VOLDEMORT
Moderator: mods
Re: VOLDEMORT
We zullen met z’n allen gewoon een paar titels nodig hebben om deze weg te spoelen. Komt goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Het is niet in één wedstrijd verkeerd gegaan, het begon al met Utrecht uit. Het was een proces dat trainer en spelers niet konden keren. Blijkbaar was de pijp leeg of was het concept van FF uitgewerkt of allebei. Dat maakt het beter te verteren dan zo'n flop tegen De Graafschap of de Spurs, vind ik. We moeten ook erkennen dat PSV een sterke eindsprint heeft ingezet. Het heeft niets meer laten liggen aan het einde.
Ik heb gisteren twee seconden op mijn telefoon gekeken om half vijf, en verder de hele dag geen nieuws tot me genomen. Dan krijg je er ook weinig gevoel bij. Gelukkig zat ik niet in de JC-Arena.
Ik heb gisteren twee seconden op mijn telefoon gekeken om half vijf, en verder de hele dag geen nieuws tot me genomen. Dan krijg je er ook weinig gevoel bij. Gelukkig zat ik niet in de JC-Arena.
Het maakt voor mijn gevoel echt niks uit of het verdiend was geweest of niet. Voetbal draait om titels en die hebben we gewoon weggegooid.
Binnen de context van sport is dat het ergste wat je kan overkomen.
Binnen de context van sport is dat het ergste wat je kan overkomen.
Natuurlijk, Arthur. De titel lag voor het grijpen.
Het was ook verdiend geweest als Ajax kampioen was geworden. Had PSV maar niet punten moeten weggooien.
PSV is trouwens een lelijke kampioen, met een laag puntenaantal. In zulke jaren kan zelfs een subtopper kampioen worden.
Het was ook verdiend geweest als Ajax kampioen was geworden. Had PSV maar niet punten moeten weggooien.
PSV is trouwens een lelijke kampioen, met een laag puntenaantal. In zulke jaren kan zelfs een subtopper kampioen worden.
Dus die 96e minuut in groningen doet ons de das om.
Heel zuur, wederom voor de zoveelste keer een cadeautje aan PSV.
fijne zomer allemaal
Heel zuur, wederom voor de zoveelste keer een cadeautje aan PSV.
fijne zomer allemaal
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Wat een compleet krankzinnige vergelijking.
Waarom. AJAX ondernam na de 1 - 2 niet 1 poging meer om op 1 - 3 te komen ..
Blij met de punten ...
Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent.

Jij mag die vergelijking krankzinnig vinden, voor mij zit alles erin: uiteindelijk had PSV (helaas) de kwaliteit en de wil om te winnen, zelfs van F. In zulke situaties zit het vaak mee. Ajax daarentegen was bang en passief na de voorsprong, liep terug, dan komen de fouten vanzelf.
Ik wil het niet op de verkeerde ingreep van Sutalo gooien of op het gepruts van Pasveer bij de vrije trap die volgde, hoe evident het ook is dat het anders had gemoeten. No guts, no glory. Als het je dun door de broek loopt tegen Groningen, wordt het lastig om de punten te pakken. Uiteindelijk is Ajax het hele jaar een underdog geweest, geen aspirant-kampioen, in uitstraling dan. Zelfs laagvliegers waren niet bang voor ons.

Yopii Driessen zit al een halve week op Cloud 9.
Zelfbevestigend in zijn negatieve sjagrijn. Wat een genot!
Zelfbevestigend in zijn negatieve sjagrijn. Wat een genot!

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het is objectief gezien een totaal onjuiste vergelijking. Een voorsprong verdedigen in de laatste seconden of vanuit een achterstand knokken om de score om te buigen zijn twee heel verschillende situaties. Maar dat weet jij zelf ook wel natuurlijk.Yopii schreef: ↑ma mei 19, 2025 12:45 pmJe bent net zolang gestoord tot je een genie bent.![]()
Jij mag die vergelijking krankzinnig vinden, voor mij zit alles erin: uiteindelijk had PSV (helaas) de kwaliteit en de wil om te winnen, zelfs van F. In zulke situaties zit het vaak mee. Ajax daarentegen was bang en passief na de voorsprong, liep terug, dan komen de fouten vanzelf.
Ik wil het niet op de verkeerde ingreep van Sutalo gooien of op het gepruts van Pasveer bij de vrije trap die volgde, hoe evident het ook is dat het anders had gemoeten. No guts, no glory. Als het je dun door de broek loopt tegen Groningen, wordt het lastig om de punten te pakken. Uiteindelijk is Ajax het hele jaar een underdog geweest, geen aspirant-kampioen, in uitstraling dan. Zelfs laagvliegers waren niet bang voor ons.![]()
Het geeft de wil aan om te winnen.
En hoe pakte dat uit tegen GroningenMr. Ajax schreef: ↑ma mei 19, 2025 1:48 pmHet is objectief gezien een totaal onjuiste vergelijking. Een voorsprong verdedigen in de laatste seconden of vanuit een achterstand knokken om de score om te buigen zijn twee heel verschillende situaties. Maar dat weet jij zelf ook wel natuurlijk.Yopii schreef: ↑ma mei 19, 2025 12:45 pmJe bent net zolang gestoord tot je een genie bent.![]()
Ik wil het niet op de verkeerde ingreep van Sutalo gooien of op het gepruts van Pasveer bij de vrije trap die volgde, hoe evident het ook is dat het anders had gemoeten. No guts, no glory. Als het je dun door de broek loopt tegen Groningen, wordt het lastig om de punten te pakken. Uiteindelijk is Ajax het hele jaar een underdog geweest, geen aspirant-kampioen, in uitstraling dan. Zelfs laagvliegers waren niet bang voor ons.![]()

Blij met de punten ...
Ajax speelde toch die hele wedstrijd op het niveau van Groningen? Lange ballen, opportunistisch, weinig technisch voetbal. Dat verwacht je bij Utrecht, Groningen of NAC.Yopii schreef: ↑ma mei 19, 2025 12:45 pmJe bent net zolang gestoord tot je een genie bent.![]()
PSV was gisteren daarentegen heer en meester op het Kasteel. Constant de druk op de verdediging van Sparta, dat er nauwelijks uit kwam.
- Cluijffert
Wel humor om te zien hoe hierboven Joey en Voetske echt 180 graden draaien t.o.v. wat ze het hele seizoen hebben lopen te verkondigen (er werd gewonnen, maar hoe - niet aanvallend, negatief voetbal, bah, vies, slecht) tot het moment dat er verloren wordt (dan maken overwinningen opeens wel uit en gaat het sec daarom).
Geen probleem dat je - zoals Arthur - een andere mening hebt, maar jullie twee zijn toch de ultieme opportunistische draaikonten hier
.
Maar goed, net zoals in de Harry Potter boeken/films, heeft het ook hier niet geholpen dat we Voldemort niet mochten benoemen. Ironisch genoeg is dit precies wat nu Farioli verweten wordt (hij had moeten zeggen dat we voor het kampioenschap gingen - en wellicht had hij ondanks al zijn twijfels dat ook gewoon openlijk moeten doen).
Geen probleem dat je - zoals Arthur - een andere mening hebt, maar jullie twee zijn toch de ultieme opportunistische draaikonten hier

Maar goed, net zoals in de Harry Potter boeken/films, heeft het ook hier niet geholpen dat we Voldemort niet mochten benoemen. Ironisch genoeg is dit precies wat nu Farioli verweten wordt (hij had moeten zeggen dat we voor het kampioenschap gingen - en wellicht had hij ondanks al zijn twijfels dat ook gewoon openlijk moeten doen).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
180 graden gedraaid wat een onzin ..Ik weet niet hoe je daar bij komt.Maar goed, je roept wel meer keren dingen over andere posters hier die voor geen meter kloppen ..
Blij met de punten ...
Huh?Wel humor om te zien hoe hierboven Joey en Voetske echt 180 graden draaien t.o.v. wat ze het hele seizoen hebben lopen te verkondigen (er werd gewonnen, maar hoe - niet aanvallend, negatief voetbal, bah, vies, slecht) tot het moment dat er verloren wordt (dan maken overwinningen opeens wel uit en gaat het sec daarom).

Natuurlijk doet het ertoe of er gewonnen of verloren wordt, er is een ranglijst. We spelen niet voor de kat zijn staart.
Verder doet het er ook toe hoe er gevoetbald wordt, want voetbal is amusement. Er zitten elke twee weken bijna 50.000 toeschouwers op de tribune, om van televisiekijkers niet te spreken. Voor Ajax geldt dan nog dat adel verplicht. Ajax is de grootste club van Nederland. Ajax heeft een traditie, staat voor aanvallend voetbal. Wij hebben grote trainers en spelers gehad, die onze traditie hebben opgebouwd. Ajax is veel meer dan de club van nu.
https://www.ajaxshowtime.com/opinie/van ... en-gesteld
Oké, PSV blij, Ajax blij, iedereen blij.
Doelstelling gehaald, wat wil je nog meer?
Hoe kijken jullie er nu tegenaan? Ik betrap mezelf erop dat ik snel over de teleurstelling heen ben. De dag waarop we verloren van NEC was de HEL, toen ging alles mis en was al duidelijk dat het kampioenschap waarschijlijk verloren was. Daarna ging het zoals verwacht, helaas.
Vreemd eigenlijk, soms zorgt de objectief grootste teleurstelling niet eens voor de grootste klap. Neem de verloren CL-finale van 1996: toen waren we dus héél dicht bij de vijfde. Toch denk ik er maar zelden aan. Die wedstrijd tegen De Graafschap daarentegen, of die halve finale tegen de Spurs...

Oké, PSV blij, Ajax blij, iedereen blij.

Hoe kijken jullie er nu tegenaan? Ik betrap mezelf erop dat ik snel over de teleurstelling heen ben. De dag waarop we verloren van NEC was de HEL, toen ging alles mis en was al duidelijk dat het kampioenschap waarschijlijk verloren was. Daarna ging het zoals verwacht, helaas.
Vreemd eigenlijk, soms zorgt de objectief grootste teleurstelling niet eens voor de grootste klap. Neem de verloren CL-finale van 1996: toen waren we dus héél dicht bij de vijfde. Toch denk ik er maar zelden aan. Die wedstrijd tegen De Graafschap daarentegen, of die halve finale tegen de Spurs...

Nee, ik ben er nog niet overheen. Vooral omdat ik denk dat het nog lang gaat duren voordat we er weer bij in de buurt gaan komen.
Dit was een unieke kans op een lichtpuntje in een verder donkere periode.
En de doelstelling van het seizoen is in die zin behaald dat er geen reden is om nu mensen te ontslaan of de boel helemaal om te gooien, maar als je een prijs zo voor het grijpen hebt mag je hem nooit meer laten lopen. Daarom is er alsnog geen enkele reden voor tevredenheid (voor zover die er in de topsport uberhaupt ooit mag zijn).
Dit was een unieke kans op een lichtpuntje in een verder donkere periode.
En de doelstelling van het seizoen is in die zin behaald dat er geen reden is om nu mensen te ontslaan of de boel helemaal om te gooien, maar als je een prijs zo voor het grijpen hebt mag je hem nooit meer laten lopen. Daarom is er alsnog geen enkele reden voor tevredenheid (voor zover die er in de topsport uberhaupt ooit mag zijn).
Mwah ook al hadden we een extra wedstrijd gewonnen dan nog was dit kampioenschap mij geen cent waard... Ik kan me geen enkele wedstrijd herinneren waarbij ik dacht, goh wat spelen we leuk en goed verzorgd voetbal....
Neuh, het was niet veel, de titel werd ons min of meer aangeboden door het gestuntel van PSV. Dan is het wel een idee om je kans te pakken.
Maar ja, als binnen Ajax niemand er blijkbaar wakker van ligt, waarom zou ik dat dan wel doen?
Maar ja, als binnen Ajax niemand er blijkbaar wakker van ligt, waarom zou ik dat dan wel doen?

-
Voor mij kwam de klap bij de 2-2 in Groningen. Met bloed, zweet en tranen staan we 1-2 voor, 98e minuut, we lijken hem over de streep te trekken en je bent ergens al bezig met gedachtes over een kolkende JCA tegen Twente en dat je hem dan tóch nog over de streep trekt. Maar toen die 2-2 viel en Wijndal daarna nog een beste schotpoging om zeep hielp zat ik stuk; omdat we het toen niet meer in eigen hand hadden. Daarna vooral de media genegeerd en die nu langzaamaan weer naar aan het lezen. Het voelt nu eigenlijk - uit zelfbescherming - als struisvogelpolitiek. Niet aan denken en niet aan herinnerd worden, dan gaat het wel. Maar als iemand erover begint komt vooral het chagrijn weer boven.Yopii schreef:https://www.ajaxshowtime.com/opinie/van ... en-gesteld
Oké, PSV blij, Ajax blij, iedereen blij.![]()
![]()
![]()
![]()
Vreemd eigenlijk, soms zorgt de objectief grootste teleurstelling niet eens voor de grootste klap. Neem de verloren CL-finale van 1996: toen waren we dus héél dicht bij de vijfde. Toch denk ik er maar zelden aan. Die wedstrijd tegen De Graafschap daarentegen, of die halve finale tegen de Spurs...![]()
![]()
Maar Weekend Cees, de wedstrijd uit tegen Groningen kun je nog gelijkspelen. Dat is niet zo raar. Tegen Sparta en NEC thuis daarentegen... Ik heb er geen woorden voor.
Ik was van de week ergens waar iemand voor de lol dat lied van Guus Meeuwis over Brabant ging draaien. Dat moest dus héél snel uit. Anders heb je de rest van de avond dus niets meer aan mij.
Natuurlijk voel ik het nog. Wat ik vooral heb gemist was de branie. Ajax, met FF voorop, kroop wel heel erg in de underdogrol. Niet willen praten over het kampioenschap, de doelstelling was tweede worden, enz.

Ik was van de week ergens waar iemand voor de lol dat lied van Guus Meeuwis over Brabant ging draaien. Dat moest dus héél snel uit. Anders heb je de rest van de avond dus niets meer aan mij.

Natuurlijk voel ik het nog. Wat ik vooral heb gemist was de branie. Ajax, met FF voorop, kroop wel heel erg in de underdogrol. Niet willen praten over het kampioenschap, de doelstelling was tweede worden, enz.