Ajax - FK Vojvodina 25-07-2024 (20:30 uur)
Moderator: mods
- Monkey Tonk
Re: Ajax - FK Vojvodina 25-07-2024 (20:30 uur)
The Ajax Cyclus. De lange weg naar de wereldtop, de kortstondige fonkeling, de keiharde val. Het boek dat ik niet ga schrijven.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr jul 26, 2024 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
Forbs kan nog net mee doen met de Olympisch spelen, 100 meter sprint ..
Blij met de punten ...
-
Tsja... zal wel aan mij liggen. Maar Forbs is qua techniek en gogme de slechtste buitenspeler die ik ooit bij Ajax gezien heb. Lijkt me typisch zo iemand die na zijn 16de nooit verder gegroeid is in z'n skills. Hard rennen is hem aangeboren, balletje onder controle houden is hem een beetje gelukt. Maar dit combineren op het hoogste nivo is kansloos.T82 schreef: ↑vr jul 26, 2024 1:07 pmBij VI het hoogste rapportcijfer. De waarheid ligt waarschijnlijk weer ergens in het midden.GangstaRiB schreef: ↑vr jul 26, 2024 12:59 pmDat die Forbs nog bij Ajax speelt... dat is toch echt de grootste gotspe. Kan niks met een bal. Gaat 9 van de 10 keer compleet fout en die ene keer gaat het per ongeluk goed. Kan er helemaal niks van. En dat schiet ie een pisballetje op doel en dat maakt de keeper een showduikl, staat ie te balen alsof ie die bal onhoudbaar zou zijn.![]()
Toen ik zelf voetbalde had ik ook van dit soort types in je team. Eerst denk je onoverwinnelijk te zijn, want zo'n gast loopt iedereen scheel, maar daarna kom je erachter dat ie van de overige 90% van het spelletje geen snars heeft begrepen en dan gaat het heel snel irriteren.
Whitey on the moon.
Beetje zoals het gemiddelde Ajax talent wat tegenwoordig uit de opleiding komtGangstaRiB schreef:Tsja... zal wel aan mij liggen. Maar Forbs is qua techniek en gogme de slechtste buitenspeler die ik ooit bij Ajax gezien heb. Lijkt me typisch zo iemand die na zijn 16de nooit verder gegroeid is in z'n skills. Hard rennen is hem aangeboren, balletje onder controle houden is hem een beetje gelukt. Maar dit combineren op het hoogste nivo is kansloos.T82 schreef: ↑vr jul 26, 2024 1:07 pmBij VI het hoogste rapportcijfer. De waarheid ligt waarschijnlijk weer ergens in het midden.GangstaRiB schreef: ↑vr jul 26, 2024 12:59 pmDat die Forbs nog bij Ajax speelt... dat is toch echt de grootste gotspe. Kan niks met een bal. Gaat 9 van de 10 keer compleet fout en die ene keer gaat het per ongeluk goed. Kan er helemaal niks van. En dat schiet ie een pisballetje op doel en dat maakt de keeper een showduikl, staat ie te balen alsof ie die bal onhoudbaar zou zijn.![]()
Toen ik zelf voetbalde had ik ook van dit soort types in je team. Eerst denk je onoverwinnelijk te zijn, want zo'n gast loopt iedereen scheel, maar daarna kom je erachter dat ie van de overige 90% van het spelletje geen snars heeft begrepen en dan gaat het heel snel irriteren.

Ik vond Forbes niet eens zo heel slecht gisteren, het is veel beroerder geweest.
Wat me opvalt, het commentaar is vooral gericht op de usual suspect. Wat was dan de verwachting? Dat ze nu wel een stuk beter kunnen voetballen?
Dit is wat het dit vrees ik. Met de terugkomst van Brobbey, Bergwijn en Traore zal het aanvallend wat beter gaan maar heel veel rek zit er niet in. Zo’n Taylor staat toch ook te klootviolen? Daar mogen we inmiddels toch ook wat meer van verwachten?
-
Taylor lijkt onder Farioli wel wat meer voor de goal op te moeten duiken en uit de tweede lijn te schieten, het inzicht heeft ie wel, het schot (nog) niet. Kan wel een belangrijk wapen worden. Ik zou overigens liever VDB op dit middenveld erbij zien. Als hij wat zelfvertrouwen krijgt lijkt ie mij een prima spelverdeler. Alleen zijn we (of we nu met Berghuis of VDB op het middenveld spelen) in de omschakeling kwetsbaar met Henderson op 6, er is dan weinig snelheid. Vos zou ik daar ook wel eens willen zien spelen.
Ik hoop dat Baas zijn ontwikkeling voortzet; heb altijd wel een beetje een zwak voor hem gehad en defensief is ie best ok. Als we dit jaar alleen al wat minder tegengoals krijgen scheelt dat een slok op een pikketanissie.
Ik hoop dat Baas zijn ontwikkeling voortzet; heb altijd wel een beetje een zwak voor hem gehad en defensief is ie best ok. Als we dit jaar alleen al wat minder tegengoals krijgen scheelt dat een slok op een pikketanissie.
Vos zou ik ook daar eens willen zien. Alleen is hij ook altijd ziek zwak en misselijk.
Baas deed het gisteren zeker niet slecht maar ik ben meer van een Hato of Kaplan centraal. Probeer Sosa, Wijndal te verkopen en koop een goede linksachter zou ik zeggen.
Baas deed het gisteren zeker niet slecht maar ik ben meer van een Hato of Kaplan centraal. Probeer Sosa, Wijndal te verkopen en koop een goede linksachter zou ik zeggen.
Ik denk dat met Hato, Baas, Kaplan en Janse de nadruk niet bepaald ligt op het kopen van een linksback (ook als Sosa en Wijndal inderdaad verkocht worden). Zou dan eerder naar een rechtsback, een middenvelder en een jonge rechtsbuiten gaan zoeken.
Wat was Akpom overigens verschrikkelijk hè?! Had een actie bij een potentiële counter dat die ene van Bassey tegen feyenoord op een Tadic-in-Bernabeu pirouette deed lijken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Zo hebben we niets aan hem inderdaad. In zijn verdediging, hij moet nu weer spelen op een manier die niet bij hem past. Eigenlijk in de Brobbey rol. Dat ligt hem dus niet.
Ik vraag me af of je er dan niet beter aan zou doen om Rijkhoff op te stellen. Die heeft het ook lastig maar past als type wel beter bij die rol. Maar Farioli zal hebben gegokt dat hij toch een keer in de zestien goed in stelling zou komen. Zo heeft 'ie vorig seizoen toch een paar doelpunten gemaakt.
Hopelijk komt het snel tot een transfer bij hem. Is voor beide partijen beter.
Ik vraag me af of je er dan niet beter aan zou doen om Rijkhoff op te stellen. Die heeft het ook lastig maar past als type wel beter bij die rol. Maar Farioli zal hebben gegokt dat hij toch een keer in de zestien goed in stelling zou komen. Zo heeft 'ie vorig seizoen toch een paar doelpunten gemaakt.
Hopelijk komt het snel tot een transfer bij hem. Is voor beide partijen beter.
Nil volentibus arduum
Snap je punt. Maar sorry. Heb Rijkhof ook nog geen moment iets zien doen waaruit zou moeten blijken dat hij beter is dan Akpom.
Nee, klopt. Ik zei ook al dat hij het ook lastig heeft. Maar wat betreft type speler past hij beter bij wat je nu van een spits vraagt.
Ik snap ook wel dat hij nu toch voor Akpom kiest. Die jongen maakt ook als hij slecht speelt toch nog wel eens een doelpunt. En als je Rijkhoff brengt terwijl hij het moeilijk heeft loop je het risico hem snel af te branden. Laat dat maar aan de volgers over.
Ik snap ook wel dat hij nu toch voor Akpom kiest. Die jongen maakt ook als hij slecht speelt toch nog wel eens een doelpunt. En als je Rijkhoff brengt terwijl hij het moeilijk heeft loop je het risico hem snel af te branden. Laat dat maar aan de volgers over.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat Rijkhof tegen het soort tegenstanders waar Akpom vorig seizoen tegen scoorde ook wel een paar in prikt als je hem 5-6 wedstrijden laat staan.
Akpom kan met een bal echt 0,0 en ook in het afmaken vind ik hem matig. Is gewoon een erg zwakke speler. Is ook al 29 ofzo en heeft in heel zijn loopbaan een goed seizoen gedraaid, in de Championship. Zsm verkopen die gast. Denk dat we met Brobbey, Traore en Rijkhof wel oké zitten (of in ieder geval dat de prioriteiten dan elders liggen).
Akpom kan met een bal echt 0,0 en ook in het afmaken vind ik hem matig. Is gewoon een erg zwakke speler. Is ook al 29 ofzo en heeft in heel zijn loopbaan een goed seizoen gedraaid, in de Championship. Zsm verkopen die gast. Denk dat we met Brobbey, Traore en Rijkhof wel oké zitten (of in ieder geval dat de prioriteiten dan elders liggen).
Zie ik ook zo. Wat Akpom ook gisteren weer liet zien was toch dieptriest?
Weinig ploegen in NL zullen zo’n zwakke voorhoede hebben als Ajax gisteren had. Drie zeer gemankeerde spelers.

Weinig ploegen in NL zullen zo’n zwakke voorhoede hebben als Ajax gisteren had. Drie zeer gemankeerde spelers.
Akpom speelde op zijn best gezegd ongelukkig.
Maar wat stelt Rijkhoff daar dan tegenover. Die dwingt toch ook absoluut niet af dat hij in de basis had moeten staan.
Maar wat stelt Rijkhoff daar dan tegenover. Die dwingt toch ook absoluut niet af dat hij in de basis had moeten staan.
Nee, Brobbey is binnenkort terug en die gaat dan in de basis staan. Maar Rijkhoff kan itt Akpom wel wat met een bal. Akpom kan precies niks. Nogmaals - laat Rijkhoff een reeks van 5-6 wedstrijden staan en hij doet het niet slechter dan Akpom, denk ik.
Hmm ik ben minder enthousiast. Van beide spelers ga ik niet echt op de banken staan. Rijkhoff weet het allemaal nog goed verborgen te houden.
Dat waren toch gewoon de wissels? En niet eens de eerste keus wissels (Rasmussen)
IK GELOOF!!!!!!