Go Ahead Eagles - Ajax za 21-09-2024 20:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: Go Ahead Eagles - Ajax za 21-09-2024 20:00

Bericht door Lionel » ma sep 23, 2024 1:44 pm

wimpey schreef:
ma sep 23, 2024 1:31 pm
999 schreef:
ma sep 23, 2024 1:22 pm

En eigenlijk zeg jij dat ook steeds in andere postings Wimpey, dat we met een zooi onverkoopbare spelers zitten zodat we geen kapitaal meer kunnen genereren om daadwerkelijk met een " klasbak " w.b. creativiteit op de proppen kunnen komen ..
Er was blijkbaar geld om 4 spelers te halen. Kroes is verantwoordelijk voor de selectie. En die zit schots en scheef in elkaar. Wat hij Mislintat terecht verweet wordt hem nu terecht verweten.
Namli en Perisic (die zei niet bij voorbaat nee tegen Ajax) hadden we meer aan gehad dan aan Weghorst en zelfs Klaassen.

Rugani was ook onnodig.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 23, 2024 2:02 pm

999 schreef:
ma sep 23, 2024 1:35 pm

Geld om 4 spelers te halen zegt toch niks, er was geld maar niet genoeg om in een hogere klasse te scouten .. Lijkt me meer dan duidelijk als je met transfervrije spelers aan moet komen ..
Kroes haalt met Weghorst een 3e spits. Niet transfervrij. Er is 1 linksbuiten. Traoré lijkt me meer spits dan rechtsbuiten. Er is eigenlijk geen rechtsbuiten.

Gewoon prutswerk van Kroes. Dat Farioli dan vrolijk met buitenspelers aan blijft modderen is zijn eigen fout.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2024 2:21 pm

wimpey schreef:
ma sep 23, 2024 2:02 pm
999 schreef:

Geld om 4 spelers te halen zegt toch niks, er was geld maar niet genoeg om in een hogere klasse te scouten .. Lijkt me meer dan duidelijk als je met transfervrije spelers aan moet komen ..
Kroes haalt met Weghorst een 3e spits. Niet transfervrij. Er is 1 linksbuiten. Traoré lijkt me meer spits dan rechtsbuiten. Er is eigenlijk geen rechtsbuiten.

Gewoon prutswerk van Kroes. Dat Farioli dan vrolijk met buitenspelers aan blijft modderen is zijn eigen fout.
Nee hoor Traore is gewoon rechtsbuiten, en dat veelvuldig balverlies tegen Ga kan ik me ook niet voor de geest halen.Die 3e spits ook weer zoiets, Brobbey is om de haverklap geblesseerd.

Maar Akpom was toch zijn duidelijke keuze van Farioli en opeens staat WW weer in de spits.Hebben we wel eens een keer een wedstrijdje of 3 -4 met hetzelfde elftal gespeeld ?.

Het enige pluspuntje van Farioli is dat het lijkt dat men fitter is dan vorig seizoen, lijkt want GA leek mij fitter dan AJAX of die trainer had het gewoon beter voor elkaar .. :smallgrin.gif: En nogmaals, dit was GA hé, dan moeten we niet teveel zeiken over wie of er op het veld staat maar wat de trainer ze opdraagt en hoe hij AJAX laat spelen, toch ?. Zelfde verhaal tegen NAC. Als tegen GA en soortgelijke clubs 1 speler ( de creatieveling ) het verschil moet gaan maken, nou dan weet ik het wel , en denk jij ook wel .. :) ..

Afijn, we zullen het zien a.s. Donderdag wat ie nu weer uit zijn hoge hoed tovert.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2024 2:22 pm

wimpey schreef:
999 schreef:

Nee hoor Traore is gewoon rechtsbuiten, en dat veelvuldig balverlies tegen Ga kan ik me ook niet voor de geest halen.Die 3e spits ook weer zoiets, Brobbey is om de haverklap geblesseerd.

Maar Akpom was toch zijn duidelijke keuze van Farioli en opeens staat WW weer in de spits.Hebben we wel eens een keer een wedstrijdje of 3 -4 met hetzelfde elftal gespeeld ?.

Het enige pluspuntje van Farioli is dat het lijkt dat men fitter is dan vorig seizoen, lijkt want GA leek mij fitter dan AJAX of die trainer had het gewoon beter voor elkaar .. :smallgrin.gif: En nogmaals, dit was GA hé, dan moeten we niet teveel zeiken over wie of er op het veld staat maar wat de trainer ze opdraagt en hoe hij AJAX laat spelen, toch ?. Zelfde verhaal tegen NAC. Als tegen GA en soortgelijke clubs 1 speler ( de creatieveling ) het verschil moet gaan maken, nou dan weet ik het wel , en denk jij ook wel .. :) ..

AJAX maakt de gelijkmaker en vervolgens staan we weer finaal onder druk, of zou dat de hand zijn van Farioli, op de counter .. Net als bij zijn vorige club ..

Afijn, we zullen het zien a.s. Donderdag wat ie nu weer uit zijn hoge hoed tovert.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 23, 2024 3:00 pm

Hij zal sowieso moeten toveren met deze door Kroes samengestelde selectie.

Als ie verstandig is, stapt ie van buitenspelers af. Hij heeft weinig wapens, dus de wapens die ie heeft, kan ie maar beter gebruiken. En Kroes zeggen dat er versterkingen moeten komen in de winter. Niet nog meer opvulling. Maar of Kroes het verschil ziet tussen troep en kwaliteit is te betwijfelen.

999

Bericht door 999 » ma sep 23, 2024 3:26 pm

wimpey schreef:
ma sep 23, 2024 3:00 pm
Hij zal sowieso moeten toveren met deze door Kroes samengestelde selectie.

Als ie verstandig is, stapt ie van buitenspelers af. Hij heeft weinig wapens, dus de wapens die ie heeft, kan ie maar beter gebruiken. En Kroes zeggen dat er versterkingen moeten komen in de winter. Niet nog meer opvulling. Maar of Kroes het verschil ziet tussen troep en kwaliteit is te betwijfelen.
... deze door kroes samengestelde selectie .. haha ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma sep 23, 2024 3:37 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
999 schreef:

AJAX maakt de gelijkmaker en vervolgens staan we weer finaal onder druk, of zou dat de hand zijn van Farioli, op de counter .. Net als bij zijn vorige club ..

Traore had idd nauwelijks balverlies, itt eerdere wedstrijden. Die wissel snapte ik dan ook niet. Het zou zijn geweest omdat hij z’n back te weinig volgde. Maar als je beter druk vooruit zet dan hoeven de buitenspelers ook minder achter hun back aan. Bovendien kwam het meeste gevaar aan de kant van Hato en niet over onze rechterkant.
Wat betreft het met hetzelfde elftal spelen: hij had juist nu vrijwel dezelfde 11 opgesteld waar hij altijd mee speelt. Kaplan ipv Baas was noodgedwongen. Alleen Weghorst speelde ipv Akpom. Dat kan je betwisten, maar zou niet veel moeten uitmaken. Denk dat Akpom zich wat meer laat inzakken naar het middenveld, terwijl Weghorst wat statischer speelde.
Farioli moet verder gaan werken aan het aanvallende aspect. Het is allemaal nog te gecontroleerd, waarbij het gebrek aan creatieve spelers ook niet helpt. Denk dat Klaassen in de basis ipv Fitz Jim al een stap vooruit is. En ik zou Faberski bij de selectie halen. Dat roep ik al langer en ik begrijp echt niet waarom prutsers als Rasmussen en Banel hoger in de pikorde staan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 23, 2024 4:05 pm

wimpey schreef:
ma sep 23, 2024 10:32 am
Mr. Ajax schreef:
ma sep 23, 2024 10:16 am

Branco in de as (of überhaupt in zo’n wedstrijd waarin de ruimtes klein zijn en de tegenstander op de counter speelt) is zelfmoord.
Dat werd van Schöne ook gezegd. Het gaat om teambalans.

Overigens is BvdB allerminst een grootmeester, maar hij heeft een goede trap over afstand en een goed schot. De kans dat hij een goal voor je maakt of voorbereidt lijkt me aanzienlijk groter dan dat Fitz-Jim dat doet.

Farioli moet minder dogmatisch zijn. Buitenspelers van dit niveau, voetje op de bal in de opbouw, Fitz-Jim: dat maakt op geen opponent indruk. Ik zie ook wel dat deze selectie niet goed is. Maar wel beter dan die van NAC en Go Ahead. Je hebt echt wel wapens. Maar niet als het systeem belangrijker is dan degenen die het moeten uitvoeren.
Schone was wel ff een paar klassen beter dan Branco. Branco is de traagste en minst mobiele speler die ik denk ik ooit op profniveau heb zien spelen.

Overigens was Fitz Jim tegen Bialystok nog een gouden greep van Farioli. Lekker opportunistisch hier weer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » ma sep 23, 2024 4:33 pm

Bialystok is niveau-KKD, hooguit. Zo'n tegenstander is geen maatstaf.
Lekker opportunistisch hier weer.
Nee hoor, iedereen weet wel dat Ajax nog geen sterke tegenstander heeft gehad. Daarom kunnen we ook geen vergaande conclusies trekken.

Volgens Farioli was de wedstrijd tegen GAE de slechtste onder zijn leiding. Hopelijk blijft dat zo. :blush.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma sep 23, 2024 5:17 pm

Yopii schreef:Bialystok is niveau-KKD, hooguit. Zo'n tegenstander is geen maatstaf.
Lekker opportunistisch hier weer.
Nee hoor, iedereen weet wel dat Ajax nog geen sterke tegenstander heeft gehad. Daarom kunnen we ook geen vergaande conclusies trekken.

Volgens Farioli was de wedstrijd tegen GAE de slechtste onder zijn leiding. Hopelijk blijft dat zo. :blush.gif:
Ik vind de wedstrijden tegen nac en go ahead niet vergelijkbaar. NAC moet je gewoon altijd van winnen. Gelijkspel tegen go ahead kan nog. Onder Ten Hag verloren we zelfs van ze met al onze sterren en speelden we in de arena gelijk. Is best een aardig team. Voor mijn gevoel deed Farioli zichzelf de das om door Traore te wisselen voor Gaaei. Die rechterkant was juist het enige wat goed liep in de 1e helft.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie