Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Toppie » za jun 27, 2009 6:11 pm

We hebben dus al weer een tegendoelpunt , zie je nou wel echte verdedigers halen :hypocrite.gif:

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door MvB » za jun 27, 2009 6:26 pm

Hier zijn de eerste doelpunten van het seizoen te bewonderen:

http://www.at5.nl/artikelen/19046/vanmi ... nduel-ajax

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Deli » za jun 27, 2009 7:27 pm

Heeft Kennedy nou nummer 34? :hypocrite.gif:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Jöhnk » za jun 27, 2009 7:30 pm

Volgens het AD was Urby de aanvoerder in deze wedstrijd. (Voor wat dat waard is.)

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door MvB » za jun 27, 2009 7:46 pm

Nadat er in de tweede helft een nagenoeg compleet nieuw elftal in het veld stond, trapten de elf van Jol het gaspedaal in. Uiteindelijk stopte de teller bij 1-10. Dat was genoeg voor de Ajacieden om een dag vrij te verdienen. Jol had immers beloofd om bij een marge van zes de zondagtraining te schrappen. Als de tegenstander een doelpunt maakte, moest de ploeg er echter drie extra maken. Bij de 1-9 kregen alle Ajax-spelers en -medewerkers dan ook spontaan een lach om hun gezicht.

(...)

Het scharnier van Ajax was Ismaïl Aissati. De middenvelder maakte het vorige seizoen indruk in de laatste maanden en heeft zijn vorm, zo lijkt het althans, meegenomen naar de voorbereiding. Jol zag dat ook. "Hij creëerde veel. Ook op dit veld was hij goed aan de bal. In de tweede helft heb ik hem er weer ingebracht omdat we nog een aantal doelpunten nodig hadden. Hij heeft het goed ingevuld."
(...)
http://www.goal.com/nl/news/213/eredivi ... rdam-noord

De reden van de wissel Donald-Aissati was dus om niet 's ochtends te hoeven trainen. Jol wilde zelf blijkbaar ook wel een dagje uitslapen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door wimpey » zo jun 28, 2009 8:30 am

joey schreef: Dat heb je verkeerd verstaan, Willem. Sno is KUT.
Speciaal voor jou:

Evander Sno, die na het vertrek van Van Basten door hem was bestempeld als miskoop, gaat helemaal voor een nieuwe kans bij Ajax. Dat liet hij vanmiddag (zaterdag red.) tegen DWV (10-1 winst) dan ook zien. Sno scoorde onder andere een mooi doelpunt en werkte hard.

"Een nieuwe trainer betekent een nieuwe start," zegt Sno tegenover Ajaxlife.nl. Over de uitspraak van Van Basten zegt hij: "Ik wil bewijzen dat die uitspraak niet klopt. Daarom doe ik mijn best en werk ik erg hard."

Dat is trainer Martin Jol niet ontgaan. Hij laat zich niet leiden door de verhalen die de ronde doen over Sno. "Hij toont inzet en maakt op mij een positieve indruk. Maar daarbij doet hij zich niet anders voor dan voorheen. Ik heb van John van 't Schip begrepen dat hij vorig seizoen, ondanks alles wat er is gebeurd, ook altijd hard is blijven trainen."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Duke » zo jun 28, 2009 9:04 am

Over dat laatste waren de meningen verdeeld, begrijp ik. :smallgrin.gif:

Vreemd overigens, om Blind weer op de bank te zien zitten. Ik vraag me af wat hij zelf met zijn carriere wil.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door joey » zo jun 28, 2009 10:31 am

Wat denk je? Hij wil trainer van Ajax worden. Z.s.m.

Misschien kan Jol Sno de trucjes van een voetballer aanleren? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 28, 2009 6:19 pm

Er staat nu een samenvatting op Ajax.tv (http://www.ajax.nl/Ajax-TV.html) van DWV - Ajax.

Ook op AT5 een samenvatting:
http://www.at5.nl/artikelen/19079/beeld ... d-w-v-ajax
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Toppie » ma jun 29, 2009 4:19 pm

Jol verwelkomt Lindgren en Vertonghen
Jan Vertonghen en Rasmus Lindgren maakten maandag kennis met de trainingsmethodes van de nieuwe trainer, Martin Jol. Het duo werkte zijn eerste training af in de voorbereiding.

Dat meldt de Telegraaf. De Belg Vertonghen en de Zweed Lindgren kampten recentelijk met een blessure. Laatstgenoemde ging voor zijn voetkwetsuur onder het mes.

Ook de internationals van Ajax schudden voor het eerst de hand van trainer Jol op De Toekomst. Onder hen Dennis Rommedahl, de rappe vleugelaanvaller die het afgelopen halfjaar verhuurd was aan NEC Nijmegen
Jol zal wel denken , toch wel een hele grote groep. Er zouden er toch ook 10 moeten verdwijnen net dat Marco V z'n job had neergelegd.


Sno
Bakkie
Rommelpot
Lucky not Luque
Leo (weg)
Gentenaar (weg)
2 jeugsspelers verhuren
Silva denk nog 1 kans
Ogararu

Nou het zal toch moeten gebeuren anders hebben we Ajax reserve's 2 op de tribune zitten met een hoop kosten

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Toppie » di jun 30, 2009 11:20 am

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Update-1.htm

Er wordt iig goed getrained :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door sander » vr jul 03, 2009 8:13 am

Deli schreef:Heeft Kennedy nou nummer 34? :hypocrite.gif:
De nieuwe rugnummers van Ajax zijn bekend.

1 Stekelenburg
2 Van der Wiel
3 Oleguer
4
5 Vertonghen
6 Lindgren
7
8 Emanuelson
9
10 Sulejmani
11 Aissati
12 Vermeer
13
15 Silva
16 Suarez
17 Wielaert
18 Gabri
19 Alderweireld
20 Cvitanich
21 Enoh
22 De Jong
23 Anita
24 Van der Heijden
25 Sno
26 Sarpong
27 Blind
28 Rommedahl
29 Donald
30
31 Padt
32 Luque
33 Martina
34 Kennedy
35
36 Danilo
37
38
39 Bodul
40
41
42 Supusepa
43 Zeegelaar

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Aristides » vr jul 03, 2009 8:16 am

Zeventien spelers die bij Ajax in de jeugd hebben gespeeld, doet me deugd. Ruim 30 contractspelers, lijkt me erg veel.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Neefkens » vr jul 03, 2009 8:58 am

Dat is idd erg veel en het % zal nog omhoog gaan als er nog wat spelers moeten vertrekken. Volgens mij zijn er maar héél weinig clubs op de wereld die zoveel jeugd heeft. :ajaxscarf.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Michael_B » vr jul 03, 2009 9:32 am

Helaas is het kwalitatief niet veel...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Aristides » vr jul 03, 2009 11:07 am

De Dominee schreef:Helaas is het kwalitatief niet veel...
Die van aankopen als Sno (Oh, uit de eigen jeugd) en spelers als Ogararu etc. ook niet. Ik heb dan liever een speler uit de eigen jeugd als back-up dan dure spelers als Silva, Luque etc.

Ajax moet geen winnend Jong Ajax willen, maar een Jong Ajax waarin jonge spelers zich ontwikkelen. Spelers die een jaar in Jong Ajax hebben gespeeld zouden kunnen worden uitgeleend. John Goossens speelt drie jaar in Jong Ajax: onzin, wat met een talent als Jeffrey Sarpong? Die had al in Ajax 1 kunnen staan als hij het afgelopen seizoen "ergens in de eredivisie" of in België op het hoogste niveau had gespeeld. Mislukt hij daar, dan weten we dat.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 03, 2009 3:01 pm

