VOLDEMORT

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

999

Re: VOLDEMORT

Bericht door 999 » ma mei 12, 2025 10:07 am

elliquido schreef:
ma mei 12, 2025 8:51 am
Ik trek dit niet meer. Ik heb besloten off line te gaan deze week.Geen forum, geen podcasts, helemaal niets, zondag 16:30 kijk ik even op teletekst.

Tot dan
Ja, ben bang dat je dat niet gaat volhouden :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 12, 2025 2:43 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano

Bericht door Mano » ma mei 12, 2025 3:23 pm

Dit komt niet meer goed.

Groningen en Twente
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

T82

Bericht door T82 » ma mei 12, 2025 7:26 pm

Om er toch nog iets van hoop in te gooien: stel dat Ajax woensdag per ongeluk en met voor de criticasters ongetwijfeld stapels geluk wint, wat dan? Is de kans op een kampioenschap dan niet ineens best groot?

Toppie

Bericht door Toppie » wo mei 14, 2025 9:56 am

Toppie schreef:
ma mei 12, 2025 7:43 am
Woensdag gewoon 4 4 2 proberen Brobbey en Wout voorin en Mokio erbij ipv Godts Berghuis of Traore die voegen niets toe

Middenveld zelfde met Mokio er dus bij

Die Italiaan vervangen door Kaplan achterin weet niet of Sutalo kan spelen
Dit dus !!!

Mano

Bericht door Mano » do mei 15, 2025 6:59 am

Zoals verwacht…..
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

999

Bericht door 999 » do mei 15, 2025 11:44 am

Nog een heel kleine kans als Psv het te gemakelijk opneemt tegen Sparta ( te laat gas er op, gelijkspel ) en wij toch van Twente qeten te winnen ..
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » do mei 15, 2025 11:46 am

PSV laat dit niet meer los en Steijn heeft nergens meer voor te voetballen. Dat is een done deal!

zeux

Bericht door zeux » do mei 15, 2025 11:49 am

Kan dit topic weg?

Uit beeld?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 15, 2025 12:04 pm

999 schreef:
do mei 15, 2025 11:44 am
Nog een heel kleine kans als Psv het te gemakelijk opneemt tegen Sparta ( te laat gas er op, gelijkspel ) en wij toch van Twente qeten te winnen ..
0-3 bij rust voor P¥$¥€€ deze slechte film is Maandag voorbij

T82

Bericht door T82 » do mei 15, 2025 1:02 pm

Mano schreef:
do mei 15, 2025 11:46 am
Steijn heeft nergens meer voor te voetballen.
Is dat zo?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do mei 15, 2025 2:03 pm

Playoffs voor Europa nog wel. Daar heeft een groot clubje nog kans op. Alleen Twente en AZ zijn zeker.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Nihad

Bericht door Nihad » do mei 15, 2025 6:18 pm

Sparta kan bij overwinning de play offs halen omdat Fortuna geen Europese licentie heeft gekregen
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do mei 15, 2025 7:00 pm

Dit kam ik ff niet handelen.. ik ga Max kijken
Weer op zoek naar een Interim coach..

Wouter

Bericht door Wouter » vr mei 16, 2025 6:50 pm

Nihad schreef:
do mei 15, 2025 6:18 pm
Sparta kan bij overwinning de play offs halen omdat Fortuna geen Europese licentie heeft gekregen
Zul je zien dat Sparta stunt tegen PSV, maar Ajax niet verder komt dan een gelijkspel.

Nihad

Bericht door Nihad » vr mei 16, 2025 8:14 pm

Wouter schreef:
vr mei 16, 2025 6:50 pm
Nihad schreef:
do mei 15, 2025 6:18 pm
Zul je zien dat Sparta stunt tegen PSV, maar Ajax niet verder komt dan een gelijkspel.
Beter nog: ik denk dat dat ook zondag gaat gebeuren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

zeux

Bericht door zeux » vr mei 16, 2025 9:31 pm

Chokers.

Als kleuters laten provoceren en intimideren in de zestien.

Paniekerig wegrammen ballen. Domme overtreding. Sukkels.

Titel-onwaardig.

Knap wat Farioli er uit heeft weten te peuteren, maar de laatste maand werkte dat ook niet meer.

Waardeloze, uitgepierde selectie.

Voor Kroes moet 25/26 al ruim en breed begonnen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Toppie

Bericht door Toppie » za mei 17, 2025 10:08 am

Ik zou Ericssen en Tadic terughalen De mix van 2019 was jong en oud nu te jong weinig vedette

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mei 17, 2025 10:11 am

Nah. Het team vind ik juist wel redelijk bejaard. Veel 30 plus en dan ook nog categorie niet meer top fit.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 17, 2025 10:32 am

Zijn jullie ook nog steeds zo down?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za mei 17, 2025 10:34 am

Ja, het houdt ook veel langer aan dan normaal. Normaal ben ik er op deze leeftijd na één baaldagje wel weer overheen. In de groepsapp met m'n vrienden is er direct na de gelijkmaker ook niks meer gezegd, ik vraag me af of iedereen nog leeft.

Nog één zure appel en dan zit het erop, ben wel toe aan goede nachtrust.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mei 17, 2025 10:49 am

Gelukkig weinig closet PSV fans om me heen. Anders was het nog irritanter geweest.

Zuidema

Bericht door Zuidema » za mei 17, 2025 11:53 am

Thijs schreef:
za mei 17, 2025 10:34 am
Ja, het houdt ook veel langer aan dan normaal. Normaal ben ik er op deze leeftijd na één baaldagje wel weer overheen.
Hetzelfde bij mij. Ik heb al enkele dagen een humeur om op te schieten. Maar vandaag zit er toch weer een streepje blauwe lucht in die extreem zware bewolking in mijn bovenkamer. Ik heb het rare voorgevoel dat er morgen toch nog iets uitzonderlijks tussen Ajax en Psv gaat gebeuren. It ain't over till the fat lady...
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » za mei 17, 2025 12:04 pm

Jinne schreef:
za mei 17, 2025 10:11 am
Nah. Het team vind ik juist wel redelijk bejaard. Veel 30 plus en dan ook nog categorie niet meer top fit.
SOS

Kroes, lees je mee? Eriksen kan het niet meer belopen! :1evil.gif:

Geen oude, matige ex-Ajacieden meer, s.v.p. Bedenk eens iets voor je salaris, grootbek! :1evil.gif:
Zijn jullie ook nog steeds zo down?
Ik ben kwaad, hoe kun je het zo weggeven? :1evil.gif: :confused.gif:

We staan voor de zoveelste keer voor gek, waarom overkomt ons dat elke keer? :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif:

Ik ga morgen een dag naar buiten en kijk niet op mijn telefoon. Heb totaal geen hoop meer. Ik zie het zelfs gebeuren dat PSV niet wint en Ajax ook niet, dat scenario lijkt me waarschijnlijker dan dat waarin we de titel pakken.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 18, 2025 8:32 am

Johan Inan, Ajax-watcher bij het AD, ziet nog kansen voor Ajax. Mits de psychologische oorlogsvoering goed wordt uitgevoerd.
De rem moet eraf: zo kan Ajax de druk op PSV vandaag maximaal verhogen.

Johan Inan 18-05-25, 09:00

Ajax heeft in de laatste speelronde een wonder nodig om nog kampioen te worden. De club moet FC Twente verslaan en hopen dat PSV schade oploopt bij Sparta. Daar heeft het weinig invloed op, al zijn er wel manieren om de druk en weerstand te vergroten.

Vroeg scoren en de spanning vergroten
Kees Luijckx vertelde deze week bij ESPN hoe hij in 2007 de paniek in de ogen zag bij de AZ-spelers toen ze hoorden dat titelconcurrent PSV onmiddellijk trefzeker was tegen Vitesse. Luijckx was door Excelsior gehuurd van AZ, dat bij een zege op Kralingen de landstitel zou grijpen.

Precies in die situatie bevindt PSV zich nu. Na het vierde opeenvolgende puntenverlies van Ajax heeft de ploeg van Peter Bosz de schaal voor het grijpen tegen Sparta. En met vijf opeenvolgende zeges en daarin 18 treffers lijkt PSV weer onverstoorbaar.

Ajax kan zelf niks doen op het Kasteel, maar het kan tegen FC Twente wel in de koppies van de PSV’ers proberen te kruipen. Net zoals de Eindhovenaren dat 18 jaar geleden deden bij AZ door binnen tien minuten op een 2-0 voorsprong te komen.

Een wedstrijd vroeg beslissen, lukte Ajax dit seizoen zelden. Des te groter de schok die de ogenschijnlijk murw gebeukte ploeg van trainer Francesco Farioli teweeg zal brengen op Het Kasteel.

Echter, daar zijn wel goals voor nodig. En die zal Ajax niet snel maken als het afwacht tegen FC Twente. De rem moet eraf en niet zo’n beetje ook. En dat kan nu Ajax niks meer te verliezen heeft. De tweede plek en het zekere Champions League-ticket heeft het sowieso, het kan alleen maar mooier worden.

Dus meer opportunisme in de opstelling en opvatting is wenselijk. Voor goals kom je bij Wout Weghorst uit. En als je met de supersub speelt, heb je voorzetten en flanken nodig. Steven Berghuis ernaast op rechts, op links een back die doorkomt en een afgemeten pass in huis heeft. Owen Wijndal? Niet eens zo’n gekke optie.

En middenvelders die het doel aanvallen zijn ook geen overbodige luxe. Ajax moet stormen tegen FC Twente. Farioli kan er daarom zelfs voor kiezen om naast Weghorst ook Brian Brobbey op te stellen om onmiddellijk een oorlog te ontketenen.

De oude bekenden motiveren
Snel in Rotterdam laten blijken dat het menens is, zo in de hoofden kruipen en de klok een mogelijke tegenstander van PSV maken. Voor dat laatste heeft de koploper wel de nodige weerstand nodig. Hoe getergd en stug Sparta aan de aftrap verschijnt, is in handen van Maurice Steijn, de trainer die twee jaar geleden niet zo prettig vertrok bij Ajax.

Maar er zijn andere oude bekenden die de Ajacieden kunnen raadplegen om de hoop op een ontsnapping overeind te houden. Kristian Hlynsson is nota bene verhuurd en daarmee nog eigendom van Ajax. Anton Gaaei is geschorst en heeft alle tijd om zijn Scandinavische maatje met wie hij op de club veel optrok deze dagen tot op het bot te motiveren.

En wat te denken van Carel Eiting, een rasechte Ajacied die nog samenspeelde met Bertrand Traoré en Davy Klaassen. Laatstgenoemde doet er dan ook goed aan even te banden aan te halen. Hetzelfde geldt voor Pelle Clement. Die middenvelder mag dan PSV-directeur Earnest Stewart als schoonvader hebben, in zijn hart is hij een Ajacied.

Remko Pasveer speelde bij Vitesse een jaar samen met Mitchell van Bergen, de man in vorm bij Sparta. Een paar aanmoedigingen kunnen geen kwaad nu de Tukker nog één serieuze kans heeft om keepend kampioen te worden. Ook jeugdinternational Gjivai Zechiël blinkt de laatste weken uit. Daar ligt een taak voor Kenneth Taylor, Kian Fitz-Jim en Jorrel Hato, de Jong Oranje-spelers van Ajax.

Een paar steken onder water
Dat je met psychologische oorlogsvoering best ver kan komen, ondervond Ajax voor en tijdens het uitduel met Groningen wel. Etienne Vaessen zei PSV de titel wel te gunnen, liep in blessuretijd een paar Ajacieden omver en maakte ook daarna iedereen het hoofd gek.

In Farioli zit dat gemene niet. In de meeste Ajacieden niet. Maar als er één speler is die heel ver gaat voor de overwinning, is dat Weghorst wel. Ajax nodigde de pers vrijdag niet meer uit, maar kan nog wel iets opnemen en op de eigen kanalen uitzenden in een poging wat twijfel en verwarring te zaaien bij PSV.

Weghorst is immers een soort waarzegger geworden. Hoe vaak wist hij vooraf al niet dat hij tijdens zijn invalbeurt zou scoren? Bij de EK-aftrap tegen Polen, zijn entree voor Ajax. Nou, de laatste strohalm voor zijn eerste titel is dan ook een uitgelezen kans om met Ajax TV zijn glazen bol erbij te pakken en te voorspellen dat PSV bezwijkt onder de druk.

Daar horen uiteraard nog een paar steken onder water bij. Iets in de trant van: „Tijdens hun zwakke reeks na de winterstop is wel gebleken dat iedereen PSV kan verslaan. Dan een Sparta in vorm toch zeker?”

Tot slot voorspelt de Jomanda van Ajax ook nog even een rode kaart. Voor Malik Tillman. Al is het maar om de beste speler het bloedstollende titelduel voorzichtiger te laten spelen.
AD.nl
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Plaats reactie