Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Trab » ma feb 24, 2020 3:04 pm

Yopii schreef:
ma feb 24, 2020 1:21 pm
Trab schreef:
ma feb 24, 2020 12:42 pm
Dezelfde verhalen deden vorig jaar de ronde toen we thuis achtereenvolgens gelijkspeelden tegen Heerenveen, verloren van Heracles en afgedroogd werden door Feyenoord. Er is gewoon een aantoonbare reden en dat zijn de vele blessures. Niet gek laten maken en rustig blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik hoop dat je hier gelijk in hebt.

Tja, vorig seizoen... toen heeft PSV de titel op kinderlijke wijze weggegeven, toch? Met dank aan Lothar en Schwaab... :smallgrin.gif:

Natuurlijk zijn er veel blessures, maar er is wel een structureel probleem, namelijk de verdediging. Ook voor die blessuregolf gaf Ajax elke wedstrijd dikke kansen weg, zelfs in de gewonnen wedstrijden tegen Lille. Door het falen van tegenstanders raakte het beeld vertekend, maar op een gegeven moment vlogen de goals Onana om de oren. Feit is, dat De LIgt niet goed is vervangen. Blind en Veltman zijn complementair, maar dan kom je verdedigend kwaliteit tekort. Blind en Schuurs zijn beiden spelers die het sterkst zijn in balbezit, het zijn gewoon geen slopers.

Daarbij hadden de spelers vorig seizoen het heilige vuur, dat is nu wel anders. Ten Hag maakt ook geen scherpe indruk, al is wedstrijdcoachin g nooit zijn sterkste punt geweest.

Ajax presteert vaak slecht in de winter. Gezien wat voor weer het gisteren was? Bah, regen! Binnenkort wordt het weer beter, dan is het fijner ballen... Laten we hopen dat Ajax tegen die tijd niet alles al heeft vergooid.
Dat is eerste is natuurlijk onzin wat je zegt. Ajax verdiende vorig seizoen de titel. De wedstrijd die je aanhaalt zat het misschien mee (alhoewel Ajax de pech had met 10 man verder te moeten na de rode kaart voor Mazraoui), maar daar tegenover staat dat PSV een stuk of 10 wedstrijden in blessuretijd won. Overall was Ajax de terechte kampioen.

Niemand zal ontkennen dat de vacature de Ligt slecht, of beter gezegd niet is ingevuld. Dat Ajax ook voor de blessuregolf ook elke wedstrijd dikke kansen weggaf, is ook waar. De vraag is of dat aan de verdediging ligt of aan de speelwijze van Ajax (hoog drukzetten). Mag ik je eraan herinneren dat er vorig seizoen ook dikke kansen werden weggeven. Tegen AEK thuis gaf Ajax ook diverse kansen weg, tegen Benfica thuis idem en tegen Bayern ook.
Gezien het vertrek van Frenkie en de Ligt hebben we het eigenlijk fantastisch gedaan voor de winterstop. Ik durf zelfs te stellen dat onze poulefase CL beter was dan vorig jaar. 0-3 tegen Valencia, 1-4 voor tegen Chelsea na een uur spelen. Chelsea heeft in zijn hele CL historie nooit 3 goals tegen gehad voor de rust en slechts 1 ploeg scoorde ooit eerder 4x tegen ze. In die wedstrijd viel de puzzel in elkaar met Zyiech op het middenveld en Beek als rechtshalf. Het is jammer dat daarna blessures roet in het eten hebben gegooid en we nooit zullen weten of we weer zover waren gekomen in de CL.

Dat van dat heilige vuur is een constatering van jou, maar is verder nergens op gebaseerd. Vorig seizoen riepen we hetzelfde rond dit tijdstip. Spelers waren al bezig met transfers, hadden geen interesse meer in de eredivisie alleen in de CL etc. En toen hadden we niet eens te maken met een blessuregolf.

Het is heel simpel: als je voor de winterstop rond Utrecht-thuis en Chelsea-uit eindelijk de ideale opstelling vind en weergaloos voetbal speelt en door blessures noodgedwongen moet schuiven, dan kan je tegen een slechte serie aanlopen. Het is leuk dat iedereen Ten Hag kwalijk neemt dat hij niet meer met Tadic in de spits speelt, maar wat waren zijn alternatieven als Zyiech ook ontbreekt? Lang viel door de mand tegen Valencia op de vleugel, Babel is teruggehaald maar bakt er niks van en voor de rest is het dan de keus van de coach of hij kiest voor de ervaring/fysiek van Huntelaar of Traore in de spits en Tadic op de vleugel (waar hij ook zijn waarde bewezen heeft) of hij kiest ervoor om Tadic ten koste van alles in de spits te houden en stelt een speler van Jong Ajax op, waarbij Sontje Hansen in die paar invalbeurten al aangetoond heeft het niveau nog niet te hebben. Ik kan mij in deze best voorstellen dat hij dan kiest voor een Traore in de spits. Zondag viel Danilo goed in. Wellicht is hij een optie op de vleugel waardoor Tadic weer in de spits kan spelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door 999 » ma feb 24, 2020 3:40 pm

Trab schreef:
ma feb 24, 2020 3:04 pm
Yopii schreef:
ma feb 24, 2020 1:21 pm
Trab schreef:
ma feb 24, 2020 12:42 pm
Dezelfde verhalen deden vorig jaar de ronde toen we thuis achtereenvolgens gelijkspeelden tegen Heerenveen, verloren van Heracles en afgedroogd werden door Feyenoord. Er is gewoon een aantoonbare reden en dat zijn de vele blessures. Niet gek laten maken en rustig blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik hoop dat je hier gelijk in hebt.

Tja, vorig seizoen... toen heeft PSV de titel op kinderlijke wijze weggegeven, toch? Met dank aan Lothar en Schwaab... :smallgrin.gif:

Natuurlijk zijn er veel blessures, maar er is wel een structureel probleem, namelijk de verdediging. Ook voor die blessuregolf gaf Ajax elke wedstrijd dikke kansen weg, zelfs in de gewonnen wedstrijden tegen Lille. Door het falen van tegenstanders raakte het beeld vertekend, maar op een gegeven moment vlogen de goals Onana om de oren. Feit is, dat De LIgt niet goed is vervangen. Blind en Veltman zijn complementair, maar dan kom je verdedigend kwaliteit tekort. Blind en Schuurs zijn beiden spelers die het sterkst zijn in balbezit, het zijn gewoon geen slopers.

Daarbij hadden de spelers vorig seizoen het heilige vuur, dat is nu wel anders. Ten Hag maakt ook geen scherpe indruk, al is wedstrijdcoachin g nooit zijn sterkste punt geweest.

Ajax presteert vaak slecht in de winter. Gezien wat voor weer het gisteren was? Bah, regen! Binnenkort wordt het weer beter, dan is het fijner ballen... Laten we hopen dat Ajax tegen die tijd niet alles al heeft vergooid.
Dat is eerste is natuurlijk onzin wat je zegt. Ajax verdiende vorig seizoen de titel. De wedstrijd die je aanhaalt zat het misschien mee (alhoewel Ajax de pech had met 10 man verder te moeten na de rode kaart voor Mazraoui), maar daar tegenover staat dat PSV een stuk of 10 wedstrijden in blessuretijd won. Overall was Ajax de terechte kampioen.

Niemand zal ontkennen dat de vacature de Ligt slecht, of beter gezegd niet is ingevuld. Dat Ajax ook voor de blessuregolf ook elke wedstrijd dikke kansen weggaf, is ook waar. De vraag is of dat aan de verdediging ligt of aan de speelwijze van Ajax (hoog drukzetten). Mag ik je eraan herinneren dat er vorig seizoen ook dikke kansen werden weggeven. Tegen AEK thuis gaf Ajax ook diverse kansen weg, tegen Benfica thuis idem en tegen Bayern ook.
Gezien het vertrek van Frenkie en de Ligt hebben we het eigenlijk fantastisch gedaan voor de winterstop. Ik durf zelfs te stellen dat onze poulefase CL beter was dan vorig jaar. 0-3 tegen Valencia, 1-4 voor tegen Chelsea na een uur spelen. Chelsea heeft in zijn hele CL historie nooit 3 goals tegen gehad voor de rust en slechts 1 ploeg scoorde ooit eerder 4x tegen ze. In die wedstrijd viel de puzzel in elkaar met Zyiech op het middenveld en Beek als rechtshalf. Het is jammer dat daarna blessures roet in het eten hebben gegooid en we nooit zullen weten of we weer zover waren gekomen in de CL.