Ajax.nl schreef:Jol kijkt naar spelers voor systeem

03 juli 2009
Martin Jol liet vrijdagmiddag tijdens zijn eerste voorbeschouwende perspraatje weten dat hij niet bij voorbaat gaat kiezen voor een bepaald systeem. ,,Het systeem moet zich uitkristalliseren’, aldus Jol. ,,De spelers bepalen het systeem. Als ik drie goede spitsen heb, dan spelen we 4-3-3, hebben we vier heel goede middenvelders dan wordt het 4-4-2. Ik kijk eerst naar de groep en dan bepaal ik hoe we gaan spelen.”
Met welke spelers Jol uiteindelijk wil gaan werken, kon hij nog niet zeggen. ,,Ik heb voor de wedstrijd zaterdag tegen Cape Town twintig spelers en twee keepers op de lijst gezet. Naar De Lutte gaan 24 spelers en drie keepers mee. Sommigen blijven hier want in hun opbouw past het niet om een paar keer om zeven uur ’s ochtends te gaan trainen. Zij kunnen dan beter het programma van de Beloften volgen. Voorlopig heb ik dertig spelers in de groep. Dat is een erfenis. Het mooiste zou zijn als ik in het seizoen met twintig vaste waarden en vier of vijf jonge talenten zou kunnen werken. De komende weken moeten we een goede analyse maken van de spelers.”

Pas dan kan Jol zeggen op welke positie een speler het beste tot zijn recht zal komen. Ook pas later zal hij een aanvoerder aanwijzen en wie de eerste doelman wordt kon hij ook niet zeggen. ,,Maarten is pas maandag hier gekomen. Kenneth was nog geblesseerd. Daardoor is het nog te vroeg om een eerste doelman te kiezen.”

Zaterdag hoopt de nieuwe trainer na het oefenduel tegen Ajax Cape Town weer iets wijzer te zijn. De vraag kwam of deze volwaardige tegenstander niet te vroeg in de voorbereiding komt? ,,Nee”, sprak Jol volmondig. ,,Vorige week hebben we tegen DWV gespeeld en Ajax Cape Town is nou ook geen Atletico Madrid. Ajax heeft weliswaar eens van ze verloren en dat was vervelend, maar dat kan ook te maken hebben gehad met de vele wisselingen tijdens de wedstrijd.”

Of Jol nog met speciale belangstelling naar een speler van Kaapstad zal kijken, was de vraag. ,,Het zou slecht zijn als bij Ajax Cape Town, wat van ons is, geen speler rond zou lopen die interessant is voor ons. Maar hij moet wel goed genoeg voor Ajax 1.”

Maandag vertrekt Ajax naar De Lutte voor het traditionele trainingskamp. Of hij daar nog nieuwe aankopen zal begroeten, hangt van de onderhandelingen af. ,,Er staan wat deuren open. Ook voor de Amerikaan Onyewu van Standard Luik. Voor Elia hebben we een goed bod gedaan, en geen enkele speler in de Nederlandse competitie is meer waard dan dat. Dat Elia nog niet bij Ajax voetbalt, is niet teleurstellend. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Als Elia er niet is, kan een ander spelen.”
Gevaarlijke uitspraak. Dat houdt in dat Suarez ook voor dat bedrag weg mag!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door 999 » vr jul 03, 2009 3:11 pm

Tuurlijk niet, Jol bedoelt van Nederlandse naar Nederlandse club ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 03, 2009 3:59 pm

999 schreef:Tuurlijk niet, Jol bedoelt van Nederlandse naar Nederlandse club ..
Ik denk dat psv en az wel 8 miljoen over hebben voor Suarez. Maar goed, ik snap wel wat hij bedoelt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 03, 2009 4:00 pm

Ajax.nl schreef: Selectie voor duel met Ajax Cape Town

03 juli 2009
Martin Jol heeft voor de oefenwedstrijd tegen Ajax Cape Town 22 spelers geselecteerd. Kenneth Vermeer is er nog niet bij. De doelman hervatte na een schouderblessure deze week pas de groepstraining. Gabri ontbreekt vanwege een achillespeesblessure.
Selectie voor de wedstrijd Ajax - Ajax Cape Town, zaterdag 16.00 uur op de Toekomst:

Maarten Stekelenburg
Marco Bizot
Bruno Silva
Oleguer
Jan Vertonghen
Gregory van der Wiel
Rob Wielaert
Toby Alderweireld
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Ismaïl Aissati
Eyong Enoh
Siem de Jong
Jan-Arie van der Heijden
Evander Sno
Vurnon Anita
Daley Blind
Kennedy
Luis Suarez
Dario Cvitanich
Marvin Zeegelaar
Darko Bodul
Wie missen we?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jul 03, 2009 4:20 pm

