Liverpool - Ajax 01-12-2020
Moderator: mods
Re: Liverpool - Ajax 01-12-2020
Ik hoop maar dat dit bruine-broekjesvoetbal de in het algemeen opgaande lijn dit seizoen niet knakt.
Teleurstellende wedstrijd. Tot nu toe alleen 1 keer tegen Jutland iets laten zien. Dan moet het tegen Atalanta maar gebeuren.
Helaas, de enige met een voldoende vandaag was Schuurs.Volgende week dan maar ..
Blij met de punten ...
We blijven, op de wedstrijden tegen amateurs na, gewoon vrij waardeloos spelen hoor. Maar goed.
IK GELOOF!!!!!!
Ajax moet winnen volgende week.
Heb er een hard hoofd in.
EtH verzint vast weer een fantastisch tactisch plan
Heb er een hard hoofd in.
EtH verzint vast weer een fantastisch tactisch plan

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
We spelen al maanden zonder middenveld mensen. We creëren ook tegen Atalanta amper normale kansen. Tegen Miedsjeland uit was het vrij weinig. Miedjseland thuis creëren we zat kansen maar kwam het door dat Hap Snap systeem van Erik ten Hag. Tegen een iets betere tegenstander red je het daar niet mee, blijkt ook maar weer vandaag. Maar goed.
Ik zal wel weer te kritisch zijn.
Ohja, Erik ten Hag loopt gewoon te kloten hoor.
Ik zal wel weer te kritisch zijn.
Ohja, Erik ten Hag loopt gewoon te kloten hoor.
IK GELOOF!!!!!!
- Monkey Tonk
Liverpool laat toch ook weinig zien? Krijgen twee kadootjes. Ajax was niet goed, maar Liverpool ook niet.wimpey schreef: ↑di dec 01, 2020 10:51 pmYep. 2 keer bang. 2 keer zwak.Historicus schreef: ↑di dec 01, 2020 10:48 pmUiteindelijk verliezen we 2x van Liverpool dus. En terecht.
Vind ik ook. Als wij ze die 2 cadeautjes niet geven wordt het gewoon 2x 0-0.Monkey Tonk schreef: ↑di dec 01, 2020 10:58 pmLiverpool laat toch ook weinig zien? Krijgen twee kadootjes. Ajax was niet goed, maar Liverpool ook niet.wimpey schreef: ↑di dec 01, 2020 10:51 pmYep. 2 keer bang. 2 keer zwak.Historicus schreef: ↑di dec 01, 2020 10:48 pmUiteindelijk verliezen we 2x van Liverpool dus. En terecht.
De opdracht tegen Atalanta is nu helemaal wel duidelijk. Dat kan gunstig uitpakken. Er is geen sprake van twee mogelijke scenario's. Als ze nog een CL ronde willen spelen moeten ze winnen. Mooie opdracht wel. Laat maar zien dat we het waard zijn om die volgende ronde te mogen spelen.
Nil volentibus arduum
Dat had je sowieso, er is wat dat betreft niet veel veranderd met 90 minuten geleden.
Vond het echt niet niet zo slecht. En zoveel anders dan tegen Emmen was het toch niet. Alvarez ipv Labyad, het idee snap ik wel. Begint hij met Labyad is het weer “Hoe kan hij nu daar mee beginnen”. Te veel ontzag waarbij er ook net teveel spelers minder speelde dan ze kunnen. Zonde dat je nu verliest door een blunder.
Vond het echt niet niet zo slecht. En zoveel anders dan tegen Emmen was het toch niet. Alvarez ipv Labyad, het idee snap ik wel. Begint hij met Labyad is het weer “Hoe kan hij nu daar mee beginnen”. Te veel ontzag waarbij er ook net teveel spelers minder speelde dan ze kunnen. Zonde dat je nu verliest door een blunder.
