VOLDEMORT
Moderator: mods
- Liberty
- Contacteer:
Re: VOLDEMORT
Het is een open deur maar je moet als club in deze positie toch helemaal niet rekenen op hulp van anderen?
Ajax staat 3 wedstrijden voor het einde 4 punten voor, speelt nog 2 wedstrijden thuis en heeft NEC, Groningen en een uit vorm zijnde Twente als tegenstanders. Als je als club als Ajax niet minstens 2 van de 3 kan winnen dan behoor je ook geen kampioen te worden.
Verliezen van Utrecht kan gebeuren. Utrecht is altijd op en top gemotiveerd tegen Ajax. Al is 4-0 wel een afgang.
Maar tegen Sparta mag je eigenlijk al geen punten laten liggen.
Goed, dat is dan gebeurd.
Nu hebben we twee weken om de boel weer scherp te krijgen. Er komen wat spelers terug en de coach, die toe nu uitstekend werk heeft geleverd, zal een tactische omzetting moeten doen en Brobbey en Traore op de bank laten.
Ajax moet niet afhankelijk zijn van een Sparta. En zelfs niet van Feyenoord.
Ajax staat 3 wedstrijden voor het einde 4 punten voor, speelt nog 2 wedstrijden thuis en heeft NEC, Groningen en een uit vorm zijnde Twente als tegenstanders. Als je als club als Ajax niet minstens 2 van de 3 kan winnen dan behoor je ook geen kampioen te worden.
Verliezen van Utrecht kan gebeuren. Utrecht is altijd op en top gemotiveerd tegen Ajax. Al is 4-0 wel een afgang.
Nu hebben we twee weken om de boel weer scherp te krijgen. Er komen wat spelers terug en de coach, die toe nu uitstekend werk heeft geleverd, zal een tactische omzetting moeten doen en Brobbey en Traore op de bank laten.
Tijd voor iets nieuws.
Dat zou wat zijn Rotterdam helpt Ajax aan de titel. Doe gelijk een rondvaart met vuurwerk hier aan de oude Maas 

Rekenen zeker niet. Maar als supporters mogen we er uiteraard wel op hopen. En het is ook weer niet totaal onrealistisch dat ze punten verspelen in de Kuip.Liberty schreef: ↑di apr 29, 2025 8:27 amHet is een open deur maar je moet als club in deze positie toch helemaal niet rekenen op hulp van anderen?
Voor de spelersgroep telt de komende twee weken maar 1 ding. Drie punten pakken tegen NEC.
Nil volentibus arduum
VOLDEMORT
Kan me nog een kampioenschap herinneren dat ik in de Arena zat - ik meen dat we tegen Excelsior speelden - en dat PSV verloor van Feyenoord en die goals tijdens de wedstrijd op de schermen verschenen. Ik geloof dat Wijnaldum - toen nog speler van Feyenoord- 2x scoorde. Was volgens mij ook de 1 na laatste speelronde. Ajax fans nog nooit zo hard voor Feyenoord zien juichenMarillion schreef:Rekenen zeker niet. Maar als supporters mogen we er uiteraard wel op hopen. En het is ook weer niet totaal onrealistisch dat ze punten verspelen in de Kuip.Liberty schreef: ↑di apr 29, 2025 8:27 amHet is een open deur maar je moet als club in deze positie toch helemaal niet rekenen op hulp van anderen?
Voor de spelersgroep telt de komende twee weken maar 1 ding. Drie punten pakken tegen NEC.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Liberty
- Contacteer:
Uiteraard kan en mag je er op hopen. Maar de discussie ging over Maurice Steijn en de wedstrijd van Sparta tegen PSV. En dat Steijn PSV uit rancune wel zal helpen.Trab schreef: ↑di apr 29, 2025 6:57 pmKan me nog een kampioenschap herinneren dat ik in de Arena zat - ik meen dat we tegen Excelsior speelden - en dat PSV verloor van Feyenoord en die goals tijdens de wedstrijd op de schermen verschenen. Ik geloof dat Wijnaldum - toen nog speler van Feyenoord- 2x scoorde. Was volgens mij ook de 1 na laatste speelronde. Ajax fans nog nooit zo hard voor Feyenoord zien juichenMarillion schreef:Rekenen zeker niet. Maar als supporters mogen we er uiteraard wel op hopen. En het is ook weer niet totaal onrealistisch dat ze punten verspelen in de Kuip.Liberty schreef: ↑di apr 29, 2025 8:27 amHet is een open deur maar je moet als club in deze positie toch helemaal niet rekenen op hulp van anderen?
Voor de spelersgroep telt de komende twee weken maar 1 ding. Drie punten pakken tegen NEC.Hopelijk kunnen we het op eigen kracht maar anders mag de geschiedenis zich best herhalen.
Dat kan natuurlijk goed mogelijk zijn maar ik zou als Ajax helemaal niet daar naar kijken. Uiteraard hoop ik op puntverlies van PSV. En zullen ze het in De Kuip moeilijk hebben. Maar uiteindelijk moet Ajax gewoon van NEC winnen. Als je dat doet dan ben je er bijna. Gewoon geen gelul. Niet kijken wat PSV doet maar zelf afmaken.
En als PSV dan van Feyenoord verliest dan is dat allemaal maar mooi meegenomen en hebben we een paar dagen eerder feest.
Tijd voor iets nieuws.
Eens. NEC en Groningen. Daar moet 100% focus op zijn.
Zonder Brobbey, Berghuis moet dat mogelijk zijn.
Zonder Brobbey, Berghuis moet dat mogelijk zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ajax kijkt al het hele seizoen alleen naar de eerstvolgende eigen wedstrijd. Dat is de boodschap die Farioli uitdraagt intern en naar buiten. Dat gaat nu dus ook niet anders zijn.
Al dit soort beschouwingen over mogelijk puntenverlies van de concurrentie en wel of geen kampioen is voor supporters, volgers en journalisten.
Al dit soort beschouwingen over mogelijk puntenverlies van de concurrentie en wel of geen kampioen is voor supporters, volgers en journalisten.
Nil volentibus arduum
De bookmakers hebben er nog steeds alle vertrouwen in: 1,07 voor kampioenschap Ajax, 6,50 voor kampioenschap PSV.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Om het in perspectief te plaatsen: Iik zag toevallig op toto.nl voor het weekend (en dus voorafgaand aan ons gelijkspel tegen Sparta) voorbij komen dat de odd voor PSV om kampioen te worden 17 euro was, dus die daalt spectaculair hard.
Is het een idee om daar grof op in te zetten of valt dat onder de categorie jinxen?
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Jinxen bestaat niet, Cruijff zei al: als God bestond zouden er alleen maar gelijke spelen in het voetbal zijn.
Ik plaats regelmatig een betje tijdens de wedstrijd om eventuele pijn wat te verzachten. Valt ie niet, ben ik heel gelukkig omdat de mentale uitkomst voordelig is (bijv Ajax wint of PSV wint juist niet), valt ie wel, dan baal ik maar heb ik iig een mooi bedragje gewonnen. Als PSV een wedstrijd achterkomt zet ik ook snel in omdat de odds dan ineens stijgen.
Denk dat als je bijv inzet op het rampscenario voor 11 mei, PSV wint in de Kuip en Ajax wint niet van NEC, je een heel mooi bedrag kan pakken. Mocht PSV niet winnen en Ajax wel dan heb je sowieso een topdag. (Of zelfs de schaal)
Behalve als PSV gelijkspeelt en Ajax verliest. Maar ga er ff vanuit dat de ArenA in vuur en vlam staat als PSV geen 3 punten heeft gepakt dus kan me dat niet voorstellen.
Ik plaats regelmatig een betje tijdens de wedstrijd om eventuele pijn wat te verzachten. Valt ie niet, ben ik heel gelukkig omdat de mentale uitkomst voordelig is (bijv Ajax wint of PSV wint juist niet), valt ie wel, dan baal ik maar heb ik iig een mooi bedragje gewonnen. Als PSV een wedstrijd achterkomt zet ik ook snel in omdat de odds dan ineens stijgen.
Denk dat als je bijv inzet op het rampscenario voor 11 mei, PSV wint in de Kuip en Ajax wint niet van NEC, je een heel mooi bedrag kan pakken. Mocht PSV niet winnen en Ajax wel dan heb je sowieso een topdag. (Of zelfs de schaal)
Behalve als PSV gelijkspeelt en Ajax verliest. Maar ga er ff vanuit dat de ArenA in vuur en vlam staat als PSV geen 3 punten heeft gepakt dus kan me dat niet voorstellen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Oh had dit niet moeten typen, ben nu alweer zenuwachtig. Ik probeer het voetbalnieuws zoveel mogelijk te mijden tot het m'n gedachten echt gaat beheersen, waarschijnlijk rond vrijdag 9 mei. Tot dan jongens. 

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het punt is wel dat PSV en Feyenoord eerder op de dag tegen elkaar spelen. Dus dat kan best wel wat druk gooien op de wedstrijd Ajax-Nec of niet. Want Ajax-Nec kan bij verlies van PSV de kampioenswedstrijd worden. Er is ook nog een theoretische kans dat PSV verliest van Fortuna en van Nec. Dan zijn we kampioen voordat de wedstrijd tegen NEC is begonnen.Liberty schreef: ↑di apr 29, 2025 7:07 pmUiteraard kan en mag je er op hopen. Maar de discussie ging over Maurice Steijn en de wedstrijd van Sparta tegen PSV. En dat Steijn PSV uit rancune wel zal helpen.Trab schreef: ↑di apr 29, 2025 6:57 pmKan me nog een kampioenschap herinneren dat ik in de Arena zat - ik meen dat we tegen Excelsior speelden - en dat PSV verloor van Feyenoord en die goals tijdens de wedstrijd op de schermen verschenen. Ik geloof dat Wijnaldum - toen nog speler van Feyenoord- 2x scoorde. Was volgens mij ook de 1 na laatste speelronde. Ajax fans nog nooit zo hard voor Feyenoord zien juichenMarillion schreef:
Rekenen zeker niet. Maar als supporters mogen we er uiteraard wel op hopen. En het is ook weer niet totaal onrealistisch dat ze punten verspelen in de Kuip.
Voor de spelersgroep telt de komende twee weken maar 1 ding. Drie punten pakken tegen NEC.Hopelijk kunnen we het op eigen kracht maar anders mag de geschiedenis zich best herhalen.
Dat kan natuurlijk goed mogelijk zijn maar ik zou als Ajax helemaal niet daar naar kijken. Uiteraard hoop ik op puntverlies van PSV. En zullen ze het in De Kuip moeilijk hebben. Maar uiteindelijk moet Ajax gewoon van NEC winnen. Als je dat doet dan ben je er bijna. Gewoon geen gelul. Niet kijken wat PSV doet maar zelf afmaken.
En als PSV dan van Feyenoord verliest dan is dat allemaal maar mooi meegenomen en hebben we een paar dagen eerder feest.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
er is ook een scenario dat psv wint van fortuna. (+4) maar gelijkspeelt tegen Feijenoord. Echter, Ajax verkloot het helemaal tegen nec en groningen.. (waarom niet gezien de uitslagen van afgelopen weken) en haalt slechts 1 punt. Psv wint dan thuis van heracles.
Moet er niet aan denken dat we ze beide verliezen, want dan komt het doelsaldo scenario weer op de proppen en worden we wederom geen kampioen op doelsaldo.
Staan we dus +1 punt voor in de laatste wedstrijd tegen twente thuis.
Ik ben dan even fietsen denk ik...
Moet er niet aan denken dat we ze beide verliezen, want dan komt het doelsaldo scenario weer op de proppen en worden we wederom geen kampioen op doelsaldo.
Staan we dus +1 punt voor in de laatste wedstrijd tegen twente thuis.
Ik ben dan even fietsen denk ik...

NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Het is stiekem misschien goed dat we nu twee weken niet spelen. Tijd voor Farioli en zijn staf om te herpakken en iets op te bouwen richting NEC. Maar man wat is het ook een ramp zolang te moeten wachten. En in die tijd ga je PSV dan dichterbij zien komen wat ook niet helpt voor de mentale gemoedsrust.
Misschien dat Farioli wat literatuur kan aanbevelen om die tijd te overbruggen in een goede mentale staat.

Nil volentibus arduum
Zo heeft hij het niet gezegd.
Toen Cruijff van een Catalaanse journalist de vraag kreeg of hij een bedankje naar God zou sturen nadat FC Barcelona (voor de zoveelste keer) op de laatste speeldag met enorm veel mazzel landskampioen was geworden, antwoordde hij dat God een goede vriend van hem was.

De quote over de gelijke spelletjes is een andere.
Johan verbaasde zich dat zoveel Barça spelers voor elke wedstrijd het kapelletje in Camp Nou in liepen en dan een kruisje sloegen. Het merendeel van de spelers durfde dat ritueel zelfs niet over te slaan.
Dat vond Cruijff zeer merkwaardig. Want als God aan een dergelijk ritueel belang zou hechten en als van beide elftallen alle elf spelers er aan mee zouden doen, zou elke wedstrijd in een gelijkspel moeten eindigen.
Dan gaan jullie er dus vanuit dat God onpartijdig is. Wat een naief standpunt. 

Nil volentibus arduum
We weten toch allemaal dat ie in een Ajax-pyjama slaapt?Marillion schreef:Dan gaan jullie er dus vanuit dat God onpartijdig is. Wat een naief standpunt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Gaan we zelfs nu religiues doen
Tegen Sparta 3x lat en 1x paal anders was het gewoon 3 punten geweest en was NEC een formaliteit. Gewoon beginnen met WW en rechts geen idee alles is uitvorm en links ook ? Godts of Oliver?
Feynooit moet winnen om plek 3 veilig te stellen Utreg speelt niet en die Kakkies moeten naar Heracles morgen

Feynooit moet winnen om plek 3 veilig te stellen Utreg speelt niet en die Kakkies moeten naar Heracles morgen
Ik zou nog liever Mokio op rechtsbuiten zien dan Traoré of Berghuis.
Alsof de spelers de druk niet voelen...Marillion schreef: ↑di apr 29, 2025 7:39 pmAjax kijkt al het hele seizoen alleen naar de eerstvolgende eigen wedstrijd. Dat is de boodschap die Farioli uitdraagt intern en naar buiten. Dat gaat nu dus ook niet anders zijn.
Mijn hoop is dat PSV punten laat liggen tegen F. Anders denk ik niet dat we het gaan redden. Groningen zal volle bak gaan en Twente zal ons ook niet helpen. Als ik dan zie hoe Ajax speelde tegen Sparta, dat was helemaal niets.
Natuurlijk voelen ze de druk. Tegen Sparta was de eerste wedstrijd waar je dat ook echt terugzag op het veld. De koppies stonden gespannen. Kijk maar eens terug naar Taylor bijvoorbeeld.
Er is geprobeerd om dat zo lang mogelijk zo veel mogelijk weg te houden. Ik denk dat ze voor deze periode van twee weken uit een ander vaatje moeten gaan tappen. De druk is er nu gewoon. Zaak is daar goed mee om te gaan. Het kan dan al veel schelen als er een aantal spelers op het veld staan die daar goed mee om kunnen gaan. Je zag het toen Weghorst inviel. Hij trok het hele team mee in zijn drang om de boel alsnog te keren.
Volgende week is Henderson er weer bij. Ik verwacht ook Pasveer terug. Als je dan Weghorst nog voorin hebt lopen dan is je hele as mentaal weer een stuk sterker. Dat moet dan het verschil weer gaan maken.
Er is geprobeerd om dat zo lang mogelijk zo veel mogelijk weg te houden. Ik denk dat ze voor deze periode van twee weken uit een ander vaatje moeten gaan tappen. De druk is er nu gewoon. Zaak is daar goed mee om te gaan. Het kan dan al veel schelen als er een aantal spelers op het veld staan die daar goed mee om kunnen gaan. Je zag het toen Weghorst inviel. Hij trok het hele team mee in zijn drang om de boel alsnog te keren.
Volgende week is Henderson er weer bij. Ik verwacht ook Pasveer terug. Als je dan Weghorst nog voorin hebt lopen dan is je hele as mentaal weer een stuk sterker. Dat moet dan het verschil weer gaan maken.
Nil volentibus arduum
Feyenooit wint van,Heracles dus zijn ze in vorm dus Zondag 11 Mei moeten zich veilig stellen voor plek 3 tegen PISVEE 

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ik zeg dat Persie het voor elkaar heeft.. Ajax moet " moet " winnen met alle spanning en stress erbij
Weer op zoek naar een Interim coach..
Sparta was helemaal niks vandaag tegen Twente Pisvee wint daar ook