Sulejmani?!
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door 999 » vr jul 03, 2009 4:25 pm

Vedette-10 ?.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door beelzebub » vr jul 03, 2009 4:26 pm

http://www.ajax.nl
Martin Jol liet vrijdagmiddag tijdens zijn eerste voorbeschouwende perspraatje weten dat hij niet bij voorbaat gaat kiezen voor een bepaald systeem. ,,Het systeem moet zich uitkristalliseren’, aldus Jol. ,,De spelers bepalen het systeem. Als ik drie goede spitsen heb, dan spelen we 4-3-3, hebben we vier heel goede middenvelders dan wordt het 4-4-2. Ik kijk eerst naar de groep en dan bepaal ik hoe we gaan spelen.”

Met welke spelers Jol uiteindelijk wil gaan werken, kon hij nog niet zeggen. ,,Ik heb voor de wedstrijd zaterdag tegen Cape Town twintig spelers en twee keepers op de lijst gezet. Naar De Lutte gaan 24 spelers en drie keepers mee. Sommigen blijven hier want in hun opbouw past het niet om een paar keer om zeven uur ’s ochtends te gaan trainen. Zij kunnen dan beter het programma van de Beloften volgen. Voorlopig heb ik dertig spelers in de groep. Dat is een erfenis. Het mooiste zou zijn als ik in het seizoen met twintig vaste waarden en vier of vijf jonge talenten zou kunnen werken. De komende weken moeten we een goede analyse maken van de spelers.”

Pas dan kan Jol zeggen op welke positie een speler het beste tot zijn recht zal komen. Ook pas later zal hij een aanvoerder aanwijzen en wie de eerste doelman wordt kon hij ook niet zeggen. ,,Maarten is pas maandag hier gekomen. Kenneth was nog geblesseerd. Daardoor is het nog te vroeg om een eerste doelman te kiezen.”

Zaterdag hoopt de nieuwe trainer na het oefenduel tegen Ajax Cape Town weer iets wijzer te zijn. De vraag kwam of deze volwaardige tegenstander niet te vroeg in de voorbereiding komt? ,,Nee”, sprak Jol volmondig. ,,Vorige week hebben we tegen DWV gespeeld en Ajax Cape Town is nou ook geen Atletico Madrid. Ajax heeft weliswaar eens van ze verloren en dat was vervelend, maar dat kan ook te maken hebben gehad met de vele wisselingen tijdens de wedstrijd.”

Of Jol nog met speciale belangstelling naar een speler van Kaapstad zal kijken, was de vraag. ,,Het zou slecht zijn als bij Ajax Cape Town, wat van ons is, geen speler rond zou lopen die interessant is voor ons. Maar hij moet wel goed genoeg voor Ajax 1.”

Maandag vertrekt Ajax naar De Lutte voor het traditionele trainingskamp. Of hij daar nog nieuwe aankopen zal begroeten, hangt van de onderhandelingen af. ,,Er staan wat deuren open. Ook voor de Amerikaan Onyewu van Standard Luik. Voor Elia hebben we een goed bod gedaan, en geen enkele speler in de Nederlandse competitie is meer waard dan dat. Dat Elia nog niet bij Ajax voetbalt, is niet teleurstellend. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Als Elia er niet is, kan een ander spelen.”

Wie Ajax voor het trainingskamp in De Lutte nog in actie wil zien, kan zaterdag naar Ajax - Ajax Cape Town komen. Kaartjes zijn verkrijgbaar vanaf €8,-.
Sulejmani wordt op de hometrainer gezet en gaat cardiovasculair trainen maak ik eruit op. :1evil.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door Neefkens » vr jul 03, 2009 5:16 pm

Waarom die smilie? Je zou er ook uit op kunnen maken dat er nu individueel gekeken wordt wat een speler aan kan. Dit is wellicht ook een duidelijk signaal naar Sulejmani, hij zal het echt niet leuk vinden dat hij er niet bij mag zijn volgende week.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010

Bericht door beelzebub » vr jul 03, 2009 5:30 pm

Die smiley was niet voor Jol, maar voor Mickey. Dood of de gladiolen, erop of eronder etc. In die context.

En nu aan het bier. :alc.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie