FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Paul1985
Berichten: 177
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Paul1985 » wo feb 08, 2023 4:44 pm

Peter schreef:
di feb 07, 2023 10:47 pm
Paul1985 schreef:
di feb 07, 2023 10:45 am
Bij ons draait het de laatste weken ook niet helemaal lekker. Maar thuis en beker, zin in een mooi avondje. Wel een kuttijd, 18.45. Rond 14 uur maar weg uit Purmerend.
Jij rijdt van Purmerend naar Enschede voor een bekerduel op een donderdagmiddag. Dat is wel een stukje dadendrang. Gun je bijna de overwinning! ;)

Moeten wij ons nog zorgen maken over de lengte van het seizoen? Je ziet bij onze concurrenten de een na de andere omvallen met blessures. Was het een truc speciale van Schreuder door amper te trainen waardoor er nu langer fit blijven? Met een selectie die juist in Qatar aanwezig was.
Zeker, maar ik rij in principe elke thuiswedstrijd vanuit Purmerend naar Enschede. Ik sla zo min mogelijk over. Uitwedstrijden ben ik de laatste jaren wel wat selectiever in. Zo’n Mandemakersstadion heb je op een gegeven moment wel gezien:)

Over morgen, totaal geen idee wat ik kan verwachten. Normaliter zijn wij thuis vrij sterk, maar bij jullie begint het ook wel prima te draaien nu Schreuder weg is. Voor ons normaal gesproken de kortste weg naar Europa. Ik teken blind voor het winnen van de beker en een vijfde plek. Kampioenskandidaat zijn we toch niet en dan win ik liever de beker.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Marillion » wo feb 08, 2023 6:06 pm

Fijne wedstrijd morgen en succes met je club! :biggthumpup.gif:

Niet al te veel uiteraard. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13329
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Nihad » wo feb 08, 2023 10:10 pm

Dit kan wel een keerpunt wedstrijd worden voor dit seizoen. Mocht Ajax dit morgen winnen en het liefst overtuigend dan zie ik de rest van het seizoen met plezier te gemoet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Historicus » wo feb 08, 2023 11:48 pm

In de categorie op de andere velden.... Feyenoord wint na strafschoppen van NEC en dat lag niet aan Cillessen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door mattie » do feb 09, 2023 8:14 am

Her meest baal ik ervan dat ESPN het voor het zeggen heeft.. kijk naar het schema.. Ajax 'speelt pas vandaag om 21.00 uur. Qua herstel natuurlijk Kut.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Lionel » do feb 09, 2023 8:42 am

mattie schreef:
do feb 09, 2023 8:14 am
Her meest baal ik ervan dat ESPN het voor het zeggen heeft.. kijk naar het schema.. Ajax 'speelt pas vandaag om 21.00 uur. Qua herstel natuurlijk Kut.
Ajax speelt om 18:45
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Mano » do feb 09, 2023 9:01 am

Zal JH met zijn 2de keeper starten, iets wat binnen Ajax normaal is voor beker wedstrijden, of vasthouden aan de basis 11 omdat ze uit een wak komen :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12831
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Liberty » do feb 09, 2023 9:04 am

Mano schreef:
do feb 09, 2023 9:01 am
Zal JH met zijn 2de keeper starten, iets wat binnen Ajax normaal is voor beker wedstrijden, of vasthouden aan de basis 11 omdat ze uit een wak komen :confused.gif:
Ga uit van dat laatste. Voor het eerst in tijden loopt het weer een beetje. Dan moet je nu niet gaan schuiven.
Tijd voor iets nieuws.

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Lionel » do feb 09, 2023 9:56 am

Lijkt mij ook. Zeker omdat Rulli ook pas een paar potjes heeft gespeeld bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door mattie » do feb 09, 2023 11:27 am

Lionel schreef:
do feb 09, 2023 8:42 am
mattie schreef:
do feb 09, 2023 8:14 am
Her meest baal ik ervan dat ESPN het voor het zeggen heeft.. kijk naar het schema.. Ajax 'speelt pas vandaag om 21.00 uur. Qua herstel natuurlijk Kut.
Ajax speelt om 18:45