Dat van dat heilige vuur is een constatering van jou, maar is verder nergens op gebaseerd. Vorig seizoen riepen we hetzelfde rond dit tijdstip. Spelers waren al bezig met transfers, hadden geen interesse meer in de eredivisie alleen in de CL etc. En toen hadden we niet eens te maken met een blessuregolf.

Het is heel simpel: als je voor de winterstop rond Utrecht-thuis en Chelsea-uit eindelijk de ideale opstelling vind en weergaloos voetbal speelt en door blessures noodgedwongen moet schuiven, dan kan je tegen een slechte serie aanlopen. Het is leuk dat iedereen Ten Hag kwalijk neemt dat hij niet meer met Tadic in de spits speelt, maar wat waren zijn alternatieven als Zyiech ook ontbreekt? Lang viel door de mand tegen Valencia op de vleugel, Babel is teruggehaald maar bakt er niks van en voor de rest is het dan de keus van de coach of hij kiest voor de ervaring/fysiek van Huntelaar of Traore in de spits en Tadic op de vleugel (waar hij ook zijn waarde bewezen heeft) of hij kiest ervoor om Tadic ten koste van alles in de spits te houden en stelt een speler van Jong Ajax op, waarbij Sontje Hansen in die paar invalbeurten al aangetoond heeft het niveau nog niet te hebben. Ik kan mij in deze best voorstellen dat hij dan kiest voor een Traore in de spits. Zondag viel Danilo goed in. Wellicht is hij een optie op de vleugel waardoor Tadic weer in de spits kan spelen.
Trab, Dit AJAX geeft nu dikke kansen weg tegen de laagvliegers.Het centrum in zijn huidige vorm en met de huidige spelers is gewoon de zwakste schakel.Kijk maar eens hoe ver deze achterhoede nu terug zakt omdat men bang is om ruimte achter de linie te geven.We missen een type Sanchez of de Ligt.Ander gezegd, Schuurs , Alvarez of Martinez zijn het dus niet.Tel daarbij op dat Dest meer een aanvaller is dan een verdediger en Blind ook zo zijn momenten heeft. We staan 90% van de tijd in onze eigen strafschop gebied te verdedigen, daar komt het meestal op uit.Tegen Heracles ook weer.Dat was vorig seizoen anders.Toen dwong je je tegenstanders om buiten het strafschop gebied te blijven.Tegen Heracles BV, Schuurs die in het strafschop gebied pas ingrijpt , beetje pech en je hebt zo een pingel tegen, terwijl hij gewoon eerder kon ingrijpen.Is ook niet de eerste keer.Martinez is in de opbouw zo traag als D.S.

Mijn mening : Juist nu al die sterkhoudspelers in de voorhoede weg zijn, zijn de gebreken in de achterhoede echt zeer duidelijk geworden.

Moeten we gaan wanhopen ?. Nee dat geloof ik ook niet, maar de focus ligt mijn inziens te nadrukkelijk op het middenveld en voorhoede.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door zeux » ma feb 24, 2020 3:41 pm

Wedstrijd tegen Heracles voorhoede van (deels versleten) dertigers. Dan klopt je selectie niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Trab » ma feb 24, 2020 4:41 pm

999 schreef:
Trab schreef:
ma feb 24, 2020 3:04 pm
Yopii schreef:
ma feb 24, 2020 1:21 pm


Ik hoop dat je hier gelijk in hebt.

Tja, vorig seizoen... toen heeft PSV de titel op kinderlijke wijze weggegeven, toch? Met dank aan Lothar en Schwaab... :smallgrin.gif:

Natuurlijk zijn er veel blessures, maar er is wel een structureel probleem, namelijk de verdediging. Ook voor die blessuregolf gaf Ajax elke wedstrijd dikke kansen weg, zelfs in de gewonnen wedstrijden tegen Lille. Door het falen van tegenstanders raakte het beeld vertekend, maar op een gegeven moment vlogen de goals Onana om de oren. Feit is, dat De LIgt niet goed is vervangen. Blind en Veltman zijn complementair, maar dan kom je verdedigend kwaliteit tekort. Blind en Schuurs zijn beiden spelers die het sterkst zijn in balbezit, het zijn gewoon geen slopers.

Daarbij hadden de spelers vorig seizoen het heilige vuur, dat is nu wel anders. Ten Hag maakt ook geen scherpe indruk, al is wedstrijdcoachin g nooit zijn sterkste punt geweest.

Ajax presteert vaak slecht in de winter. Gezien wat voor weer het gisteren was? Bah, regen! Binnenkort wordt het weer beter, dan is het fijner ballen... Laten we hopen dat Ajax tegen die tijd niet alles al heeft vergooid.
Dat is eerste is natuurlijk onzin wat je zegt. Ajax verdiende vorig seizoen de titel. De wedstrijd die je aanhaalt zat het misschien mee (alhoewel Ajax de pech had met 10 man verder te moeten na de rode kaart voor Mazraoui), maar daar tegenover staat dat PSV een stuk of 10 wedstrijden in blessuretijd won. Overall was Ajax de terechte kampioen.

Niemand zal ontkennen dat de vacature de Ligt slecht, of beter gezegd niet is ingevuld. Dat Ajax ook voor de blessuregolf ook elke wedstrijd dikke kansen weggaf, is ook waar. De vraag is of dat aan de verdediging ligt of aan de speelwijze van Ajax (hoog drukzetten). Mag ik je eraan herinneren dat er vorig seizoen ook dikke kansen werden weggeven. Tegen AEK thuis gaf Ajax ook diverse kansen weg, tegen Benfica thuis idem en tegen Bayern ook.
Gezien het vertrek van Frenkie en de Ligt hebben we het eigenlijk fantastisch gedaan voor de winterstop. Ik durf zelfs te stellen dat onze poulefase CL beter was dan vorig jaar. 0-3 tegen Valencia, 1-4 voor tegen Chelsea na een uur spelen. Chelsea heeft in zijn hele CL historie nooit 3 goals tegen gehad voor de rust en slechts 1 ploeg scoorde ooit eerder 4x tegen ze. In die wedstrijd viel de puzzel in elkaar met Zyiech op het middenveld en Beek als rechtshalf. Het is jammer dat daarna blessures roet in het eten hebben gegooid en we nooit zullen weten of we weer zover waren gekomen in de CL.

Dat van dat heilige vuur is een constatering van jou, maar is verder nergens op gebaseerd. Vorig seizoen riepen we hetzelfde rond dit tijdstip. Spelers waren al bezig met transfers, hadden geen interesse meer in de eredivisie alleen in de CL etc. En toen hadden we niet eens te maken met een blessuregolf.

Het is heel simpel: als je voor de winterstop rond Utrecht-thuis en Chelsea-uit eindelijk de ideale opstelling vind en weergaloos voetbal speelt en door blessures noodgedwongen moet schuiven, dan kan je tegen een slechte serie aanlopen. Het is leuk dat iedereen Ten Hag kwalijk neemt dat hij niet meer met Tadic in de spits speelt, maar wat waren zijn alternatieven als Zyiech ook ontbreekt? Lang viel door de mand tegen Valencia op de vleugel, Babel is teruggehaald maar bakt er niks van en voor de rest is het dan de keus van de coach of hij kiest voor de ervaring/fysiek van Huntelaar of Traore in de spits en Tadic op de vleugel (waar hij ook zijn waarde bewezen heeft) of hij kiest ervoor om Tadic ten koste van alles in de spits te houden en stelt een speler van Jong Ajax op, waarbij Sontje Hansen in die paar invalbeurten al aangetoond heeft het niveau nog niet te hebben. Ik kan mij in deze best voorstellen dat hij dan kiest voor een Traore in de spits. Zondag viel Danilo goed in. Wellicht is hij een optie op de vleugel waardoor Tadic weer in de spits kan spelen.
Trab, Dit AJAX geeft nu dikke kansen weg tegen de laagvliegers.Het centrum in zijn huidige vorm en met de huidige spelers is gewoon de zwakste schakel.Kijk maar eens hoe ver deze achterhoede nu terug zakt omdat men bang is om ruimte achter de linie te geven.We missen een type Sanchez of de Ligt.Ander gezegd, Schuurs , Alvarez of Martinez zijn het dus niet.Tel daarbij op dat Dest meer een aanvaller is dan een verdediger en Blind ook zo zijn momenten heeft. We staan 90% van de tijd in onze eigen strafschop gebied te verdedigen, daar komt het meestal op uit.Tegen Heracles ook weer.Dat was vorig seizoen anders.Toen dwong je je tegenstanders om buiten het strafschop gebied te blijven.Tegen Heracles BV, Schuurs die in het strafschop gebied pas ingrijpt , beetje pech en je hebt zo een pingel tegen, terwijl hij gewoon eerder kon ingrijpen.Is ook niet de eerste keer.Martinez is in de opbouw zo traag als D.S.

Mijn mening : Juist nu al die sterkhoudspelers in de voorhoede weg zijn, zijn de gebreken in de achterhoede echt zeer duidelijk geworden.

Moeten we gaan wanhopen ?. Nee dat geloof ik ook niet, maar de focus ligt mijn inziens te nadrukkelijk op het middenveld en voorhoede.
Ik ontken ook niet dat we een type de Ligt missen. Daar heeft het aankoopbeleid gewoon gefaald.
Het feit dat we nu kansen weggeven tegen de kleintjes heeft echter maar deels daarmee te maken. Dat geef je zelf ook toe door te zeggen dat door het ontbreken van de sterkhouders de nadruk op de verdediging komt. Je speelt met een 17 jarige op het middenveld die niet altijd even balvast is, een Babel die iedere bal verspeeld, een onzichtbare Huntelaar en een Tadic uit vorm en die niet op zijn beste positie speelt.
Ik geloof niet dat de achterhoede verder naar achteren speelt en we 90% in het eigen strafschopgebied staan. De kansen in de 1e helft kwamen door een mistrap van Schuurs bij een ongevaarlijke voorzet en een sprintduel van Blind met Dessers. Voor de rest dwong Heracles weinig af. Ajax daarentegen had een stuk of 6 opgelegde kansen om de score te openen.
Tweede helft geven we volgens mij ook niet veel weg tot de goal. Schuurs laat zich een keer makkelijk van de bal zetten wat een kans oplevert en een schot in de korte hoek.
Veel meer was het niet.
Ben ervan overtuigd dat wanneer iedereen weer is terug we vanzelf weer potjes gaan winnen. Dat heeft de 1e seizoenshelft wel uitgewezen waarin we een hele goede fase hadden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 24, 2020 5:06 pm

De 4-4 en de 6-2 waren een heel ander verhaal, net zoals de 0-3 in de tweede helft tegen Spurs. Toen vlogen de goals Ajax om de oren, omdat het niet goed stond. Het was (behalve tegen Spurs) geen echt fundamenteel probleem, want men wist wat de oplossing was. Deze keer is het een heel ander gebrek. De goals vliegen Ajax niet om de oren, maar Ajax komt zelf niet meer tot scoren. Ten Hag blijft maar volhouden dat Ajax veel kansen creeert, maar dat is helemaal niet zo. Hoeveel kansen tegen Valencia, hoeveel tegen Getafe? Het steekpassenfeest, met de ene na de andere kans, kan alleen met Tadic in de spits. Wie er dan rechtsbuiten staat maakt veel minder uit.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door 999 » ma feb 24, 2020 5:33 pm

Trab schreef:
ma feb 24, 2020 4:41 pm
Ben ervan overtuigd dat wanneer iedereen weer is terug we vanzelf weer potjes gaan winnen. Dat heeft de 1e seizoenshelft wel uitgewezen waarin we een hele goede fase hadden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dar ben ik ook wel van overtuigd, alleen blijft het dan wel een dun lijntje als het goed functioneren steeds afhangt van de sterkhouders.Achterhoede zou, zonder die sterkhouders voorin, gewoon meer een zekerheid(je) moeten zijn Trab ...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Trab » ma feb 24, 2020 5:57 pm

999 schreef:
Trab schreef:
ma feb 24, 2020 4:41 pm
Ben ervan overtuigd dat wanneer iedereen weer is terug we vanzelf weer potjes gaan winnen. Dat heeft de 1e seizoenshelft wel uitgewezen waarin we een hele goede fase hadden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dar ben ik ook wel van overtuigd, alleen blijft het dan wel een dun lijntje als het goed functioneren steeds afhangt van de sterkhouders.Achterhoede zou, zonder die sterkhouders voorin, gewoon meer een zekerheid(je) moeten zijn Trab ...
Eens. We moeten sowieso een opvolger voor de Ligt halen. Iemand met fysiek en snelheid. Schuurs gaat hem niet worden vrees ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22995
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door raymon » ma feb 24, 2020 7:40 pm

Tja, als het zo makkelijk zou zijn om een type De Ligt te vinden dan hadden we geen 75 miljoen voor ‘m gehad.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Lionel » ma feb 24, 2020 8:24 pm

999 schreef:
ma feb 24, 2020 5:33 pm
Trab schreef:
ma feb 24, 2020 4:41 pm
Ben ervan overtuigd dat wanneer iedereen weer is terug we vanzelf weer potjes gaan winnen. Dat heeft de 1e seizoenshelft wel uitgewezen waarin we een hele goede fase hadden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dar ben ik ook wel van overtuigd, alleen blijft het dan wel een dun lijntje als het goed functioneren steeds afhangt van de sterkhouders.Achterhoede zou, zonder die sterkhouders voorin, gewoon meer een zekerheid(je) moeten zijn Trab ...
Ook een kwestie van (over)compenseren toch?

Is de verdediging van Liverpool nou zo goed dankzij alleen de achterste 5 of ook dankzij de voorste 6?

Het moment dat we de beste voorhoede hebben staan hoeft een Dest minder vaak op te stomen. Hoeft Schuurs niet onnodig in te dribbelen en staat er voor hem een Ziyech die de bal altijd wilt hebben en hebben onze aanvallers meer ruimte.

Alles hangt samen aan elkaar. En dit Ajax is sterker als team dan de individuele kwaliteiten los van de spelers. Het moet allemaal ‘kloppen’. En dat doet het nu niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door 999 » ma feb 24, 2020 10:08 pm

Nou ik durf de stelling wel aan dat de achterhoede van Liverpool sowieso goed is.Onze achterhoede is toch kwalitatief gezien stukken minder dan onze voorhoede.Terwijl dat vorig seizoen minimaal gelijk was .. in de + dan hé ...

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Lionel » di feb 25, 2020 3:36 pm

Hun verdediging is natuurlijk sowieso wel goed. Maar ze krijgen amper goals tegen omdat o.a. een Firmino ongelooflijk veel meters aflegt. Gisteren ook weer. En de drie middenvelders ervoor blinken ook niet uit in luiheid.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Cruijff » vr mei 15, 2020 10:27 pm

Hier maar even. Er zouden bewijzen zijn dat Getafe (en Valencia) zich schuldig hebben gemaakt aan omkoping:
Bewijs gevonden voor omkoping door Getafe

De Spaanse politie heeft nieuwe bewijzen gevonden in de omkopingszaak van vorig seizoen, waarbij Valencia en Getafe betrokken zijn.

De zaak gaat terug naar de laatste speeldag van het afgelopen seizoen. Getafe en Valencia maakten beide nog kans op het vierde en laatste Champions League-ticket. De beslissing lijkt echter niet alleen op sportief vlak te beslecht. Beide ploegen hebben zich schuldig gemaakt aan omkoping. Bewijzen wijzen in ieder geval in die richting.

Zeven spelers van Real Valladolid werd geld in het vooruitzicht gesteld als het duel met Valencia werd verloren, hetgeen ook gebeurde (2-0). De club heeft alle beschuldigingen van de hand gewezen. Politie heeft wel bewijzen gevonden voor de matchfixing. Het is nog wachten op een strafzaak.

Maar ook Getafe speelde vals spel. Onderzoek heeft telefoongesprekken boven water gebracht van omkoping van Villarreal-spelers, die 1,8 miljoen euro konden krijgen bij medewerking. Getafe-spits Jorge Molina was schijnbaar op de hoogte van de omkoping. Hij ontkent alle aantijgingen.

https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... r-BB148hcE

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Historicus » za mei 16, 2020 9:32 pm

Verrast me niks. Zo'n onsportieve ploeg zie ik overal voor aan.

Plaats reactie