door ene Aissati, omdat die door die clownsaktie ( zo dicht bij de goal, terwijl er medespelers vrij staan ) van Suarez in de problemen komen.

Ik heb het idee dat Suarez denkt dat hij de spelbepaler, de denker van dit AJAX is ( geworden ), terwijl hij ( ondanks zijn kwaliteiten ) gewoon als SPITS ( zeker voor zijn medespelers ) ook barst van de beperkingen ..

Niet persoonlijk bedoeld hoor ...
Laatst gewijzigd door 999 op vr okt 02, 2009 7:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Toppie » vr okt 02, 2009 7:53 am

Dat is nou ook het verschil met Pisvee wij hebben maar 1 echt scorende spits maar Pisvee heeft Bakkal, Toivonen,Doedelzak, Koevermans en Lazovic.Zet dat tegen over onze spitsen , dan missen we teveel kwaliteit voorin, ondanks dat we de best scorende in de competitie zijn. Dus Had Ajax er nog een grote spits bij moeten kopen en een centrale verdediger. Wordt denk ik vervolgd in de winterstop ?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59131
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door 999 » vr okt 02, 2009 7:56 am

Toppie schreef:Dat is nou ook het verschil met Pisvee wij hebben maar 1 echt scorende spits maar Pisvee heeft Bakkal, Toivonen,Doedelzak, Koevermans en Lazovic.Zet dat tegen over onze spitsen , dan missen we teveel kwaliteit voorin, ondanks dat we de best scorende in de competitie zijn. Dus Had Ajax er nog een grote spits bij moeten kopen en een centrale verdediger. Wordt denk ik vervolgd in de winterstop ?
Volgens Wimpey hebben bij ons al weer 14 verschillende spelers goals gemaakt.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Kowalczyk » vr okt 02, 2009 7:59 am

Ik heb genoten hoor. Vond het een mooie pot. Bij vlagen ronduit trots op Ajax. Precies wat Luuk zegt.

Dat je dan uiteindelijk een gelijkmaker om je oren krijgt, kan gewoon gebeuren. Lullig balverlies van Suárez, een soort van 'carambole' terug de zestien in, De Zeeuw maait half mis... tja, dan kunnen Jan en Toby er ook wel eens eentje tegen krijgen, in een Europees uitduel tegen Anderlecht.

Wie op basis van die gelijkmaker beweert dat Ajax deze eerste "echte test" niet doorstaan heeft, doet aan scorebordjournalistiek. Dit gelijkspel stemde mij veel positiever dan bijvoorbeeld de 0-1 winst in Zagreb, vorig seizoen. Dat was 'alle hens aan dek, vrouwen en kinderen eerst' en meer geluk dan wijsheid. Anderlecht speelden we in bepaalde fasen (middelste 25 minuten eerste helft en het kwartier voor ons doelpunt) finaal van de mat met goed, dwingend positiespel.

Kortom: goed gedaan, goed voor de dag gekomen in een grote wedstrijd, koppies niet laten hangen vanwege die tegengoal. Het gaat goed komen in deze groep.

Wat een hilarisch domme opmerking van Aad de Mos trouwens, na afloop. Met een bezorgde blik: "Nu moet Ajax twee keer tegen Dinamo Zagreb. Je zal nu twee keer van die ploeg moeten winnen om door te gaan."

Wat een nonsens. Dat doen die duurbetaalde analisten dus altijd: niet rekenen, niet kijken, maar zo'n beetje op gevoel iets zeggen over hoe het ervoor staat. Qua punten is de stand in deze groep 4-3-2-1. Ajax kan in de volgende speelronde alleen bovenaan komen te staan, en dan zijn we pas op de helft. Timisoara staat nu onderaan met één punt, maar zelfs als ze hun derde wedstrijd verliezen, kunnen ze nog groepswinnaar worden.

Dat soort 'hoofdrekenen' vind ik altijd zo irritant... En Humberto Tan maar knikken zo van 'ja, inderdaad'. Wat onnozel.

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door GangstaRiB » vr okt 02, 2009 8:03 am

Toppie schreef:Dat is nou ook het verschil met Pisvee wij hebben maar 1 echt scorende spits maar Pisvee heeft Bakkal, Toivonen,Doedelzak, Koevermans en Lazovic.Zet dat tegen over onze spitsen , dan missen we teveel kwaliteit voorin, ondanks dat we de best scorende in de competitie zijn. Dus Had Ajax er nog een grote spits bij moeten kopen en een centrale verdediger. Wordt denk ik vervolgd in de winterstop ?
Ik had graag Koevermans bij Ajax gezien... maar dat terzijde.

Pantelic is een goede afmaker, maar wordt niet gebruikt als een Huntelaar bijvoorbeeld. Huntelaar mocht bij Ajax de ballen afwachten, Pantelic bemoeit zich meer met het spel.
Suarez is een alleskunner en is onmisbaar als stoorzender voorin. Dat hij soms de makkelijkste ballen mist en de moeilijkste erin knalt, dat weten we nu eenmaal.

Ik denk dat als je zo speelt:

Mickey - Pantelic - Rommedahl/Kennedy
Suarez

Dat Pantelic een stuk gevaarlijker wordt. Suarez als een soort nummer 10 dus.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Toppie » vr okt 02, 2009 8:09 am

En Ko idd we zijn al een stuk verder dan onder van Basten een jaar geleden. Het middenveld en achterin staat een stuk beter. We missen alleen op sommige plekken kwaliteit en De Zeeuw is tot nu toe de beste aankoop.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door LouisXIV & co » vr okt 02, 2009 8:30 am

LucaS schreef:Buiten het concept (maar daar zal ik niet elke wedstrijd over zeuren), speelde Ajax een erg sterke wedstrijd gisteren. Het is dan ook een wonder dat het geen 1-5 ofzo geworden is. De wedstrijd toonde ook aan dat de opmerkingen hier dat Ajax zonder Suarez niets is, complete onzin zijn. Wat was Suarez ongelooflijk shit gisteren. Ajax werd sterker met Rommedahl ipv Kennedy, de Belgen werden toen op een manier weggespeeld die ik van Ajax lang niet heb gezien tegen een sterke tegenstander. Dit was echt een geval van het doelpubt aan zien komen. Jammer dat het op het eind nog wordt weggegeven. Zij gaan alles of niets spelen, dan krijg je altijd wel situaties dat een balletje net goed (of verkeerd natuurlijk, het is maar van uit welk perspectief je kijkt) kan vallen. Dom balverlies van Suarez bij de tegengoal, dat mag natuurlijk nooit op die positie. Maar qua positiespel is Ajax op de goede weg, nu nog de posities goed invullen!
Helemaal mee eens! Wilde precies hetzelfde schrijven, maar dit scheelt mij weer wat type-werk. :koe.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door GangstaRiB » vr okt 02, 2009 8:32 am

Het is touwens wel de tweede Europa League wedstrijd (met 6 officials) dat 2 zuivere pingels ons worden onthouden. En die van gisteren was niet 'een beetje' hands.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door LucaS » vr okt 02, 2009 8:33 am

Tja, dat experiment kan ook weer de ijskast in. Onbegrijpelijk dat de penalty tegen Cvintanic tegen Timisoara en die handsbal van gisteren door geen van de 5 officials wordt gezien.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Rooie » vr okt 02, 2009 8:37 am

Hoe meer officials, hoe meer fouten... Nog steeds onbegrijpelijk dat die fossielen in Geneve geen technische hulpmiddelen willen toestaan.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Toppie » vr okt 02, 2009 8:44 am

Volgens Beloki zijn de scheidsrechters niet het probleem :hypocrite.gif:

Behalve dat het elke wedstrijd weer naar voren komt , nationaal en internationaal.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door LouisXIV & co » vr okt 02, 2009 8:57 am

BTW: wie vindt dat Ajax gisteren slecht en lelijk speelde, zal vermoedelijk nooit meer kunnen genieten van Ajax. Dan zit het azijn wel heel erg diep in de aderen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Daily Blind » vr okt 02, 2009 9:01 am

LucaS schreef:Tja, dat experiment kan ook weer de ijskast in. Onbegrijpelijk dat de penalty tegen Cvintanic tegen Timisoara en die handsbal van gisteren door geen van de 5 officials wordt gezien.
Wat te denken van de zuivere rode kaart van die blonde gast die Rommedahl neerhaalde. Rommedahl was gewoon doorgebroken en de grnesrechter stond er zelfs met zijn neus bovenop!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Kowalczyk » vr okt 02, 2009 9:01 am

Toppie schreef:We missen alleen op sommige plekken kwaliteit
Ja. We zijn nu eenmaal geen topclub. We moeten nu eenmaal roeien met de riemen die we hebben: budget, wie wil er Ajax komen, etc.?

Maar we hebben al met al wel een mooi ploegje zo. Spelen hartstikke leuk voetbal op avonden als deze.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Kowalczyk » vr okt 02, 2009 9:02 am

LouisXIV & co schreef:BTW: wie vindt dat Ajax gisteren slecht en lelijk speelde, zal vermoedelijk nooit meer kunnen genieten van Ajax. Dan zit het azijn wel heel erg diep in de aderen.
Yep. Daar word je inderdaad akelig van.

Volslagen onheuse kritiek. Mooie pot gisteren. Een goed Ajax gezien. Écht goed, bij vlagen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Kowalczyk » vr okt 02, 2009 9:04 am

Toppie schreef:Jol is een kut trainer.
Is dat een grap...?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Daily Blind » vr okt 02, 2009 9:09 am

Kowalczyk schreef:
Toppie schreef:We missen alleen op sommige plekken kwaliteit
Ja. We zijn nu eenmaal geen topclub. We moeten nu eenmaal roeien met de riemen die we hebben: budget, wie wil er Ajax komen, etc.?
Maar we hebben al met al wel een mooi ploegje zo. Spelen hartstikke leuk voetbal op avonden als deze.

K.
Gewoon beter scouten in eigen land en dan deze spelers beter gaan opleiden. Het is gewoon lachwekkend dat we dus tevreden moeten zijn met spelers als Kennedy en Rommedahl op de rechterkant. Deze spelers moeten gewoon uit eigen gelederen komen zelfde geldt voor de linkerkant. Nu speelt Aissati hier, maar die heeft de laatste 6 wedstrijden wel laten zien totaal neit te functioneren op deze plek.

Urby linksback? Stond gisteren bij het doelpunt ook weer te slapen. Waar blijven die backs uit de jeugdopleiding? Will deed het goed tegen AZ, voor de leeuwen ermee..

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ajax haalt te veel middenmaat van buitenaf die minimaal ook in eigen huis rondlopen of beter gezegd horen rond te lopen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Michael_B » vr okt 02, 2009 9:10 am

Prima wedstrijd van Ajax, ik heb echt mooie dingen gezien. Positiespel, druk zetten, driehoekjes, spelers die zich lekker voelen (zeker).

Jammer dat Suarez een klotepot speelde, niet zijn eerste de laatste weken. Alles mislukt, lijkt wel.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat Rommedahl niet ipv Kenney in de basis stond en staat, evenals ik Sulejmani graag Aissati had zien komen vervangen voor de 88e minuut.

Verder gewoon balen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door brigade zuid » vr okt 02, 2009 9:12 am

Ajaciedjuh schreef:
Jöhnk schreef:Iets anders: die handsbal in de vierde minuut was toch gewoon een penalty?
5 schijtsrechters en dan zo'n zuivere handbal niet zien. Triest.
Idd, dat kun je net zo goed weer afschaffen, stelletje dwazen.. was een zuivere penalty.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Harm » vr okt 02, 2009 9:24 am

Net zoals die Argentijn die voor de neus van de de assistent op de knie van Manolev ging staan in de wedstrijd PSV - Cluj. Je kunt wel honderd van dat soort mensen langs het veld zetten, maar dan zien ze nog niets.

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: Anderlecht - Ajax 01-10-2009

Bericht door Marcel » vr okt 02, 2009 9:24 am

Geen hele slechte wedstrijd. Suarez stond te kloten, goede kansen gemist en weinig acties die lekker lukten. Pantelic werd ik ook niet vrolijk van... weinig gevaar van hem uit. Had liever Cvitanich gezien, maar goed.
Verder speelde Ajax best ok eigenlijk. Ik had nooit het gevoel dat we een tegendoelpunt zouden krijgen... dat die dan valt is jammer, maar het was een verschrikkelijke kluts met de nodige mazzel aan de kant van Anderlecht.
Ajax had de hele wedstrijd de boel goed onder controle.
Rommedahl mag volgende keer gewoon in de basis beginnen, veel beter dan Kennedy. Die deed werkelijk niets. Bal aannemen, blijven staan en weer naar iemand anders passen. Geen actie, geen achterlijn, geen fatsoenlijke voorzet, niets.
Van der Wiel speelde aardig, Enoh speelde goed, achterin zat het prima dicht. Stekelenburg keepte erg goed gisteren, toch een aantal ballen goed eruit gehouden en bij het doelpunt houd hij van de 3 keer de bal ook 2x prima tegen. Het enige wat gisteren eigenlijk niet liep was de aanval...
Jammer van het gelijkspel, maar als je 1 wedstrijd had moeten uitkiezen die je niet perse hoefde te winnen zou ik voor Anderlecht uit gaan. Uit in europa een punt tegen de sterkste concurrent is niet eens een slecht resultaat.

Overigens Suljemani valt 2 minuten in, maar heeft wel bijna de winnende treffer op zijn voet.... Die had wat eerder mogen invallen wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Marcel op vr okt 02, 2009 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie