Moderator: mods
Sky Italia and Gazetta denken dat Dybala en Can spelen:Marillion schreef:Ik begin er serieus zin in te krijgen. Kan Ajax nog een keer een maximale prestatie leveren?
Bij La Gazzetta slaan ze een beetje door: Cristiano Ronaldo op de ijzeren troon uit Game of Thrones. Ze zijn zeker vergeten dat de hoofdpersonen daar regelmatig sneuvelen.![]()
Ze zijn er daar nog niet helemaal uit wie er speelt bij afwezigheid van Mandzukic. Dybala of Kean?
Misschien wel de grootste prestatie uit de club historie?InnerHarbour schreef:Succes dame en heren, het zou echt een geweldige prestatie zijn als Ajax naar de halve finale zou gaan.Ramona schreef:MATCHDAY!!!![]()
![]()
Ik heb het vermoeden dat ze Ajax willen gaan overrompelen in de beginfase om 1 of meerdere goals te maken. Dat kan waarschijnlijk beter met Kean en dan kun je Dybala later nog brengen om het uit te spelen. Ze zullen bij Juve toch niet zo gek zijn om Ajax te laten voetballen, ze hebben ook kunnen zien wat er kan gebeuren dan.Marillion schreef:Dybala zou wel de meest "italiaanse" keuze zijn. De speler met de meeste ervaring. Maar volgens mij is Kean erg goed in vorm.
een storm van 10min verwacht ik ook.raymon schreef:Ik heb het vermoeden dat ze Ajax willen gaan overrompelen in de beginfase om 1 of meerdere goals te maken. Dat kan waarschijnlijk beter met Kean en dan kun je Dybala later nog brengen om het uit te spelen. Ze zullen bij Juve toch niet zo gek zijn om Ajax te laten voetballen, ze hebben ook kunnen zien wat er kan gebeuren dan.Marillion schreef:Dybala zou wel de meest "italiaanse" keuze zijn. De speler met de meeste ervaring. Maar volgens mij is Kean erg goed in vorm.
Nadat eerder al duidelijk was geworden dat Giorgio Chiellini en Mario Mandzukic ontbreken tegen de Amsterdammers lijkt Emre Can het duel nu ook te moeten missen. Volgens Mediaset miste de 25-jarige middenvelder vanochtend de laatste training. Hij bleef achter in het hotel.
Ik zat te denken, je kunt ook met Huntelaar/Dolberg starten en Schone eruit halen. Tadic er vlak achter als iemand die altijd aanspeelbaar is en waarschijnlijk ook beter aanspeelbaar aangezien Panjic niet zichzelf op gaat offeren. Ten eerste verwacht Juve dat niet en ten tweede denk ik dat het je meer aanvalskracht geeft, iets wat in Amsterdam nog weleens tekort kwam.Marillion schreef:Als ik Juventus was zou ik inderdaad ook starten met een offensief.
De grote vraag is of ze dat inderdaad gaan doen of dat ze toch voor de gebruikelijke italiaanse methode kiezen om af te wachten. Het uitgangspunt van 1-1 maakt dat er meerdere scenario's mogelijk zijn.
Wanneer ze iets voorzichtiger beginnen zullen ze sowieso veel druk op De Jong proberen te zetten. Om hem te testen maar ook omdat ze in de eerste wedstrijd problemen met hem hadden. Is hij helemaal fit en slaagt Ajax erin om daar dan onderuit te spelen?
Misschien Tadic wat vaker terug laten zakken als extra aanspeelpunt op het middenveld. Dan ontstaat er in het centrum tegelijkertijd ruimte voor Neres en Van de Beek om de ruimte in te duiken.
Gewoon zo beginnenVermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Veltman, De Ligt, Blind, Mazraoui, Schöne, Van de Beek, De Jong, Ziyech, Tadic, Neres
Eensch, ik verwacht uitschakeling vanavond. Zou geen schande zijn tegen dit Juventus.wimpey schreef:Dybala (i.p.v. Kean), Bentancur (i.p.v. Can, jammer: ik vond die Uru in de Arena erg goed) en De Sciglio (i.p.v. Cancelo - De Sciglio is defensief sterker) schijnen te gaan spelen. Las ik net.
Zou m.i. betekenen dat Ronnie in de spits staat. Soort van 4-4-1-1.
Ik geef ons 15% kans. Zij zijn fysiek superieur, efficient en geslepen. Bovendien verwacht ik offensief weinig van Ajax' backs. En defensief zullen die 2 het ook zwaar krijgen.
Maar goed, hoop doet leven. Je zal moeten ballen als in München en Madrid. Wie weet...
Toppie schreef:Nadat eerder al duidelijk was geworden dat Giorgio Chiellini en Mario Mandzukic ontbreken tegen de Amsterdammers lijkt Emre Can het duel nu ook te moeten missen. Volgens Mediaset miste de 25-jarige middenvelder vanochtend de laatste training. Hij bleef achter in het hotel.
Emre Can kan vanavond zeer waarschijnlijk gewoon meedoen met Juventus tegen Ajax. Sport Mediaset meldde vanochtend dat de 25-jarige middenvelder niet met de selectie meereisde naar de afsluitende training, maar dat was volgens journalisten Romeo Agresti en Gianni Balzarini omdat Can een persoonlijke behandeling kreeg. Hij is namelijk pas net hersteld van een enkelblessure.
VI.nl
Ajax moet zeker uitgaan van de kracht die we in huis hebben. Maar het kan natuurlijk zijn dat je andere accenten moet leggen omdat je voor problemen komt te staan. Als we het op het middenveld lastig krijgen zou ik Tadic zeker wat laten inzakken.Monkey Tonk schreef:Zeker niet van de succesformule afstappen. Gewoon erop vertrouwen dat je het op voetballende kwaliteiten kunt beslissen. Juventus komt waarschijnlijk niet met een openingsoffensief, want zolang ze de nul houden zijn ze verder. Het zijn Italianen. Ze lopen er niet om mooi of overtuigend te winnen. Als Ajax 1-0 voorkomt komt de ruimte vanzelf.