Vreemd ik had en dacht echt 21.00 uur , foutje mijn kant..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 09, 2023 11:28 am

mattie schreef:
Lionel schreef:
do feb 09, 2023 8:42 am
mattie schreef:
do feb 09, 2023 8:14 am
Her meest baal ik ervan dat ESPN het voor het zeggen heeft.. kijk naar het schema.. Ajax 'speelt pas vandaag om 21.00 uur. Qua herstel natuurlijk Kut.
Ajax speelt om 18:45

Vreemd ik had en dacht echt 21.00 uur , foutje mijn kant..
Nope. 18.45 uur. Maar als je vanaf 21 uur kijkt pak je net de strafschoppen mee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door 999 » do feb 09, 2023 11:33 am

Nou, denk niet dat het door strafschoppen beslist gaat worden ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door 999 » do feb 09, 2023 11:54 am

ECHTE TEST IN DE VESTE
FOTO ANP/HH

Goed resultaat kan elftal Heitinga boost geven
AMSTERDAM De twee ruime overwinningen op Excelsior (1-4) en SC Cambuur (0-5) geven de Amsterdamse burger moed, maar na vanavond weet het Ajax van de nieuwe trainer John Heitinga pas écht waar het staat. Subtopper FC Twente is in de eigen Grolsch Veste een moeilijk te kloppen ploeg.

Een aantal weken geleden bewees het elftal van trainer Ron Jans in de Johan Cruijff ArenA al dat het minimaal gelijkwaardig kan zijn aan de regerend landskampioen. Toen mocht het tiental van Ajax de handjes dichtknijpen met een doelpuntloos gelijkspel. Een goed optreden in Enschede kan Ajax een nieuwe boost geven voor het restant van het seizoen, waarin het met een achterstand van slechts drie punten op koploper Feyenoord nog volop meedoet voor een nieuw kampioenschap en daarmee rechtstreekse plaatsing voor de lucratieve Champions League. Het wordt interessant om te zien of Heitinga ook tegen het sterke FC Twente vasthoudt aan de elf namen die in zijn eerste twee wedstrijden het vertrouwen kregen. Toen was er in de spits een basisplek voor Dusan Tadic, die op de flanken werd vergezeld door Steven Berghuis en Mohammed Kudus. Het drietal toonde in de duels met Excelsior en Cambuur een veel beter gezicht dan in de voorgaande wedstrijden onder de ontslagen trainer Alfred Schreuder.

FC Twente verloor dit seizoen nog niet in de Grolsch Veste. De ploeg van Jans speelde slechts twee keer gelijk. Go Ahead Eagles nam in november een puntje mee (1-1), terwijl Feyenoord twee weken geleden genoegen moest nemen met een puntendeling (1-1) in een evenwichtige wedstrijd.

Breinbreker Heitinga
Is Ajax-middenveld met Klaassen, Taylor en Berghuis ook topwedstrijdbestendig?
AMSTERDAM Na de prettige opwarmertjes tegen Excelsior (1-4) en SC Cambuur (0-5) wacht John Heitinga vanavond in de Grolsch Veste tegen FC Twente de eerste échte test. De grootste breinbreker voor de kersverse Ajax-trainer in de aanloop naar de achtste finale van de TOTO KNVB-beker is de inrichting van zijn middenveld. Is het drietal Davy Klaassen, Kenneth Taylor en Steven Berghuis ook topwedstrijdbestendig? „Ja”, weet Veronica Offside-analist en ex-Ajacied Andy van der Meijde (43). „Nee”, denkt voormalig Ajax-speler Ronald de Boer (52).

„Wat mij betreft staat het middenveld prima”, trapt Van der Meijde af. „En wat is het alternatief? Calvin Bassey in de verdediging? Dat zou ik niet doen. Met Edson Alvarez in het hart van de defensie gaf Ajax tegen Cambuur in negentig minuten één kans weg.”

De aanvaller van onder meer Ajax, Internazionale en Oranje beseft dat FC Twente andere koek is. „Daarom is het wel noodzaak dat Klaassen defensiever speelt dan in Rotterdam en Leeuwarden. FC Twente heeft met Virgil Misidjan en Vaclav Cerny veel snelheid op de zijkanten. En Ricky van Wolfswinkel is een slimme spits die zich veel laat uitzakken, waardoor hij ruimte voor Misidjan en Cerny creëert. Ajax moet heel alert zijn op de tegenstoot.”

De Boer kan maar één reden bedenken waarom Heitinga voor dezelfde samenstelling van zijn middenveld zou kiezen. „Dan start John voor de derde keer in dezelfde opstelling. En daar kan ik me qua vastigheid iets bij voorstellen. Ajax heeft een bepaald vertrouwen gecreëerd en dat kunnen ze op deze manier vergroten. En ik moet zeggen dat ik tegen Cambuur een andere Taylor zag, één die agressiever en oplettender was dan daarvoor en nu – zoals ik dat altijd noem – echt op het huis paste. Die opdracht had hij duidelijk meegekregen.”

Toch adviseert de oud-speler van onder meer Ajax, FC Twente, FC Barcelona en het Nederlands elftal Heitinga het anders te doen. „Mijn instinct zegt een middenveld te formeren met Alvarez. En dan zou ik Bassey op Van Wolfswinkel zetten. Die vreet hem op, denk ik.”

Maar dan is het de vraag wie van de middenvelders er moet worden geslachtofferd. „Dat is een lastige, omdat Klaassen en Berghuis het goed doen”, aldus De Boer. „Maar ik zou een van die twee jongens op de bank zetten en Taylor laten staan, omdat die in mijn ogen het beste de afstand tussen zestienmetergebied en zestienmetergebied kan overbruggen. Hij heeft de jongste benen. Ik denk dat Heitinga zijn gevoel moet laten spreken.”

De 67-voudig international is tot dusver te spreken over de nieuwe trainer van Ajax. „Vooral over het feit dat hij Mohammed Kudus als rechtsbuiten – in de Messi-rol – heeft geposteerd. Dat heb ik al honderd keer gezegd en het verbaast me echt dat Alfred Schreuder het nooit heeft geprobeerd. Kudus is in mijn ogen het grootste talent van Ajax. En op 7 doet hij het elftal verdedigend de minste pijn. Op de nummer 10-positie moet hij qua meeverdedigen echt nog groeien. Op rechts loopt Kudus tegenstanders voorbij alsof ze er niet staan en kan hij in de spits of achter de spits uitkomen. Dus een compliment voor John dat hij hiermee komt.”

Zoals ook Heitinga’s keus voor Tadic in de spits De Boer kan bekoren. „Wie kan de bal het beste bij zich houden? Tadic. Tegen FC Twente kun je ook voor een ander type spits kiezen, maar ik zou dat niet doen.”

En dat heeft volgens De Boer met Steven Bergwijn te maken. „Je ziet dat zijn vorm groeiende is. Hem nu slachtofferen voor Tadic op links zou hem weer terugwerpen. Bovendien vind ik dat Bergwijn een uitstekend koppel vormt met linksback Owen Wijndal. Dat past beter dan de duo’s Bassey en Bergwijn, Bassey en Tadic of Wijndal en Tadic.”

Van der Meijde en De Boer zijn vooral benieuwd. „Heitinga noemde FC Twente de eerste echte test en zo zie ik dat ook”, aldus de aanvaller van weleer. „En als Ajax hier goed doorheen komt, lacht de toekomst de club weer toe”, zegt De Boer. „Dat zou knap zijn, want twee weken terug was het crisis.”
De T.

Wouter
Berichten: 18715
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Wouter » do feb 09, 2023 1:23 pm

Paul1985 schreef:
wo feb 08, 2023 4:44 pm
Peter schreef:
di feb 07, 2023 10:47 pm
Paul1985 schreef:
di feb 07, 2023 10:45 am
Bij ons draait het de laatste weken ook niet helemaal lekker. Maar thuis en beker, zin in een mooi avondje. Wel een kuttijd, 18.45. Rond 14 uur maar weg uit Purmerend.
Jij rijdt van Purmerend naar Enschede voor een bekerduel op een donderdagmiddag. Dat is wel een stukje dadendrang. Gun je bijna de overwinning! ;)

Moeten wij ons nog zorgen maken over de lengte van het seizoen? Je ziet bij onze concurrenten de een na de andere omvallen met blessures. Was het een truc speciale van Schreuder door amper te trainen waardoor er nu langer fit blijven? Met een selectie die juist in Qatar aanwezig was.
Zeker, maar ik rij in principe elke thuiswedstrijd vanuit Purmerend naar Enschede. Ik sla zo min mogelijk over. Uitwedstrijden ben ik de laatste jaren wel wat selectiever in. Zo’n Mandemakersstadion heb je op een gegeven moment wel gezien:)

Over morgen, totaal geen idee wat ik kan verwachten. Normaliter zijn wij thuis vrij sterk, maar bij jullie begint het ook wel prima te draaien nu Schreuder weg is. Voor ons normaal gesproken de kortste weg naar Europa. Ik teken blind voor het winnen van de beker en een vijfde plek. Kampioenskandidaat zijn we toch niet en dan win ik liever de beker.
Die Hollanders zijn niks gewend joh. Ik ben jarenlang met de trein van Den Haag naar Arnhem gegaan voor al die kutwedstrijden van Vitesse. Waren er weer problemen bij Woerden en moest je nog via die Arena terug ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door 999 » do feb 09, 2023 5:00 pm

Skijken of dit een wedstrijd gaat worden die door wat " dubieuze " beslissingen van Makkelie om zeep wordt geholpen. Er is geen VAR, onbegrijpelijk natuurlijk, maar goed ..

Ben benieuwd of JH start met Alvarez op het middenveld ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Zuidema » do feb 09, 2023 6:01 pm

999 schreef:
do feb 09, 2023 5:00 pm

Ben benieuwd of JH start met Alvarez op het middenveld ..
Kennelijk niet. Vaste basis-elf in ieder geval. Is Klaassen-Taylor-Berghuis verdedigend te licht in een topper? Ik vrees van wel. Hopelijk kan compact en alert teamwork dat compenseren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door 999 » do feb 09, 2023 6:12 pm

Zuidema schreef:
do feb 09, 2023 6:01 pm
999 schreef:
do feb 09, 2023 5:00 pm

Ben benieuwd of JH start met Alvarez op het middenveld ..
Kennelijk niet. Vaste basis-elf in ieder geval. Is Klaassen-Taylor-Berghuis verdedigend te licht in een topper? Ik vrees van wel. Hopelijk kan compact en alert teamwork dat compenseren.
Mhh, geeft wel aan dat JH dan sowieso ( op dit moment ) weinig vertrouwen heeft in Bassey.Maar goed, vaste elf zegt ook wel iets natuurlijk w.b vertrouwen in die middelste 3 ... Maar of dat terecht is weten we later .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58788
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door 999 » do feb 09, 2023 6:25 pm

Bij JH is de bravoure in ieder geval wel terug .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Trab » do feb 09, 2023 6:37 pm

999 schreef:Bij JH is de bravoure in ieder geval wel terug .. :smallgrin.gif:
Tuurlijk. Er is toch geen team dat zo combineert als wij in de kleine ruimte? PSV kan alleen uit de omschakeling spelen, Feyenoord is vooral goed in druk zetten, maar qua voetbal houdt het ook niet over. In Johnny we trust! Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47246
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Lionel » do feb 09, 2023 6:41 pm

Taylor, Klaassen, Berghuis zijn betere verdedigers dan Bassey. Dus snap wel dat hij Bassey op de bank houdt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door Trab » do feb 09, 2023 7:06 pm

Wat mot die kut cherny joh


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door mattie » do feb 09, 2023 7:08 pm

Trab schreef:
do feb 09, 2023 7:06 pm
Wat mot die kut cherny joh


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat denk je zelf , als je tegen je oude club speelt.. Alvarez LUL gebruik je hersens nou eens
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door GangstaRiB » do feb 09, 2023 7:11 pm

Dat is toch een kaart? Cerny schopt Wijndal gewoon.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door peter » do feb 09, 2023 7:16 pm

Kudus net zijn eerste bal(verlies)?

Qua druk zetten is het beter dan onder Schreuder.

Wat een opgefokte boel. Sneu.

columbus
Berichten: 5336
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: FC Twente - Ajax Beker donderdag 9 februari 18.45

Bericht door columbus » do feb 09, 2023 7:18 pm

Zo’n voetbal ‘opstootje’ vind ik het echt 2 van de meest kansloze wat er is. Haha

Plaats reactie