AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Marillion » zo mar 17, 2019 10:50 pm

Die inspanningen laten zich natuurlijk niet goed vergelijken. Ik denk overigens dat een schema met 2 wedstrijden in de week echt geen probleem hoeft te zijn. Natuurlijk is het prettig als je af en toe eens iemand een potje rust kunt geven maar die belasting is niet onoverkomelijk.

Vandaag was het vooral weer heel erg slordig. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met een gebrek aan mentale focus. Ze slagen er niet goed in om zich weer volledig op te laden. Dat was natuurlijk woensdag al het geval.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 11:11 pm

Marillion schreef: Vandaag was het vooral weer heel erg slordig. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met een gebrek aan mentale focus. Ze slagen er niet goed in om zich weer volledig op te laden. Dat was natuurlijk woensdag al het geval.
En dus zou het waanzin zijn om spelers als De Ligt, Onana en Tagliafico naar het buitenland te laten vertrekken.
In de Eredivisie hebben ze nog zat lessen te leren.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 17, 2019 11:14 pm

Marillion schreef:Die inspanningen laten zich natuurlijk niet goed vergelijken. Ik denk overigens dat een schema met 2 wedstrijden in de week echt geen probleem hoeft te zijn. Natuurlijk is het prettig als je af en toe eens iemand een potje rust kunt geven maar die belasting is niet onoverkomelijk.

Vandaag was het vooral weer heel erg slordig. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met een gebrek aan mentale focus. Ze slagen er niet goed in om zich weer volledig op te laden. Dat was natuurlijk woensdag al het geval.
Het pieken is gericht op de CL.

Terecht, wat mij betreft. Volgend jaar, na de onvermijdelijke leegloop, is daar geen kans meer op.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 17, 2019 11:16 pm

@Cruijff; Waanzin? Denk je dat ze het in het buitenland niet gaan redden?

Je kunt ze ook zien als kinderen die in groep 8 thuishoren, maar elk jaar groep 3 niveau les krijgen. Die vervelen zich kapot en zijn aan het klieren, ze zijn niet gefocust. Maar een enkele keer, omdat ze een gastles van leraren uit München, Lissabon, Madrid of Turijn krijgen, worden ze intellectueel geprikkeld en zijn ze bijzonder alert en scherp.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » zo mar 17, 2019 11:17 pm

Monkey Tonk schreef: Het pieken is gericht op de CL.

Terecht, wat mij betreft. Volgend jaar, na de onvermijdelijke leegloop, is daar geen kans meer op.

Waarom zou je je leeg laten kopen als je net de CL hebt gewonnen?
Die jongens willen naar een Europese topclub..? Dan zit je al bij een Europese topclub.

En wordt bovendien eerst maar eens kampioen in die 'kleine' competitie voor je zo nadrukkelijk gaat hengelen naar een 'grotere' competitie.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Lionel » zo mar 17, 2019 11:19 pm

Waarom dan niet Veltman opstellen? Iemand die wel wilt en fit is!

Waarom niet KJH in de spits? Die geeft de ploeg energie.

Waarom niet Noa Lang op de plek van Ziyech zodat je dus dezelfde tactiek kan blijven spelen die je voor de wedstrijd wilde spelen.

Sinkgraven? Labyad? Waarom krijgen die jongens geen speeltijd wanneer er maar 1 iemand gewisseld werd... Dat valt lekkerder in.

Erik ten Hag verneukte onze seizoensopening door vijf wissels toe te passen. Sierhuis mocht zijn basisdebuut maken maar kreeg vervolgens geen bal. Gravenberch mocht invallen bij 3-0 tegen PSV.

Even voor de duidelijkheid... In de CL echt NIKS op EtH aan te merken. Echt een perfecte campagne. Maar in de competitie maakt hij er een bende van. Volgend jaar heeft hij een veel mindere ploeg tot zijn beschikking... Dat durf ik hem niet toe te vertrouwen....
IK GELOOF!!!!!!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Javiskamp » zo mar 17, 2019 11:21 pm

Javiskamp schreef:
wimpey schreef:Waar is VisLamp om ons Ajacieden dit even in te wrijven? Of is ie nog niet terug uit Venlo?
Ik reageer netjes... omdat je er naar vraagt en reageert vervolgens niet meer op mij...

Vind je dat dan zelf ook niet beetje kinderachtig?

Ik ben benieuwd naar je reactie schat
Wimpey?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 17, 2019 11:29 pm

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef: Het pieken is gericht op de CL.

Terecht, wat mij betreft. Volgend jaar, na de onvermijdelijke leegloop, is daar geen kans meer op.

Waarom zou je je leeg laten kopen als je net de CL hebt gewonnen?
Die jongens willen naar een Europese topclub..? Dan zit je al bij een Europese topclub.

En wordt bovendien eerst maar eens kampioen in die 'kleine' competitie voor je zo nadrukkelijk gaat hengelen naar een 'grotere' competitie.
Dat is een ander probleem. Frenkie gaat weg, en hou de Ligt maar eens tegen. Als Ajax ze vast kan houden, prima. Je kunt daar niet vanuit gaan.

Een topprestatie als tegen Real Madrid kost kracht. Zeker weten dat er nu een rode circel staat om de twee potjes tegen Juve. Ze weten allemaal waar ze toe in staat zijn, want ze hebben net Madrid verslagen. En het team weet ook hoeveel kracht dat kost. Als de realiteit is dat dit je het landskampioenschap kost dan moet dat maar. Ik teken ervoor. Versla Juve, win de nationale beker, en als het meezit pak het kampioenschap ook, maar niet ten koste van alles.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Mano » ma mar 18, 2019 8:17 am

Marillion schreef: Vandaag was het vooral weer heel erg slordig. Ik denk dat dit eerder te maken heeft met een gebrek aan mentale focus. Ze slagen er niet goed in om zich weer volledig op te laden. Dat was natuurlijk woensdag al het geval.
Precies!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Mano » ma mar 18, 2019 8:23 am

Lionel schreef:Waarom dan niet Veltman opstellen? Iemand die wel wilt en fit is!

Waarom niet KJH in de spits? Die geeft de ploeg energie.

Waarom niet Noa Lang op de plek van Ziyech zodat je dus dezelfde tactiek kan blijven spelen die je voor de wedstrijd wilde spelen.

Sinkgraven? Labyad? Waarom krijgen die jongens geen speeltijd wanneer er maar 1 iemand gewisseld werd... Dat valt lekkerder in.

Erik ten Hag verneukte onze seizoensopening door vijf wissels toe te passen. Sierhuis mocht zijn basisdebuut maken maar kreeg vervolgens geen bal. Gravenberch mocht invallen bij 3-0 tegen PSV.

Even voor de duidelijkheid... In de CL echt NIKS op EtH aan te merken. Echt een perfecte campagne. Maar in de competitie maakt hij er een bende van. Volgend jaar heeft hij een veel mindere ploeg tot zijn beschikking... Dat durf ik hem niet toe te vertrouwen....
Ik ben het met je eens dat hij vaker moet durven te wisselen. Hierdoor hebben de wisselspelers geen routine en/of geloof en wij supporters al helemaal niet.

Speel de beker gewoon met grotendeels het tweede bijv.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Lionel » ma mar 18, 2019 8:47 am

Wober vergeet ik. Die had toch ook vaker mogen spelen? Nu is hij weg... Groot gelijk. Maar als hij semi - dicht tegen een basisplaats had gezeten en het gevoel had gehad dat hij komend jaar belangrijk had kunnen worden was hij wellicht gebleven.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Alexander » ma mar 18, 2019 9:54 am

Ja, dat is een grote fout van Ten Hag. Geef nummer 12 tot en met 16 veel meer minuten. Geef de vaste 11 meer rust, dan voorkom je dit soort wedstrijden.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 18, 2019 10:01 am

Deed ie in de seizoensopener tegen Heracles. Lees voor de grap en als je tijd hebt de reacties na die wedstrijd even terug?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 18, 2019 10:16 am

Het zijn allemaal (begrijpelijkerwijs) emotionele reacties. Facts zijn dat we nog steeds op 3 fronten spelen, finale beker staan, laatste 8 CL, veel doelpunten, vele mooie wedstrijden en goals.

Ook een feit is dat we het in de competitie een aantal keren flink hebben laten afweten op beslissende momenten. Toch een mentaal aspect!? Als je de wedstrijd van gisteren bekijkt, is het ongelooflijk hoeveel balverlies je hebt, met deze technische spelers. Dat moet mentaal zijn. Kwaliteit en/of zwaarte programma?

Grappig is dat het wisselbeleid (en opstellen basisspelers) als argumentatie wordt gebruikt, wat alleen in het enige straatje past. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Marillion » ma mar 18, 2019 10:19 am

De realiteit voor wat betreft een aantal wisselspelers is natuurlijk dat ze niet thuis hebben gegeven op de momenten dat ze de kans krijgen. Spelers als Sinkgraven en Labyad krijgen ook hier de volle laag als ze weer een keer spelen. Huntelaar brengt de nodige agressie, maar verder?

Onze bank geeft niet thuis. Daardoor kun je haast niet anders dan doorspelen met je vaste opstelling. Dat zou op zich moeten kunnen alleen blijken de spelers niet in staat om zich mentaal op te laden voor iedere wedstrijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door InnerHarbour » ma mar 18, 2019 10:37 am

Ondanks de mooie praatjes van spelers moet het zo langzamerhand toch duidelijk zijn dat het kampioenschap sommige bv’tjes niets interesseert, opvallen in de CL om zo een leuk contract te verdienen in een andere competitie is wat een aantal enkel bezighoudt.
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Toppie » ma mar 18, 2019 10:41 am

Monkey Tonk schreef:
Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:
Wat kan Dolberg nou?
Trekt hij gaten? Nee
Kan hij koppen? Nee
Kan hij een keeper uitspelen? Nee
Kaatst hij effectief? Nee
Kan hij een mannetje passeren? Nee
Is hij misschien goed op lichaamskracht voor frommelgoals? Nee

Wil je antwoorden op deze vragen?
In alle 6 de gevallen JA
Vandaar dat hij zoveel doelpunten maakt, en Ajax op beslissende momenten over de streep trekt.

Het beste kan hij ergens bij de cornervlag gaan staan, in de hoop dat de centrale verdediger bij hem gaat lopen.
:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Jinne » ma mar 18, 2019 10:48 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het blijft een borderlineseizoen...
Dat is vooral de 2e seizoenhelft. 1e helft was na Heracles en PSV solide in zowel de competitie als de CL. Het was vaak de vraag met hoeveel we zouden winnen en niet of we zouden winnen. De instelling bij drie nederlagen dit kalenderjaar was niet om over naar huis te schrijven en had ik geen gevoel dat we de wedstrijd nog om zouden draaien. En tegen Feyenoord en Heracles hadden we toen nog geen CL wedstrijd gespeeld, dus aan vermoeidheid kan het niet gelegen hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door wimpey » ma mar 18, 2019 10:51 am

Alexander schreef:Ja, dat is een grote fout van Ten Hag. Geef nummer 12 tot en met 16 veel meer minuten. Geef de vaste 11 meer rust, dan voorkom je dit soort wedstrijden.
Dit klopt aantoonbaar gewoon niet. Maar dan ook echt niet. De 'pispaaltjes' waren voorheen Neres en vd Beek, want die werden standaard gewisseld. Ten Hag wisselt vrijwel altijd 3 keer.

Punt is gewoon (aantoonbaar!), dat het qua niveau flink inkakt, wanneer er een beroep moet worden gedaan op de 2e garnituur. Lamprou en Sinkgraven tegen H'veen, Magallan (leeft ie nog?) tegen de kakkies, Labyad tegen PEC, Roda e.c. Kristensen kan zelfs totaal niet voetballen. Wöber laten gaan, was gewoon een regelrechte blunder.

Waarmee Ajax ook (aantoonbaar!) te maken heeft, is dat Veltman, Labyad, Sinkgraven, Magallan niet mee mogen doen met JA, omdat ze te oud zijn. Die zullen medisch fit zijn, maar niet wedstrijdfit en hebben dus amper wedstrijdritme.

Voor het gros van deze groep is het de eerste keer dat ze in Maart nog om alle prijzen strijden. Velen (FdJ, Ziyech, Schöne) zitten er effe doorheen. Wanneer de opbouwers dan voor rust ook nog effe 30 keer balverlies lijden, dan wordt het lastig. Ook tegen AZ, met die gehypte Stengs, Til e.c.

En last but not least: een spitsenprobleem. Kan Huntelaar nog 90 minuten op aanvaardbaar niveau aan? Betwijfel het. Met Dolberg speel je momenteel met 10 man... Met minder flutaankopen en een opleiding op niveau had je een breder kader gehad, met meer keuzemogelijkheden voor de technische staf.

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Alexander » ma mar 18, 2019 11:09 am

Ik had me afgevraagd of de trainer dat luxe probleem wel kon managen. Wober zat heel dicht tegen de basis 11 aan. Hem laten gaan is kiezen voor rust in de selectie, met een hele duidelijke top 11 tot gevolg.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door wimpey » ma mar 18, 2019 11:27 am

Alexander schreef:Ik had me afgevraagd of de trainer dat luxe probleem wel kon managen. Wober zat heel dicht tegen de basis 11 aan. Hem laten gaan is kiezen voor rust in de selectie, met een hele duidelijke top 11 tot gevolg.
Dat is een aanname. Ze vinden Magallan blijkbaar beter.

Kwartfinale CL verbloemt het e.e.a. De directie wordt geprezen, maar aan dure aankopen als Orejuela, Kristensen, Schuurs, Magallan, Labyad heeft Ten Hag geen ene sikkepit. Ik weet dat ik niks over Blind mag schrijven, maar ik vond 'm gisteren weer heel matig. En ik denk dat Nico z'n slechtste wedstrijd in Ajax-1 speelde. En passant trapte hij nog effe na, waardoor hij de pot tegen edsv wel eens kan gaan missen...

Creatief / qua doelpunten heeft Ajax een probleem wanneer FdJ, Ziyech, Tadic er niet lekker in zitten. Het is niet zo dat Neres, Dolberg of vd Beek gisteren effe opstaat... Wanneer het draait, is dit Ajax een lust voor het oog. Maar wanneer het niet draait, wordt het kwaliteitsgebrek van vele aankopen en de staat van de opleiding pijnlijk duidelijk.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door raymon » ma mar 18, 2019 11:32 am

Blind was niet heel matig, Blind was heel erg slecht. Heeft hij een duel van Seuntjens gewonnen? Wat ze trouwens met z'n vieren bij dat doelpunt deden, comedy capers.

Ik vond Nico overigens niet eens zo heel slecht, misschien komt dat omdat zoveel anderen nog veel slechter waren. De Jong bijvoorbeeld, wat die liet zien had niets met voetbal te maken. Geen enkele drive, ik hou het op niet geheel fit, vermoeidheid en in de wind voetballen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » ma mar 18, 2019 11:33 am

raymon schreef:
Ik vond Nico overigens niet eens zo heel slecht, misschien komt dat omdat zoveel anderen nog veel slechter waren.

Mixed feelings over Nico.
De eerste 20 minuten zeer sterk, paar harde maar steengoeie ingrepen.

Delen van de wedstrijd zakte ie helemaal weg, was hij met een paar teamgenoten niet alleen de ondergrens aan het aantikken maar zelfs vol-strekt Ajax onwaardig. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Lionel » ma mar 18, 2019 11:43 am

wimpey schreef:
Alexander schreef:Ik had me afgevraagd of de trainer dat luxe probleem wel kon managen. Wober zat heel dicht tegen de basis 11 aan. Hem laten gaan is kiezen voor rust in de selectie, met een hele duidelijke top 11 tot gevolg.
Dat is een aanname. Ze vinden Magallan blijkbaar beter.

Kwartfinale CL verbloemt het e.e.a. De directie wordt geprezen, maar aan dure aankopen als Orejuela, Kristensen, Schuurs, Magallan, Labyad heeft Ten Hag geen ene sikkepit. Ik weet dat ik niks over Blind mag schrijven, maar ik vond 'm gisteren weer heel matig. En ik denk dat Nico z'n slechtste wedstrijd in Ajax-1 speelde. En passant trapte hij nog effe na, waardoor hij de pot tegen edsv wel eens kan gaan missen...

Creatief / qua doelpunten heeft Ajax een probleem wanneer FdJ, Ziyech, Tadic er niet lekker in zitten. Het is niet zo dat Neres, Dolberg of vd Beek gisteren effe opstaat... Wanneer het draait, is dit Ajax een lust voor het oog. Maar wanneer het niet draait, wordt het kwaliteitsgebrek van vele aankopen en de staat van de opleiding pijnlijk duidelijk.
Kom op, Wimpey.... Ten Hag wilde Labyad... Die is hem niet door de strot geduwd :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Sandro » ma mar 18, 2019 8:38 pm

Arthur schreef:Probleem is vooral dat er weinig meer uit de jeugd komt. De afgelopen jaren werd de selectie steeds breder naarmate het seizoen vorderde.
Ik denk aan 95. Een jonge Oulida die twee goals voor zijn rekening neemt tegen Athene. Die gozer heeft verder niks bijzonders meer gepresteerd. Ik droom een beetje weg...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie