AFC Ajax - NEC zo 11 mei 16:45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: AFC Ajax - NEC zo 11 mei 16:45 uur

Bericht door GangstaRiB » di mei 13, 2025 8:04 am

peter schreef:
ma mei 12, 2025 7:10 pm
En waarom ook niet gewoon een opportunistischere keuze met Brobbey en met Weghorst na die 0-1? Ik vond het onbegrijpelijk dat je Taylor en Hato er af haalde na die 0-2.
Ik zie dit meer als een wissel die ze in het basketball ook doen. Als een team in het 4de kwart kansloos achterstaat, worden de sterkhouders eraf gehaald om te rusten.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 8:28 am

Farioli kennende blijft ie z'n visie trouw. Of dat het gewenste resultaat oplevert zien we morgen.
Gaat hij weer lekker beginnen met Rugani, misschien Berghuis op het middenveld, want die is zo creatief?

Ik lees dat een aantal spelers Farioli heeft gevraagd om Rugani niet op te stellen, doet Farioli dat toch. Dat kan, maar daarna speelt Rugani een draak van een wedstrijd. :excited.gif:
Ik zie dit meer als een wissel die ze in het basketball ook doen. Als een team in het 4de kwart kansloos achterstaat, worden de sterkhouders eraf gehaald om te rusten.
Haha, ze hadden net een vrij weekend gehad. Hoezo rust?

zeux

Bericht door zeux » di mei 13, 2025 8:36 am

GangstaRiB schreef:
di mei 13, 2025 8:04 am
peter schreef:
En waarom ook niet gewoon een opportunistischere keuze met Brobbey en met Weghorst na die 0-1? Ik vond het onbegrijpelijk dat je Taylor en Hato er af haalde na die 0-2.
Alleen kunnen ze daarna weer het veld in komen. En dat kan bij voetbal niet...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 13, 2025 8:44 am

GangstaRiB schreef:
peter schreef:
Maar je ziet dat voetbal soms heel gek kan lopen. Na die 0-2 gooiden we definitief de handdoek in de ring terwijl je ook gewoon iets 'geks' had kunnen doen. Brobbey en Weghorst naast elkaar of Konadu naast Weghorst. Hato naar het centrum, Taylor als back. Die wissels waren zo behoudend en zo kansloos dat je in geen 100 jaar een goal meer zou maken.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 8:48 am

Tja, FF had geen Weghorst meer die hij kon laten invallen.

Hij wist het gewoon niet meer. Deed maar wat.

Dat bedoel ik met de wedstrijd lezen: LVG had gezien waar het probleem zat. FF moet daarvoor eerst naar de data kijken, en ook die kunnen bedrieglijk zijn.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 13, 2025 8:49 am

zeux schreef:
di mei 13, 2025 8:36 am
GangstaRiB schreef:
peter schreef:
Alleen kunnen ze daarna weer het veld in komen. En dat kan bij voetbal niet...
Ik bedoel te zeggen... de coach maakt op dat moment een beslissing door de wedstrijd op te geven. Dus de sterkhouders worden er op zo'n moment definitief vanaf gehaald.

Nogmaals, dat zou een verklaring zijn om Taylor en Hato eraf te halen. Want de vervangers zijn per definitie zwakker, zo liggen de kaarten dit seizoen bij Ajax. De eerste 11 zijn acceptabel. Wat erachter zit, is 2 klassen minder.
Whitey on the moon.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 13, 2025 8:58 am

Ja dat zou kunnen, maar tegen NEC kun je in 20 minuten nog het onmogelijke realiseren door drie keer te scoren toch? Het is misschien een minimale kans, maar er is in de historie van Ajax geen trainer geweest die dit doet toch? Of zou hij echt denken dat Hato en Taylor de zwakke schakels waren zondag?
---------Brobbey ---- Weghorst--
--------------Klaassen-------------
Godts------------------Rasmussen
---------Henderson-------------
Taylor - Hato - Janse - Gaaei

Compleet gestoorde opstelling, maar bij 0-2 moet je wat. Dood of de gladiolen.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 9:03 am

Precies, niets te verliezen. Doelsaldo was toch al foetsie.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2025 9:51 am

Yopii schreef:
di mei 13, 2025 8:28 am

Ik lees dat een aantal spelers Farioli heeft gevraagd om Rugani niet op te stellen, doet Farioli dat toch. Dat kan, maar daarna speelt Rugani een draak van een wedstrijd. :excited.gif:
Als Dries het zegt, is het vast waar. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2025 9:55 am

Yopii schreef:
di mei 13, 2025 8:48 am

Dat bedoel ik met de wedstrijd lezen: LVG had gezien waar het probleem zat. FF moet daarvoor eerst naar de data kijken, en ook die kunnen bedrieglijk zijn.
LvG wist het bijv. in Parma ook niet meer. Cruijffie tegen Milan ook niet. En die hadden wel effe wat beter materiaal dan wat er nu bij Ajax rondloopt.