Enige voordeel van vandaag. Heb liever dit dan dat Ajax ook op een gelijkspel kan spelen.Marillion schreef: ↑di dec 01, 2020 10:59 pmDe opdracht tegen Atalanta is nu helemaal wel duidelijk. Dat kan gunstig uitpakken. Er is geen sprake van twee mogelijke scenario's. Als ze nog een CL ronde willen spelen moeten ze winnen. Mooie opdracht wel. Laat maar zien dat we het waard zijn om die volgende ronde te mogen spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Nee, doordat Atalanta vanavond niet heeft gewonnen was een scenario met een gelijkspel ook nog een optie geweest. Nu niet meer.
Natuurlijk had de keuze voor Labyad ook weer kritiek opgeleverd. Maar feit is wel dat er iets van een stijgende lijn merkbaar was. Waarom niet daarmee verder? Het is niet zo dat Alvarez op het middenveld een bewezen succes is of wel soms?
Onze gedroomde aanval met Neres, Tadic en Antony viel wel vies tegen. Al ligt dat natuurlijk voor een deel ook aan het feit dat het middenveld er niet stond. Maar ik had aanvallend ook in deze formatie toch iets meer verwacht.
Nil volentibus arduum
Er is wel degelijk wat veranderd. Met gelijkspel had er 0-0 of 1-1 genoeg geweest
- Monkey Tonk
Het is wel tegen het middenveld van Liverpool. Ik vind het scoreboardjournalistiek. Als Klaassen en Klaas van dichtbij wel raak koppen is het nog steeds dezelfde wedstrijd, maar een heel ander verhaal.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.
Liverpool - Ajax 01-12-2020
Dat zei ik al voor de wedstrijd. Klaassen speelt het hele seizoen controlerend en was een goede tandem met Gravenberch. Ik weet niet waar hij vandaag liep maar het was overal en nergens. Alvarez is geen 1 keer over de middenlijn geweest. Hing maar een beetje voor z’n verdediging. Totaal geen dynamiek meer op het middenveld. De opbouw werden ook alle basis principes overboord gegooid. Normaal staat Nico diep en zakt Gravenberch in op linksback. Vandaag bleef Gravenberch op het middenveld staan met een man in zijn rug. Nico stond minder diep maar ook net niet genoeg ingezakt om een bal te krijgen. Gevolg: Blind en Schuurs die de bal constant naar elkaar toe spelen, bal weer terug naar Onana, die kan hem ook niet kwijt dus gekut achterin en balverlies. Heb vrijwel geen fatsoenlijke aanvalsopbouw gezien. Vaak met geluk dat hij ergens goed terechtkwam. En ja, dan komt je sterkste linie, de aanval, totaal niet in de wedstrijd. Snap er niks van. Een wedstrijd die nergens om gaat. Speel gewoon je eigen spel. Het lijkt wel of Ten Hag ontiegelijk ontzag voor Klopp heeft en probeert hem tactisch af te troeven door alle principes van de laatste weken overboord te gooien alleen maar om hem te verassen. Uiteindelijk verrast hij alleen zijn eigen ploeg. 1 voordeel: tegen Atalanta moeten we winnen, dus hopelijk speelt ie dan gewoon in de vertrouwde formatie.Marillion schreef:Vooraf zat er weinig risico aan deze wedstrijd vast en nu verliezen we ook. Al had Huntelaar de gelijkmaker net bijna op z'n kop.
Het is ook niet heel slecht wat Ajax heeft laten zien. Maar we hebben aanvallend geen enkele indruk gemaakt. Dat was wellicht beter gelukt door vast te houden aan het concept van de laatste weken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trab op di dec 01, 2020 11:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo bijzonder is dit middenveld van Liverpool anders niet. Al moeten we ze zeker ook niet onderwaarderen want ze zijn ook nu gewoon koploper in de PL samen met Spurs.
Nil volentibus arduum
En weet je wat het mooiste is van alles? Voor de wedstrijd zegt Ten Hag we moeten moediger spelen dan de eerste wedstrijd en vervolgens komt ie met Alvarez op de proppen.
Vooraf klonk het allemaal logisch, vond ik. Alleen de uitvoering was beroerd en hij heeft dan niet de gave om bepaalde zaken om te draaien.
IK GELOOF!!!!!!
Positief: Niet afgeslacht en kansen gehad. Verloren door domme eigen fout.
Volgende week alles of niets. Dan worst duidelijk of Ajax genoeg kwaliteit heeft om door te gaan in de CL. Het gaat om de details en die details is het verschil in kwaliteit.
Benieuwd of Neres er volgende week bij kan zijn. Hij is in de CL altijd wel fris. (Deze keer ook meest actief van de 3 voorin)
Middenveld was vanavond niet sterk, kan zijn doordat er een ander trio stond
Volgende week alles of niets. Dan worst duidelijk of Ajax genoeg kwaliteit heeft om door te gaan in de CL. Het gaat om de details en die details is het verschil in kwaliteit.
Benieuwd of Neres er volgende week bij kan zijn. Hij is in de CL altijd wel fris. (Deze keer ook meest actief van de 3 voorin)
Middenveld was vanavond niet sterk, kan zijn doordat er een ander trio stond

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Logisch? Alvarez opstellen die bewezen ongeschikt is als middenvelder vind je logisch? Drie jaar lang speel je een bepaald systeem, ook in de CL en nu twee keer tegen Liverpool ga je je aanpassen. Waarvoor? Stond niet eens iets op het spel vandaag.Lionel schreef:Vooraf klonk het allemaal logisch, vond ik. Alleen de uitvoering was beroerd en hij heeft dan niet de gave om bepaalde zaken om te draaien.
-
De aversie tegen Ten Hag sluimert onder het oppervlak. Ajax laat de laatste weken soeverein voetbal zien en gisteren speelden we tegen een Europese topclub en verlies je helaas door een individuele fout... maar de pijlen worden direct op EtH gericht...
Be careful what you wish for. Als er 1 coach is die zich constant ontwikkelt en bijna altijd met de goede oplossing komt is het EtH. In al zijn jaren bij Ajax is er geen enkel relletje uitgebroken, geen ontevreden spelers...
Be careful what you wish for. Als er 1 coach is die zich constant ontwikkelt en bijna altijd met de goede oplossing komt is het EtH. In al zijn jaren bij Ajax is er geen enkel relletje uitgebroken, geen ontevreden spelers...
Whitey on the moon.
Het opstellen van Alvarez was niet logisch. Het opstellen van een extra controleur erbij wel.Trab schreef: ↑di dec 01, 2020 11:22 pmLogisch? Alvarez opstellen die bewezen ongeschikt is als middenvelder vind je logisch? Drie jaar lang speel je een bepaald systeem, ook in de CL en nu twee keer tegen Liverpool ga je je aanpassen. Waarvoor? Stond niet eens iets op het spel vandaag.Lionel schreef:Vooraf klonk het allemaal logisch, vond ik. Alleen de uitvoering was beroerd en hij heeft dan niet de gave om bepaalde zaken om te draaien.
Overigens veranderde er niet al teveel aan het systeem. Klaassen speelde regelmatig als tweede spits alleen had je nu Alvarez die als vijfde alibi verdediger speelde. Blind was ook slecht.
Maar Ajax speelt al maanden niet heel best, Trab. Tegen mindere ploegen komt het allemaal goed en is het allemaal leuk. Dan werkt het systeem van EtH wel. Maar gisteren speelden wij wederom zonder een middenveld.
De vleugelspelers van ons zijn nooit in de 1-1 gezet. Dat bereik je door goed positiespel te spelen. En dat spelen we niet.
IK GELOOF!!!!!!
Je speelt net zo goed als je tegenstander het toelaat en Liverpool liet gister niet veel toe.
Wel goed om te zien dat Schuurs zich iets lijkt te ontwikkelen. Hij ging gisteren eindelijk eens mannelijk alle duels aan. Vond hem nu voetballend weer wat minder, iets wat ik hem eerder beter heb zien doen.