Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Lionel » zo apr 28, 2019 12:06 pm

wimpey schreef:Spurs zullen de as volplempen om Ajax het voetballen zo lastig mogelijk te maken, lijkt me. Met lopende middenvelders en direct spel kunnen ze het Ajax ook moeilijk maken. Die lui kunnen echt wel ballen he. Was het niet Spurs dat de meeste spelers voor het WK leverde?

Misschien was City wel beter geweest. Die Pep is tactisch geen groot licht en had zich niet aan Ajax aangepast. Defensief zwakke ploeg, voor Ajax wellicht makkelijker te bespelen dan Spurs.
Volgens mij wel. Maar Feyenoord had er meer DAN Ajax dus zoveel zegt het ook niet.

Spurs moet het hebben van vaste patronen en het loopvermogen. Laat ze nou net Kane en Son missen en de spelers wat vermoeider ogen, zaterdag dan. Ik vind het op dit moment geen wonderploeg. Uit hoef je niet te verliezen. De backs zijn heel zwak.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23234
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Cruijff » zo apr 28, 2019 12:12 pm

Lionel schreef: Laat ze nou net Kane en Son missen en de spelers wat vermoeider ogen, zaterdag dan. Ik vind het op dit moment geen wonderploeg. Uit hoef je niet te verliezen. De backs zijn heel zwak.

Uit hoef je niet te verliezen???
Jij hebt er niet heel veel kijk op he. Uit hoor je deze gewoon met een paar doelpunten verschil te winnen.

wimpey
Berichten: 52095
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door wimpey » zo apr 28, 2019 12:45 pm

Lionel schreef: Volgens mij wel. Maar Feyenoord had er meer DAN Ajax dus zoveel zegt het ook niet.
De kakkies hebben geen spelers van halve finalist WK. De Spurs een heleboel (Fransen, Engelsen, Belgen).

wimpey
Berichten: 52095
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door wimpey » ma apr 29, 2019 9:03 am

Ben ik de enige die het onwijs spannend vindt? :biggrin.gif:

Grootste wedstrijd voor de Spurs in 57 jaar, lees ik. Ze doorstonden een poule met Baffa en Inter. Rekenden met Dortmund en City af. Die jongens kunnen óók wel wat...

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Lionel » ma apr 29, 2019 9:22 am

Waarbij ik ze niet zo overtuigend vond dan Ajax. Dortmund had echt moeten scoren in de eerste wedstrijd. Tegen City hadden ze ook over geluk niet te klagen.

Ik ga zo richting London!
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23234
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 29, 2019 9:39 am

wimpey schreef:Ben ik de enige die het onwijs spannend vindt? :biggrin.gif:

Grootste wedstrijd voor de Spurs in 57 jaar, lees ik. Ze doorstonden een poule met Baffa en Inter. Rekenden met Dortmund en City af. Die jongens kunnen óók wel wat...
Bij jou is het altijd edsv dit en edsv dat.
Het is maar net welke details je wilt zien en welke je eruit pikt.

Zonder het gelijkspel dat het al uitgeschakelde PSV uit bij Inter behaalde was het in de poulefase al game over geweest.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Thijs » ma apr 29, 2019 9:55 am

wimpey schreef:Ben ik de enige die het onwijs spannend vindt? :biggrin.gif:

Grootste wedstrijd voor de Spurs in 57 jaar, lees ik.
Voor Ajax ook sinds 1996. En voor mij de grootste in 35 jaar. :smile-ajax.gif:

Het spannende is dat deze wedstrijd ook voor een groot deel 'je leven' gaan bepalen. Mijn vader (71) heeft het nog steeds over de WK-finale van 1974, over hoe verschrikkelijk het was dat we dat nog uit handen gaven. Net zoals we het nu nog over Bayern in '95 hebben, gaan we het over 20 jaar nog steeds over Tottenham in '19 hebben.

Met het grote verschil dat ik er NU live bij ben, er met m'n neus bovenop sta, ik nú in de leeftijd ben dat ik alle wedstrijden kan gaan en met niemand rekening hoef te houden, en in de wetenschap dat het wel eens de enige keer in mijn leven kan zijn dat ik dit überhaupt mee ga maken. Voor mij voelt dit echt als nu of nooit. En het spannende eraan is dus dat het lijkt alsof dit een unieke kans in mijn leven is, maar dat ik er zelf totaal geen invloed op heb...behalve ze keihard naar voren schreeuwen morgen.

Laten we er ook maar gewoon ontzettend van genieten. Leef elke dag alsof het je laatste is, en speel elke wedstrijd alsof het de finale is. Zoiets.

:ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door peter » ma apr 29, 2019 9:59 am

Sluit ik me helemaal bij aan. Nu of nooit dit.

Vertrek jij vandaag? Wij gaan morgenvroeg richting Dusseldorf.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door 999 » ma apr 29, 2019 10:01 am

Zijn natuurlijk geen 11 koekenbakkers die morgen bij Tottenham H. in de veld staan hé ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 29, 2019 10:07 am

Wat wel grappig is, dat psv nu op een voetstuk wordt gehesen, omdat ze in de poule met Barca en Spurs zaten. En op gelijke hoogte met Ajax. Ze vergeten te vertellen dat ze helemaal werden weggespeeld door Spurs.

Daarom vind ik dat er ook teveel optimisme is tov Spurs. Internationaal hebben we natuurlijk super gespeeld, maar dat niveau moeten we weer halen tegen Spurs. Spurs zal ons vooral ontregelen. We zullen geduldig moeten zijn en hopen dat het scoreverloop weer gunstig is, zodat we met veel zelfvertrouwen en vooral concentratie spelen.

Dinsdag is gelukkig ook belangrijk tav komende zondag; genoeg tijd ertussen. Daarna kan het wel impact hebben op de wedstrijden: return Spurs en 2 wedstrijden eredivisie. Goed resultaat morgen, bekerfinale winnen kan mentaal een enorme boost geven.

Mooie tijden voor ons cluppie. :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23234
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 29, 2019 10:10 am

Thijs schreef:Voor mij voelt dit echt als nu of nooit. En het spannende eraan is dus dat het lijkt alsof dit een unieke kans in mijn leven is, maar dat ik er zelf totaal geen invloed op heb...behalve ze keihard naar voren schreeuwen morgen.

En dus heb je er wel invloed op.
VAMOS !!!

wimpey
Berichten: 52095
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door wimpey » ma apr 29, 2019 10:20 am

Ajaciedjuh schreef:Wat wel grappig is, dat psv nu op een voetstuk wordt gehesen, omdat ze in de poule met Barca en Spurs zaten. En op gelijke hoogte met Ajax. Ze vergeten te vertellen dat ze helemaal werden weggespeeld door Spurs.
edsv deed voor Jan Lul mee aan de CL.
Daarom vind ik dat er ook teveel optimisme is tov Spurs. Internationaal hebben we natuurlijk super gespeeld, maar dat niveau moeten we weer halen tegen Spurs. Spurs zal ons vooral ontregelen.
Dat dus. Madrid en Juve gingen van eigen kracht uit. Spurs zal zich op Ajax instellen. Als manager van de Spurs zou ik denken: as volplempen. 4-4-2. Ajax heeft het middenveld van Bayern, Madrid en Juve al aan gort gespeeld. Dwing Ajax via de zijkanten op te bouwen. Kort erop op het middenveld en bij balverlies Ajax snel diepte zoeken. Lange bal op Llorente is ook een wapen... Eriksen wil op het hoogste podium nog wel eens ondersneeuwen, maar hij kan Ajax met z'n loopvermogen veel pijn doen. Ik neem aan dat hij vanuit Schöne speelt. :blush.gif:
Mooie tijden voor ons cluppie. :ajaxscarf.gif:
Zeker. Maar die dubbel is een must.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23234
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 29, 2019 10:36 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat wel grappig is, dat psv nu op een voetstuk wordt gehesen, omdat ze in de poule met Barca en Spurs zaten. En op gelijke hoogte met Ajax. Ze vergeten te vertellen dat ze helemaal werden weggespeeld door Spurs.
edsv deed voor Jan Lul mee aan de CL.

.
Hebben er wel aan bijgedragen dat Spurs uberhaupt in de knock-out fase staat met een resultaat in een uitwedstrijd in de 6e poulewedstrijd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23234
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Cruijff » ma apr 29, 2019 10:39 am

Oh Mr. Ajax als je nog een gave plek in Amsterdam zoekt om Ajax te kijken dan is het evenement dat in de Melkweg wordt georganiseerd wel echt een must.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 29, 2019 11:40 am

Alleen een superscherp Ajax haalt de finale. Een tekst op de dag voor de wedstrijd als 'Tottenham ligt ons wel' uit de mond van Schone is te laconiek, zeker als dat het gevoel in de groep weerspiegelt. Ze wonnen thuis wel met 3-0 van Dortmund. City heeft ze ook onderschat. City probeerde in de uitwedstrijd niks. Men dacht het karweitje in eigen huis wel te klaren. Binnen de korste keren hadden ze thuis twee doelpunten om de oren. Tegen de Spurs zonder Kane. Als Kane wel gespeeld had, was die onderschatting er waarschiinlijk niet. Zonder Kane verleidden ze City om verschrikkelijk ongedisciplineerd te spelen... Maak je borst maar nat, want het zijn cup fighters. Als je een ding niet moet denken van cup fighters is het dat ze je wel liggen.

Iedereen weet dat het in de finale - tegen Barca - weer bergop gaat. En tot nu toe was de hele CL-reeks bergop. Dit stukje weg tegen de Spurs lijkt het enige stukkie berrugie-af. Berrugie-af is leuk. Berrugie-op bepaalt wie er de beste is.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door elliquido » ma apr 29, 2019 12:11 pm

Schone blinkt sowieso niet uit in handige opmerkingen.het is halve finale cl. Fucking halve finale. Ongelofelijk. En dan tegen spurs, in het nieuwe stadion.
Het zal ongelofelijk bikkelen worden, waarschijnlijk een saaie berekende wedstrijd. ( remember bayern uit in 95, 0-0)
Tottenham is daartoe bereid. Eric Dier geeft al aan dat dit soort clashes over 2 wedstrijden gaat, en het 1e duel slechts de 1e helft is, maw, verwacht geen aanvallend spurs.

Die houten klaas in de spits, mora erachter samen met alli en ericsen . De rest gaat tegenhouden. 2 opstomende backs.
Opletten voor corners, de RAF van spurs is sterk.

Wat kan Ajax?
Combineren, combineren en combineren. Proberen tussen de controleurs en de laatste lijn te komen en dan met kwikzilveren passing het statische centrum te passeren.
Binnendoor bij de backs ligt ook ruimte afhankelijk van het doordekken van de cv's.
Een vrije trap van schone of en schot van zyjech mag er ook wel weer eens in.

1-1
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 29, 2019 12:32 pm

elliquido schreef: Wat kan Ajax?
Combineren, combineren en combineren. Proberen tussen de controleurs en de laatste lijn te komen en dan met kwikzilveren passing het statische centrum te passeren.
Binnendoor bij de backs ligt ook ruimte afhankelijk van het doordekken van de cv's.
Een vrije trap van schone of en schot van zyjech mag er ook wel weer eens in.
Zo moet het inderdaad gaan gebeuren. Maar dat is onze 'normale' spelopvatting en (cliche-warning) als we de tempo hoog houden en het niveau van de laatste wedstrijden halen kunnen we daar zeker wat klaarspelen. Ook zie ik Jan en Toby het nog wel lastig krijgen met de snelheid en technisch vaardigheid van Neres.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9115
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 29, 2019 12:34 pm

Inmiddels op Schiphol aangekomen, las ik dit topic. Met Wimpey voel ik zenuwen voor deze wedstrijd. En die is historisch, zoals Thijs terecht opmerkt. Ik vind het, zonder nou al te emotioneel te worden, extra geweldig omdat mijn reisgezelschap bestaat uit mannen van verschillende leeftijden. Ook jongens die de successen van midden jaren ‘90 niet (bewust) hebben meegemaakt en het moesten doen met de verhalen van de “oudjes” over hoe geweldig Ajax wel niet was. Zij hebben zoiets nooit meegemaakt en op de toen nog ogenschijnlijke zwaluw van de EL-finale 2017 na had niemand durven hopen dat het (vermoedelijk kortstondig) zomer zou worden. Wat nu? Nu creëren we een gezamenlijke herinnering voor de rest van ons leven, nu is ons cluppie bij de beste 4 van Europa en wie weet waar het nog eindigt. Dit wordt intens samen meeleven, beleven, voelen, schreeuwen, dansen, vloeken, juichen, léven. Dit is de essentie van ons supportersschap. Hoer doen wij het voor. Evenzo gaaf vind ik het voor AT’ers die dit voor het eerst meemaken, of herbeleven.

Ergens vind ik het dan ook wel jammer dat poster Cruijff zo doorslaat met teksten als dat we wel even met 0-5 gaan winnen, alsof we tegen Emmen uit gaan spelen. Natuurlijk heeft iedereen recht op een mening. De mijne is dat dit soort lollige teksten afbreuk doet aan de importantie van de uit-en thuiswedstrijd. Van mij mag het 0-5 worden; maar enige realiteitszin hoeft niemand vreemd te zijn.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Gaizka1985 » ma apr 29, 2019 12:45 pm

Ajax inmiddels favoriet bij de bookmakers om de de finale te halen: 1,80 keer je inzeten & Tottenham 2 keer je inzet

wimpey
Berichten: 52095
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door wimpey » ma apr 29, 2019 12:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Hoer doen wij het voor.
That's the spirit! :biggrin.gif:

Ik wens iedereen onwijs veel plezier in de m.i. geweldige stad London. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door raymon » ma apr 29, 2019 1:42 pm

Dus een Spanjaard fluit Spurs-Ajax en een Nederlander fluit Barca-Liverpool. Ben ik de enige die dit vreemd vindt?

Ook hier begint de spanning wel te komen. Net de Spurs seizoenskaart die mij morgen het stadion in brengt thuis gekregen. Morgen eerst maar eens een beetje 'thuiswerken' en dan in de middag neem ik de trein richting London. Krijg een beetje hetzelfde gevoel als in 1992 halve finale (en finale) voor de UEFA cup. Dat je ergens bij bent dat echt heel bijzonder is. Maar wat dit seizoen zo bijzonder maakt is hoe we hier gekomen zijn. Vanuit het niets (vorig seizoen was een regelrechte sportieve ramp, vooral na het positieve seizoen daarvoor) en dan vanuit het niets staan we hier, in de halve finale en ook nog eens volkomen verdiend. Wat er ook gebeurt, we hebben geen kadootjes gehad.

Wat ik wel, geheel onterecht overigens, heb is dat ik stiekem denk dat Spurs goed te doen is. Misschien geen 0-5 maar wel een goed resultaat tegen een team dat niet lekker speelt en key spelers mist of net terug heeft van blessures. Dat is heel gevaarlijk natuurlijk maar Spurs heeft in tegenstelling tot een hoop andere topteams in Engeland niet een heel grote selectie.

Morgen kan niet snel genoeg komen!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door elliquido » ma apr 29, 2019 1:48 pm

Ik durf nog helemaal niet van een finale te dromen, dat zou unreal zijn, ik krijg gewoon kippenvel als ik eraan denk.
Heel veel succes iedereen in Londen. :ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door Gaizka1985 » ma apr 29, 2019 2:14 pm

Vertonghen twijfelgeval voor morgen!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door El Clavo » ma apr 29, 2019 2:18 pm

Veel plezier iedereen die erbij is!

Ik proef overal inderdaad dat we er al even zijn. Als B artiesten plaatjes op gaan nemen en banketbakkers Ajax tompoucen gaan maken weet je dat het meestal verkeerd afloopt.

1-1, ik teken ervoor!

Ik moet het nog even doen met mijn Ajax - Juve finale herinnering. En wat eerste -en tweede ronde wedstrijdjes tegen Bayern, AS Roma en Milan enzo...

wimpey
Berichten: 52095
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door wimpey » ma apr 29, 2019 2:20 pm

El Clavo schreef: Ik proef overal inderdaad dat we er al even zijn. Als B artiesten plaatjes op gaan nemen en banketbakkers Ajax tompoucen gaan maken weet je dat het meestal verkeerd afloopt.
:biggrin.gif:

Is Johan Vlemminx al op de bandwagon gesprongen?

Plaats reactie