Zullen we eerst de laatste 2 wedstrijden maar eens afwachten? Plek 2 is al zeker. Dat had ik voor dit seizoen niet verwacht. Jij wel?

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 10:01 am

LvG wist het bijv. in Parma ook niet meer. Cruijffie tegen Milan ook niet. En die hadden wel effe wat beter materiaal dan wat er nu bij Ajax rondloopt.
Tegenstanders waren iets beter dan NEC...

NEC thuis moet je gewoon winnen. Punt.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 10:01 am

Hmmm, dubbele post deleten lukt niet.

Ik ben echt verbaasd dat jij met zulke excuses komt, Wimpey. Normaal gesproken ben jij nogal van de topsportmentaliteit. FF maakte er zondag een potje van, dat heeft niets met de kwaliteit van de spelers te maken. De opstelling deugde niet en de spelers leken mentaal niet goed geprepareerd.

Zijn keuzes vielen ongelukkig uit, en dat is nog zacht gezegd. Pasveer maakte een zwakke indruk, Rugani faalde, Berghuis raakte geen knikker op linksbuiten. Met Traoré blijft hij het ook proberen, terwijl die jongen al maanden het spook loopt uit te hangen. Klaassen is totaal niet geschikt als 6, enz.

Gaan we lekker alles op Mislintat gooien - met zes aankopen?

Neem de combo Sutalo-Rugani, die kán niet. Ik zou die jongens nooit tegelijk opstellen, ze zijn niet complementair. Sutalo is een goede verdediger, maar hij moet de bal kwijt kunnen. Zeggen de statistieken niet dat je dan een ander type verdediger nodig hebt dan Rugani? Het punt is, FF is rigide in zijn denken, hij heeft een keer bedacht dat Hato linksback moet spelen en dan blijft hij daarbij. Tja...
Laatst gewijzigd door Yopii op di mei 13, 2025 10:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2025 10:07 am

Yopii schreef:
di mei 13, 2025 10:01 am
Tegenstanders waren iets beter dan NEC...

NEC thuis moet je gewoon winnen. Punt.
Dat is duidelijk. Kijk seizoen 1996/97 eens onder LvG. Of Cruijff die met Ajax door de eredivisie zwalkte.

Jij vindt Farioli niks. Prima. Maar durf tenminste te benoemen dat er (ook) prima gepresteerd is dit seizoen.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 10:22 am

Dat vind ik dus wel meevallen, want ik kijk ook naar het spel. Heel vaak was het bar en boos, maar won Ajax nog net, en dat tegen zwakke tegenstanders, zelfs thuis.

Ik begrijp dat er in het stadion dan sprake was van een orgastische ervaring, aangezien er een wisselwerking was tussen team en toeschouwers, maar het blijft een feit dat Ajax meer kwaliteit heeft dan degradatiekandidaten en middenmoters en daar ook naar moet spelen.

FF had maar één rechtvaardiging, en dat was de stand op de ranglijst. Zijn nihilisme bevalt me niet.

Om de vergelijking te trekken: Mourinho heeft veel gewonnen, maar ik wil hem niet bij Ajax zien. Simpel.

Dan lees ik hier dat ik negatief ben, blabla, maar ik ben gewoon consequent. Voetbal speel je niet alleen voor de supporters, maar ook voor de neutrale toeschouwer. Adel verplicht, Ajax is Sparta niet.

FF betaalt nu de prijs voor het feit dat aanvallen hem niet interesseert. Nu clubs iets gevonden hebben op zijn manier van spelen weet hij het niet meer.

Als jullie mij nu willen afzagen, be my guest. Het is niet mijn schuld dat het zo loopt. Boontje komt om zijn loontje, ooit. En ja, daar baal ik ontzettend van, want ik ben supporter van Ajax en ik wil die Schaal, met of zonder FF. Maar ja, het was wel te voorzien dat de zeepbel vroeger of later doorgeprikt zou worden, uiteindelijk is de trainer verantwoordelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2025 10:32 am

Yopii schreef:
di mei 13, 2025 10:22 am
Als jullie mij nu willen afzagen, be my guest. Het is niet mijn schuld dat het zo loopt. Boontje komt om zijn loontje, ooit. En ja, daar baal ik ontzettend van, want ik ben supporter van Ajax en ik wil die Schaal, met of zonder FF. Maar ja, het was wel te voorzien dat de zeepbel vroeger of later doorgeprikt zou worden, uiteindelijk is de trainer verantwoordelijk.
Eh, jouw "gelijk" is nu bewezen ofzo? :confused.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 10:39 am

Zeg ik dat? :confused.gif:

Het gaat niet om gelijk krijgen, we willen allemaal het beste voor onze club. :ajaxscarf.gif:

Ik wil geen gelijk krijgen, ik ben erg bezorgd. De weg van FF loopt dood, en dan? Dan zijn we overgeleverd aan Kroes. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2025 10:53 am

Yopii schreef:
di mei 13, 2025 10:39 am

Het gaat niet om gelijk krijgen, we willen allemaal het beste voor onze club. :ajaxscarf.gif:
Er was geen geld voor een trainingskamp. CL was een must. Bereikt. Prima gedaan. De landstitel zou een compleet onverwachte bonus zijn.

Veel mensen hebben boter op hun hoofd v.w.b. Farioli. Herinneren we ons nog hoe Koeman kampioen werd met Ajax? Met een oneindig veel betere selectie?

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 13, 2025 11:15 am

Er was geen geld voor een trainingskamp.
Ach, dat is zo overdreven. Er was wel geld om Rosa, Edvardsen en Regeer te halen. :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 13, 2025 11:23 am

Yopii schreef:
di mei 13, 2025 11:15 am
Er was geen geld voor een trainingskamp.
Ach, dat is zo overdreven. Er was wel geld om Rosa, Edvardsen en Regeer te halen. :confused.gif:
Beside the point... Je weet welke rokende puinhopen de stagiair achterliet. Dit seizoen moest er gepresteerd worden en CL-munten waren essentieel. Dat heeft Farioli bereikt en daarvoor verdient ie credits.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 13, 2025 12:10 pm

wimpey schreef:
di mei 13, 2025 7:22 am
Lionel schreef:
ma mei 12, 2025 11:05 pm
Het komt op mij over alsof hij zich geen raad weet met de nieuwe status terwijl hij toch echt weken de tijd heeft gehad om iets te tweaken.
Zal zeker een rol spelen. Hij is succesvol geweest met dat principe van "starters" en "impact van de bank". Ajax was natuurlijk ook lang de underdog dit seizoen. Nu ben je ineens de gejaagde.

Ik ga trouwens niet mee met de populistische onzin dat Farioli er (al dan niet ineens) niets van kan. We hebben mbesv 2 keer van het matje geveegd. Goede potten tegen de kakkies en Twente op de mat gelegd. We hebben er 10 op rij gewonnen, waarin we amper een tegengoal vingen. Vertrouwen, algemeen in het leven, doet een hoop.

Zoveel zelfs, dat je blijkbaar op 2 wedstrijden voor het einde koploper kunt zijn. Met (want dat is de realiteit) een doorsnee selectie. We hebben geen goede buitenspelers, een-dimensionale spitsen, geen creatieve middenvelders, geen opbouwers. Met die feiten is een seizoen lang goed omgegaan. Behalve in de voorgaande 3 wedstrijden.

Dus ik ben vooral heel benieuwd naar morgen. Farioli kennende blijft ie z'n visie trouw. Of dat het gewenste resultaat oplevert zien we morgen.
Ik zeg nergens dat hij er niks van kan. Tot twee maanden terug was hij mijn held. Maar ik had, wellicht onterecht, meer van hem verwacht. Wellicht is dat gewoon onterecht en is deze selectie echt gewoon veel te slecht maar ik geloof niet dat er niet meer uit deze selectie te halen valt. Nu spelen we klote en verliezen we dik.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 13, 2025 12:10 pm

Wat dat betreft zijn we denk ik allemaal nieuwsgierig naar morgen nu Ajax niet anders kan dan erop knallen. Het ‘doel’ is al bereikt dus Ajax moet gewoon gas geven.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie